יובל דרור Vs נרג' ולהפך

בלוגלנד, מדור מורחב

יובל דרור החל לכתוב בסוף אפריל האחרון מדור במעריב על אינטרנטולוגיה. במקביל כותב דרור גם מדור ביקורת תקשורת בעין השביעית. הכל התנהל על מי מנוחות: המדור התפרסם בדעות מעריב ולאחר מכן הועלה לנרג'. אלא שב-29 בספטמבר כתב דרור על פרויקט הטוקבקים המפוספס של נרג'.

עורך נרג', ארנון גל, קרא והתעצבן. במייל ששלח לעורכים הופיע קישור למדור של יובל בעין, ובשורה הנושא המשפט:
"יובל דרור – לא עוד מאמרים באתר"
.
ואכן, המדורים של דרור הפסיקו לעלות לאתר, אלא שאיש לא הודיע לו על כך.

שאלתי את ארנון גל מה קרה, וזו תשובתו:
"אין לי בעיה עם ביקורת, אני רגיל אליה וסופג כזו מדי יום, לפעמים בהבנה, לפעמים בכעס ולפעמים באדישות. גם לא הייתי אומר דבר לו היה כותב ביקורת רק על הפרויקט הספציפי – בין אם הייתי מסכים איתה ובין אם לא ועובדה, כפי שאת מציינת בעצמך, שידענו שהוא כותב ביקורת באופן סדיר ולא אמרנו עד כה דבר.

אבל ביקורת כמו שיובל דרור כתב, שחרגה מהתחום הענייני ונוסחה בצורה גורפת וארסית, עם משפטים בנוסח, ואני מצטט: 'כמו בכל דבר הקשור ל-NRG מעריב, גם במקרה הזה יש פער עצום בין הפוטנציאל וההבטחות למימוש שלהם בפועל' הם לא משהו שאני חושב שראוי שייכתב על ידי מי שמפרסם בעצמו באתר. אם אתה חושב שכל דבר שמופיע באתר הוא מפוספס – מדוע אתה בוחר בו כבמה?

אין לי את הזכות להכתיב ליובל דרור מה לחשוב, אני גם לא רוצה. זכותו לבקר אותי ולחשוב שnrg הוא אתר גרוע. אבל יש לי זכות מלאה להגיד לו – אם זה מה שאתה חושב, תכתוב בבקשה במקומות שאותם אתה מעריך. לכל הפחות הייתי מצפה ממנו לגלות את ההגינות והקולגיאליות ולבוא ולהפנות את הביקורת שלו קודם כל לעושים במלאכה. אני אפילו מוכן להתחייב שהייתי מעניק לו במה ב-nrg עצמו. אבל מעולם לא שמעתי ממנו רבע הצעה לשיפור או הערות על רמת האתר, זולת הקביעות הגורפות והארסיות שלו בעין השביעית".



ייאמר רק שדרור לא בחר בנרג' כבמה. הוא כותב למעריב, ומשם נעשתה הפנייה אליו.
נרג' מפרסם חלקים מהעיתון המודפס.

דרור העדיף לא להגיב.


עדכון, 21.10.9 – דרור מפסיק לכתוב את הטור במעריב.

—-
הבלוג המסתורי של עד המדינה

שמעון איפרגן כותב בשער המגזין של מעריב על הבלוג של טל קורקוס, עד המדינה. "הבלוג נחשף לראשונה", "תחביב חדש", כך בכתבה בעיתון, אבל מה לעשות, אילנה קוריאל כתבה על הבלוג ב-ynet לפני כמעט שנה. הבלוג היה אז באתר מקושרים, ובסוף הכתבה של קוריאל יש תגובה מאתר מקושרים, המדווח שקורקוס מחק את דבריו.
איפרגן מספר בכתבה שמאז שקורקוס חתם על ההסכם להיות עד מדינה הוא ישב בבית "והשתעשע בפתיחת בלוגים". כלומר, איפרגן יודע שזו לא הפעם הראשונה שהגיגיו של העד נחשפים לציבור.

