לונדון מלך השערים


טורקיה לא נגד פרס, אלא נגד ישראל.
ולכן הציטוט בידיעות יותר טוב מנוסח הכותרת של מעריב.
– –
הסקרים המשקרים
כל תוכנית טלוויזיה ורדיו דואגת להזדעזע מכך שהסקרים, אויה, לא מתאימים בכל כלי התקשורת, וכל אחד גורס אחרת! באמת חדשה מרעישה, באמת לא כתבתי (ולא רק אני) על כך כחמשתלפים פעם. אז בואו נזמין עוד כמה עורכי סקרים ונשאל אותם איך זה יכול להיות שהסקר של ערוץ 2 וערוץ 10 כל כך שונה?  ושבסקר של הארץ אתמול היו לליכוד 28, לקדימה 25, לישראל ביתנו 15, לעבודה 14, לש"ס 10 ולמרצ 5, ואילו היום, בסקר ממש חדש שערך מעריב יש לליכוד, אותו דבר, 28, לקדימה 23, לעבודה 17, לישראל ביתנו 16 ולש"ס, כנ"ל, 10?
מי גנב לעבודה שלושה מנדטים תוך יום? ולקדימה 2?
– –
חדשות 10
יוסי מימן, האיש שהוא ערוץ 10, מדבר. חלקיק מדבריו לגידי וייץ:
מה תעשו אם מועצת הרשות השנייה תממש את האיום ותחליט לצאת למכרז בינואר 2010?
"אם זה מה שיתקבל, אז נחליט מה אנחנו עושים הלאה. כמה פעמים בן אדם יכול להתאבד? הוא לא מצליח, הוא מנסה פעמיים, פעם שלישית ורביעית. זה לא הגיוני. אם הדברים יישארו במתכונת הנוכחית, כל הטלוויזיה הישראלית תסבול, על כל המשמעויות שנלוות לזה".
אבל אי-אפשר להגיד שהמדינה התעלמה לחלוטין מהמצוקות שערוץ 10 נקלע אליהן. ב-2002 מחיקת חובות, ב-2003 ויתור על חלק מההתחייבויות שלך ועוד.
"אבל תשמע, חלילה בן אדם חולה. אתה נותן לו אספירין. הוא ממשיך להיות חולה. אתה מגדיל לו את המימון, ואתה לא מטפל בבעיה היסודית, שכל המערך הרגולטורי חולה. אז ההטבות שקיבלנו במשך התקופה, כל מה שהן גרמו, זה שנפסיד ונזרוק יותר כסף. הרי לא חילקנו לעצמנו דיווידנדים. הפתרון מבחינתי הוא מתן רישיונות לכולם, אני לא רוצה שום הטבה אישית, ושהמסלול הרגולטורי יהיה פונקציה של הכנסות. עכשיו יש מחיר קבוע, שאי אפשר לעמוד בו. ומועצת הרשות השנייה היא מערכת עם תקציב של כמאה מיליון שקל בשנה, עם כמעט מאה עובדים
".
ובתשובה לשאלה אם הוא רואה ריאליטי, עונה מימן "מה זה ריאליטי?", ואז המראיין מסביר לו: "האח הגדול", "לרדת בגדול".
למה, אגב, לא אמר "הישרדות"?
– –
יוסי סעידוב מסביר בעין השביעית את כל נפתולי מצבו של ערוץ 10. קחו אוויר.
– –
גם למודי פרידמן, שהיה מנכ"ל 10 שלוש שנים יש מה לומרמעריב עסקים), וגם ב-7 לילות (רז שכניק). מצאו את ההבדלים. אני התעייפתי.
– –
ירון לונדון, המזוהה אף הוא עם ערוץ 10 זוכה היום לשני שערים.
בטיים אאוט, מאחר שערך גיליון על השפה העברית, והשני בתרבות מעריב, בזכות התוכנית שלו על העברית שתעלה השבוע ביס דוקו. זו גם הסיבה, אגב, שהוא משמש כעורכ-רח בט"א.
שער תרבות מעריב אמנם מביא ציטוט מדבריו על כך שערוץ 10 לא הצליח למצב את עצמו כאלטרנטיבה מעניינת, אבל זה פחות או יותר כל מה שיאמר על הערוץ. השיחה נסובה על העברית. לא שיש לי התנגדות, אבל בשם האקטואליזציה להוציא משפט אחד בודד ולנפנף בו בשער?
ואז ישנה גם פרשנות העורך: "ירון לונדון לא ממתין לוועדת הכלכלה כדי להספיד את ערוץ הבית שלו"


