אצבעוניות צרפתיות 21.5

לקחתי איתי את המוספים שיצאו ביום חמישי, ובין לבין קראתי קצת.
לאו דווקא את הדברים החשובים, ובטח שאין לי את התמונה הכללית של סופשבוע, אבל בשביל זה אתם נמצאים כאן. ואשמח לתוספות נכבדות לאצבעות.
בין אם כתבה אחת, או יותר, מאיפשהו.

הסרטן הסלולרי, פרק ג'

אני מבינה שביום חמישי כתב סבר פלוצקר כתבה בממון על מחקר הסלולרים, ותקף את העיתונים האחרים, בין היתר את המארקר.
אשמח אם מישהו יתייחס לדבריו.
בינתיים, כך אני רואה, העלה המארקר טור תגובה של רוני לינדר-גנץ, המחזק את הטיפול שלו בפרשה.

"…אבל יש הסבר נוסף, ולהסבר הזה קוראים פרופ' סיגל סדצקי – האשה שעמדה בראש המחקר בישראל. סדצקי העזה לומר את מה שדומה שעמיתיה ניסו לטשטש בהודעה המעורפלת לעיתונות שפירסמו. היא העזה להדגיש את הממצא שמצביע על קשר בין הסלולר לסרטן, ושמאז שנערך המחקר בתחילת העשור הקודם היקף השימוש בסלולר עלה באופן משמעותי ושהמשתמשים הכבדים של אז הם משתמשים די ממוצעים כיום. היא גם העזה לשער בקול רם שסביר להניח ש"רוב הערכות הסיכון המדווחות במחקר הן תת-הערכה של הסיכון האמיתי". והיא גם הזכירה כי דווקא מי שנמצאים בקבוצת הסיכון הגדולה מכולם, הילדים, לא נכללו כלל במחקר הזה. בקיצור, היא העזה להיות חדה וברורה יותר, ובז'רגון הישראלי – להיות דוגרית.

סדצקי גם הפנתה את מי ששאל לנספח של המאמר, שלא הוזכר בהודעה לעיתונות. בנספח נכתב כי כשהחוקרים עיבדו את הנתונים באופן שונה, והשוו רק בין משתמשי הסלולר לבין עצמם – הם קיבלו קשר חזק ומובהק יותר בין היקף השימוש להופעת גידולים…"

אביב לביא ראיין את פרופ' סדצקי בהרחבה.

תזכורת לכתבה על הסרט הגנוז של דן שילון על החברות הסלולריות.


וטוקבק של דן מדען
דן מדען, 19.5, 15:52

הכשל אכן היה כלל עולמי, אבל מהיכרותי את סיקור עולם המדע בכלל והרפואה בפרט בעיתונות היומית זו דוגמה קלאסית לחוסר הבנה בסיסי.
יש במפגש בין שני העולמות האלו ניגוד מוחלט: הרי הפרסום המדעי הוא תמיד מסתייג במסקנותיו והעיתונאי מחפש את הכותרת הנחרצת. בדיוק בגלל זה בעיתונות היומית מצאו כבר 34,253 תרופות למחלת הסרטן/ אלצהיימר/ סוכרת/ שקר כלשהו, בעוד שבמציאות יש התקדמות, אבל עוד רחוקה הדרך.

שימו לב כי רב המחקרים המצוטטים בעיתונות הכללית הם מתחום האפידמיולוגיה, כלומר מחקרים סטטיסטים, רטרוספקטיביים ברובם, המנתחים נתונים של אוכלוסיות גדולות. כל סטודנט שלמד מעט סטיסטיקה מבין די מהר שאם משחקים עם מספרים מספיק אפשר מאותו מאגר נתונים להגיע למסקנות שונות ומשונות. מחקרים אילו כלל לא מנסים להבין את הסיבתיות שבה גורם מסוים משפיע על האוכלוסיה, אלה רק להראות את ההתאמה בין שני נתונים בסקר. הכשל המתודולוגי מובנה בשיטה.
שלא יתפרש מזה שאני שולל את האפידמיולוגיה ככלי מדעי. אני פשוט רוצה להבהיר את המגבלות של האפידמיולוגיה בבואה לקבוע כי דבר אחד גורם לשני.

לי, כמדען, כואב הלב לראות את הכותרות הללו כיוון שבטווח הארוך הן גורמות לאובדן האמון של הציבור במחקר המדעי ומכאן הדרך להפסקת התמיכה הציבורית היא קצרה. והרי אין מדע ללא תמיכה ציבורית, בניגוד לדעתם של קפיטליסטים רבים.

הטוקבקיסט המצטיין
בונד ג בונד סרק את הכתבה המדוברת על ישראל – ישראל, האם התדרדרת, רפורטז'ה של 40 עמודים, ואפילו הבטיח תרגום מקוצר בסו"ש. אם ישלח לי, כמובן שאעלה אותו כפוסט.


Ramzor

איך אומרים "גיסנו" באנגלית (הכותרת המצטיינת של המארקר)
והצצה ראשונה לגרסה האמריקאית.



בלעדי?

יואב מדווח לי שבידיעות יש הפניה בשער לראיון בלעדי עם לואיס פרננדז, אלא שלמעריב יש גם ראיון איתו. בהפניה במוסף שבת נכתב – ראיון ראשון.


למה להגזים, למה?
ניסיתי למצוא משהו לקרוא בהעיר האדום כולו, ולכן קראתי את הכתבה של איתמר הנדלמן סמית על התערוכה שאצר אורי דסאו מעבודותיה של האמנית שהתאבדה ב-2006, טליה סידי.
בכותרת המשנה נכתב: "בשלב הבא הוא מצא את העבודות שלה מושלכות בחצר בית הוריה"

וואוו, מזעזע, חושבת הקוראת התמימה עדיין. ככה מתנהגים הורים שבתם התאבדה? ואז קראתי מה כתב אה"ס על העבודות: "ארוזות בצורה רשלנית באוויר הפתוח של חצר בית הוריה של טליה".

הבדל קטן בין מושלכות לארוזות בצורה רשלנית, לא?

חצי אמת
אחת הכתבות החשובות בפירמה עסקה בשאלת עורכי הדין שעובדים כעיתונאים. בין היתר מרואיין אורון מאירי, שבמרץ האחרון נפרד מידיעות אחרי שפרסם בעיתון מודעה ככונס נכסים לדירה כלשהי. דווקא הפרט הזה, המתאר את נסיבות עזיבתו את העיתון אחרי 14 שנים לא מוזכר בראיון.

