ספרדים, קופים ואתיופים?


cotarot294

מעריב ממשיך בחשיפות: אחרי הגרסה ההפוכה של עד המדינה מאתמול, הבוקר, המסמך שיושיע, אולי, את תא"ל פארס, בו הוא מדווח על התאונה למצ"ח בזמן אמת.
אירופה המתמוטטת היא הכותרת הראשית של העיתון, בלוויית החשש שגם ישראל בסכנה.
בידיעות המשבר הוא רק קוביונת בתחתית השער, עם הפניה לממון.
הראשית מתייחסת להפרדה בבתי הספר בין אשכנזים למזרחים. במעריב אין זכר לפרשה – הורי התלמידות האשכנזיות בבי"ס בית יעקב יתייצבו היום בפני שופטי בג"צ ויסבירו למה הם מתעלמים מהחלטת ביהמ"ש ואוסרים על בנותיהם ללמוד באותה כיתה עם ילדות ממוצא מזרחי.
כבר בתחילת אפריל נקבע כי בית החינוך ישלם 5,000 ש' על כל יום בו לא מתבצעת פסיקת ביהמ"ש.
אבל יש המשך: סגנו החרדי של ברקת במשפט מוחץ:

kofim


גם בבאר שבע לא חסרה אפליה, כבר מגן הילדים (חדשות 2).

בישראל היום כותרת הגג בשער היא "קרב על כל קול" – מתח בליכוד, האם יצליח רה"מ לגייס רוב של שני שליש לשינוי חוקת המפלגה? ובאותו נושא, הגג של ידיעות – "התרגיל של נתניהו". מצאו את ההבדלים.
ומתחת, חשש שגוש היורו יקרוס.


כתבת השער של הארץ, על המשבר הכלכלי באירופה, מפנה למארקר. מזל שמי שמנוי על הארץ מקבל אוטומטית גם את המארקר.


תושב עזה נהרג מירי כוחות צה"ל

בעת הפגנה. טור צד בישר"ה (ע' 11). ידיעות ומעריב ואף הארץ לא מדווחים.

metaza



פרשת ענת קם
ע"פ גלובס, אורי בלאו כלל לא מתכוון לחזור לארץ. איזה באסה.
על פי עורכת הדין שלו, באותה ידיעה ממש, "הוא מעוניין לשוב לישראל".
אז מה האמת?

24

של ידיעות בגיליון חתונות מיוחד. ברשותכם, דילגתי.


קצה האצבעות
סופשבוע

לראיין עיתונאי ולנוח
(למעשה עיתונאי לשעבר): אורי אורבך בשער סופשבוע (אליען לזובסקי). ולמה מתראיין הוא? כי כתב שני ספרי ילדים, המציעים לקוראיהם "אבני יסוד ביהדות".

אורבך מתלונן על דבריו של גבי גזית נגד חרדים, ואומר:
"אני עדיין תוהה איך לא שמעתי על זה אף מילה בשום עיתון".

למה לא לתקן אותו? נכתב גם נכתב:
ynet, הארץ, nrg. גם להשמצת העיתונות השמאלנית צריך ביסוס.


את השיר של עמיר בניון הוא לא רואה כהסתה, אלא כ"כזה המבטא רחשי לב של אמן מהימין".


על ענת קם: "… דוגמה מצוינת ל'הנחת החבר' של התקשורת. היא כאילו משווקת כבחורה טובה, קצת מבולבלת, אולי היא התאהבה בו (אופס, טעות עריכה: התאהבה במי?v), אולי היא רצתה להיות עיתונאית, אולי היא חיפשה את עצמה. לא, מה פתאום, היא לא שמאלנית, זה לא קשור לעניין, זה רק נגד הכיבוש ונגד הפשעים של צה"ל, אבל זה לא שמאל, זה בכלל לוחמת מצפון. אני לא נגד הדלפות, ואני לא צדקן שאומר: לא, יש חוק, והמדינה תמיד צודקת. אבל תראי באיזו קלות מישהו מתקבל כפושע, ומישהו אחר הוא משלנו, הוא כמונו".

יש לו גם בלוג פעיל, אם כי "שמתעדכן מדי יום", ככתוב, זו לא ההגדרה המדויקת.


והתחביב שלו? איסוף מודעות אבל ביזאריות עם שגיאות עסיסיות. אם תמצאו, שלחו לו.


לרגל 1 במאי – ביוגרפיה חדשה של ליאון טרוצקי (רונן טל).

מוסף כלכליסט
קתרין היברט הייתה עיתונאית צעירה בעיתון גדול. היא פוטרה, החלה ללקט אוכל מפחי זבל וכתבה רב מכר. דטס דה ספיריט.

7 ימים
דנה ספקטור הייתה חודש בתאילנד וחזרה לדווח.

אתגר קרת מתראיין.

וגם שימי גרשון, שחובק ספר ראשון.


העיר
במדורו סאבטקסט כותב איתי זיו נגד הכתבה המגלומנית של ארי שביט על נתניהו ביום העצמאות. יותר מדי טקסט לטעמי מוקדש לסוגיה הזו, ולחוסר חשיבותו של שביט, אבל ניחא.
החלק המוצלח הוא הסיפא:
"…כשם שהוא איפשר לשביט את מה שאיפשר, כך מתאפשר לי, שבעקיפין נמנה גם כן על אותו עיתון, לבקר אותו. ובמציאות המסחרית הדוחה שמקיפה את הארץ, זה ראוי לשבח".


G
כותרת בשער גלובס, המפנה ל-G של מחר:
"אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט מעניינים את הציבור יותר מאשר הולילנד ובריכות המלח"
שוקינג.


אתר האינטרנט של הכנסת בתפקיד ענת קם
כן, הכל פרוץ.



ארז אפרתי

מאבטח הרמטכ"ל הציל עציר מהתאבדות. יפה, טיימינג מעולה, לקראת פתיחת המשפט ביום ראשון.
בטח יעמוד לזכותו, לא?

VTV
חיים יבין ינחה הערב את לונדון וקירשנבאום יחד עם קירש, כי לונדון בחופשה. ההופעה הזו תבשר, אולי, את השתלבותו של יבין בער' 10, כך רז שכניק, ידיעות. מעניין אם יפגין זחיחות דעתנית הערב.
במהלך הבוקר הוא הכחיש את כוונת ההתקמבקות בקביעות.