אגב, בעוד חיימוביץ כותב על כרסו של לונדון ("כרסו בין שיניו") בתצלום של קובי קלמנוביץ נראה לונדון בחולצת ג`ינס משולל כרס לגמרי. סחתיין על הדיאטה המהירה.
– –
מיילבק
ההפגנה אתמול מול ביתו של שר התקשורת, אריאל אטיאס.
"מה המאבק אומר:
חוק צריך לקיים!
גם מוזי, גם סמי וגם יוסי!
החוק מבטיח לנו עבודה, והרבה עבודה !
ואלו דרישותינו ע"פ ובשם החוק :
1.החזרת הפקות המקור והפיתוחים שהוקפאו/בוטלו/נדחו
2. הצגת תוכנית עבודה חתומה תחת חוזים לשנים 2009 ו2010
3.הגשת הסדר חובות העבר 2005-2007 עד 23 בפברואר 2009"
מאת: מטה מאבק
העובדים בקולנוע ובטלוויזיה בישראל
– –
מעריב Vs הארץ
בן כספית פונה, כאילו היה שלח או דרוקר לאל"מ עו"ד פנינה שרביט-ברוך, שמרצים באונ` ת"א קוראים לבטל את חוזה ההעסקה שלה:
"שלום לך, אל"מ….. קראתי בעיתון (הארץ, אלא מה) שיש מרצים הקוראים…"
גם בן דרור ימיני יוצא נגד הארץ באותו נושא בדיוק, שניהם מככבים בשער מעריב.
הם לא לבד: גם בהארץ עצמו דיקן הפקולטה למשפטים, חנוך דגן, יוצא נגד מאמר המערכת של הארץ, הקורא לפיטוריה, ואומר שדבריו הובאו רק בחלקם.
– –
פרס המחקר המפגר
ככל ששמו של הילד יהיה חריג יותר, כך נטייתו לעבריינות תגדל.
בהמשך מסתייג המחקר מעצמו, מה שמראה שחסר היגיון הוא מלכתחילה.
מה שיפה זו גם הפנייה "אמא יקרה, רוצה…" ברור, אבות נותנים שמות? בחיים לא.
– –
עלילות הירשזון
על כס המשפט מקסימות אותי בכל מושב מחדש.
– –
סופשבוע
כתבת השער מלאת האמפטיה "רעדתי, החוורתי" (בעז גאון) – על ג`קי סרוב, הרופא שהורשע בקבלת שוחד מאסי אבוטבול. סרוב הורשע, גזר הדין יינתן בעוד כמה שבועות. האם זה הזמן לריאיון בכייני בו סרוב מספר כמה הוא סבבה ובסדר, וש-800 השקלים שקיבל בשלוש הזדמנויות שונות נכפו עליו, ושהוא מטפל בבני עדת הריטה בחינם אך ורק מתוך תקווה שיתרמו לבית החולים?
האם זה באמת הזמן, מבחינה מוסרית, אתית או חוקית לתת פתחון פה לאדם שהורשע ועומד בפני גזר דין, פתחון פה מחבק ואוהב, יש לציין? האם מי שצריכים להכריע את גזר הדין נמצאים באיזושהי בועה, ואין להם שום נגיעה למתרחש בחוץ, כלומר לנכתב בעיתונים? מה מטרת הריאיון במועד הזה אם לא להקל בעונש שיקבל סרוב, שהילת קדוש נתלית פה מעל ראשו?
– –
המשפט התמוה הזה הופיע בחדשות 2
“הבוקר הותקף האתר של מפלגת ‘ישראל ביתנו’ על ידי גורם הקורא לעצמו ‘דוס’. באתר נכתב בשלוש שפות ‘האתר נמצא תחת מתקפת DOS’”.
עידוק הנסער מסביר.
– –
כמה עובדים פוטרו מקומברס?
על פי כלכליסט, אתמול בצהריים, כ-30-40 על פי המארקר, שעשה פולואו שעה לאחר מכן , פוטרו רק כ-20-30 עובדים.
מה, למחלקת כוח אדם אין מספר מוחלט של מפוטרים?
– –
מצע טכנולוגי
ערוץ המחשבים של ynet ביקש מהמפלגות את מצען הטכנולוגי.
דרור עזרא מהירוקים, חושב שנגרם לו ולמפלגתו עוול.
עורך הערוץ, ניב ליליאן משיב: "טענותיו של דרור הן מגוחכות, שלא לומר אוויליות. לשוקי גלילי, כמו לכל אזרח ועיתונאי במדינת ישראל, עומדת הזכות להיות פעיל פוליטית, כמקובל בדמוקרטיה. לכך, ולעבודתו כפרילאנסר בערוץ המחשבים של ynet, אין דבר וחצי דבר. לו היה טורח עזרא לקרוא את שורת הקרדיטים שבסוף הכתבה, היה רואה שלמר גלילי לא הייתה כל מעורבות בכתיבתה.
למפלגת הירוקים ניתנה במה שווה כמו לכל אחת מהמפלגות האחרות המופיעות בכתבה. מטבע הדברים, אין באפשרותנו להכניס לכתבה את המצע במלואו. הוא תוקצר עבור הקורא והובאו בו עיקרי הנושאים. אולי עזרא ירצה להתלונן גם על עורך אתר האינטרנט של המפלגה שלו, שעשה את בדיוק אותו דבר: המצע הטכנולוגי שמופיע באתר הוא באורך של
שלוש פסקאות בלבד".
– –
תוס`: ועדיין אני חושבת שצריך היה להיכתב גילוי נאות שכותב המצע הזוכה לשבחים, של מימד, הוא גלילי.
– –
מח` מודעות
בע` 3 של הארץ מתפרסמת מודעה של כמה סופרים, מו"ל ומנכ"ל של הוצאה לאור, לברק אובמה. הם מסבירים לו שהוא לא מבין כלום בענייני הסכסוך, ושאין מקום לשתי מדינות "בארצנו" (לפחות חלק מהחתומים חיים בכלל באמריקע) על פי טענתם, "המאמר" (כלומר המודעה) מופיע גם במהדורה האנגלית של הארץ.
חבל שמודעות מסוג זה לא עוברות דרך עורכי העיתון, אם אנשי מח` המודעות לא יכולים להבין שיש פה מסר מטעה.
– –
לחם עבודה
גפי אמיר היא מבקרת הטלוויזיה הקבועה של ידיעות.
– –
לפני פיזור
מצב הרוח השתפר :).