בוקר טוב, עולם, יש ברבורים באגם

בוקר טוב, עולם, יש ברבורים באגם


לפני פיזור
יומולדת לפאקמן.
ואם גם תיכנסו לגוגל תוכלו לראות אותו מתרוצץ.
pack

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה קצה האצבעות, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

118 תגובות על אצבעוניות צרפתיות 21.5

  1. פקמן הגיב:

    אפשר ממש לשחק בגוגל.

    אהבתי

  2. אני הגיב:

    בישראל היום – כתבה/סקירה מעניינת, בעקבות מחקר, על טרנד (?) התיקשורים.

    אהבתי

  3. טל הגיב:

    דבורית תעבדי, תבלי, תנשמי אוויר אחר. אנחנו נתגעגע, גם אם לא תתכתבי איתנו כמה ימים.

    אהבתי

  4. נורית הגיב:

    כתבות טובות לדעתי היו ב:
    מוסף ידיעות :70 הוא ה-50 החדש – רענן שקד כתב דברים ראויים לפרסום ולהפצה.
    זה שחברת קדישא עושה כרצונה וקוברת אותנו על פי השתייכות עדתית, ניחא. מקומם, אבל בעצם מה אכפת לי? ד"ר דבורה צביאלי הולכת לשתוק שלוש שנים, יחד עם בעלה. מה עם הילדים (הבוגרים) והנכדים? "הם התרגלו שאנחנו לא בקשר קרוב אתם. חוץ מקשר הלב….אנחנו מזמן נעלמנו להם" זה נדמה לי או שזה אוטיזם מסוג חדש?
    מוסף הארץ: הסיפור של יובל אזולאי על ציפורה סתווי מרגש, האטימות של משרד הפנים, עד מתי נסבול? נסיכת
    בילעין של קובי בן-שמחון כתב כתבה מפרגנת על אשה צעירה מרשימה. בכלל המוסף השבוע לא רע.
    קישורים? אין לי.

    אהבתי

    • מתפלאה הגיב:

      7 ימים במגמת שיפור וגם מוסף הארץ נראה טוב בחודשיים האחרונים.רק סופשבוע מעריב פח אשפה.עצוב מה שקרה לעיתון המפואר הזה. ישראל היום לצערי לא רלבנטי.שפכו שם המון כסף והתוצאה גרועה ומביכה

      אהבתי

      • לא מתפלאת הגיב:

        ישראל היום נהדר. הם אפילו כבר רווחיים.

        אהבתי

      • מתפלאה הגיב:

        לא מתפלאת, את כנראה טוקבקיסט בשכר של ישראל היום. הרשת מלאה במגיבים בתשלום שלהם. מה קשור שהם רווחיים, מה? איזה קורא עיתונים מתעניין בזה…שקוף

        אהבתי

      • לא מתפלאת הגיב:

        אני מניחה ש…
        It takes one to know one.
        עניין הרווחיות קשור כי הוא מעיד הכי טוב על הרלוונטיות.

        אהבתי

      • מתפלאה הגיב:

        טוקבקיסטית של מי אני? של ידיעות ושל הארץ? ואוו,איזה כיף לי אני מקבלת משכורת משני עיתונים….

        אהבתי

      • לא מתפלאת, לטוקבקיסטית בתשלום הגיב:

        שקוף שאת בתשלום כי את אפילו טורחת להסביר.
        שקוף שאת של ידיעות כי את "יורדת" על מי שבעיניו הם מתחריו ואילו הארץ אינו נחשב לכזה וכדי לא להיראות חד-צדדית מדי הזכרת גם אותו – יענו נייטרלית.
        היית מתה לקבל משני עתונים למרות שיכול מאוד להיות שאת עובדת עבורם כי התשלום לא מגיע מהם אלא ממשרד יח"צ שעובד עבור כל אחד.

        אהבתי

      • שולמית הגיב:

        ישראל היום היא אגדה. אני רוצה שיעשו סקר אוביקטיבי כמה מאלה שאינם אנשי תקשורת או מנויים שלא ישבו בבית קפה או מסעדה קרא את ישראל היום השבוע.
        יש להם מן טריקים שיווקיים כדי לשדר עצמה למפרסמים. למשל, בבאר שבע, ליד בנק הפועלים, ברח' העצמאות , במקום מרכזי שבו חולפים אנשים רבים ניצב דייל או דיילת של ישראל היום ללא העיתונים. הוא או היא עומדים כך שעות מבלי שיש להם עיתון לחלק. ביום חמישי הייתי שם בשעה אחת עשרה אך לא זכיתי לקבל עיתון וגם לא ראיתי את העיתון במקום אחר. כמובן שלא הייתה לי כל בעיה להשיג את ידיעות , מעריב ואפילו הארץ.

        אני חושבת שיש כאן אחיזת עיניים של תפוצה השווה לעיתונים האחרים ולא זה המצב בפועל. אם לא היו סוקרים את העיתון כפי שסוקרים את העיתונים אחרים מעטים היו נחשפים לתכנים שלהם ( אני מדברת על העיתון בדפוס).
        לולא חשדתי לשיתוף פעולה לא אתי של אנשי תקשורת וגופי תקשורת עם ישראל היום לא הייתי מעלה זאת שוב.

        אהבתי

      • לשולמית הגיב:

        אצלנו (צפון ר"ג/קניון) כל המנויים הותיקים ממשיכים לקבל.
        יש כמה מקומות באיזור שבשעות הבוקר יש חלוקה חופשית.
        ברוב בתי הקפה יש ורובם לא נותנים לקחת כי זה מושך לקוחות.
        לךדעתי המפרסמים בודקים היטב את הנתונים ובגלל האמונה בשקיפות הנתונים (והמחירים היחסית סבירים) הם שמים שם את כספם.
        בנוסף יש למפרסמים תועלת שולית נוספת בכך שכל המודעות מתפרסמות גם ברשת ולאורך זמן.
        אישית אני קוראת את העתון ברשת ומאוד אוהבת את צורת ההגשה שהיא כמו דפדוף בעתון.
        ןלא, איני עובדת שם או קשורה באיזו שהיא דרך.
        מכמות המודעות בימי חול שהיא מעל 50%, ויש עוד מודעות חברתיות כנראה חינמיות, אני מסיקה שהעתון כבר ריווחי ואולי גם מתחיל לכסות את עלויות ההקמה. בעתוני שישי/חג עדיין אין כמות עמודי פרסומות כמו בימי השבוע.