לחם עבודה
לבי לבי לאלון צרפתי, שיערוך את רייטינג במקום ירון טן-ברינק. וזה למה? מאחר שבמסגרת הקומבינות, הכך-נחסוך-כסף-ונגרע-ממצבת-כוח-האדם, ימשיך צרפתי במקביל את מטלותיו האחרות: עריכת מעריב לנוער ומעריב לילדים, גורמה וסגנון מן, וגם יקצץ עוד בתקציב רייטינג, מה שיט"ב סירב לעשות.
זוהי דרכו של מעריב, והיא תוביל למקום אחד בלבד.


רותם סלע, כתב שוק ההון, יחליף את לירן דנש, בתפקיד כתב הכנסת של מעריב. דנש עוברת לתוכנית חיסכון של ער' 2.

העסקה של זכי רכיב עם מעריב עוד לא נחתמה. ממממ. ממממ. טוב, נחכה ל-18 במאי.
אבל הכשרת היישוב מכרה ארבעה מגרשים ביפו.

סיפור מקומם על אדם שנאלץ להפחית עשור בקורות החיים, כדי שיוכל לעבוד.


תערוכה
התערוכה ימי כסית, של הצלם צחי אוסטרובסקי, שאצר יגאל שתיים, תיפתח הערב במתחם התחנה.

casit

בלוגלנד
ד"ר אורית גלילי-צוקר מעלה זכרונות מהחצר הביזנטית של אולמרט, כולל הדרה מתוכניות אירוח, בגלל אותו אולמרט, אפרופו האירועים שפקדו את שולה זקן ויחס העיתונות אליה.

גרייפס, אוגדן הבלוגים שנמוג בתחילת השבוע יחזור, בס"ד, בסופו.

grapes1


עור ועצמות
אפרופו הדוגמנית הכחשה של גוצ'י שכיכבה אתמול בסגנון, חב"ה הזכירה לי את הדוגמנית הברזילאית, אנה קרולינה רסטון שמתה מאנורקסיה ב-2006.

carolina


לפני פיזור
איך בכוונתכם לחגוג את 1 במאי? רואים עצמכם כפועלים? קראתם משהו מדהים ברשת על החג הממשמש בשבת?
בינתיים אפשר להתאמן בפלאשמוב:



אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שוטף פלוס 30, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

124 תגובות על ספרדים, קופים ואתיופים?

  1. דוד הגיב:

    חג פועלים שמח

    אהבתי

    • לדאוד הגיב:

      לפני שאתה חוגג תתחיל קודם לעבוד ותפסיק להתעלק.

      אהבתי

      • ל-לדאוד הגיב:

        הוא בטלן סוציאליסטי שזמנו בידו. הלוואי עליי חיים כאלה, נטולי טרדות כלכליות. ככה זה כשאתה חי בקיבוץ

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        החיים בקיבוץ היום עמוסי דאגות כלכליות.
        הפרטה, שמעת על זה?

        אהבתי

      • לוולווט הגיב:

        1. חבל שלעירוניים עניים כמוני אין מה להפריט.
        2. רציתי להתנצל בפני דאוד. הוא לא בטלן, רק קצת נודניק. סתם נטפלתי אליו כי הוא לפעמים מאבד את חוש המידה שלו. גם בישרא.

        אהבתי

      • דוד הגיב:

        {חזרתי מעוד יום מופרט ארוך שבניגוד ליום שלישי הנורא בו הייתי בחופש וטיקבקתי להנאתי, אז היום לא ראיתי מחשב מהצהריים עד עכשיו. וסליחה עם כל מי שטרח להתייחס ולא עניתי)
        .
        ולך חברי ה*ל* (אם תדבוק בכינוי אחד יהיה יותר נוח)
        נו, כשאתה מתנצל (ויש על מה) 🙂
        אז אני חייב להתייחס, הכל נסלח,
        אבל חבר אתה מתנהל כאן בצורה טרוריסטית בתגובות.
        אתה מבצע חיסול ממוקד בכל תגובה שלי עוד לפני שקראת…לא חבל על האנרגיות האלו?
        אני באמת לא ראוי לכל כך הרבה תשומת לב
        הרי אתה מושך תשומת לב אל תגובותי שאותן אתה בכלל לא רוצה שייקראו!
        אתה מוזמן תמיד לנהל איתי דיון עניני על התגובות שלי ותראה שאני לא כזו מפלצת כפי שתארת אותי כאן
        .
        ולמי שמתענין על ההפרטה אצלנו אז מכיוון שאנו קיבוץ המשועבד לבנקים עקב חובות העבר בעצם לא זכינו בדבר מההפרטה וכל ריווחי הקיבוץ הולכים לכיסוי חובות
        הפרטה זה אומר שאני משלם 2500 ש"ח בחודש על הפעוטון של הילד ושאני משלם על חשמל מים, ארנונה, וכל הוצאותי בדיוק כמוכם.
        אפילו על הנוי בקיבוץ אני משלם ושכבת בני גילי נושאת בעיקר העומס כי הפנסיונרים נהנים עדיין מסיבסוד קהילתי.
        לא מתלונן אלו החיים ואני לא יותר או פחות בטלן מאף אחד אחר.
        דווקא היום לאחר ההפרטה אני מרגיש יותר קרוב ל'מעמד הפועלים' מאשר בעבר ומרגיש זכאי לציין את היום הזה וגם לראות שעוד ארוכה הדרך להשיג לפועלים במשק הישראלי את מלוא הזכויות המגיעות להם
        לילה טוב וחג פועלים משמעותי

        אהבתי

      • לדאוד (המקורי) הגיב:

        תרגיע, ההתנצלות היא של מתחזה.
        בתור ה"לדאוד" המקורי אתה ממשיך להיות בדיחה עלובה כל הזמן.
        יא ג'יהדיסט אהבל.

        אהבתי

      • דוד הגיב:

        תודה לאל, נרגעתי 🙂
        לרגע אחד חששתי להשאר לבד ללא תגובות עוקבות, וזה הרגיש לי מאוד בודד…
        ברוך השב תהא מי שתהא

        אהבתי

      • לדאוד הגיב:

        ה"נחמדות" המאוסה שלך עובדת לעיתים על ולווט.
        יש בסיס להבנה שגם אתה תתפכח יום אחד, יש חשש להבנה שזה יקרה רק אחרי שדם יהיה מעורב.
        עד אז תהנה ללקק למוסלמים הקיצונים הפנאטים, הצבע החום הוא הצבע שלך.

        אהבתי

    • פועלי כל העולם הגיב:

      בשבת בבוקר, משעה 10:30, תתקיים צעדת האחד במאי משדרות רוטשילד פינת מזא"ה אל גן מאיר.
      כולם מוזמנים.