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה לייב בלוגינג. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

24 תגובות על לונדון מלך השערים

  1. Superwoman המקורית הגיב:

    ועל חברי המושב המתנהגים כאחרוני בוחריו של היידר ומתנכלים למישהו שהעז להעמיד בביתו עץ חג מולד, זכה לאיזה פולו-אפ, או עניין כלשהו? או שהוא נזרק לפח האשפה יחד עם סיפור הטבריינים שמרביצים לערבים בטיעונים ששימשו בגרמניה של שנות ה-30 נגד בני עמנו?

    אהבתי

  2. און שריג הגיב:

    "חבל שמודעות מסוג זה לא עוברות דרך עורכי העיתון, אם אנשי מח` המודעות לא יכולים להבין שיש פה מסר מטעה." מה המסר המטעה? שזו מודעה ימנית בעיתון שמאלני?

    אהבתי

  3. בבשר החי הגיב:

    בלתי נסבלת. הוא כוכב של שטיק אחד (ואדם רע במיוחד) והיא מיצתה את הפולניה כרפעס שטיק שלה לפני עשור. די כבר.

    אהבתי

  4. דרור עזרא הגיב:

    אני רוצה לתקן את מה שוולוט כתבה על המאמר שלי, עיקר טענותי, כי הכתבה בוואינט נגועה בהטיה קשה לטובת מפלגתו של שוקי גלילי. טענתי המרכזית היא שכל הכתבה הזו נבנתה לשבח ולקלס את מפלגתו של גלילי. הקורא התמים ודאי אינו יודע כי גלילי הוא זה שכתב את המצע של אותה מפלגה שהם משבחים, וודאי לא מקשר את גלילי למפלגה הזו. בכל אופן, אם היה מדובר במקרה של אדם שנמצא במערכת הפוליטית, התקשורת הייתה עטה עליו, היו מגישים נגדו תלונה במשטרה בטענה הצודקת של ניגוד עניינים. כאן יש "ניגוד עניינים" ברור אין גילוי נאות ואין אתיקה מינמאלית. זה לא מפליא, אני למדתי זאת לא פעם, התקשורת הישראלית יודעת לנשוך פוליטיקאים בחוזקה על התנהלות קלוקלת אבל היא עצמה שמה פס על הגינות מינימאלית, על שקיפות ועל גילוי נאות. תודה, דרור

    אהבתי

  5. א הגיב:

    זוכרת את גפי כותבת רעננה ומלאת חיים במקומוני תל אביב ואחרי זה בהעיר אבל מרגע שהתמסדה בידיעות וקיבלה את הנישה שלה עם משכורת מכובדת היא איבדה את זה. אני קוראת היום גפי ממוחזרת, עייפה ולא פעם משעממת. לא בטוחה שכורסת מבקרת הטלויזיה תחזיר אותה עשר שנים אחורה. הזיקנה קפצה על כתיבתה וחבל

    אהבתי

  6. אחד הגיב:

    וזה בתחום שאני מבין שיש בעיה. מה קורה בשאר התחומים שאני לא ממש שולט בהם?

