אצבעות שחורות 16.4.10

שוחד המיליונים
הסיבה שאני לא מתעמקת בפרשיות האלו, של מי אמר למי וכמה, ומה טוען כל צד היא חוסר היכולת שלי להבין את המהלכים הסבוכים של המשחדים והמשחדים לכאורה והמשוחדים, ושלל הלהטוטים והעסקאות המורכבות שלהם. אני לא מוצאת את ידיי ורגליי שם. מחכה לתקציר מנהלים של שתי שורות על כל אחת מהנפשות הפועלות ופועלה בפרשה.

מיילבק/י"ט
"כל כך חיכיתי לאולפן שישי אתמול, למרות שיאיר לפיד "חבר" של אולמרט, אמרתי לעצמי, המהדורה המרכזית של הערוץ המרכזי בטח תביא משהו חדש ומעניין על פרשת הולילנד. ראיתי בדמיוני איך אמנון אברמוביץ' חושף את השמפניה שלו פעם נוספת, איך מי מהכתבים יביא כתבת מגזין על הדמויות בפרשה, משהו, מישהו, הצילו. הרי היה מספיק זמן להרים אפילו כמה כתבות. ראבאק, שופטת ביהמ"ש העליון קנתה דירה בפרויקט בזמן שכיהנה בפרקליטות המדינה. אבל לא היה שום דבר חדש, לא כתבת מגזין אפילו, רק פרשנויות קצרות שכבר שמענו כמה וכמה פעמים.
אבל מה מצחיק (ועצוב)? שתוכנית סאטירה כמו ארץ נהדרת השקיעה יותר זמן ומשאבים בפרשה החשובה הזו ממהדורת החדשות. אם חושבים על זה – זה לא ייאמן. מהדורת חדשות מול תוכנית בידור! תוכנית הבידור השקיעה יותר בפרשה הכי אקטואלית שיש  ממהדורת חדשות
יערוך קיציס את מהדורת אולפן שישי".



yamim164

7 ימים
כתבת השער ("בלעדי") מוקדשת לאיציק מרדכי, "המטאור שהתרסק אחרי הרשעתו בעבירות מין"… "נוטרלתי על ידי גורמים שהיה להם עניין לנטרל אותי, לא עשיתי אף פעם מאמץ לשקם את שמי ותדמיתי. לשם מה? יש ספק בכלל מה תרמתי למדינה?"
מה זה, מסע רהביליטציה? אני חושבת, וממשיכה לכתבה של צדוק יחזקאלי:
"…התכוונתי לפגיעות שלו ממה שעבר בעצמו, מהמכות שספג במסע חייו, ובעיקר זו האחרונה, שבעקבותיה נאלץ לנטוש את הקריירה הציבורית בגין מעשים מגונים בשתי נשים שבהם הורשע ובגללם נידון ל-18 חודשי מאסר על תנאי".
יחזקאלי מכנה את הדברים "מכה שספג"? לא מרדכי חבט בעצמו?
את הפרשה חשף ידיעות ב-2000, אבל עד היום מרדכי משוכנע שמדובר בקנונייה נגדו, בכך "שנוטרל על ידי גורמים".
משהו משובש מהיסוד באיש הזה, שלא מודה במעשיו, אף שהורשע.
גרושתו מוזכרת פעם אחת בשם "כוכי" בלבד. בפעם השנייה היא מוזכרת כאמו של בנו הצעיר, ש"היחסים איתה קרים". הוא לא מצטער על הפרשה בגינה הורשע. הוא קורא לה פרשת 302. הוא לא מרגיש שטעה, ולא חושב שהוא צריך לבקש סליחה.
חוץ מזה הוא מביע את דעתו על כל מה שזז: נתניהו ומבחוח וענת קם והשגריר הטורקי. מי שמוכן לשמוע את דבריו בתחומים הללו, ולהתרשם מפעילותו בשדרות ובקריית שמונה – בבקשה.
יחזקאלי, כך נראה, סלח לו לגמרי, ואולי ידיעות בכלל מכפר על העוול הנורא שלכאורה נגרם לו עם פרסום הפרשה לפני עשור?


תוס': עוזי בן-צבי, חבר בפורום "לאזרוח תחקירי קרבות ולקחי מלחמה", חקר את החילוצים בקרב ב"טרטור 42 "במלחמת יום הכיפורים, ויש לו נקודת מבט משלו על תפקודו של מרדכי בחווה הסינית.


בשבוע המופלא שעבר על אורי לופוליאנסקי חוזר רן רזניק גם לרופאת השיניים שעל כסאה מת נכדו בן השנתיים, יאיר.
מה הכוונה? להראות שגם רופאים הם בני אדם, ולכן טועים? מקוממת אותי הרשלנות הפושעת של הרופאה, ד"ר שלומית בך-חובב וכן העובדה שהיא מתרעמת על שרשיונה נשלל לשנתיים.
מאוד קשה לקרוא משפטים כמו "הקב"ה נתן לי את המקרה הזה כדי לנער אותי". כן, ראיון מעניין, נוקב למדי. מבחינתי, עיקר הקושי הוא לנהל אותו, לשבת מול הרופאה ולשמוע אותה בקור רוח.

ענת מידן סוקרת את מעמד האישה הישראלית מקום המדינה ועד היום. יש לי תחושה שהכתבה קוצצה דרמטית. למה? למשל, העשור האחרון, משנת 2000 ואילך מתואר בכמה פסקאות כלליות ולא מחייבות בקצה הכתבה וזהו.
ופרט מדהים שלא מופיע בכתבה: בעת הקמת המדינה הייתה השאלה אם לנשים מגיעה זכות הצבעה, שנויה במחלוקת. זה כלל לא היה מובן מאליו בקרב ראשי היישוב. בסוף הוחלט שכן. באמת תודה.

פרשת ענת קם
רביב דרוקר נוזף בעידו דיסנצ'יק, שמתוודה על חטאו בפרשת קו 300.
לא הבנתי למה דרוקר התראיין לתוכנית של אילנה דיין, נכון להבוקר, על המאמר של דיסנצ'יק, מבלי לקרוא אותו קודם.
בתחקיר לקראת הראיון לא אמרו לו שזה נושא השיחה?
עדכון, 21:31: ודיסנצ'יק מגיב.


ומנחם בן, בפרץ די מפחיד, מערב בגידה, הומוסקסואליות ודרוויניזם ביחד, וכל זה, עם הפניה נאה בשער העיתון להעמיד את ראשי הארץ לדין באשמת בגידה. אלוהים, הצל אותנו.



7 לילות
יוני ליבנה מראיין את שמעון אדף, שגר גם הוא ביפו. וזה מה שהוא אומר על כך:
למה בעצם עברת לכאן?
"זו הייתה גם החלטה כלכלית, אבל אני צריך מקום שהוא לא מוחלק, לא מגוהץ. עברתי הנה ומצאתי את עצמי במין פצע פתוח, אזור חיכוך. לא ברור מי האנשים שעוברים ברחוב. הם לא נראים אותו דבר. כל אחד מתעניין במשהו אחר. תחושה של חזרה לזרות המבורכת".