      אהבתי

      • בועלי כל העולם הגיב:

        יש בכלל בארץ "פועלים"? הרי כולם פה או היטקיסטים, או סוחרים, או מלצרים זמניים.
        אתם הולכים לצעוד עבור שרי אריסון בעלת הבנק הגדול במדינה שפיטרה 900 "פועלים" ממלכתה בגלל משבר כלכלי עולמי?

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        לבועלי: אני, אני, אני פועלת שחורה!

        אהבתי

    • דוד, נו באמת הגיב:

      אני עוד שניה בוכה כאן על זה שאתה נאלץ לשלם על הגן של הילד. לו חיית בעיר היית צריך לשלם גם משכנתא, רחמנא ליצלן.
      לי, לעומתך, אין בית או משכנתא או איכות חיים כפרית. אז חלאס.

      אהבתי

      • דוד הגיב:

        לפי החלטות הקהילה שלי אני רשאי לקנות את הבית בו אני גר ובניגוד אלייך לא יכולתי כל השנים לחסוך לשם כך.
        אני לא בוכה על זה למרות שהשקעתי כספים רבים בבית הזה, ייתכן ומשכנתא רגילה עדיפה היתה עבורי
        היום אני לא יכול לקחת משכנתא ע"מ לממן את הרכישה. אלא רק הלוואה מבנק בנאים מגבילים יותר.
        אני מודה לאל עליון על חיי בכפר. ומכיוון שאת בחרת לחיות בכרך אז את ודאי יודעת למה כי גם לחיים שבחרתי יש את המחיר שלהם אבל לא זה המקום לפרט.

        אהבתי

  2. חנוך הגיב:

    "מה אתה חושב, שאנחנו מנהלים פה בית אבות"?

    צודקים.
    שילך לגנוב: שם אין מגבלת גיל.

    אהבתי

  3. הלל הגיב:

    כל הסיפור על הגזענויות למיניהן (נגד אתיופים וכו') הוא תערובת של צביעות, היתממות וחוסר הבנה מצד התקשורת לציבורים שאינם מכירים.
    נכון לגמרי – יש בציבור החרדי (בעיקר הליטאי) גזענות, גלויה וסמויה, ברבדים רבים, בעניינים רבים, בעיקר בציר ספרדים-אשכנזים. זה בא לידי ביטוי בעיקר בשידוכים, אבל לא רק.
    אבל, וזה אבל גדול – כשמפרידים למשל ילדים אתיופיים מילדים בני אברכים, או תלמידות ספרדיות מאשכנזיות – השיקול המרכזי דווקא *אינו* הצבע והגזע אלא הרקע החינוכי. וכאן דווקא העיתונים החרדיים אינם צבועים כשהם מדברים על עיקרון חינוכי, אלא נאמנים לגמרי לדרכם ולחשיבתם, ואף מוכנים "להיהרג" על כך, מה שלא היו עושים על סתם אפליה מטומטמת. הנקודה היא שאדם רוצה שילדיו יגדלו עם ילדים מרקע חינוכי דומה לשלו, ולא ילמדו את ילדיו קללות ומושגים לא ראויים וכו' וכו'. אלא שהעיתונאים נוטים לראות הכול בשחור ולבן (הא הא) וכך מנפיצים את הדברים האלה.
    במילים אחרות, הייחוד של האתיופים אינו צבע עורם אלא כך שאין להם רקע תורני-דתי של ממש (בדרך כלל). ובזה הם דומים לכל ילד אחר שאינו בא מרקע תורני, וגם אותו "יפלו". וכמו שחלוקה של בית ספר לבנים ולבנות אינה אפליה גזענית אלא אפליה נכונה (או לפחות שיכולה להיות נכונה), כנ"ל לגבי אפליות אחרות. וכמי שמכיר מקרים של אינטגרציה של אתיופים עם "ילידים" במסגרת הממ"ד (אמא שלי מורה בבית ספר כזה), אני יודע עד כמה האינטגרציה היא קשה ומורכבת, וקשה להאשים מי שמתנגד לאינטגרציה כזו.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כן, האינטרגרציה קשה, ו? מה הפיתרון?

      אהבתי

      • הלל הגיב:

        אין פתרון טוב. כל דבר הוא בעייתי (במיוחד לאתיופים עצמם, שמה שלא מנסים לעשות עבורם עלול להזיק להם ולתרבותם המקורית). אבל אני שונא את ההיתממות או התמימות התקשורתית, כאילו החרדים השחורים מפלים את השחורים בגלל צבעם. וע"ע פרשת האתיופים בבתי הספר הפרטיים הדת"ליים בפ"ת וכדומה. פשוט מתמקדים בשולי ובחיצוני ובצעקני. כמו ההשוואה חסרת הטעם והדמגוגית בין אוטובוסי האפרטהייד לקווי המהדרין. גם אם אתה מתנגד, כדאי לך להכיר את הצד השני ולהבין אותו כמו שצריך.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        אני מסכימה לגמרי, שצריך להכיר את הצד השני.

        אהבתי

      • איציק. הגיב:

        הלל, אני מקבל (במידה מסוימת) את השיקולים החינוכיים אבל בשביל להישאר נאמן לעקרון החינוכי אתה לא יכול להפריד על סמך מוצא אלא על רמת דתיות. אם היה מבחן דתומטרי לתלמידה ולמשפחה שלה אז מילא, אבל לקבל תלמידות על סמך הברה אשכנזית קצת פוגע לך בטיעון.

        אהבתי

      • הלל הגיב:

        איציק, אני מניח שלא מדובר בהברה אשכנזית בדיבור אלא בתפילה. ואז זה עניין דתי, שנשפכו עליו הררי דיו במאה האחרונה עם קיבוץ הגלויות. אגב מעניין שר' נתן אדלר, אחד הגדולים האשכנזים לפני כ-150 שנה, אימץ דווקא את ההברה הספרדית משום שלדעתו היא המקורית יותר.

        אהבתי

      • איציק. הגיב:

        ככה גם כתב ז'בוטינסקי בהקדמה שלו לספר שירים. אבל לכולי-עלמא ברור שמדובר בגזענות ולא בבלשנות והגיה.
        אגב, בפוסט שלך דיברת על אתיופים ופה מדובר בספרדים. ואם כבר אתיופים, גם "בעיית" האתיופים בחינוך הדתי לאומי מקורה בחרדים.

        אהבתי

    • חנוך הגיב:

      מי שרוצה להפלות/להפריד/לסווג/לדרג אמונות – שיעשה זאת,
      אבל שלא יבקש מימון מהמדינה
      ואם הוא כבר ממומן – שיבוטל המימון.