    אהבתי

  7. Superwoman המקורית הגיב:

    ובכלל – האם מישהו בדק מי באמת אחראי למשבר המים הפוקד את ארצנו? דרור הירוק, אני יודעת שאתה קורא פה: מי היה שר האוצר שבחזונו ובראיית העתיד הנכוחה שלו ביטל כלאחר יד את התקציבים שנועדו לבניית מתקני התפלה, בתחילת העשור? ואיך זה שבתשדירי הבחירות, אף אחד עוד לא התחיל לעשות ממנו צימס על כך? לטיפולך…

    אהבתי

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`ולווטלא, שזו מודעה ולא מאמר.

    אהבתי

  9. ריקי כהן הגיב:

    ברכות לגפי, אני בטוחה שהיא תעשה יופי של טור, שנון ונושך. רענן הצחיק אותי מאוד עם הסיכה המשוננת והמנומקת שתקע בבלון אפל, קצת צבט לי אזכור חוורונו השדוף של ג`ובס, סרטן היא מחלה שראויה להומור בקונטקסט מסוים, לא יודעת אם זה, אבל הטור מעולה. ודנה תקעה חרמש בהבלי מלון הספא, כל כך נכון, האירוטיקה הבורגנית במסווה של בריאות. יוסי מימן התראיין היטב, הכתבה הייתה מעניינת ונכון היה לפתוח עם המכתב של הבת נועה ותגובתו (גילוי נאות – יש קשר משפחתי עקיף). ואגב שמות ילדים, יש בשכונה הקודמת שלנו דוגמאות מכמירות לב לכאלו, למשל SHELEV

    אהבתי

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`ולווטהיי, אבל אני עוד לא הסתבכתי בפלילים

    אהבתי

  11. Superwoman המקורית הגיב:

    ערוץ 10 הוא צר, ואינטרסנטי ומשרת את בעלי ההון. גם הם יודעים שערוץ 10 הוא בכל מקרה לא מקום עבודה קבוע, וגם לא כזה שמעניק להם הגנות מפליגות. ולכן זה ממש לא נורא לאבד מקום עבודה כזה. זה לא נורא להיות מפוטר ממקום עבודה שלא דואג לך. שבו אתה מרוויח בשנה מה שהטלנטים מרוויחים בחודש. זה ממש לא נורא לא לעבוד במקום שמתנהג באופן עברייני, בריוני ונכלולי. שני הערוצים יוצאים עכשיו בקמפיין מטעה לחלוטין, ודמגוגי, כי ערוץ 2 מבין שהדרישה לקיים את החוק תגיע גם אליו. אל תלכו כמו עדר אחרי החליל של חברות החדשות. תתחילו לחשוב. תחילו להבין שאתם משרתים אנשים שרוצים ברעתכם, ופועלים לרעתכם. תתאחדו עם היוצרים ותשביתו את כל שידורי הטלוויזיה בארץ לזמן בלתי מוגבל. זה הזמן לעשות זאת. ממילא 3 רבעים מהאנשים לא עובדים. ממילא בקרוב גם אתם לא תעבדו. אין יותר מה להפסיד.

    אהבתי

  12. בן טרובטו הגיב:

    והנה הערב בחדשות עשר, גם שלח-דרוקר השתלחו בהארץ ובדב אלפון אישית, שהוא לוקח את העיתון שמאלה לעמדה רדיקלית אנטי-ציונית. ראשית, הרבה לפני בן כספית, תמיד אמרו נגד הארץ בתקופות מלחמה שהוא שמאלני מדי. שנית, כבר די ברור שאלפון אכן לוקח את הארץ שמאלה, וזה נראה כמו התאבדות. גדעון לוי כותב הרבה יותר מאשר בעבר, עמירה הס הוחזרה אחרי שלנדאו מצא דרך להיפטר ממנה, ואפילו חנוך מרמרי מזועזע מהקדשת מאמרו של דויד גרוסמן. אבל המעניין הוא שבסך הכול, גם מעריב של גלעזר-יובל יותר שמאלני מאשר מעריב של דנקנר. מלבד בן כספית, כמובן…

    אהבתי

  13. Superwoman המקורית הגיב:

    הוא טאלנט של 10, אבל אפילו זה לא עזר לסדרה שלו על הלשון העברית להיות משודרת בערוץ 10. איך אפשר להתייחס ברצינות לערוץ שמגלה סדרה של טלנט שלו עצמו לערוץ נישה? ואתם, עובדי ערוץ 10, מה יש לכם להגיד על זה? איפה אתם כשבאמת צריך אתכם? אני לא מחסידותיו השוטות של ירון לונדון, אבל אני בטוחה שסדרה שלו על הלשון העברית היא משהו שערוץ עשר צריך להילחם עליו ולהתעקש עליו, ולרצות לשדר אותו.