        אהבתי

      • שולמית הגיב:

        למי שענה לי בעניין ישראל היום. לא טענתי שהמנויים לא מקבלים . גם ציינתי אתאלה שקוראים בבתי קפה או בקיוסקים סתמורה לקניה . כלומר, במקומות אלה העיתון ללא מחולק בחינם כי כדי לקרוא בו יש לקנות משהו.
        טענתי שהעיתון אינו זמין למי שרוצה לקרוא בו כפי שעיתונים אחרים אליהם העיתון מושווה זמינים.גם לא עסקתי באיכותו אלא בתפוצתו ובלכאורה צל שהוא מפיל על העיתונים האחרים. דברים רבים הקשורים בעיתון זה הם בבחינת לכאורה.
        זה עיתון שמיצג עמדה ומשרת לכאורה את האינטרסים של נתניהו אך בפועל הוא מיצג את האינטרסים של הימין המיליטנתי ושל בעליו.

        האם יכול להיות שראש הממשלה ימנע מלהתקדם בשיחות השלום מחשש לאבדן תמיכת העיתון ישראל היום. הכל מדברים על חששו לאבד את הקואליציה הימנית והרי לא תהיה לו בעיה להקים קואליציה מתונה יותר אם יידרש לוותר על אי אלו אמונות מוצקות של הימין בנוגע לירושלים או להתנחלויות.
        בעיני זה מסוכן באותה מידה שראשי ממשלה ייטו לוויתורים כדי לרכוש את ליבם של העיתונים הנוקטים עמדות שמאליות. לכאורה כבר חזינו גם בכך.

        בעצם שכנעתי את עצמי שמוטב שיהיה גם עיתון ימני בעל השפעה כדי לאזן את ראשי השלטון שלנו. כדי שיפעלו לעניין ולא כדי לרצות את התקשורת.

        אהבתי

      • מיכל נ. הגיב:

        מידע בדוק לגמרי, מבפנים: לא רק ש"ישראל היום" לא רווחי, הוא מפסיד סכומים שהיו גורמים ל"הארץ" להיסגר מזמן, ורק קצת פחות ממה שמפסיד מעריב – עתון שרק אלוהים ונמרודי יודעים מדוע הוא ממשיך להתפרסם

        אהבתי

      • ישראל אזל הגיב:

        וואלה שלומית גם במדרחוב בירושלים עמד דייל כזה של ישראל היום עם מתקן ריק והסביר בנימוס שאזל ולא הבנתי למה הוא לא הולך הביתה…

        אהבתי

      • בונד ג בונד הגיב:

        אני מניח שמפרסמים ששמים לא מעט כסף בודקים היטב את עניין התפוצה – אולי אפילו בצורה מעמיקה יותר משלך, ליד בנק הפועלים, ברח’ העצמאות בבאר שבע.

        בכל העולם חינמונים, רבים מהם מרוויחים. רואים את זה בתחבורה ציבורית, בעיקר ברכבות (קרונות שלמים קוראים), בתיבות ובדוכנים.

        אין לי מושג אם ישראל היום מרוויח, אך כמות המפרסמים מבהירה שהוא כאן כדי להשאר, למרות ששנים אמרו שאין סיכוי לחינמון בישראל.

        אהבתי

      • החינמון הגיב:

        יש עוד לא מעט חימונים בארצנו, רובם מקומיים וכולם כולם רווחיים. הם מספקים שרות עוצמתי גם למפרסמים הקטנים.
        לא ירחק היום והעתון ימכר בסכום סמלי כי הדרישה, כרגע, גוברת על הביקוש.
        יש לא מעט אנשים שמעדיפים את החינמון בגלל סיבות שונות למרות שבתחומים לא מעטים הוא עדיין בחיתולים. בתחום העיקרי, חדשות מכל הסוגים ופובליציסטיקה, העתון מכסה לא רע בכלל.
        המודל האינטרנטי מביא קהל שבוי רב שלא תמיד יכול לדפדף במשרד בעתון מודפס.

        אהבתי

  5. מהצד הגיב:

    בוויינט, כתבתו של אסף אוני, מתוך בלייזר, על פושע נאצי שעוד חי
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3891783,00.htm
    עמדה בשיקולי העריכה
    תגובה 111:

    גם לי שטפו את המוח בבתי הספר

    אאא (22.05.10):

    לגבי השואה,כפי שעשו מן הסתם גם לך.

    אבל כאשר בגרתי למדתי מהו הקומוניזם,קראתי 2 מספריו של ויקטור סובורוב,למדתי מהם הסמולנים הלבנים ואיך הם משתלטים כמו נגיף על כל מדינה בה הם חיים ומשעבדים את כל האוכלוסיה ואז הבנתי למה התופעה ששמה נאציזם התרחשה ולמה דווקא בגרמניה.

    הטרגדיה היחידה היא רצח החרדים והצוענים שקרה בגלל פיינברגים כמוך.

    הרצח שלכם היה מתבקש והכרחי ובקרוב,אם המערב רוצה להתקיים,לא יהיה מנוס מסבב השמדה נוסף של הפיינברגים.

    גם פה בישראל וגם בארה"ב.

    אהבתי

    • למהצד הגיב:

      א. הביאו את הקישור הזה כבר אתמול בפוסט הקודם.
      ב. הקישור שלך שבור.

      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3891783,00.html

      אהבתי

    • חוזר בתשובה צלבן הגיב:

      הטוקבקיסט אאא הוא חוזר בתשובה שטוען שהיה פעם בצנחנים, התחתן, הוליד ילדים ועוסק בהוראה באוניב' בר אילן. בעיניו, כל מדינת ישראל היא חבורת צלבנים לבנים שעתידם כעתיד הממלכה הצלבנית – העלמות.
      כידוע, בטוקבקיסטן כ"א יכול להיות מה שהוא רוצה להיות.

      אהבתי

  6. למהצד הגיב:

    א. הביאו את הקישור הזה כבר אתמול בפוסט הקודם.
    ב. הקישור שלך שבור.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3891783,00.html

    אהבתי

  7. מהצד הגיב:

    אופס. סליחה

    אהבתי

  8. לדבורית הגיב:

    "les doigts noirs" ולא "עצבעוניות צרפתיות" בשביל מה לקחת איתך מתורגמנית ?