הגדרה מעניינת.



מחוברים
אני חייבת להוריד בפני בתיה גלעדי בכר את הכובע: בתחילת פברואר כתבה ששי גולדן, עורך מוסף הארץ ישתתף במחוברים.
מבירור כושל שלי עלה שזה לא נכון.

ב-7 לילות, במסגרת אירועי הקיץ הממשמשים, הוא מוזכר כמי שמשתתף בתוכנית הבאה.
את הלקחים שלי הפקתי.

(מי עוד יתחבר? דודו בוסי, רן שריג, המיליונר ישי גרין ונער פנימיה בן 18).


Rolling stone pay wall
האתר מתכוון לגבות כסף.

pay-wall-rollingstone
לחצו על התמונה.

מועצת העיתונות

באתר המועצה לא מופיעים כל אתרי העיתונות והברנז'ה. מתוך בחירה/סלקטיביות וכוונה?


הטוקבקיסטים/דיווחים מהשטח
דימה פיקאסוב –
"עדכון חם מהדיזנגוף סנטר:
עיתון הארץ של היום מחולק חינם לגמרי, כאשר הנציג מדגיש במופגן שזה ללא התחייבות לעשות מנוי, אפילו לא במבצע לחודש+ספר.
זהו כמובן שינוי לעומת ימי שישי הקודמים, בהם רק מי שחתם על המנוי קיבל את העיתון במקום…

…עדכון נוסף! ובלעדי!! כנראה שמרוב פליאה על המהלך של הארץ לקיתי בשאננות.
רק עכשיו שמתי לב שלא קיבלתי מוסף.
נו, לפחות סחבתי פחות משקל בסיבובים בסנטר
".

גם אני, המנויה, לא קיבלתי מוסף בשישי. במח' מנויים הבטיחו שיגיע. לא בא.


יחי הסטינגות

כותב אבי שושן ב-ynet על בטי המכוערת מנפצת הסטיגמות:
"סוד הצלחתה של הסדרה נעוץ בין היתר בעובדה כי דמותה של בטי היתה האנטיתזה לכל מה ששודר על המסך האמריקאי עד אותו זמן: גיבורה ממוצא לטיני, עבת בשר, עם גשר בשיניים, שיער מקורזל, משקפיים על פי צו האופנה של חורף 1984 וחוש סטייל שאפילו נשות טולכרם יתנשאו מעליו בגיחוך".
כנראה שסטיגמות שקשורות לנשות טול כרם צריך לשמר ולהדגיש.


NYT – למה צריך להגיש כתב אישום נגד עובד מדינה
כתב אישום הוגש נגד עובד הסוכנות הבינלאומית לביטחון (NSA – שמבצע ציתותים רנדומליים לאזרחים אמריקאיים).
הכתבה ב-NYT נוגעת בנושא כאוב – למה צריך בכלל להגיש כתב אישום נגד עובד מדינה שבמעשי הדלפת המסמכים שלו הביא לחשיפת כשלים של המנהל.
משפט מפתח:
Only a small number of prosecutions have been brought against government officials in recent decades for improperly disclosing information. Such cases often provoke a public debate over the tradeoff between protecting government secrets and covering up government wrongdoing or incompetence

וגם:
But because the articles in question documented government failures and weaknesses, the decision to prosecute could raise questions about whether the government is merely moving to protect itself from legitimate public scrutiny

הכתבה גם מזכירה את שמאי ליבוביץ הישראלי, שחי בארה"ב ועבד כקבלן חוץ של הממשל והדליף מסמכים והורשע בעסקת טיעון בארה"ב אחרי שהעביר מסמכים לבלוגר אמריקאי.


מייל תמוה מאתמול
"הודעה לתקשורת: תמיכה בקבוצת הארץ ומוצריה
אנו מבקשים להודיע לתקשורת על תמיכתנו המלאה בקבוצת הארץ ובמוצרי הארץ בפרט. על מנת להביע את תמיכתנו באופן שיעודד את הקבוצה הן באופן ציבורי והן באופן כלכלי מצאת לנכון לשגר בסוף השבוע ובמהלך השבוע הבא דיילים שירכשו את מוצרי הארץ באופן נרחב בכל רחבי הארץ.
פרנסי הארגון, המבקשים לשמור על אנונימיותם על מנת שלא למקד את תשומת הלב בהם, אלא בפעולה, במשמעותה ובמהותה – מבקשים להבהיר כי עשו זאת לאחד ששמעו ונחרדו לקרוא ידיעות במדורי התקשורת ובעיתונות היומית לפיה מנויים רבים של עיתון הארץ ביטלו את מינויהם לקבוצה בשל תמיכת העיתון בכתב אורי בלאו.
אנו רואים בחומרה רבה תגובה זאת, ומבקשים להביע את תמיכתנו המוחלטת בעיתון ובחיילת לשעבר ענת קם. איננו רואים מצב בו עיתון יטיל ספק או יבושש לעמוד מאחורי מי מכותביו – בכיר או זוטר ואיננו רואים מצב בו מדינה שלמה תעמוד ותריע לכוחות הביטחון המשתיקים ובולמים את חופש הדיבור ואת הדמוקרטיה.
חשוב להדגיש: איננו תומכים בכּלל מעשיה של קם ואיננו מבינים את שיקוליו של בלאו שאינו מתייצב בארץ ומביע את דעותיו בציבור, מבלי להסתתר ומבלי להמיט גזרות נוספות על הצעירה הכלואה בביתה. אנו מבינים כי כלל המסמכים שנטלה יכלו ועודם עלולים לסכן חיי אדם וכי התנהלותה הייתה פזיזה, חסרת אחרויות וילדותית. עם זאת, לא היינו רוצים לחיות במדינה שבה אזרח המפרסם דריסה בגסות רגל של החלטות בג"צ זוכה למאסר, ובמדינה בה עיתון המפרסם זאת מתכחש לכותביו. לצד זאת, אנו קוראים לקם להודות במעשים המיוחסים לה ולדרוש חנינה ולקם לשוב ארצה ולהתמודד עם ההאשמות נגדו ביד חזקה
באם מעוניינים כלי התקשורת להקים לנו תמיכה ניתן יהיה לתאם צילום במהלך השבוע הבא, החל מיום ראשון ה-16 באפריל, של דיילנו הרוכשים מוצרים מקבוצת הארץ.  באמצעות כתובת מייל זו. אנו מבקשים להדגיש כי תמיכה זו הינה תמיכה מינורית ושולית ביחס לתמיכה הנדרשת במקרה וכי לזו, אין כל תחליף פרט לאשר הד ציבורי נרחב ותמיכה מוחלטת של דעת הקהל.
שמרו על קם = שמרו על הדמוקרטיה
כ. ג. מתנדבים.
מוגשם מטעם ארגון פ.ס,
ובתמיכתה העקרונית של הקרן החדשה".

careforkam@hotmail.com

השגיאות במקור. הפרשנות והצקצוק להנאתכם.