    אהבתי

  14. דרור עזרא הגיב:

    עכשיו שמיתי לב, שלצד הכתבה שמסקרת את המצע הטכנולוגי שכתב שוקי גלילי למימד, יש כתבה חדשה מהיום של גלילי עצמו ממש בצד הכתבה על המפלגות. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3664313,00.html העירוב הזה של יעוץ פוליטי וכתיבה עיתוניאת נראה כלא לגיטימי ובניגוד לכללי האתיקה העיתונאית. או שאתה עיתונאי או שאתה יועץ פוליטי, לא סביר שיהיה לאדם את שני הכובעים האלו. מאוד תמוהה התנהלות הזו של YNET! תודה, דרור

    אהבתי

  15. ריקי הגיב:

    אבל לא תוכלי לטעון שהשם שלך לא סיבך אותך חברתית.

    אהבתי

  16. ולווט הגיב:

    גרם לי לרצות לקבע את השוני והייחוד – לגמרי.

    אהבתי

  17. ריקי הגיב:

    לפעמים זה עושה ההפך. אם תרצי תרחיבי, נשמע שיש עוד. את השם שלי תמיד תיעבתי, הרגשתי שהוא הכי לא מתאים לי, אבל אז, בגיל 23 בערך בא מאור כהן ועשה מהשם שלי יצירת מופת. http://www.youtube.com/watch?v=12gOY5XDxr0 הנה בהופעה

    אהבתי

  18. ללא שם הגיב:

    למי אכפת בכלל מי כותב ביקורת טלוויזיה כשלכל מיני-קומונה יש "מבקר טלוויזיה" בשנקל? חוץ מזה, כבר 15 שנה ביקורות איומות על כל דבר, זה אומר שאף אחד לא ממש שם עליהם אם הם אף פעם לא מרוצים, לא?

    אהבתי

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`ריקיכמה, כמה מרירה הקינאה

    אהבתי

  20. Superwoman המקורית הגיב:

    ותולה בך תקוות רבות. כי מצב ביקורת הטלויזיה בכי רע מאוד. אחת הפינות היותר ירודות בעיתונות היומית, היא ביקורת הטלוויזיה. אני ממש מקווה שתשמשי אלטרנטיבה אינטלגנטית לטמבל המדופלם ירון פריד, שהיום כבר ממש חטפתי את הג`ננה בגללו. מבקר טלוויזיה שאין לו כל מושג, לא בטלוויזה שעל המסך ולא במה שהולך מאחורי הקלעים, שאין לו דבר אחד מעניין לומר על מה שמשתקף אליו מהמרקע, ששקוע בקשקשת חסרת פואנטה, מתמקד בשטויות (צבע העניבה של גלעד ארדן) והלוואי אמן שיעיפו אותו כמה שיותר מהר לכל הרוחות.בנאדם כמוהו צריך לכל היותר לערוך מדור כמו "משטרת האופנה" וגם זה גדול עליו. הייתי מנמקת, אבל אני עצבנית מדי.

    אהבתי

  21. Superwoman המקורית הגיב:

    ועוד יותר אכפת לי שאלו שכותבים הם אנשים שעושים עבודה גרועה ולא רצינית

    אהבתי

  22. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`ולווטובן דרור ימיני

    אהבתי

  23. ולווט הגיב:

    של לונדון עם ערוץ 10. ואני חושבת שזו הפקה חיצונית, שיס חשק בה, או הזמין, או משהו.

    אהבתי

  24. ריקי הגיב:

    אמש בחדשות, מעניין אותי אם אותו סיפור היה קורה למי שלא אכל עם רוזן מאותו בבעל`ה, גם הוא היה מקבל כתבה רחמנית כל כך, וצולפת בעיתונאים וברכלנים. אני מסכימה שנעשה לשמאי עוול, אבל שוב, כמה השפיעה ההיכרות שלהם על הכתבה, הנפח והפוקוס שלה?

    אהבתי

כתיבת תגובה