    אהבתי

    • ו הגיב:

      המתורגמנית תקועה במשרד של השב"כ או חופרת על החקירה האינקוויזיטורית שעברה במהלכה שאלו אותה פעמיים רצוף איך קוראים לה.

      אהבתי

  9. מעמיקה הגיב:

    השערוריה הבאה מגיעה מכיוון תחקיר השער של 7 ימים. חשבתי שראיתי הכל, אבל עכשיו מסתבר שקדישא ממיינת את אוכלוסיית המתים ונותנת למתים קודים שונים

    אהבתי

  10. ירון הגיב:

    בטיים אאוט יש תחקיר מצוין של ויויאנה דייטש וקרן אורבך שמעלה שאלות קשות על התנהלות הגופים השונים בנוגע לכל מיני פרויקטים של תחבורה בתל אביב ובמטרופולין גוש דן. חובה לכל מי שמחפש חניה/עומד בפקק. רק חבל שלא ניתנו שם תשובות פחות מעורפלות.
    לפני יומיים כתבת כאן על קצין נוסף מ-8200 שהתאבד. בדיוק לפני שנה התאבד שם קצין, לפני חצי שנה חייל ועכשיו עוד קצין. שמישהו יברר לעזאזל מה קורה ביחידה הזו!!!

    אהבתי

  11. עובר אורח זועף הגיב:

    חוצפה, צדקנות, צביעות, גסות רוח.
    ברגע זה יושב באנגליה? עיתונאי של “הארץ” שגלה מארצו ובשם “החופש לדעת” כל מי שקונה את העיתון תורם לעינויים שהנ”ל סובל בחו”ל.
    ביום חמישי בבוקר גברת בשם יסמין אבו-קמיר שלולת רשיון נהיגה ( השם לפי ידיעות) שלפי עיתון “הארץ” נמצאו בדמה שרידי סמים מסוג קוקאין, הרואין ותחליף סם מתאדון. היא נסעה באור אדום וכנראה, יתכן, אולי, רצחה שתי נשים במעבר חציה. בעוד שבידיעות ניתן שמה. ב”הארץ” תחת שמות העיתונאים פאדי עיאדאת ויניב קובוביץ לנהגת אין שם. צנזורה !! חסימת מידע !!! האם מישהו החליט שאם חס ושלום יכתב השם תושבי סביון יבעירו צמיגים ויפרעו בשכניהם מהצד השני של הרחוב? או אנשי כפר שמריהו יעלו על הג’פים השחורים הגדולים וירמסו מכוניות ערביות? או שממגדלי תל-אביב יצלפו לעבר יפו? אחרי כל הפטפטת החסודה האין כאן אפוטרופסות בזויה ונסיון לשליטה במחשבות ומעשים על ידי חסימת מידע? היכן כל צדיקי הדור המדברים כאן על שטאזי וממשלה רעה ומה לא עוד.

    אהבתי

    • צא אתה ותרצח הגיב:

      ברגע שאתה כותב, "רצחה" – והרי היא לא רצחה, מה לעשות, זה החוק במדינת ישראל הסמולנית שלך – גילית בדיוק מי ומה אתה.
      אז לך ותרצח את הערבים האלה. הנה לך ההזדמנות. אותה, ואת כל האחרים. למה להתסיס את תושבי סביון? תן דוגמא אישית.
      לך, לך חסל את הכלבה. ספר איך היה.

      אהבתי

      • ליאת הגיב:

        לפי התיאור – נהגה בשלילה ותחת השפעת סמים ועברה באור אדום – כן, זה רצחה, ממש כך, ולא משנה מה תהיה ההגדרה המשפטית. תאר לך היו אלה אמך ואחותך? כן, רצח.
        ולא, אני לא הולכת לחסל אף אחד.

        אהבתי

    • ישראל אזל הגיב:

      זעפני, קבל קישור לאתר וואלה, כן האתר של הכתבת ענת קם שגם לה איחלת כאן איחולים שונים
      והנה הם בכל זאת מפרסמים את שמה של יסמין!!
      http://tbk.mako.co.il/article/820818

      אהבתי

    • רמונה הגיב:

      אימה של הנהגת יהודיה ולכן היא יהודיה למהדרין ע"פ ההלכה ככה שכל הטענה שלך לא רלוונטית.

      אהבתי

  12. אמר כבר בזמנו בן-גוריון הגיב:

    "כל המומחים, הם מומחים למה שהיה ולא למה שיהיה".
    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-48244-00.html?tag=13-58-25

    אהבתי

  13. תמונה לא נכונה לכתבה הגיב:

    אהבתי

  14. כתבה מעניינת (זהירות, על כלכלה) הגיב:
  15. וואו הגיב:

    ראיון מדהים עם הבלוגרית איוו סמית במוסף המצוין של כלכליסט
    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3404916,00.html#addcomment

    אהבתי

    • וואוו אידיוט הגיב:

      בדיוק מעליך יש כבר קישור לכתבה.
      עוד טוקבקיסט/ית בשכר?

      אהבתי

      • מתפלאה הגיב:

        ולווט הפכת לאימפריה. כל משרדי הבאזז והשמאזז מטקבקים אצלך בתשלום. כל כך טיפוסי לשני העיתונים המשעממים והכושלים האלה : כלכליסט וישראל היום.

        אהבתי

    • שפרירית הגיב:

      ניסיתי לקרוא. זו כאילו כתבה מגניבה על נושא רציני, אבל התוצאה היא שעמום המוות. אולי זה בגלל ההגשה, כלומר הפורמט הלא ממש מתאים, ואולי זה משהו אחר. בכל מקרה – זה מפוספס.

      ולקרוא למוסף כלכליסט מצוין… אהמממ קצת היסחפות.

      אהבתי

  16. הספקטורית בידיעות הגיב:

    כאילו מכה על חטא כתבת שבוע שעבר.

    אהבתי

  17. פודינג ארנב הגיב:

    מדהים שאינך מסוגלת להפסיק לעבוד, ולנוח קצת…
    מה מטרת הנסיעה, טרם הבינותי

    אהבתי

  18. דן מדען הגיב:

    קודם כל תודה על הקרדיט.
    ועכשיו, אחרי כל הביקורת שהעברתי על המאמר עצמו ועל ציטוטיו הכושלים תנו לי ללחוש על אזניכם משפט אחד:
    Follow the money….
    לא יאמן שאף עיתונאי לא טורח לבדוק מי מימן את המחקר.
    ולא, לא מעניין אותי שלא היה להם קשר ישיר לחוקרים. כמו שעורך העיתון יודע להתיישר לדעותיו של המו"ל בלי הוראה מפורשת. גם המדען (לצערי) יודע לעשות זאת.

