מסעדה כשרה? פחחחח

 
שער סופשבוע (המכוער במיוחד) מוקדש לענייני כשרות ורבנות (מה קרה בדיוק, אני שואלת את עצמי).
הכתבה הראשונה, של קלמן ליבסקינד אומרת כך: "
מתי בדקתם בפעם האחרונה מי חתום על תעודת הכשרות של המסעדה האהובה עליכם? * סופשבוע חושף: מאות בתי עסק פועלים עם תעודה מטעם גופים שאין עליהם שום פיקוח…."
הכתבה השנייה, של בעז גאון, מספרת על משווק חסה שנמצאו בה תולעים, ועל חבר של הרב יונה מצגר שעזר לחסאי המתולע לפתור את המצוקה אליה נקלע.
 
הכתבות האלו, שנכתבו ברצינות גמורה, ותוך דקדוקי עניות ושאלות קשות על המכשירים למיניהם מצחיקות אותי מאוד.
לפני המון שנים הייתי מלצרית. מלצרתי בהרבה מאוד מקומות. תל אביב הייתה אז קטנה יותר ודגמתי כמעט כל בית קפה ומסעדה. או לפחות אחת/ד מכל ז`אנר.
 
אחת המסעדות בהן עבדתי הייתה אקסקלוסיבית ברמות, ובעלת הכשרי רבנות לעילא. כל קירותיה היו מרוצפים בהכשרים. טוב, נו, אני מגזימה, אבל היו אלו הכשרים ממשיים לגמרי.
לעתים תכופות היה מגיע המשגיח לבקר בה. הוא היה מסתובב בין הסירים והמחבתות, מרחרח ומלקלק, אוכל ארוחה דשנה, ואז מתיישב על הכיסא ונרדם קלות, נוחר מבעד לשפמו, זקנו ואפו.
עד כאן הכל סבבה.
 
אלא מה, במסעדה ה-הו-כה-כשרה הזו בושל גדי בחלב אמו. סטייקים בחמאה, מאכלי חלב בכלי בשר, המרקים המוקרמים תוארו כפרווה לכל דבר, ומה לא. ולא באופן חד פעמי אלא על בסיס יומיומי.

סועדים חובשי כיפה היו אוכלים בתאווה את הסטייקים העסיסיים שרבצו בתוך חמאה וגמעו את מרקי הפרווה עלק לצד עופות ובקרים וחזרו פעם אחר פעם.

 
אני לא חושבת שהשף במסעדה ההיא היה יוצא דופן. אני מניחה שברוב המסעדות בהן בעל הבית לא שומר מסורת או מקורב לדת באיזשהו אופן, המצב דומה.

התעודות על הקירות שוות לתחת. ולא משנה אם הן מהרבנות או מאיזה עבריין שהקים לו בד"צ שמד"צ או מה שזה לא יהיה. הכל שקרים ורמאויות, כזבים ואחיזת עיניים.
רוצים לאכול כשר – אִכלו בבית. אל תסמכו על אף מקום ועל אף אדם.

ותוספת: אם כלי תקשורת כלשהו ירים את הכפפה, ירכוש כמה סטייקים/בשרים/מרקים מכל מיני מקומות כשרים ומוכשרים ברחבי המדינה וישלח את המאכלים לבדיקת מעבדה – התוצאות ירעידו את אמות הספים.
לא אבקש קרדיט, נשבעת.
– –
עדכון
הפוסט נוכס לחדרי חרדים.
והתגובות – אוזניים תצילנה.
– –

לפני פיזור
העברתם את ה
שעון שעה קדימה?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה קצה האצבעות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

57 תגובות על מסעדה כשרה? פחחחח

  1. ללא שם הגיב:

    לתגובה הזו, שבעיני פשוט מגעילה ומתעלמת מהבעיות האמיתיות ועושק העובדים היום. בגלל שלגנוב זה לא פחות גרוע מלרמות בכשר`לא כשר, ומי שלא מבין את זה כנראה אף פעם לא נעשק. זו התגובה שלא לעניין ועליה הגבתי: "עבירות מס ועושק עובדים – אפשר לתקן (קנסות וגו`) עבירות הגיינה ותברואה – מי שאכל ונפגע אכל אותה, אבל אפשר להחלים (בד"כ), מי שאכל ולא יודע מזה ולא קרה לו כלום – עדיף ככה, מי שאכל וחטף גועל מהידיעה, נגיד, שג`וקים שחו בחלב שיש לו בקפה – לא ניתן לתקן, הגועל יישאר גועל. עבירות כשרות – לא ניתן לתקן. מי שאכל לא כשר פשוט אכל לא כשר. יש רבי בקהל? אולי ניתן ביום כיפור, לא יודעת. אבל את תחושת הפגיעה לא נראה לי שאפשר לתקן. "

    אהבתי

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`אביאני יודע (ומכיר), כתבתי "חלק"

    אהבתי

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`מותקכלומר תגובה לרבקולית

    אהבתי

  4. מאדמאן הגיב:

    מה יוסיף לך שאת קוראת לג`וקים של הים ולתולעי הים "פירות", זה לא ינקה את המעי שלך מעובדה שמדובר בשרצים לכל דבר לעניין וכשאת מפוצצת אותם בפה תחשבי על גו`קים שחיים במים… ואגב, מי אמר שלא יקרה לך כלום ? מה יודעת על מה שמתבשל בתוכך עכשו ? אגב, גם אני לא יודע ..

    אהבתי

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`ולווטהמסעדה לא קיימת יותר.

    אהבתי

  6. shi הגיב:

    עיין שם ותבין את גחמותיה של של הרבנות הראשים בניצוחם של האקדוחניים יעקב סבג -מנהל אגף הכשרות ברבנות הראשית והגביר עזרא הררי רפול

    אהבתי

כתיבת תגובה