לחם עבודה

יואב ריבק, סגן ראש מערכת החדשות במעריב הוא  דובר חידון התנ"ך העולמי במסגרת שירות המילואים שלו.
מה קשור, תשאלו?
בן גוריון הטיל על צה"ל את מלאכת הארגון של חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי, כדי שיהיה פה צבא לומד ומחנך ולא רק לוחם. קודמו בתפקיד היה צבי זרחיה, כתב הארץ.

אביעד קיסוס (אביעד קיסוס) יכתוב טור אישי במוסף הארץ מהחודש הבא.

צילה שניידרמן לא תערוך יותר את המגזין דיזיינר.

צרות בכותרות

אריאל מזועזע מהכותרת "אפר אירופי" בגלל הקונוטציות.


בלוגלנד

כותבת יעל פלג: "לפני חודשיים פרסמתי בבלוג שלי פוסט על צלקות כסיפור.
שבוע לאחר מכן פרסם אריאל הירשפלד במוסף הארץ את טורו – צלקות הן סיפורים.
לפני שבוע וקצת פרסמתי פוסט על נשים שקוראים להן יעל פלג.
במוסף הארץ אתמול, יותם פלדמן על נשים שקוראים להן יעל לוי.
לאחרונה הבלוג שלי זכה לחשיפה במספר מקומות ואף ב-7 לילות וזוכה למספר רב של ביקורים.
ובכן, נכון שצירופי מקרים מופלאים קורים כל הזמן – מה שמטריד פה זה לא הקוסמיות שגורמת לאנשים לכתוב על נשים בשם יעל ברחבי הארץ, אלא שכל תגובתיי ותגובות חבריי על הכתבה הזאת, כמו קודמתה, לא אושרו לפרסום.
ולא בגלל שהיו מלאות דברי נאצה ואיומים, אלא פשוט כי הובילו ללינק לדבר דומה שהתפרסם שבוע קודם לכן
".
עדכון, 18:48: פלג מוסרת כי היא מקבלת את הבהרת עיתון הארץ שהועברה אליה, לפיה מדובר בצירוף מקרים.



אירועים
פסטיבל סופרים בינלאומי ייערך בתחילת מאי בכמה מוקדים בארץ.

מח' הגהה
עיכול קל.

ikul

לפני פיזור
מעצם העובדה שאף בלוגר/ית לא התייצב/ה פה עדיין ואמר/ה "יש לי יש לי יש לי" אני מסיקה (בזהירות ולכאורה) שבלוגרים עם תעודת עיתונאי נפוצים כשלג באוגוסט באילת.
אשמח להתבדות, ולו רק כדי לקבל אישוש לדבריו של דני סימן, ראש לשכת העיתונות הממשלתית.
אם יש מישהו/י שלא רוצה להתוודות על כך בפומבי, אשמח לקבל ממנו/ה מייל ואשמור על חשאיותו/ה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

103 תגובות על אצבעות שחורות 16.4.10

  1. רבהליטציה הגיב:

    הלו דבורית מי ביקש ממך להתעמק בפרשיות השוחד? כאילו מה את, שופטת שמחזיקה אצלה את המסמכים? תתכנסי חזרה לגבולות המוגבלים שלך ותתעסקי בביקורת עתונות במקום לקשקש הבלים. את לוקחת את עצמך ברצינות יתר.

    אהבתי

  2. בעל הכלבלב הגיב:

    "מוגשם מטעם ארגון פ.ס,
    ובתמיכתה העקרונית של הקרן החדשה”.

    פחחח, מי אפסים ה"אם תרצו" האלה.

    אהבתי

    • ירון הגיב:

      מעשה יפה עשו אנשי ארגון פ.ס.
      חשוב שעתון יוכל להביע את דעתו, גם אם אינה נראית לנמוכי מצח מסויימים.
      יופי של תמיכה בעתון בעל עקרונות.

      אהבתי

  3. עורך מוסף הארץ? הגיב:

    שי גולדן הזה, הוא לא כותב על תוכניות טלויזיה? אולי תבדקי מה הוא כתב על העונה הראשונה של התכנית, בתור אתנן?
    האיש הזה עסוק כל הזמן ביחצנות עצמית, כל ההתקדמות שלו מוזרה מאוד, הרי בחיים לא נתקלנו בראיון שהוא עשה או תחקיר.
    אבל בהתחשב ברמה של תחקירי הארץ… אולי עדיף שלא…

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      זו יכולה להיות ארס פואטיקה לשמה, שלא לומר רפלקטיביות, אם הוא ימשיך לכתוב ביקורות טלוויזיה, כולל על מחוברים, ואף יתאר במהלך הצילומים את תהליך הצפייה והכתיבה.

      אהבתי

    • יעל לוי הגיב:

      ובהתחשב בעובדה שמחוברים ערוכה ומצולמת רק שעה ביום, סביר להניח שגם שם נראה יחצנות עצמית של גולדן. ניחוש פרוע: הבחור הרגיש אך העצבני לפרקים לא כולל אמת כלשהי.

      אהבתי

      • אחד הגיב:

        אם כבר פתחנו את הנושא של מינויים של מקורבים בצמרת הארץ, ומינויים בכלל, הנה עוד לינק:

        http://www.ice.co.il/article.asp?pgId=140732&catId=2

        הבחורה החלה בתור פקידה של דב אלפון וקודמה וקודמה בלי קשר לכישורים הקלוקלים שלה. ביקורות הטלוויזיה שלה הן פשוט אסון, ושוב הוכח מה שכולם יודעים, יותר חשוב קשרים מכישורים.

        אהבתי

  4. N הגיב:

    והעצוב ביותר, שטוקבקים שמתייחסים להערה הגזענית בכתבה על בטי המכוערת לא פורסמו…גם פניה לאתר עצמו לא זכתה לתגובה.

    אהבתי

    • ויקטור הגיב:

      מותר להשתמש בהומור, גם אם יש בו אלמנטים גזעניים.

      אהבתי

      • N הגיב:

        ברור.
        עכשיו בוא נדמיין עיתון בארץ אחרת, שכותב על בטי "ואף עקום, שגם יהודי ברוקלין לא היו מתביישים בו".
        מה היה קורה לכתב? איך היו מגיבים בארץ? איך ההומור הזה היה מוצא חן בעיניך?