      אהבתי

      • הלל הגיב:

        עד כמה שידוע לי הם באמת מוותרים על המימון. הרי הם הקימו בשביל זה בית ספר פיראטי וכו'.

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        זה בדיוק מה שקורה עם בתי הספר הפרטיים, הדמוקרטיים ואלו עם הגישות האלטרנטיביות ואלו דווקא ממומנים ע"י המדינה ואף אחד לא קם ואומר גוולאד.

        אהבתי

    • ליהי הגיב:

      כל הכבוד, הלל. "עיקרון חינוכי"?! איזה ערכים חינוכיים ומוסריים מקנים המחנכים וההורים האשכנזים לילדיהם, בכך שהם מסרבים לערב אותם עם "ספרדים, קופים ואתיופים"?!
      את הצביעות, ההיתממות, חוסר ההבנה והגזענות הכה-מקוממת אין לייחס אלא להם בלבד!
      לא יאומן, שדווקא במגזר הדתי, שמצוות כ"ואהבת לרעך כמוך" ו"כל ישראל ערבים זה לזה" אמורות להיות נר לרגליו, קיימות גזענות ואפליה מהסוג הגרוע ביותר, ששמזכירות את ימי האפרטהייד בדרום אפריקה.
      ההתנהגות הזאת רק מעצימה את השנאה והתיעוב הקיימים בקרב רבים בישראל (ואני ביניהם!) לכל מה שקשור בדת היהודית.

      אהבתי

      • הלל הגיב:

        או, חיכיתי לתגובה כזו. אבל הנקודה ממש אינה צבע העור. גם חילוני אשכנזי לבן כשלג לא יתקבל לבית הספר הזה.

        שוב, אני לא אומר שאין גזענות בציבור החרדי. יש ויש, לצערי, ברמות גבוהות יותר מאשר בשאר הציבור, ובציבור החרדי יש ביקורת פנימית על האפליה הזו (למשל בעיתון הליברלי-יחסית "משפחה"). אבל זה מתערבב עם הרבה שיקולים אחרים, אמיתיים לגמרי, ורק על שיקול כזה היו החרדים מוכנים "להתאבד" ולהסתכן בקנסות גבוהים ובמאסר. מבחינתם זה שידור חוזר של הכפייה של השלטונות הגויים על תכני הלימוד וצורת הלימוד במאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 ברוסיה ובשאר אירופה. זה ממש מזכיר להם נשכחות, והם הולכים לאור אותם מאבקים בעניין זה.

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        ליהי, אני מציעה לך לקרוא מאמר שכתב ישראל הראל היום בהארץ : http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1166176.html
        בו הוא מראה כיצד בכל מסגרות החינוך יש הפרדה בתכנים הלימודים אשר יוצרת הפרדה בין ציבורים שונים , אלו מקיימים הפרדה בתוכן הלימוד ואלו ( החרדים ) מקיימים הפרדה בין התלמידים.

        זוהי אותה הפרדה בדיוק באופן העמוק ביותר של חינוך או עקרונות חינוכיים.

        המשטר הציוני אשר קרא בעבר לאחדות רעיונית ול'כור היתוך' של החברה הישראלית הוא כבר לא רלוונטי לתקופתנו.

        הפתרון צריך להיות הפרדה מוחלטת בין הקהילות ויצירת מסגרות חינוכיות נפרדות לכל ציבור בנפרד על בסיס תרבות, גזע ודת.

        פלורליזים זה לאפשר לכל תרבות לחנך לפי ערכיה ולדעת לקבל את השונה גם אם לדעתך הוא פועל עפ"י ערכים מנוגדים לשלך.

        אהבתי

      • יונה הגיב:

        שלא לדבר על ההפרדה (הכלכלית) שבין חינוך ילדי העשירים לבין ילדי האוכלוסיות המוחלשות.
        אבל על כך איש לא יפצה פה, כי לאותה אוכלוסיה ממילא גם אין נגישות לתקשורת.

        אהבתי

      • ליהי הגיב:

        "מבחינתם זה שידור חוזר של הכפייה של השלטונות הגויים על תכני הלימוד וצורת הלימוד במאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 ברוסיה ובשאר אירופה. זה ממש מזכיר להם נשכחות, והם הולכים לאור אותם מאבקים בעניין זה" (הלל).
        .
        ולזה אתה קורא "שיקול אמיתי"? מה הקשר בין כפיית תכנים וצורת הלימוד של הגויים במאות ה-19 וה-20 למוצאם של התלמידים בישראל 2010? אם זו לא צביעות וגזענות מכוערת, אז תהרוג אותי אם אני יודעת מה זה.

        אהבתי

      • הלל הגיב:

        ראשית, לא בהקשר הנוכחי, כפיית תכנים אכן מתוכננת על ידי משרד החינוך ("הליבה"). שנית, גם כאן מדובר באופי הכיתה והתלמידים (לא צבע העור. החינוך מהבית), שמבחינה חינוכית זה חשוב לא פחות מאשר התכנים עצמם.
        ואפילו בג"ץ מבין את זה – ראי את הצעת הפשרה המתגבשת.

        אהבתי

      • ליהי הגיב:

        פנימדיבור, הפתרון שלך ליצור הפרדה מוחלטת בין הקהילות "ויצירת מסגרות חינוכיות נפרדות לכל ציבור בנפרד על בסיס תרבות, גזע ודת", רק תעצים את הפערים החינוכיים-תרבותיים-חברתיים הקיימים במדינה, ואני לא אתפלא אם תוביל לבסוף למלחמת אחים.
        .
        אני מבינה ומקבלת את ההפרדה בין החינוך החילוני לבין החינוך הדתי (על כל שלוחותיו), כמו גם החינוך הערבי – אבל הפרדה על בסיס תרבות, גזע ודת תהפוך את המדינה הזאת לרפובליקת בננות, נטולת צביון וערך.
        .
        אולי צריך באותה הזדמנות גם לשקול ממשלות ייעודיות עפ"י החלוקה שהצעת. יהיה שמח.

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        ליהי , פערים חברתיים, כלכליים ואחרים כבר קיימים ללא קשר ל 60 שנות הציונות והניסיון לאחדות הדעות.

        כך שאינני מוטרד מפערים חברתים וכלכלים.

        לעניין מלחמת אחים גם על זה אינני מפחד , כאשר כל אחד יגדל ויפתח את קהילה שלו, שבט שלו ולא יביט לשבט השני בצלחת אז כולם יוכלו לחיות בשלום.