לכן מפתיע שבכיר במשטרת מרחב הנגב אומר לאיפרגן בכתבה: "זו פעם ראשונה שאני נתקל במקרה שעד מדינה פותח בלוגים באינטרנט ומספר מדוע הפך לעד מדינה ועוד מצרף תמונות, וזה קורה במהלך המשפט, מתחת לאף שלנו".
מצער שלא שמתם לב לזה לפני שנה, לא?
בחיפוש שערכתי הבוקר אחר הבלוג שלו, או אחד מהם, לא מצאתי דבר. אולי הוא כותב עדיין במקושרים, אבל אני לא חברה שלו שם, כך שאני לא יכולה לקרוא. ואולי יש לו בלוגים גם במקומות אחרים, למקורבים בלבד.


חורים ברשת הופך למעצמה
גלמור עיצב מחדש את הבלוג בן השלוש, ומתכנן להפוך אותו למיזם כלכלי.
כותב בו מור:
"…רקמנו תוכנית להפוך את הבלוג הזה לעסק. לא, אין הזיות בדבר אקזיט של מיליונים. אנחנו הרי במזרח התיכון. אך אנו בהחלט מאמינים שאפשר לתרגם את המוניטין של חורימבה להכנסות שיאפשרו לנו להוסיף תכנים ולהתרחב. שיחות מעניינות כבר מתנהלות ואנו מקווים שיהיו לנו בשורות חיוביות בקרוב…"


שאלתי את מור, תכלס, איך הוא מתכוון לעשות כסף מהבלוג, וכה ענה:
"אני לא מאמין בגישה לפיה בעלי בלוגים ישקיעו שעות עבודה מדי יום, יטפחו קהילה נאמנה איכותית ויזכו להערכה תמורת כמה אגורות ממודעות גוגל. המדיה החברתית, בין היתר בלוגים, תשנה לחלוטין את אופי הרשת הישראלית בשנתיים הקרובות, בדומה לתהליך המתרחש במערב".


אוקיי, אני מחכה לראות.


לחם עבודה

המגא-צלם זיו קורן עוזב את ידיעות ועובר לישראל היום.


טל עזריה-אוגש, שעזבה את רשת ממש לפני רגע, היא היחצ"נית החדשה של ערוץ המוזיקה 24.


לפני פיזור
חופשיים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אולי תרחיבי?, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

15 תגובות על יובל דרור Vs נרג' ולהפך

    • שואלת הגיב:

      נשאלת השאלה האם מייברג יחייב לשלם שנה (או חצי שנה) מראש ללא אפשרות ביטול או שיהיה אפשר להיכנס פעם/פעמיים לבלוגו כדי לראות במה מדובר. בכ"ז בלוג זה לא כתבה בעתון שעליו משלמים אבל לא עבור כל כתבה בנפרד.

      אגב, האם מדובר בבלוג/אתר בעברית (שאז תפוצתו והכנסות אפשריות מוגבלים יחסית), בבלוג באנגלית או בבלוג דו-לשוני.

      עוד אגב, מעניין היכן, ואיך, הוא יעשה פרסומת לבלוגו.

      בנושא הסקר בין החברים. אם הוא מתכונן להסתמך על חברים לפרנסתו, אז מוטב שיהיו לו (או שכבר יש לו) הרבה חברים טובים (ולא רק נחמדים בזמן הסקר) כדי שיראה פירות בעמלו. על בסיס, נניח של 5-10 דולר בחודש (לדעתי 5 דולר זה עוד איכשהו סביר – בעיקר לישראלים בגולה האמריקאית) הוא יצטרך מאות קוראים משלמים רק כדי לא לצאת מופסד תוך כיסוי שעות עבודתו. יש שיגידו שגם דולר לחודש זה מחיר הוגן.