        אהבתי

      • אני הגיב:

        נכון אתה צודק, אפילו אחדד – בהומור חייבים להשתמש בדעות קדומות, הכללות והנחות יסוד שנובעות מהלך רוח. למשל אמש בארץ נהדרת – אייל קיציס היה לבוש "בחולצה שמתאימה לג'בלייה". מה ההבדל – ההקשר. במשפט שהובא בפוסט יש התחלה שדנה בתפיסת היופי בארה"ב וסופו – הבעיה הזהה שיש בישראל ("להתלבש כמו ערבי") ההערה הכביכול מצחיקה אינה נעשית במודע – כדי להקביל (אני מתייחס רק למשפט שנתון) אלא מתפקדת כגיחי שלאחר יד. אז זה צורם – הרצינות מול הירידה נמוך. מצד שני: הבדיחה אתמול בארץ נהדרת הייתה מגעילה כביכול, אבל נעשתה במסגרת מערכון שהוא גיחי בעצמו, ועל כן עובדת/עוברת. הומור לא בנוי ליפי נפש. הומור הוא דבר חד וחותך – כשעושים את זה נכון – זה שווה את זה, כשלא – זה מביך – לפעמים גם מעליב (לדעתי – הכי נורא בטקסט זה ירידה כלאחר יד שאפילו לא באמת מנסה להצחיק אלא להיות קישוט שנון)

        אהבתי

      • ליאת הגיב:

        בן רימוז' – גם אני חושבת שהתמונה שהבאת היא לא דוגמה מוצלחת לענייננו… אם כבר אז זו יותר בטוב טעם:
        http://tinyurl.com/y749uyb

        אהבתי

    • בן רימוז' הגיב:

      באמת נורא חוש האופנה של נשות טול כרם. קחו לדוגמא את המלכה ראניה. ממשל בושה איך שהאישה הזו נראית ומתלבשת(-:

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        ראניה מטול כרם?
        (ואתה באמת חושב שהיא מייצגת את הערביה הממוצעת?)

        אהבתי

      • שולמית הגיב:

        1.לדעתי, דווקא התמונה שהבאת לא ממש מוצלחת לענייננו.

        2. ההערה הגזענית חסרת טעם. היא מזכירה לי את ההערות ששגורות בפי תל אביבים הנוהגים להשתמש באנשי באר שבע להמחשת טיעוניהם.
        למשל, פרופ' זנד אמר על סיפרו שנכתב בבהירות כזו שאפילו מורה בתיכון בבאר שבע תוכל להשתמש בו. זה היה לפני מספר שנים אך נזכרתי בהערה כעת. כנראה הפצע לא הגליד עדיין

        אהבתי

  5. עו"ד הגיב:

    אפשר להתחיל את המסע להבנה כללית של פרשת" הולילנד" – הפרויקט, הביקורת הציבורית, פרשת השוחד, ומי ומה בפרשה – במקום המקובל ברשת: באינציקלופדיה החופשית, בכפוף להסתייגויות הידועות לגבי הדיוק באתר הזה, שאין יודע מי כתבו את הערכים בו.

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9C%D7%A0%D7%93

    אהבתי

  6. דן הגיב:

    ה NSA מבצע ציתותים על שיחות טלפון של אזרחים אמריקאים, לא מבצע ציטוטים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      נכון כמובן

      אהבתי

    • צלף צ'צ'ני הגיב:

      זה העיסוק הקטן ביותר שלה. בהקבלה אלינו ה-NSA היא ה-8200 של האמריקנים. קיומה ומטלותיה הוסתרו מעיני האמריקנים עד שנות ה-70 המאוחרות. בין עיסוקיה היה תפעול מבצעי של ספינות ביון כמו ה-"פואבלו" שנתפסה ע"י הצפון ויאטנמים והייתה סיבה מצוינת לאמריקנים להפוך ממעמד של "יועצים ומאמנים" לצבא דרום ויאטנם, למעמד של לוחמים. ספינה נוספת היתה ה-"ליברטי" ששייטה לאורך חופי אל-עריש ב-8 ליוני 1967 והותקפה ע"י מטוסי ח"א וסט"רים של ח"י כתוצאה מטעות זיהוי. מה שלא מפריע ל-"מומחה" צבאי מסוגו של משה פייגלין לכתוב בפסקנות באנרג'י שהיא הותקפה במזיד, ולקהל הגרופיז של פייגלין להריע לשטויות האלה.

      אהבתי

  7. דן מדען הגיב:

    למרות שהיום זה נראה מובן מאליו, הצבעת נשים ב 1948 היתה דבר די חדש במונחים של הסטוריה מדינית. מדינות רבות וותיקות מישראל הצעירה העניקו זכות הצבעה לנשים עשור, ואף שניים אחרי.
    ארה"ב העניקה לנשים זכות הצבעה רק ה 1920 – כ 8 מערכות בחירות לפני הקמת המדינה בלבד. וזה בלי לציין את ההפרדה הגזעות שנמשכה עמוק לתוך שנות ה 60 של המאה ה20.

    אהבתי

    • נוצה סגולה הגיב:

      ובשוויץ, כידוע, ניתנה לנשים זכות הצבעה רק ב-1970…
      (ממליצה מאוד על הספר המצויין "מה זה בעצם פמיניזם" / טלי רוזין, אשר מפרט היטב את כל נושא זכות ההצבעה והסטוריית הפמיניזם – גם בארץ!)

      אהבתי

    • תנשמת הגיב:

      ב-1924 אגודת ישראל פרשה מן היישוב היהודי במחאה על ההחלטה (השנויה המחלוקת, שהתקבלה לאחר לבטים קשים וממושכים) להעניק לנשים זכות הצבעה. מאוחר יותר החליטו פרנסי העדה החרדית שהצבעת נשים יכולה דווקא לשרת את האינטרסים הפוליטיים שלהם (משמע, להעניק להם יותר כוח אלקטורלי), ויתרו על העקרונות הנעלים (לפיהם נחיתותן של הנשים צריכה להישמר בכל מחיר ובכל תחום) ונתנו גם לנשים להצביע. והשאר הסטוריה.

      אהבתי

    • שולמית הגיב:

      התהליך אינו חד כיווני ועלולה לחול נסיגה. זכויות נשים עלולות להילקח, גם בתמיכת חלק מן הנשים, כפי שקורה גם בזמננו. ראו מה קורה במגזר החרדי. למשל ההפרדה בתחבורה הציבורית ובמגזר המוסלמי המתחרד גם הוא , בדרכו.
      לעניין זה כדאי לקורא את הספר של מריל פרנץ' " ממעבר לעוצמה"

      http://booksefer.net/catalog.php?id=14807

      אהבתי

  8. נוצה סגולה הגיב:

    איפה דנה ספקטור? כבר לפחות שבועיים רצוף שהטור שלה לא מופיע 😦
    מקווה בשבילה שהיא עסוקה בדברים טובים ומשמחים ושתשוב בהקדם.

    אהבתי

  9. זאתי הגיב:

    אני לא מכירה את יעל פלג, אבל אני מוכנה להמר שאין לה קשר לעיתונות, אחרת היתה יודעת שפרויקט כמו פרויקט היעל לוי (שבעיני היה משעמם למדי) לא מרימים תוך שבוע, מה שמבטל את האפשרות שפוסט שפרסמה לפני שבוע הוא המקור לפרויקט במוסף הארץ.
    ואף על פי שלא ספרתי, נראה לי שמספר הפעמים שבהן חל בלבול בין "עט" ל"עת" ול"עד" בכתבה הפותחת את מדור השבוע בהארץ היה דו ספרתי.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      כמה זמן היה כבר ליותם פלדמן להכין את הכתבה הנ"ל? אלא אם כן הוא מצא כמה יעל לוי בכלא המצרי.
      ואם אין קשר, למה המערכת לא מעלה את הטוקבקים המפנים לבלוג?