        כדאי לך לדעת שבתקופת המקרא הארץ חולקה ל 12 מחוזות , שבטים כאשר לכל שבט מנהג, דגל , הימנון וזהות מיוחדת לו ואפילו מטבע שונה למשל בין תושבי הגליל לתושבי יהודה והם חיו בשלום .
        על כן גם היום אני מאמין שיש צורך לפרק את המדינה הציונית ולהקים במרחב הזה 'קנטונים' ואוטונומיות לכל מגזר ומגזר .

        זה בהחלט נשמע היום מופרך אך אם חפצי חיים אנו יש חובה לשנות את כל התשתית המחשבתית והשילטונית במרחב הציבורי הזה.

        אהבתי

      • ליהי הגיב:

        פנימדיבור, אני לפעמים לא יודעת אם לצחוק או לדפוק ת'ראש בקיר למקרא תגובותיך/דעותיך.
        .
        אתה באמת חושב שחלוקה ל'קנטונים' ואוטונומיות לכל מגזר ומגזר תביא שלום ושלווה על הארץ? בחיי, אני אפילו לא יודעת מאיפה להתחיל לענות לך על הרעיון ההזוי הזה. שתהיה לי בריא :]

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        ליהי, זה דווקא רעיון לא רע בכלל.
        אני בעד להקים מדינה יהודית-חילונית, מדינת הלכה יהודית, מדינת מתנחלים וכמובן מדינת ערבים. נראה את כל המדינות שאינן הראשונה מסתדרות בלעדיה. לו רק זה היה באמת אפשרי.

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        ליהי, את יכולה כמו בשיר "פעם את בוכה ופעם את צוחקת" גם לבכות וגם לצחוק ותרגישי אם זה בסדר.

        את בטח שלא צריכה לדפוק את הראש בשום מקום, זה כואב.

        כפי שכתבתי כרגע במציאות של היום לא ניתן לבצע שינוי כל כך גדול אבל לפתוח את המחשבה ולתת כיווני חשיבה זהו בהחלט מקום להתחיל ממנו.

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        שועלן, יש כבר חלוקה כזו בכרטיסי הנסיעה של אגד ודן "חופשי חודשי" לפי אזורי הנסיעה .

        אהבתי

    • צלף צ'צ'ני הגיב:

      האינטגרציה קשה ומורכבת?

      כשהעולים מאתיופיה הגיעו לארץ, הם לא התקבלו בזרועות חמות ואוהבות, כולל בצה"ל.
      היום, כעשור וחצי אחרי "מבצע שלמה" וכשני עשורים אחרי "מבצע משה", אפשר להתבונן בעולים מאתיופיה ולחייך בשביעות רצון.
      למרות שטעינו בלי סוף בקליטתם, העדה הזאת הוכיחה רצון ברזל, נחישות ויכולת להתגבר על מכשולים ומשוכות גבוהות.
      בצה"ל משולבים כיום אלפי יוצאי העדה החל מתפקידים אקדמאים (זוכר מי הדליק משואה ביום העצמאות האחרון? סא"ל ודוקטור) וגמור בלוחמים מהמעלה הראשונה (אני מתבייש לספר ששכחתי מתי קיבל יוצא העדה "כנפי עטלף", למרות שנכחתי בטכס).
      שתי אמרות שכדאי לזכור בקשר לעדה הזאת שמועדפת בעיני בגלל יופיים של אנשיה ובגלל אופיים האצילי והלא מתלהם:
      לוחם מסתערב: "כשאני צריך להסתער, אני מעדיף שהחיפוי יעשה ע"י אתיופים מאשר עדות אחרות"
      אני: "בעוד כמה שנים, נישואין עם אתיופי/ת יחשבו כשידוך מועדף"

      אהבתי

  4. שירלי הגיב:

    ממליצה לכולם לקרוא את הטור של שי גולדן בדה מרקר וויק. האיש מתגאה בכך שמעולם לא השתתף בהפגנה, אבל עכשיו החליט לצמח שפם. ואני שואלת: מה עם לגדל קצת אישיות?
    ויש גם איור שמזכיר דמות אחרת שהצמיחה שיגעון גדלות

    אהבתי

    • פנימדיבור הגיב:

      אני מצטער לומר שירלי, אבל לפי התגובה שלך כאן את עוברת תקופת מחזור לא קלה.

      יש פתרונות למוח מדמם , לשים טמפון באף.

      אהבתי

      • שי הגיב:

        גולדן, מצאת כינוי חדש? אובססיבי
        לא רק שהוא לא היה בהפגנה, הוא גם לא היה בתערוכה, בקונצרט או בהצגת תיאטרון. אז מה? זה מפריע לו להתעסק בענייני תרבות? הרי יש לו טלוויזיה. לא צריך יותר מזה

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        אני מבין שקשה לך עם המחזור 🙂

        אהבתי

      • ליאת הגיב:

        פנימדיבור, אתה אמיתי? אחרי כל התגובות והסיפורים שלך על אהבת אדם, יהדות ושאר התכונות הצדקניות ואינטלקטואליות שאתה מייחס לעצמך – תגובה מיזוגנית כזו היא משהו שאפילו מהרב עובדיה לא הייתי מצפה.
        איכס עליך.

        אהבתי

      • ליאת הגיב:

        ועוד משהו: ישמור אותנו השם, לא פחות, מיהודים כמוך.

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        ליאת, יש גם תחבושות לפנים במיקרים דומים לזה של שירלי, הם סופגים יותר ונותנים מקום לנשימה.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        כמובן שאני לא מסנגר על התגובה הבוטה של פנימדיבור (מה חדש?), אבל כמדומני, נגעתם לו בנקודה מאוד רגישה (לא אוסיף).

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        שועלן, אני בוטה ???

        אני כותב בלשון עדינה ורגישה , את יכול לתאר לעצמך מה הייתי כותב לולא לא הייתי כזה עדין 🙂

        אהבתי

      • לפנימדי הגיב:

        הפעם לכלכת, ואני ממעריציך.
        גולדן הוא פחות או יותר ההיפך ממה שאתה מנסה לעשות, כלומר הרחבת אופקים, מקורות השראה רבים, תרבות במובן אמיתי.
        האיש הוא סמל לתקשורת של היום – לא ניהל ראיון בחיים, לא עשה תחקיר, והוצנח לתפקיד עורך המוסף של "הארץ", גוד פורביד, על סמך – על סמך מה בעצם? יחצן עצמי, וגם זה, נו.
        לכלכת גם בהערות לשירלי. צא מזה, זו לא הרמה שלך.