    אהבתי

  19. שאלה לאנשים כאן הגיב:

    ב"ישראל היום", בעמוד 7, בכתבה על משט מחאה של עשר ספינות שינסו להגיע לעזה, נכתב כך: "חיל הים נערך לקראת הגעתן של עשר ספינות שמתכננות בשבוע הבא לפרוץ את מה שמכנים מארגני השיט "המצור על עזה"." (המרכאות במקור).
    שאלתי היא – איך עורכי "ישראל היום" מכנים את מה שקורה בעזה?
    לפני כמה שנים התנצל ה-BBC על כך שהכתב בישראל דיווח על "מה שמכונה פיגוע טרור", או "פיגוע לכאורה". בישראל התבצעו פיגועי טרור ועל עזה מוטל מצור.

    אהבתי

    • עובר אורח זועף הגיב:

      נא הגדר מצור? בפיגוע טרור מפוצצים אזרחים והם מתים. איך בדיוק מבוטא המצור על עזה? האם לפי הקריטריון שלך לבנון וסוריה מטילות מצור על ישראל, ואם כך למה לא פורצים מצור זה?

      אהבתי

      • ישראל אזל הגיב:

        אם זה נראה כמו מצור ומתנהג כמצור אז זה מצור.

        אהבתי

      • עובר אורח זועף הגיב:

        יותר מדי חוכמה הורגת. לפי התחכמותך זה לא מצור. מישראל: מאות מכוניות נושאות מזון נכנסות ביום, כל יום. מאות אלפי קילווטים חשמל, מאות אלפי קוב מים. כל התרופות שמזמנים. כל הבגדים שמזמינים. דלק כבוד לגנרטורים של עזה. חלקי חילוף לכל הציוד הרפואי. עשרות מכוניות. חולים יוצאים לישראל. רופאי האו"ם נכנסים ויוצאים כמו יו יו. מהמנהרות: מכוניות, בע"ח, זהב, תכשיטים. בעיתונות. תמונות ילידים בריאים, מחייכים, שווקים מלאים כל טוב.

        אהבתי

      • ישראל אזל הגיב:

        ועכשיו נראה אותך מניח את רשימת הדברים שאסור…
        .
        אגב הידעת שגם בעת המצור על ירושלים היו נכנסות סחורות לירושלים בכל מני דרכים…? דרך בורמה למשל.
        אז היה מצור על ירושלים או לא?

        אהבתי

  20. שועלן הגיב:

    איפה הברבורים?

    אהבתי

  21. אני הגיב:

    "מספר אלכסנדר דריפובסקי, צעיר ורחוץ,מאחורי משקפי שמש שחורים"

    אמילי עמרוסי בכתבתה המרתקת והחשובה על ספריית העיוורים הנמצאת בסכנת סגירה. מוסף שישישבת של ישראל היום.

    כן, "צעיר ורחוץ". ככה היא מתארת לנו את אלכסנדר דריפובסקי.
    כולי תקווה שלא לכך באמת התכוונה.

    אהבתי

  22. ???? הגיב:

    בישראל היום יש כתבה על יוב כהן, ראש עיריית אמסטרדם, שיש הרואים בו מועמד לראשות ממשלת הולנד. בכותרת המשנה נכתב כי אם ייבחר, הוא יהיה ראש הממשלה היהודי השני בעולם, אחרי נתניהו.
    אבל העובדה, מה לעשות, שכבר היום יש בעולם 3 יהודים המכהנים כראשי ממשלה: ביבי, יאן פישר בצ'כיה, וג'ון קי בניו זילנד (שהוא, אגב, היהודי השלישי הנושא משרה זו בניו זילנד).
    בשנות ה-90 כיהן יהודי בשם אפרים גולדנברג בפרו.
    אז אם יוב כהן ייבחר, זה יהיה נחמד (בעיקר בשבילו), אבל זה ממש, אבל ממש לא תקדים.

    אהבתי

    • פודינג ארנב הגיב:

      ומה עם בנימין ד'יזראלי? זה כלב? ומוישה מונטיפיורי? והברון רוטשילד? ולמי איכפת אם איזה ראש ממשלה הוא יהודי או גוי?

      אהבתי

      • סרגי נילוס הגיב:

        בימים אלה אני כותב את "הפרוטוקולים של זקני ציון" כרך ב' אחרי הצלחת כרך א'. א-ו-ת-י זה מעניין מאד. גם את Jew Watch.

        אהבתי

  23. פודינג ארנב הגיב:

    השידור של גמר ליגת האלופות בערוץ 10 הוא ביזיון. איל ברקוביץ' העלוב "מפרשן" כמו בשכונה, וגורר את יורם ארבל הפתי לתהומות האווילות הברקוביצ'יים. פשוט בושה

    אהבתי

    • פודינג ארנב הגיב:

      בנוסף, איפה ערוץ הספורט? הם משדרים את כל עונת ליגת האלופות, עם בילד אפ רצחני של חודשים, רק כדי לשבוק בגמר ולתת אותו לערוץ 10?
      תגידו, מה ההבדל בינכם לבין באיירן? לוזרים

      אהבתי

      • לילי הגיב:

        כן, ערוץ הספורט מוכר את שידוריו לכל המרבה במחיר,בזמן האחרון.
        איך מרגישים מודי בר-און וחבריו, אני רק יכולה לשער.
        בערך כמו רוב אוהדי אולפן ליגת האלופות, שסובלים מהחלופות העלובות.
        רק הכסף מדבר….
        😥

        אהבתי

      • מה-שמו הגיב:

        אתה עוד רואה ספורט? כל כך 2005

        אהבתי

      • פודינג ארנב הגיב:

        מסכים איתך, לילי. מעניין אם יש פה איזה נציג של הערוץ, שקורא את קובלנותינו ואף ייקח אותן לתשומת ליבו, בכל זאת הוא רואה מכל אחד מאיתנו כמה עשרות, אם לא מאות שקלים בחודש

        אהבתי

  24. נוצה סגולה הגיב:

    כתבה שאולי מעטים יחסית ראו, ב"יומן" של ערוץ 1, על הפועלים התאילנדיים בנתיב העשרה. המעסיקים פוטרים את המראיין באימרה "הם לא מפחדים בכלל" בעוד שמדהים איך פתאום, כשמגיעה מתורגמנית דוברת תאילנדית (והיא בכלל מפינלנד) ומקשיבה באמפטיה לפועלים, שומעים מהם את החששות והפחדים.