      אהבתי

  10. קחחחחחח הגיב:

    עזבו את נשות טול כרם, בטי המכוערת היתה מרגישה נפלא גם בקריית שמונה, או בחיפה

    אהבתי

  11. קחחחחחח הגיב:

    לגבי שמעון אדף, נפלא מבינתי הקרדיט האינסופי שמקבל הנודניק הבינוני וחסר הכשרון הזה. במקרה הטוב, הוא פשוט משעמם. חוצמזה? מלא בעצמו, וחושב שהשמש זורחת לו מהתחת. צא לחו"ל לכמה שנים, תעשה טובה

    אהבתי

    • יוקד צח הגיב:

      איזה כיף באינטרנט הזה שלכם, הא? רק כאן יכול מישהו לקרוא לעצמו "קחחחח", ללכלך באופן השבלוני ביותר (מחקרים גילו: טוקבקיסטים אינם מסוגלים לתיחכום או אירוניה) על אחד הכותבים המוכשרים, המוערכים והצנועים ביותר בישראל כיום, וגם לזכות שמישהו – נניח אני – יתייחס אליו. הטוקבק הזה שמעליי – שהוא התגלמות משעשעת מאוד של הקלישאה הטוקבקיסטית המוחלטת – הוא הסיבה המדויקת שאני טוען, אם כי לרוב במילים עדינות יותר, שצריך לירות במפעילי אתרים שלא מסננים טוקבקים (הטוקבקיסטים מתים ממילא, למרות שהם עוד לא יודעים את זה).

      אהבתי

      • אני הגיב:

        זה האינטרנט של כולנו. קודם כל. ולא צריך לירות באף אחד. אדף הוא כותב מופלא (או לא) בלי קשר למה שקחחחח יכתוב. תראה אילו אמוציות הוציאה ממך התגובה שלו – לירות במפעילי אתרים – לא פחות. אז תחשוב – כמה מעצבן זה לקרוא טור של מישהו שלא אהב דיסק שאתה אהבת, כמה נורא לקרוא מישהו נורא שנון שיורד על האמונות שלך בכישרון. ותחשוב שיש גם אנשים שרוצים להגיד את מה שהם מרגישים. ובכן – שיאמרו. שקחחחח יגיד, ושפחחחח יגיד ושכולם יחגגו. זו המציאות, זה המדיום. ואם אתה טוען שמדובר רק בענייני פחחחח או קחחח אני לא אאמין לך. אם תכתוב משהו מושקע ובאמת מהלב, ומישהו יכתוב 100 מילה על למה זה לא טוב – זה יעצבן אותך הרבה יותר.

        אהבתי

      • קחחחחחח הגיב:

        למה "ללכלך"? זו ביקורת לגיטימית על אתרוג שאף אחד לא מעז לנגוע בו. אף ילד לא יאמר שהמלך עירום. קראתי את החומרים שלו – שירה ופרוזה. לא אוהב, לא מבין על מה ולמה הוא כה נחשב. ייתכן שיש קשרים בגו.
        אגב, האינטרנט הוא לא רק שלנו, אלא גם שלך. תיהנה!
        🙂

        אהבתי

    • דפי קודיש וייכרט הגיב:

      ספר שיריו האחרון דווקא יפה להפליא.

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      (ללא קשר לתגובתו של קחחחח)
      איזה כיף באינטרנט הזה שלכם, הא? רק כאן יכול מישהו לקרוא לעצמו "יוקד צח", ללכלך באופן השבלוני ביותר על כל הטוקבקיסטים (מחקרים גילו: ביקורות שמתחילות ב"מחקרים גילו:" הן שבלוניות, לא מתוחכמות ו/או אירוניות), ואף לקרוא לרצח (בצחוק, בצחוק).
      בקיצור, יוקד, קצת מודעות עצמית לא תזיק.

      אהבתי

  12. שועלן הגיב:

    ביום חמישי כתבת שתתייחסי בהמשך לאיתי זיו בהעיר, ולא התייחסת.
    אז אני אתייחס.
    מצחיק שזיו תוקף את "העיתונאים המגוייסים" (לעיתונם כמובן) התוקפים את הארץ ובלאו מסיבות פיננסיות. לדעתי רשת שוקן היא הרשת היחידה בה נשמעו קולות מצד אחד בלבד.

    אהבתי

  13. אחד הגיב:

    תיקון אחד קל: דודו בוסי, לא דודי בוסי.

    באשר לדבריה של יעל פלג, תגובותיה מן הסתם לא אושרו מאחר ומערכת הארץ ככל הידוע לי לא מאשרת תגובות שיש בהם לינקים, ללא קשר למקרה ספציפי זה או אחר.

    אהבתי

    • תנשמת הגיב:

      מערכת הארץ והמרקר לא מאשרת, ככלל, כל תגובה שמבקרת את עצם העבודה העיתונאית. תגובות הנוגעות לרמת הכתיבה, העריכה, לטעויות או שיבושים – נפסלות על הסף. מעין חוסר ביטחון שכזה.

      אהבתי

  14. ניר הגיב:

    מכתב של מנכ"לית הקרן החדשה לישראל, כאן:
    http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=39240&forum=scoops1&viewmode=threaded

    כנראה שהולך לצאת דו"ח חדש על חלקם של ארגוני הקרן בתביעות בחו"ל נגד קציני צה"ל. הקרן נערכת לפעולה נגדית – במסגרת האידיאלים של דמוקרטיה וחופש הדבור היא מתכננת:
    .
    – פנייה משפטית למעריב
    .
    – קובלנה פלילית מול יו"ר 'אם תרצו'
    .
    – "ננסה למתג את הדוח "כפרוטוקולים של אם תרצו" במיוחד לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות"

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      נו, בדיוק הערתי על זה, והינה, הם בעצמם כותבים "אנו מסתייעים בחברת יחסי ציבור". טיפ ממני: תחליפו אותה.
      .
      מה הקשר בין יום הזיכרון ויום העצמאות לבין הפרוטוקולים של זקני ציון? התבלבלתם שם בכמה ימים עם יום אחר.
      .
      העיקר שהם חוגגים את חופש הדיבור ע"י איומים משפטיים כלפי מי שמבקר אותם. אוי, הצביעות.

      אהבתי

      • ניר הגיב:

        בעיני האיום בתלונה פלילית נגד יו"ר אם תרצו הוא הסעיף החמור במיוחד. זה בדיוק הנשק שמי שיש לו הרבה כסף מפעיל כדי להשתיק את מי שיש לו פחות – להעביר את הסכסוך לבתי המשפט, ואז נראה אותך מממן הליך משפטי מהסוג שלא מזיז בכלל לגוף כמו הקח"ל. ל"אם תרצו" יש משאבים משלהם (אם כי לא קרובים אפילו לאלו של הקרן), אבל המסר לגופים קטנים יותר, או אנשים פרטיים, ברור – אם תתעסקו אתנו אנחנו יכולים למחוק אתכם, ציבורית וכלכלית.
        .
        וכל זה כאמור מהגוף שמהשבוע מנכס לעצמו לא רק את השאיפה לשלום (כי אם אתה נגד מימון גופים שקוראים לחרם על ישראל אתה כנראה שוחר מלחמה) אלא אפילו את הדמוקרטיה עצמה.