      אהבתי

  1. צפניה הגיב:

    1. נהדר. אייטם שלם על בלוג בלי לציין איפה הוא יושב. אהבתי גם את האייטם הקודם של איפרגן על בלוגר אחר. כלומר, עלי. הוא כתב שלא קיבל תגובה למרות *נסיונות רבים* ליצור איתי קשר. זה כמובן לא נכון ויש לי תדפיסי שיחות נכנסות ותיבת ג'אנק מייל שיוכיחו את זה. עבודה טובה איפרגן.

    2. קראתי 3 פעמים את התגובה של גלמור. מצטער, עדיין לא הבנתי מה המודל העסקי. מרח אותך כמו לורפק על חלת שבת מתוקה 🙂

    אהבתי

  2. 106 הגיב:

    מה, יש עורך לנרג'? חשבתי שבעל הפיצוציה בדרך בגין עושה להם גם את האתר

    אהבתי

  3. בונד ג בונד הגיב:

    אז הבנו במה גל מור לא מאמין.
    מה כן, בפועל?

    אהבתי

  4. חושבת ש הגיב:

    ארנון גל כנראה לא מבין מה זה חופש עיתונות. ההפסד כולו של השניים וחצי שעוד גולשים ל-NRG

    אהבתי

    • חושבת לא נכון הגיב:

      אם את חושבת שבכך נמדד חופש עיתונות, כנראה שדווקא את זו שלא מבינה מה זה. ההגדרה שלך לא חופפת שום הגדרה מקצועית או אקדמית כלשהי. מותר לגוף תקשורת להחליט שהוא לא רוצה לפרסם אדם שכותב עליו דברים רעים במקומות אחרים כמו שמותר לו להחליט באופן כללי שלא להעסיק כל אדם שרוצה לכתוב בו. זה קורה כל יום ובכל מקום. מה הקשר לחופש עיתונות לכל הרוחות?

      אהבתי

    • יניבל1 הגיב:

      מה שאתה אומר היה נכון אם ב-NRG היו בוחרים לצנזר דברים של דרור מטעמי פגיע בקונצנזוס / בגופים מסחריים.

      קצת מצחיק להאשים בסתימת פיות את NRG שהוא האתר הכי פלורליסטי ברשת ,באיזה עוד אתר יש מדור כמו "5 שאלות לתקשורת העוינת "? באיזה עוד אתר אתה יכול לקרוא טורים של חיים נבון ומשה פייגלין(שהתקשורת הממסדית מתעלמת ממנו לחלוטין ,וזאת למרות שהגיע ל-20 הראשונים בליכוד)

      אהבתי

  5. יניבל1 הגיב:

    אני חושב שאת סתם מצטדקת בעניין יובל דרור . האם היית נותנת בבלוג שלך פינה למישהו שבפורומים אחרים כותב שהבלוג שלך הוא בדיחה ושאת פתטית?

    אהבתי

    • שין-שן הגיב:

      היא לא עיתון.
      אבל העיתונים במדינת ישראל נוהגים כאילו כל מי שעובד אצלם חייב ללקק להם את הרקטום ועמוק.
      וזו התוצאה.
      אחר כך אנחנו רואים כל מיני יצירי כילאיים כמו הראל סג"ל (לא מכירה אותו, סליחה) שכותב שה"עיתונות צריכה להשתפר" אבל עובד במעריב.

      אז תעבוד במעריב, אבל אל תרקוד על כל החתונות.

      לא מכירה אותך, אבל את מעריב מכירה.

      אהבתי

      • יניבל1 הגיב:

        מה זה קשור שהיא לא עיתון ?
        ולעורכי עיתונים אין רגשות?

        ואם את עורכת בNRG והיית מגלה נניח שכותבת מסויימת שכבה עם בעלך עדיין היית נותנת לה לכתוב אצלך טור ?

        אהבתי

  6. פינגבאק: ועכשיו, מעריב – סוף דבר | מאבד תמלילים - הגלוב

  7. פינגבאק: ‫ועכשיו, מעריב – סוף דבר‬ | Omemo

  8. פינגבאק: ככה זה כשסותמים פיות: אין לזה סוף | מאבד תמלילים - הגלוב

כתיבת תגובה