    אהבתי

  25. יואב יצחק בודה ידיעות הגיב:

    שוב, יואב יצחק מפרסם דברים שלא היו ולא נבראו http://www.news1.co.il/Archive/001-D-239266-00.html?tag=00-51-49 באחריות !

    אהבתי

  26. דורי הגיב:

    מזל שגידי וייץ עוד מגיח מעת לעת למוסף הארץ, אחרת אפשר היה להתפגר משעמום מהמוסף הזה

    אהבתי

    • זובין מתה הגיב:

      אני חשבתי בדיוק להיפך:: המוסף בחודש האחרון היה פשוט תענוג, המון כתבות לקרוא גיוון ועניין עד שבאה הכתבה של גידי וייץ וחנקה לי את כל השבת.שמונה עמודים לשלומי לחיאני לא מוגזם?

      אהבתי

      • לילי הגיב:

        גם אני חושבת כך.
        ועוד התמונה המפחידה בשער הגליון.
        —————————————-
        ואם ב "מוסף הארץ" עסקינן:
        ברוכים השבים השווים – ירון פריד,ששב מחו"ל. וגואל פינטו,ששב מ"האח הגדול".
        –הישארו עימנו.

        אהבתי

  27. פנימדיבור הגיב:

    הרב רונצקי תוקף את 'הארץ' : רוב קוראי העיתון אינם לוחמים קרביים http://www.kipa.co.il/now/show.asp?id=38511

    אהבתי

    • עוד אבינו חי הגיב:

      אביחי רונצקי כרב ראשי בצה"ל שאמור להיות הרב של כולנו לא יכול להתבטא כך
      אני קורא הארץ עוד לפני שהתגייסתי לצה"ל.
      השנה לאחר 27 שנות שירות כקצין בצה"ל קיבלתי פטור בגלל הגיל. אני מוצא את הדברים של רונצקי פוגעניים מאוד, גם אם היה אומר אותם שנה אחרי שיפשוט את מדיו,
      ואיזה מסר הוא מעביר לבני שאמור עוד שנתיים להתגייס לצה"ל?
      שהוא מתגייס לצבא בו הרב הראשי שלו מתנער ממנו בגלל הדעות שלו!?

      בעצם הרב (קשה לי אפילו לכנותו בתואר הזה) בדבריו מאשש את טענות הארץ כנגדו בזמן המלחמה בעזה שדיברו על מגמה "קיצונית" שהנהיג רונצקי בצה"ל. ועל קשר שבין הרבנות הצבאית לבין גורמים ימניים קיצוניים, סביב הפצת תכנים שחלקם נגעו בתחום הפוליטי והופצו במהלך המלחמה בעזה.
      .
      ותהיה לסיום, האם שרותם של חיילי הרבנות הצבאית בצה"ל נחשב לשירות ביחידה לוחמת?
      האם משגיח כשרות הוא לוחם?
      אולי באמת אמליץ לבני להתגייס כמשגיח כשרות…אופס המאפיה של רונצקי כבר שולטת בתחום…אין לו סיכוי.

      אהבתי

    • הרב הראשי הגיב:

      אולי אחרי 62 שנה הגיע הזמן שצה"ל יאזן וייתן הזדמנות גם לרב קונסרבטיבי או רפורמי להיות הרב הראשי לצה"ל!?

      אהבתי

    • רונצקי הגיב:

      בווינט הוא בחר לתקוף את התל אביבים
      ובעצם זה נדמה שרק החליף כותרת והוא מתכוון לאותם אנשים

      אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        אחרי שקראתי את הקישור אני בעצם חושב שהוא פשוט לא אמר כלום וכל אתר 'ציטט' את מה שהוא רצה לשמוע.
        'כיפה' רוצה לשמוע על חיילים קרביים וYNET רוצה לשמוע תל אביבים.
        מעניין מה שמעו NRG ?

        אהבתי

      • רונצקי הגיב:

        NRG איבדו את חוש השמיעה כבר מזמן.
        אני אומר שרונצקי הוא שבחר לומר את הדגשים השונים בכל ראיון ובכל מקרה כוונתו הייתה לעורר חוסר לגיטימציה למי שמחזיק בדעות של שמאל או מזוהה עם שמאל
        בווינט היה זהיר יותר ובכיפה הרשה לעצמו להשתחרר.
        בכל מקרה זה מצטרף לקו הפופוליסטי של א תרצו ולמסע אי הלגיטימציה שלהם לאירגוני השמאל ולהארץ שאיתו יש לרונצקי חשבון בכל מקרה

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/109/201.html?hp=1&loc=2&tmp=4442
        ב-NRG הוא תוקף את הקיבוצים. ואת תל אביב. ואת הארץ.
        אותם הטקסטים מופיעים פחות או יותר בכל הכתבות. זה נראה שמדובר בראיון אחד שהוא עשה עם כולם ביחד, וכל עיתון בחר להדגיש דבר אחר.

        אהבתי

      • רונצקי הגיב:

        לא ראיון משותף, הוא העמיד אותם בשלשות וכל אחד נכנס ל-10 דקות.

        אהבתי

    • כיפה אדומה הגיב:

      עתה מתברר: "כיפת ברזל" אינו שם פרוויקט ההגנה על שדרות אלא הכינוי לרב הצבאי רונצקי שכיפת הברזל על ראשו מונעת ממנו מחשבה בהירה ואפילו מקצת ההגיון שחדר את הש.ג. לא חודר את כיפת הברזל של רונצקי.
      האם לוחמי הפלמ"ח ב- 48 חבשו כיפות או קיבלו תגבור יהדות מרב לחיזוק רוח הלחימה שלהם!?
      אולי שיחשוב לרגע ויראה שאנו פשוט עם שעייף ממלחמות ובעיקר מכאלו מיותרות שאינן מקדמות דבר מלבד שפיכות דמים. החל משל"ג דרך לבנון השניה וכלה במלחמת עזה המיותרת. ולקינוח סרן פרץ המסתער על מוות ידוע מראש עם חייליו כשכיפה ימנית לוחמנית מלאה בערכי הרבנות הצבאית עוטרת את ראשו.