        אהבתי

      • דוד הגיב:

        מי שעושה דברים פליליים שלא יתפלא על תלונה פלילית שתוגש נגדן
        אם תרצו הוקמה מראש כדי להלך על הגבול הדק שבין חוקי ללא חוק…ע"מ שתוכל לעשות ספינים שביבי לא מעיז לעשות בעצמו.
        אז את המחיר היה על האנשים הפיקחים האלו לדעת מראש
        ואל דאגה יש להם מספיק מקורות מימון

        אהבתי

      • ניר הגיב:

        מה הדבר הפלילי שהוא עושה?

        אהבתי

    • ani am הגיב:

      אתמול בצהריים הייתי בפעילות של "אם תרצו" מול מסיבת הקרן החדשה לישראל.
      התדרוך לפני היה ברור מאוד: בלי קללות, בלי העלבות, בלי ירידה מעבר למתחם שאושר לנו ע"י המשטרה, לכבד את הצד השני. במציאות, היינו חבורה אשכנזית ומשכילה ברובה, באופן די דומה לאנשי הקרן, שהקשיבה להוראות התדרוך. אם לקרן החדשה היתה או יש בעיה עם הנוכחות שלנו, היא היתה צריכה להתקשר למשטרה ולשאול האם מתוכננת פעילות נגד במקום. כנראה שהדבר לא נעשה.

      היינו נחמדים ומנומסים. הלוואי ובצד השמאלי היו מפגינים הערכה מינימלית כלפינו כפי שאנחנו גילינו כלפיהם.

      אהבתי

      • תנשמת הגיב:

        וואו! אשכנזים משכילים! כבוד!!

        אהבתי

      • ניר הגיב:

        "חבורה אשכנזית ומשכילה"??

        אהבתי

      • פודינג ארנב הגיב:

        אחלה תדרוך קיבלתם

        אהבתי

      • דוד הגיב:

        "חבורה אשכנזית ומשכילה ברובה!!?"
        .
        איך מצטרפים לזה!?
        אני גם רוצה!
        אני אשכנזי לבנון, לא אוכל חריף ולא רוקד 'מזרחי'…
        .
        התקבלתי?
        ואוכל להיות החלק השני של ה"משכילה ברובה" -ז"א המיעוט הבלתי משכיל שסובלים אותו בחבורה כי מישהו צריך הרי גם לסחוב את השתייה והשלטים לא?…

        אהבתי

      • ani am הגיב:

        אם ההשוואה היא ימנים-מזרחים מקופחים-שלא מבינים כלום הרי שההשוואה במקומה. אנחנו בניגוד אליכם לא מיידים אבנים על חיילי צה"ל וכוחות הביטחון.

        אהבתי

      • קחחחחחח הגיב:

        כמובן, מלבד כאשר מפנים התנחלויות או עושים עוד משהו שלא נראה לכם. אה, כן, ואתם גם יורים באנשים לפעמים

        אהבתי

  15. שועלן הגיב:

    רביב דרוקר (שלרוב אני מחבב אותו) מחזק את הכינוי שניסו להדביק לו – חפיף דרוקר.
    .
    אני, המנוי גם כן (סופ"ש), דווקא כן קיבלתי מוסף הארץ. לא הפסדת הרבה. מוכן למסור לך אותו תמורת דמי משלוח בלבד.
    .
    מה זה ארגון פ.ס? לא מצאתי לו זכר באינטרנט. וכ.ג. מתנדבים? הם הפכו ליותר חשאים מהשב"כ עם כל ראשי התיבות הללו. חוץ מזה, הקרן החדשה צריכה יועץ תקשורת רציני יותר. היא יורה לעצמה ברגל (אלא אם כן היא מצפצפת על מה שחושב עליה רוב העם).
    .
    ולעקל את המפלצת זה רעיון לא רע כלל וכלל.

    אהבתי

  16. הדס הגיב:

    בסוף השבוע האחרון נעשה נסיון להשוות בין ענת קם לבין דניאל אלסברג.
    ברם,ההשוואה בין מסמכי הפנטגון למסמכים שגנבה ענת קם היא השוואה אווילית,שיקרית וחסרת שחר.
    מסמכי הפנטגון עסקו במלחמה שארצות הברית נלחמה למעלה מעשור אלפי קילומטרים מגבולותיה,מלחמה שבה נהרגו מיליוני אזרחים בוייטנאם,קמבודיה ולאוס.
    המסמכים שענת קם גנבה ופורסמו ב"הארץ" עסקו בחיסול מחבלים מהג'יהאד האיסלמי.
    ההשוואה כה מטופשת עד שהיא שקולה להשוואה בין מתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר ובין פיגוע התאבדות באוטובוס (בתל אביב או ירושלים או כל עיר אחרת).
    מסמכי הפנטגון עסקו באירועים בעלי משמעות היסטורית ומסמכי ענת קם שפורסמו עסקו באירוע זניח ושולי שההיסטוריה לא תזכור.
    יחי ההבדל הקטן.
    *
    "מחוברות" היתה תוכנית הריאליטי האולטימטיבית למרות שיוצריה התכחשו לעובדה הזו.סביר שאותה התכחשות תגיע גם כאשר תעלה לשידור "מחוברים".
    יהיה תענוג לקרוא את התירוצים.
    *
    לתת לאייל דותן לכתוב ביקורת על ספרו של יהודה שנהב זה בערך כמו לתת לאיתמר בן גביר לבקר ספר (שטרם כתב) ברוך מרזל.

    אהבתי

  17. מנחם דונש הגיב:

    דבורית, אני שולח לך את הסטנוגרמה של הישיבה, שבה אמר ראש השב"כ כי השב"כ – זה הוא. נוסף על כך, הוא אמר כי ענת קם מכתימה את כל הקריירה שלו, שֶהֲרֵי הוא עומד לפרוש בקרוב.
    נוסף על כך, אני שולח לך את כל המשא-ומתן החלמאי של השב"כ עם העיתונאי אורי בלאו, וגם את הקליפ שבו מפוצצים לו את המחשב, וגם נותנים לו מחשב חדש העשוי מיהלומים.
    הבה נניח, לצורך עניָננו, כי כל מה שכתוב לעיל – הוא רציני.
    והבה נניח, כי אני שולח לך בחשאי את כל הדברים האלה.
    כידוע, אַת טוענת כי אינך עיתונאית. ובכן, אַת אזרחית מן השורה. התסגירי אותי, או תעדיפי
    לשבת במעצר בית
    ולהמשיך לכתוב את הפוסטים שלך,
    ושמישהו יביא לך אוכל?

    בברכה,

    מנחם דונש
    netvision.net.il
    תעשי לי טובה. אם תחליטי להגיב, אנא הודיעי על כך בכתובת שלעיל.