        אהבתי

      • דוד הגיב:

        חברים/שועלן,
        אני לא חושב שזהו פנימדיבור
        זה לא סגנון הכתיבה שלו וחסרות השגיאות בעברית
        האם אתה רומז שהם אחים?
        ידוע לך ששי גולדן אומץ בילדותו?

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        זה הוא, תאמין לי שזה הוא.
        אם תקרא שוב בקפידה, תגלה גם טעויות דפוס וגם שגיאות שפה.
        אמרתי לא אוסיף והתכוונתי לכך.

        אהבתי

      • דוד הגיב:

        שועלן, הטעויות הרגילות של החלפת האותיות כמו ה' בא' לא קיימות כאן.
        אבל אם אכן אתה צודק והקשר קיים אז ניתן להבין את ההשתלחות של פנימדיבור באלו שתקפו מישהו יקר לו…
        ובעצם מה יותר גרוע? לכתוב:מה עם "לגדל קצת אישיות?"…
        ו-"מזכיר דמות אחרת שהצמיחה שיגעון גדלות"
        או לכתוב לבחורה: "יש פתרונות למוח מדמם , לשים טמפון באף"
        שניהם לא הסגנון שלי.

        אהבתי

      • סתם אחת הגיב:

        יו,, איזה חבורת מאוננים

        אהבתי

  5. יונה - "התחתונים" עלה לרשת הגיב:

    המלצה ממני ומייל מיורם שדה:
    הזמנה לקריאת "התחתונים" באינטרנט

    ספרי, "התחתונים", המותח ביקורת חריפה על מערכת המשפט בישראל, ניתן מעתה לקריאה חופשית באינטרנט.

    הספר, שראה אור בקיץ שעבר בהוצאת כרמל, מגולל חמישה סיפורים שכל אחד מהם הסתיים בתביעה משפטית. הסיפורים משעשעים ומבדרים, אך לא לשמם נכתב הספר. כל אחד מחמשת הפרקים כולל גם ניתוח מפורט של פסק דין, והטענה העיקרית שהספר מנסה להוכיח היא שכולם נכתבו בלי שהשופטים טרחו לקרוא קודם לכן את התיקים. לשם כך הוא מעמיד לרשות הקוראים באמצעות אתר אינטרנט את פסקי הדין ואת כל המסמכים המשפטיים שהשופטים לא קראו. ההשוואה בין פסקי הדין למסמכים מצמררת.

    תנועת אומ"ץ שלחה את הספר לשופט משה גל, מנהל בתי המשפט, וביקשה את תגובתו על הטענות העולות ממנו. מר גל עיין בו שלושה וחצי חודשים ולבסוף השיב שהעומס הכבד מוטל על השופטים "אינו מותיר להם זמן מובנה לכתיבת פסקי דין ולהכנת החומר". בפסקת הפתיחה של מכתבו כתב בין השאר "לא ניתן להסיק מן המקרים המתוארים מסקנה כללית וגורפת על השופטים במדינת ישראל". נסתפק בינתיים בהמלצה זו.

    הרי הקישור:

    http://hatahtonim.co.il/

    אהבתי

  6. פויזן הגיב:

    המדור בהעיר הוא כל מה שאת לא: ביקורתי וחריף ונכון. ככה צריך לכתוב על ארי שביט והמאמר ההזוי והמגלומני. יתר מדי טקסט? יש שם בקושי מאתיים מילה. אפרופו אורבך: הוא התראיין לידיעות לפני כמה חודשים. מה פתאום עכשו שער במעריב? אה, הוא נעשה סופר. אני בטוח שהוא סופר מצליח ומעניין כפי שהיה עיתונאי על וכפי שהוא פרלמנטר מזהיר במיוחד.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ולפיכך, מומלץ לך לא לקרוא אותי. אוקיי?
      זה לא מאתיים מילה, אלא לפחות 700-800, כדאי שתלמד לספור, וזה טקסט ארוך פי 5 מהנדרש על הנושא הזה.

      אהבתי

    • השפן הקטן הגיב:

      ואמא שלי תמיד היתה אומרת:
      כשחוטבים עצים – עפים שבבים.
      יש כאלה שחוטבים,
      יש כאלה ששבבים,
      ויש כאלה שמגיבים.
      ( :

      אהבתי

    • בנוגע לארי שביט הגיב:

      גם אני קראתי הבוקר את המאמר על שביט וחשבתי שהוא נכון מאוד. מי שמכיר את שביט ואת אופן התנהלותו, חשיבותו העצמית, המעמד שהוא מייחס לעצמו – בטוח אומר לעצמו: מלים כדורבנות. נכונות במאה אחוזים.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        לידיעתך: איש לא צידד פה, או בשומקום אחר במאמר הנאפוליונצ'יקי של שביט, אלא שלא הוקדשו לכך 800 מילה אלא 80.

        אהבתי

      • היי ארבע הגיב:

        ואת באמת חושבת שה-80 מילה שלך עדיפות על ה-800 בהעיר? אם כך כדאי שכשאת לוקחת את הטוסטוס מהמוסך תעשי גם ריאליטי צ'ק. הטקסט בהעיר הוא ביקורת תקשורת. לא רפרוף ולא וילווט.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        כמו שכבר אמרתי לחבר שלך אתמול: המשיכו לקרוא את ביקורת התקשורת המעמיקה של איתי זיו והניחו לי לרפרף ולולווט. אני לא אכתוב 800 מילה על ארי שביט ואווילותו גם אם חיי יהיו תלויים בדבר.
        שלום ולא להתראות.
        נ.ב – וחסר לך שתעליב את הקטנוע שלי עוד פעם.

        אהבתי

  7. ani am הגיב:

    רוב המקומות והארגונים יקדימו השנה את חגיגות 1 במאי למחר במקום בשבת. אני אחגוג מחר יום הולדת וב- 1 במאי אם החבר ישתכנע ניסע להילולה במירון.

    אהבתי

  8. לילי הגיב:

    שירלי, מסכימה איתך בקשר לשי גולדן.שולח זרועות ליותר מדי כיוונים.
    פיגארו פה, פיגארו שם….
    פה הוא ב-TV בסרט על דיכאון,בעיתון-עורך המוסף, כותב ביקורת טלוויזיה פעם פעמיים בשבוע, טור קבוע בדה מארקר. בקרוב בסידרה "מחוברים" בהוט.
    – מה קורה, זה הגיל ?

    אהבתי

  9. לילי הגיב:

    במחשבה שניה – הפעילות הנמרצת הזו של שי גולדן, היא כנראה נגד דיכאון….