      אהבתי

    • מה-שמו הגיב:

      למי אכפת מה אומר איזה רב? עוד מסית מטומטם. אגב, לפחות לגבי הוא צודק… אני קורא הארץ ושירתתי בתפקיד עורפי…

      אהבתי

      • רונצקי הגיב:

        מה שמו, אז עליך מבוסס המחקר הסטטיסטי של רונצקי?
        ובאמת למי אכפת?
        היום זה רב ראשי אתמול קצין חינוך ראשי ואלוף פקמ"ז ומחר …רמטכ"ל
        אז מה אכפת לנו?

        אהבתי

      • מה-שמו הגיב:

        שיגידו מה שהם רוצים. זה נובע מחולשה

        אהבתי

      • כל הכבוד!!!! הגיב:

        רונצקי אחד הרבנים הראשיים הטובים שהיו לנו!
        כל מילה שהאדם הזה אומר היא דברי אלוהים חיים.
        היום יש מדינה, ויש עוכריה, עוכריה הם כל אלה שהוא ציין: תלביבים, קוראי הארץ, משטמטים מצה"ל, משרתים במקרה הטוב בקריה,שונאים את כל מה שקשור בישראל!
        אנלא מבין למי זה עוד לא ברור?
        מזמן מזמן יש פה מדינה, ויש את עוכריה מה חדש בזה?
        רונצקי שייך למדינה.

        אהבתי

      • מה שמך הגיב:

        כל מי שלא שמאלן ארור, ושונא ישראל כמוך הוא "מסית מטומטם" אתה הצדק אתה השפוי.. מזל שאתה קמצוץ הזוי, אחרת כולנו היינו קמצוץ הזוי, בים.

        אהבתי

      • מה שמך הגיב:

        "תפקיד עורפי"? מה היית מסג'יסט?

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        'כל הכבוד' , אני מבין שהסמול עכשיו הוא סמול טריטוריאלי מי שמשרת 20 ק"מ מהבית הוא סמול ומי שמשרת 25 ק"מ ומעלה הוא ציוני.

        ממש חשיבה מהפכנית, כפי שכתבת דברי אלוהים חיים 🙂

        אהבתי

      • ימה שמו הגיב:

        לא המרחק קובע, הפסיק קובע , ההבדל בין מגיסט למסג'יסט…

        אהבתי

  28. פנימדיבור הגיב:

    המחבלים הכלואים בארץ (לא בעיתון) דורשים העלת שכר מינימום:

    "אנו אחיך", חותמים המחבלים הכלואים את מכתבם בתזכורת לפיאד ומוסיפים תעריף מומלץ לטעמם לשכר האסירים: עציר ואסיר משלושה חודשים עד שלוש שנים בכלא הישראלי – 1400 ₪, משלוש שנים ועד חמש שנים בכלא – אלפיים ₪, מחמש ועד עשר שנים – 4,000 ₪, מעשר ועד 15 שנות מאסר – 6,000 ₪, מ-15 ועד עשרים שנה – 7,000 ₪, מעשרים ועד 25 שנות מאסר – 8,000 ₪, מ-25 ועד שלושים שנה בכלא – 10,000 ₪ משלושים שנה ומעלה – 12,000 ₪.

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/204606

    אהבתי

    • תמריצים. הגיב:

      אז לבנאדם שמרוויח 1300 שקל לחודש עדיף לנסות לעשות פיגוע, כל עוד הוא בטוח שהוא לא יהרג תוך כדי ניסיון (אין כאן תעריף למחבלים מתאבדים), ואז הוא צפוי למשכורת חודשית, קידום במועדים קבועים – וזה רק מהרש"פ. הישראלים יתנו לו טלויזיה, חינוך ושירותי קנטינה. המחבלים בכלא יתנו לו השכלה רלוונטית בתחומם. חבילת תמריצים של ממש.

      אהבתי

      • מה-שמו הגיב:

        הם חייבים גם מצנח מזהב או איך קוראים לזה, ודיבידנדים ומענקי פרישה. בכלל צריך להצמיד את שכר המחבלים לשכר המנהלים, זה יעשה רק טוב למשק

        אהבתי

      • יש הגיב:

        סו"ס יש ממשלה בישראל, ועדת שרים אישרה את "חוק שליט", עכשיו יהיו הרבה פחות דוקטורים ערבים בוגרי כלא ישראלי, והאונ' הפתוחה. ופחות צופים באלג'זירה, וסרטים כחולים.
        נראה איך הממשלה תעמוד בפני הפגנות המחבלים וקוראי הארץ, ושביתות רעב בכלא.

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        יש,
        כרגע מדובר בהצעה בלבד, אשר לא תעבור את מבחן בג"ץ וכאשר ובמידה והיא תעבור יקח עוד הרבה מאד זמן שספק אם בכלל ישארו מחבלים בכלא עד אז.

        אהבתי

    • תמריצים. הגיב:

      קטע קטנוני – אני מניח שכמעט כל מתכת תהיה חומר רע לייצור מצנח, אבל מצנח העשוי זהב – מתכת כבדה במיוחד – יהרוג את הצונח בלי צל של ספק.

      אהבתי

  29. שועלן הגיב:

    פנימדיבור – במיוחד בשבילך.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3892704,00.html

    אהבתי

    • פנימדיבור הגיב:

      תודה, שו"ת חשוב וכמובן התשובה של הרב הכן 'בית מדרש וירטואלי' .
      הלוואי ויתקיים גם כאן .

      אהבתי

    • פוקס הגיב:

      מה קשור האיש הנפלא הזה, הרב שרלו , לפטפטן הזה שמתגלגל פה?

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        בתחומים מסויימים קצת קשה לו עם פוסקי ההלכה החרדים, אז הוא מעדיף ללכת עם שרלו.

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        שועלן, גם בתוך הציבור החרדי יש פוסקים בעלי דעות שונות שלחלקן אני מתנגד .
        לעניין הרב שרלו, הוא רב שאני מכיר אותו אישית והפסיקות שלו בנושאים הקשורים למציאות של האדם המודרני ולקיום האנושי אינם רחוקות כלל מפוסקים חרדים ליטאים עם כל ההפתעה שבדבר.
        צריך להכיר הייטב את השפה הדתית ואת המחשבה הדתית ולא רק להביט בכיפה.

        אהבתי

      • האדמו"ר לפיד הגיב:

        עוד קווץ' קטן…ואתה בדרך לביבי הטומאה, הסחי והמאוס החילוני. עוד קווץ' קטן…
        נ.ב. אלוהים ונביאו מנחם בן ספגו השבוע עוד חבטה קלה בעקבות פיתוח תא חסר גרעין שהחל להתרבות עם הזרקת DNA סינתטי.