    אהבתי

  18. תמר הגיב:

    אני חולה על אביעד קיסוס ואוהבת כל דבר שהוא עושה. מחכה לטורו. למוסף הארץ יש כותבי טורים מהשורה הראשונה וקיסוס יחזק שורה זו

    אהבתי

  19. דיוק היסטורי הגיב:

    חבל שכשקיצרו את הכתבה של עינת מידן לא דאגו גם לתקן בה טעויות גסות.
    היא כותבת למשל, שבשנות ה- 90 "נשים בולטות בשיח הציבורי כמו עירית לינור, מרב מיכאלי, גיל הראבן, שלי יחמוביץ ולימור לבנת חברו יחד להקמת מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית." אלא שההיסטוריה מלמדת שהמרכז הראשון הוקם בתל אביב בשנת 1978 על-ידי קבוצה של פמניסטיות בעקבות התאבדותה של אם חד הורית, סטודנטית שנאסנה באזור האוניברסיטה ולא מצאה שום אוזן קשבת.
    אז נכון החבורה שמידן מזכירה עשתה הרבה בשנות ה- 90 במסגרת "עזרת נשים" להעלאת המודעות לתקיפות מיניות, אבל להגיד שהן הקימו את מרכזי הסיוע זה ממש לא נכון.

    אהבתי

  20. מיכל הגיב:

    זכות הצבעה לנשים ישראליות ניתנה עוד בשנות ה-20 ולאחר קום המדינה לא היה הדבר שנוי במחלוקת כלל.

    אהבתי

  21. יניבל 1 הגיב:

    יש משהו שאני לא מבין לגבי אדון איציק מרדכי.
    הרי הבן אדם הורשע במעשה מגונה בנסיבות מחמירות . העונש על כך על פי חוק הוא 10 שנים , תכפילו את זה ב-2 נשים ויש לכם 20 שנים . אז איך לעזזל הוא קיבל עונש על תנאי?! אז בסדר אפשר להוריד כמה שנים על התרומה שלו למדינה בתור קצין , אבל לנקות בלן אדם 20 שנה?!

    אהבתי

    • קחחחחחח הגיב:

      באמת מעניין, אתה צודק

      אהבתי

    • נוצה סגולה הגיב:

      גם אני תהיתי מה פשר הראיון איתו פתאום ומדוע ההתייחסות הכל כך מלטפת הזאת.
      רבאק, הבנאדם לא ראוי לחזור לחיים הציבוריים ולא ראוי שיכתבו עליו, וגם אני דילגתי על דעותיו בנושאים שונים אשר ברומו של עולם. אם לא 20 שנה בכלא כמו שכתב יניבל 1, מגיע לו להשאר בתהום הנשייה, כך נאה וכך יאה לו.

      אהבתי

  22. פנימדיבור הגיב:

    מכתב לכל האימהות לחיילים ,

    מחר ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, מחר הבטן של אימהות שכולות רבות מתחיל להתהפך , עצוב להם מאוד , קר להם ולא טוב להם .

    המחשבה על הבן האהוב שלהם בקבר הקר , מקשה עליהם יותר .

    אימהות שגידלו את תינוקם הרך וליוו אותו ביום הראשון לגן הילדים, לכיתה א', אימהות שצחקו עם ילדיהם בכל ימי ההולדת עד יום מותם.

    מחר גם את אימא של חייל , תזילי דמעה , דמעה של כאב ואובדן שלא הכרת מעולם.

    אבל אל תדאגי אימא של חייל,

    בקיץ הזה גם את תכירי את ההרגשה הקרה מאד, הרעה מאד איך זה להניח בן בתוך הקבר.

    כי הקיץ הזה הבן היקר שלך לא יהיה כאן ,כמו שאר הבנים של אימהות נוספות שעדיין אינם יודעות על מות בנם ,

    הקיץ הזה הבן שלך ימות כי הממשלה עשתה ותעשה הכול לצאת למלחמה ולהרים את הגאווה והמורל הלאומי על חשבון הבן שלך .

    בקיץ הזה תוכלי לדבר כמו אימו של אלירז פרץ , מרים, ותוכלי לספר בגאווה כיצד הבן שלך 'חייך לפני שפגע בו כדור בחזה והוא מת', תוכלי גם את לומר בגאווה 'שאלוהים אוהב את הבן שלך יותר משאר הבנים' .

    בקיץ הזה אימא של חייל , תצטרפי גם את לאלפי אימהות שכולות בשמחה ובגאווה ורק תרצי לחבק את הבן החייל שלך שיהיה טמון בקבר הקר.

    בקיץ הזה ובעוד הרבה קייצים אחריו תרגישי כמה קר יכול להיות, כי בחרת לשתוק ולא לעשות מהום .

    כי בחרת בדגל במקום בילד שגידלת.

    אז אל תבקשי סליחה ולא מחילה מהבן המת ומשאר בני המשפחה פשוט תמשיכי להיות אימא גאה.

    אהבתי

    • יניבל 1 הגיב:

      עם אמא גאה כמוך היתה ראש הממשלה לא היינו מפציצים את הכור הגרעיני בסוריה. עם אמא גאה כמוך לא היתה מלחמת ששת הימים . עם אמא גאה כמוך לא היינו מכריזים על הקמת המדינה .

      אהבתי

    • ניר הגיב:

      אלוהים, מילא שאתה זיין שכל מטומטם, אתה לא מסוגל לפחות למינימום של רגישות למי שסובלים ביום הזה כאב שאתה וסביבתך המשתמטת לא יכולים לתפוס בכלל? אתה חושב שאתה איזה חתרניקו דמיקולו, אבל אתה נאד שמחרטט קלישאות מהסוג שהיה מביך אפילו את גיא מירוז.

      אהבתי

      • פודינג ארנב הגיב:

        לקלל אתה יודע לא רע, כמו רוב אנשי הימין… אך טיעונים ענייניים? לא בבית ספרנו

        אהבתי

      • ניר הגיב:

        איזה טעונים ענייניים בדיוק אתה רוצה? יש בטקסט הזה משהו ענייני להתייחס אליו בכלל? לגבי קללות, אני משתדל מאד לא לכתוב באינטרנט משהו שלא הייתי אומר למישהו פנים אל פנים – הייתי מציע למר "הקיץ הזה הבן שלך ימות" לאמץ אותה שיטה.

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        אני מעדיף להיות רגיש לחיים ולא רגיש למתים.
        ודווקא גיא מרוז אדם רגיש ומקסים שיודע היכן נמצא השכל ( לא בן הרגליים )

        אהבתי

    • דוד הגיב:

      הלוואי ונתבדה ולאתהא מלחמה בקייץ הזה.
      יותר מדי מלחמות מיותרות ידענו כאן

      אהבתי

    • שולמית הגיב:

      אני חושבת שדברים אלה לא ראאויים להיכתב כאן. בנוסף לגסות הרוח ורוע לב הטקסט סובל גם מפשטנות.

      אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        ממתי לדאוג לילדים זוהי גסות רוח ורוע לב ?
        חוסר הרגישות היא חוסר היכולת להביט לאמת בעיניים ולהתמודד איתה בכאב וברצינות הראויה, כהות החושים היא להשתיק את האמת ולהנציח את המוות.