    אהבתי

  10. דפי קודיש וייכרט הגיב:

    הגהות פנים: הדוגמנית הברזילאית, לא הברזיאלית.

    אהבתי

  11. ליהי הגיב:

    V, למה "לבי לבי לאלון צרפתי, שיערוך את רייטינג במקום ירון טן-ברינק"? כן כן הסברת. אבל חשבת על האפשרות שאולי הוא הסכים לקחת גם את התפקיד הזה עליו, למרות שהוא מודע לקיצוצים, לתקציבים הנמוכים ולעומס הרב שיוטל עליו? אני בטוחה (ויודעת!) שאף אחד במעריב לא העמיד אותו מול הדילמה: זה או כלום.
    .
    מצטערת, אבל קצת קטנוני מצידך ומריח כמו "חשבון לא סגור".

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      למה? כי אין דרך לערוך חמישה עיתונים ולהצטיין בכך. אין. אין שום סופרמן בעולם שיכול. אלא אם כן זה הופך לתפקיד פקידותי.
      הייתי שם ואני יודעת, והדברים נכתבים תוך אמפתיה לאלון, אותו אני מכירה.
      חשבון לא סגור? הגזמת. למה, נראה לך שיש לי רצון כלשהו לחזור לעיתונות?
      אחזור בפעם האלף: לא. למד אלף. ועוד פעם, למד אלף.

      אהבתי

      • בנוגע למעריב הגיב:

        מפיקה כלשהי במעריב שסירבה לבצע הפקת שני מוספים במקביל, פוטרה מעבודתה.
        עבודתה הרגילה עד לאותו שלב היתה הפקת מוסף אחדאיני מכירה את צרפתי, אבל אני מניחה שהוא הבין שמדובר בעוד משימה או חתימה על דמי אבטלה. מה עדיף?

        אהבתי

      • ליהי הגיב:

        דבורית, זה אפשרי אם הוא מוגדר כעורך-על ויש תחתיו עורכים שעושים את העבודה בפועל. כן, זה תפקיד שהוא בעיקר אדמינסטרטיבי, או פקידותי כמו שאת קראת לזה.
        .
        חוצמיזה, איך הגעת למסקנה שאני חושבת שאת רוצה לחזור לעיתונות? אני יודעת שאת לא רוצה, ובכל זאת אני חושבת שהלך הרוח של הדברים ומשפט הסיום: "זוהי דרכו של מעריב, והיא תוביל למקום אחד בלבד" לא מריחים טוב.
        .
        (והיי, למרות הביקורת הזאת, את יודעת שאני בעדך. תמיד)
        .
        ל"בנוגע למעריב", מכיוון שאני יודעת מה היו השיקולים, לא מדובר בעוד משימה או חתימה על דמי אבטלה.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        אני חושבת שמעריב טועה בשיקולים שלו, גם באלו, וחבל לי על אלון.
        מעריב נמצא, מבחינת כוח אדם וההתנהלות האנושית שלו, הרבה מעבר לקו האדום של קיצוצים ועריפת תקנים.

        אהבתי

      • מנוסה הגיב:

        מילא שצרפתי הסכים. איך "מעריב" מסכים שבן אדם אחד, נחמד מאוד אבל בואו נודה שהוא לא מאור עריכה גדול, יערוך ארבעה עיתונים במקביל. ושימו לב: זה התחיל ב"מעריב לנוער", שהיה בסדר אז הוסיפו את "מעריב לילדים", שהיה בסדר, צרפתי עדיין מחייך, אז הוסיפו את "גורמה", שהיה בסדר, צרפתי עוד מחייך, אז הוסיפו את "רייטינג". ומה הלאה? הסוס הזה ימות מתישהו, לא?

        אהבתי

      • פודינג ארנב הגיב:

        עדיף חתימה על דמי אבטלה מלהיות משרתם של יותר מדי אדונים.
        אגב, במעשהו זה הוא כאילו מצדיק את המעשים הנלוזים של העיתון.
        לבי לבי לאלון צרפתי

        אהבתי

  12. פנימדיבור הגיב:

    לעניין ארז אפרתי האנס , זוהי עוד סיבה למה יש צורך להשאיר אותו בכלא לעוד שנים טובות.

    בכלא הוא מועיל ומחוץ לכלא הוא רק אונס.

    אני חושב שזה יהיה האסיר הראשון ששווה למדינה להשקיע בו שנים רבות בתא המעצר.

    אהבתי

  13. הלל הגיב:

    לגבי הקופים והאתיופים- רק עכשיו טרחתי לקרוא את הכתבה ולא את הכותרות. כולה מדובר לכל היותר בבדיחה לא מוצלחת. עוד הוצאה מפרופרציות. פיכס.
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1166202.html

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אכן. לוקחים משפט שנאמר בצורה צינית לגמרי כדי להגכיח את טיעוני הצד השני והופכים אותו לכותרת בשביל אלו שלא קוראים את כל הכתבה. אם כבר, המשפט היותר מעניין שהוא אמר (והפעם לא בציניות): "כשאדם רוצה לפתור בעיה ולא מנסה להקשיב למה שיש לי לומר זו אנטישמיות".

      אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        שועלן זה לא אנטישמיות זו חירשות, חירשות ניתנת לטיפול אנטישמיות לא ניתנת לטיפול.

        אהבתי

  14. יובל הגיב:

    דווקא חבל שדילגת על גיליון החתונות, נחשי מי כותב שם (עמ' 2) עד כמה חתונות הן עניין מאוס.

    אהבתי

  15. שמוליק הגיב:

    שלום לך דבורית רציתי לשאול אם את זורקת את כל הגיליונות של גלובס אחרי הקריאה לפח? אם כן אשמח מאד לקבלו תודה

    אהבתי

  16. לילי הגיב:

    – מי זה שימי גרשון ?
    אולי פיני גרשון?
    >
    >

    – חיים יבין ומוטי קירשנבוים-מגישים ביחד,
    את זה אני מוכרחה לראות.!
    האם הכימיה שעובדת כלכך טוב עם ירון לונדון,תיפעל גם כאן.

    אהבתי

  17. לילי הגיב:

    * קירשנבאום, כמובן.