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        לפיד, מדובר לא בבריאה חדשה אלא בשימוש בטכנולוגיה ידועה ושימושית ובהרחבתה בלבד ע"י שתילתה למסגרת קיימת , כמובן שזו התקדמות אבל בשום פנים ואופן לא בריאה חדשה.

        תקרא היטב את המאמר.

        אהבתי

      • האדמו"ר לפיד הגיב:

        ודאי שקראתי. ודאי שזו עדיין לא בריאה. בניגוד לאלוהים שהצליח לברוא יקום דומם והמון חי בשישה ימים, המדע ימ"ש ודארווין תנצב"ה מתקדמים צעד צעד ולאט מאד. אבל זו התקדמות עקבית ולא "נחים" בשבת. ולכן הגדרתי זאת, כך אני מקווה, "עוד חבטה קלה". גם כך מנצחים בקרבות איגרוף.

        אהבתי

      • לאדמו"ר יהיר לפיד הגיב:

        ומי ברא את הידע ואת המכשירים שבאמצעותם הגיעו המדענים לתגלית הזו? ואת החומרים שמהם יוצרו המכשירים? ואת מה שקדם להם? וקדם להם, וקדם למה שקדם? וכך בדרך של סובב ומסובב עד ל"מפץ הגדול"? ומה היה הסובב שהביא ל"מפץ הגדול"?…
        סיפור הבריאה המופיע בתורה הוא "פשט" – הרובד הפשוט ביותר של התורה שמפשט את סיפור הבריאה לרמה של סיפור ילדים. לתורה יש עוד שלושה רבדים – רמז, דרש וסוד, ביחד: "פרד"ס. ברובד העמוק ביותר – הסוד, יש ספר פלאי שנקרא "עץ החיים". כתב אותו האר"י ז"ל בהתבססו על ספר הזוהר. בספר הנ"ל ובפירוש לו, שנקרא "תלמוד עשר הספירות", אותו חיבר הרב יהודה לייב אשל"ג ז"ל, מוסברים בצורה "מדעית" כל סודות החיים ובריאתם מהשורש. מהשורש – לא מהענפים. (בניגוד, למדע שחוקר את הענפים ומנסה, לשוא, להגיע לשורש, מסביר הספר מהו הדבר שמאחד את כל אותם ענפים. (המדע מתחיל להתקרב לכך בתיאוריות המיתרים והקוונטים שמבוססות על תפיסה קבלית לוריאנית (של האר"י) מומלץ ללמוד ולהכיר קצת יותר לפני שחורצים לשון ודיעה.

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        לפיד, תיאור הבריאה בספר בראשית הוא איננו תיאור היסטורי ואפילו לא מדעי. הוא תיאור אתי-תיאולוגי וכך יש לקרוא אותו.
        השינאה שלך לדת ולדתיים גורמת לך עיוורון ואיבוד היכולת לקרוא ולהבין טקסטים מורכבים .

        אהבתי

  30. גבע טרון הגיב:

    הנה, לא כולם שונאים אותנוhttp://www.youtube.com/watch?v=fEHMOz92cok

    אהבתי

  31. גבע טרון הגיב:

    אהבתי

  32. גל"ץ הגיב:

    לידיעת עורכי החדשות בגל"ץ, מי שבא לרצוח ישראלים מעזה, קוראים לזה בארץ וב"הארץ" מחבלים, לא פלסטינאים או כל מיני שמות שאף אחד לא יודע על מי מדובר.
    אתם מייצגים את החמאס או את צה"ל?

    אהבתי

  33. בונד ג בונד הגיב:

    פשש נהייתי מצטיין סדרתי. האמת היא שסרקתי רק 19 עמודים, מתוך 40 (בהם נושאים נוספים) – זה לוקח הרבה יותר מדי זמן שאין לי.

    הכותרת היא "ישראל, האם היא טעתה בדרכה?"

    סיכום קצרצר, לא מחייב ולא מי יודע מה מדויק לקטעים המבוקשים:

    המיתוס השבור של צה"ל:
    הצבא עדיין חזק ויוקרתי, אבל ניצחונותיו כבר לא כל כך מובהקים. הדתיים אוהבים אותו יותר מידי, הנהנתנים, לא מספיק. הצבא מתקשה לאחד עם מחולק.
    בכתבה, ראיונות עם מספר חיילים, ממגוון יחידות, כמו 669, חלקם הגדול מחו"ל (כולל אחד מפריז שברח מהאנטישמיות ברובע ה-19). צה"ל זה משפחה וכד'.
    קרקל: הגדוד הלוחם המעורב היחידי בצה"ל. משרתות לא רחוק מעזה, דוגמנית לשעבר בת 19, ארינה, שדגמנה בעבר בסטודיו בניו-יורק, והיום משתמשת בנשק וישנה באוהל. יעל שנולדה בגולן אך גדלה בקנדה וארה"ב שמביעה ציונות, וגם מסע ארוך עם ציוד כבד אינו מרתיע אותה. יש לה אב בוגר שייטת 13 ו-5 אחים ביחידות מובחרות. בכל שנה מאות יהודים מרחבי העולם מגיעים ארצה כדי לשרת בצה"ל, למלא את חובתם ולהיות חלק מהמיתוס (דוגמאות).

    קניוק: לחם בפלמ"ח במלחמת השחרור, לעולם לא ויתר על השלום ולמרות שהמחנה עייף יש לו ציפיות מדור הכותבים הצעיר. תקוותינו בהם. קימחי, קרת, שלו, לשם? קניוק מודה שהוא קורא אותם בהנאה. "שיהודים רוצים להגן על עצמם, הם יוצרים."

    האושר נמצא בסטרט-אפ: באזור ת"א מתפתחת אחת מהתעשיות החדשניות בעולם, בתחום ההיי-טק, ולצבא יד ורגל בדבר. ציון משכורות. 70 אחוז מהמהנדסים בישראל למדו בטכניון, שהינו כה מוצלח עד ששרים צרפתים הגיעו אליו ע"מ ללמוד את המודל.

    העוני, הפצע: ישראלי אחד מ-4 חי מתחת לקו העוני. למרות ההתעשרות המדהימה של ישראל, חוסר השוויון גדל בצורה דרמטית. המדינה הפסיקה לשחק את תפקיד המגוננת (על החלשים). מדינת החלוצים המירה את דתה לליברליות ובסכנת התפוררות.

    אהבתי

כתיבת תגובה