        אהבתי

    • שועלן הגיב:

      ואני חשבתי שלהפנות את הלחי השניה זה קטע נוצרי בכלל

      אהבתי

  23. תנשמת הגיב:

    כתבת יפה ונכון. עצוב, כל כך עצוב.

    אהבתי

  24. דודי הגיב:

    מנחם בן זה המיץ של הזבל ומי שנותן לו במה הוא סמרטוט דלוח

    אהבתי

  25. הקיד הגיב:

    דבר אחד השתנה בהרגלי הגלישה שלי מאז פרשות הולילנד וקם: news1 של יואב יצחק הפך להיות חלק מהסיבוב כשרוצים לדעת מה באמת קורה. תכל'ס אני מודה שבשעתו הוא נראה גם לי כטרחן שרודף את אולמרט ושזו הסיבה שהעיפו אותו ממעריב. הפרשות האחרונות מוכיחות שהאיש הוא עיתונאי סופר רציני עם מקורות טובים ויכולת לתפור פינות של תחקיר עד הסוף. חקירת הולילנד התחילה ממנו ויהונתן דחוח הלוי המצוין שכותב אצלו היה חלק מההנעה של חקירת פרשת קם, אם הבנתי נכון.
    אז אין באתר הזה עיצוב נוח או גיוון של מידע אבל בחדשות הארד קור הוא אחד האתרים שמי שרוצה לדעת מה באמת קורה צריך לעבור בהם.

    אהבתי

    • דוד הגיב:

      יונתן דחוח לא הניע שום דבר
      מה שהניע אלו המסמכים שמסר בלאו לשב"כ לפי ההסכם שנעשה.
      ומה שהניע בעיקר את פרשת קם/נווה זוהי ההדלפה של המסמכים שהביאה קם לבלאו על פשעי המלחמה של נווה ובכירים אחרים.
      דחוח הוא לא יותר מעלוקה על הסיפור הזה

      אהבתי

      • ניר הגיב:

        תוכל לפרט איזה פשעי מלחמה בדיוק, דוד?

        אהבתי

      • ani am הגיב:

        העלוקה הזה הוא בחור שיכל לקחת הכל מהצבא, אבל הכל ולעשות מזה יופי של קריירה. בניגוד לענת קם הוא בחר שלא.

        ממליצה לך לברור מילים כשאתה מתייחס לדחוח-הלוי.

        אהבתי

  26. גם בראש הגיב:

    מכורה לבלוג שלך
    את כותבת נהדר.
    שבוע טוב

    אהבתי

  27. תל אביבית הגיב:

    מח' הגהה שלום

    קוריוז מתוך ישר"ה של סופ"ש

    שני אייטמים, בהפרש של שניים-שלושה עמודים בתחילת עמודי המערכת: האחד מתייחס לפרשת הולילנד בהקשר של אולמרט, האחר מתייחס לפרשת השחיטות העתיקה של דוד אפל – שניהם השתמשו בדימוי של תמנון שידו בכל כדי לתאר את האישים הנ"ל, בשורת הכותרת/המשנה. נראה כאילו עורך המדור נרדם בשמירה…

    בנוסף: במדור פנאי, בבוקסת הטריוויה, ישנן 13 שאלות. בבוקסת התשובות יש 15 תשובות. איכשהו לא מסתדר לי.

    אהבתי

  28. לולווט, מידע פרשתי הגיב:

    אמנם לא בשתי שורות פּר אבל מכיל הרבה מידע. ה"איש המרכזי" המוזכר בכתבה הוא כנראה שמואל דכנר ששמו הוזכר לא מעט לאחרונה.
    http://www.news1.co.il/Archive/002-D-47173-00.html?tag=09-57-59

    אהבתי

    • שולמית הגיב:

      המידע ש ם מרתק. אותי מעניין מה גרם לחושפים לפעול דווקא בתזמון שבו פעלו שלכאורה המידע היה בידיהם ומה גרם לפרקליטות לפתוח את הפרשה דווקא עכשיו.

      אהבתי

  29. ליליללילי הגיב:

    ברוך הבא לאביעד קיסוס,אם הוא כותב כמו שהוא מדבר,אז יהיה שמח. באמת הגיע הזמן למלא את מקומו החסר מאודמאוד של אבנר ברנהיימר.

    אהבתי

  30. captain beefheart הגיב:

    רייגע אחד – האם ניתן לעיתון ירושלים לחמוק ככה מעונש ללא משפט?

    גרתי בירושלים מספר שנים, בהן עקבתי מקרוב אחר כל העיר ועיתון ירושלים של ידיעות תקשורת.

    כעת ניתן לומר באופן חד משמעי – מדובר בפארסה.

    מתברר שפרנסי העיר הזו סירסרו באוצרותיה באופן מושחת ועקבי, במשך שנים רבות. ראשי עיר התחלפו, סגניהם התחלפו, מהנדסי עיר התחלפו, קבלנים באו והלכו. במשך שנים ארוכות שלטו החוק בעיר הזו נאנס באופן רציף.

    האם שמענו על זה משהו מעיתון ירושלים? יוק. כל העיר ניסה כמה פעמים לעקוב אחרי אולמרט, אבל עורכי הדין שלו היו חזקים מדי עבור שוקן. כל העיר הפסיד במערכה, אבל ניצח כמה קרבות ובוודאי שמר על כבודה של העיתונות החוקרת.

    המתחרה שלו, לעומת זאת, התגלה כאסופת ניירות מיותרת, שמתרחקת מכל מה שריח של תחקיר עולה ממנו.

    לעיתון ירושלים יש עורכת ותיקה המתקראת סיגל רגב. אינני מכיר אותה ואולי מדובר באישה נחמדת, אבל היום ברור שהיא צריכה לערוך את אצבעוני. עיתון ירושלים לא נרדם בשמירה. הוא התמסטל בשמירה ונכנס לתרדמת, בה מעולם לא נשם באופן עצמוני.

    בושה וכלימה. אין מילה אחרת.

    אהבתי

    • ירושלמית הגיב:

      עיתון ירושלים אף פעם לא הרגיז את העירייה או את המימסד. אולי פה ושם בלייט. איך אמרת? אסופת ניירות סתמיים. רק למלא את הדפים שבין המודעות. עיתון סתמי למדי. אלמלא נמכר כמוצר של ידיעות אחרונות היה מדורג הרבה אחרי זבלוני המקומונים.

      אהבתי

  31. בת הטוחן הגיב:

    מתוך וואלה בראנז'ה, "מדור סוף":
    "7 ימים" פנו לסלבריק'ה כדי שירכיבו את נבחרת הפגרים הישראלית".
    +++
    אני מאחלת לעמית הרמן, הדס ריבק, וכל צוות כותבי האתר המפוקפק הזה – שגם להורים שלהם, ולילדים שלהן, ולהם עצמם יקראו "פגרים" שנייה אחרי שיילכו לעולמם.

    אהבתי

  32. על איציק מרדכי הגיב:

    דעה אחרת על תפקודו של איציק מרדכי, לפחות
    בהקשר של החווה הסינית.
    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-47250-00.html?tag=14-34-05

    אהבתי

כתיבת תגובה