    אהבתי

  18. תחי מדינת א"א הגיב:

    מדינת אבנר אברג'יל
    עד לפני ימים אחדים ידע כל צרכן מתוחכם מעט של תעשיית האקטואליה ללעוג לצו איסור הפרסום שהוציאה המשטרה ולהסביר כי א"א המופיע על ספיחי הצ`קים הוא אהוד אולמרט ולא אחר. רזי ברקאי אף חמד לצון והתקשר לאנשים שראשי התיבות של שמם הוא א"א כדי לדרוש בשלומם, רק כדי להגחיך עוד יותר את המצב. אחר-כך פורסם כי ספיחי הצ`קים עם ראשי התיבות הללו בכלל מזויפים, וכעת עולה האפשרות שא"א כלל אינו אהוד אולמרט אלא דווקא אבנר אברג`יל? האם משמעות הדבר שהפרכת החשדות נגד הבכירים החשודים בשחיתות תביא לכך שמדינת ישראל תהיה, באופן סופי וסופני, למדינת אבנר אברג`יל מבני-ברק? זהו אכן חזון לעתיד ששביט וקוראי "הארץ" בוודאי יתקשו לבלוע.

    http://www.the7eye.org.il/PaperReview/Pages/paper_review_290410_the_state_of_avner_abargil.aspx

    אהבתי

  19. דיווח חם מ twitter הגיב:

    "פגשתי את אולמרט ברחוב עכשיו,.נראה רגוע.עצבים מברזל יש לאיש"

    אהבתי

  20. בונד ג בונד הגיב:

    קפצתי רגע להתעדכן (לו״ז גדוש ב-NYC). פעם היה הרבה יותר נחמד בטוקבקים…

    אהבתי

  21. סמיט התפוח הגיב:

    בלאו שואף להשאר בלונדון על סמך אזרחות אירופאית שיש לו או על סמך רצון בלבד?

    אהבתי

    • דביר הגיב:

      סמיט? הלו? אתה תפוח או תפוח אדמה? הוא רוצה לחזור. רק שלא יתעללו בו על כך שעשה את עבודתו העיתונאית, שבלעדיה לא היה לך אפילו מושג שאתה חי. שלא לומר איפהי

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אני קורא הארץ – therefore I am.
        מעניין.

        אהבתי

      • ניר הגיב:

        בקומיקס היו קוראים לזה True Believer
        .
        בלאו מן הסתם מאמין – בצדק – שהוא עכשיו בעמדת זינוק מצוינת לקריירה בינ"ל. הבחירה בלונדון לא מקרית כלל, העורכים של הגארדיאן או האינדיפנדנט ישמחו מאד להעסיק עתונאי אמיץ שכזה, שנלחם בממסד הישראלי האכזר. הרצאות לפני סטודנטים או בפסטיבלי אינטלקטואלים למינם? חופשי. סבוב הופעות משתלם בממון הקרן? יש מצב חזק. ספר על מאבקו בשלטון האפרטהייד הישראלי? יש על מה לדבר. זיונים? בכמות שבן דמותו של הגי'נג'י מהיה היה לא העז לדמיין.

        אהבתי

  22. דבורה הנביאה הגיב:

    ואמא שלי הייתה אומרת:
    מי שלא עושה – לא טועה.

    אז יש כאלה שעושים,
    יש כאלה שטועים,
    ויש כאלה שמגיבים.

    לפנימדיבור – זה לא אתה היום. או שרוח רעה טרפה בלילה את שאריות הנסבלוּת שלך.

    אהבתי

    • מרים החשמונאית הגיב:

      ואמא שלי היתה מציינת ביובש:
      הכלבים נובחים – והשיירה עוברת.

      אז יש כאלה שנובחים,
      יש כאלה שעוברים,
      ויש כאלה שמגיבים.

      אמנם לא נקי פה, אבל יחסית לאתמול – בית מרקחת.

      אהבתי

      • דלילה הגיב:

        העיקרון ברור. יש כאלה שעובדים,
        ויש כאלה שמאוננים בוולווט.
        כנראה מובטלי/פליטי עיתונות. זה מה שמסביר את הרמה הגבוהה של התגובות.

        אהבתי

      • פודינג ארנב הגיב:

        וסבתא שלי היתה אומרת: "כשיורד גשם – יורד מבול".
        אז יש שיורד גשם
        ויש שיורד מבול
        ויש כאלה שמגיבים.

        וזהו

        אהבתי

      • דוד הגיב:

        סבתי עליה השלום הייתה אומרת:
        'סה לה וי'

        תבדקי ת'חברה שלך!

        אהבתי

  23. שועלן הגיב:

    מלחמות רשת-קשת ממשיכות, ונחשו באיזה צד נמצא YNET
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3882681,00.html

    אהבתי

  24. אלון הגיב:

    כתבת השער של הארץ, על המשבר הכלכלי באירופה, מפנה למארקר. מזל שמי שמנוי על הארץ מקבל אוטומטית גם את המארקר.

    גם מי שקונה את העיתון בחנות מקבל את המארקר, זו המקבילה של הארץ לעסקים וממון

    אהבתי

  25. נעמי לויצקי מתארחת אצל בן-דרור ימיני הגיב:

    נעמי לויצקי מתארחת אצל בן-דרור ימיני בבלוג שלו באתר NRG.
    לא ראיתי שהביאו קישור ואם יש אז סליחה.
    http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=f2b4c1b55be76d1e6d7b777256ea0370&id=1173

    אהבתי

  26. עובר אורח הגיב:

    1. בעיית האטיופים מול החרדים נבעה מכך שהמדינה מכרה את האיטיופים לחינוך הדתי עד החרדי. זה התנאי לקבלתם כיהודים. המטרה כוח תקציבים וקולות בבחירות. מצד אחד מחייבים אותם ללכת לזרמי החינוך הדתיים המקבלים עבור זה כסף, שעות תקנים ומה לא עוד. אחר כך כמובן לא מקבלים אותם וזורקים אותם לארץ גזרה. דיכטומיה ארורה אתה חייב לכת להיכן שלא רוצים אותך.
    2. הסיפור על 12 השבטים: דגלים, טריטוריה, מטבע, מופרך מעיקרו גם משום שלשבט לוי לא הייתה נחלה. גם לשבטים אחרים לפי ספר יהושע אין נחלה במובן מודרני כלומר שמעון למשל נחלתו בתוך השטח של יהודה. כסף בכלל הומצא רק אחרי הקמת בית ראשון. בערך 400 לפני ספירתם. לא ברור בכלל מהיכן המומחה כביכול לוקח מאפינים לאומיים של תקופתנו ושותל אותם בהתנחלות בני ישראל. לא רק שהארכיאלוגים לא מקבלים זאת. אבל אין לכך הוכחות בכל המפרשים הקדומים.

    אהבתי

    • בקטנה הגיב:

      צ"ל אתיופים 🙂

      אהבתי

    • בקטנה2 הגיב:

      שבט לוי זכה בכבוד הרבה יותר גדול מנחלה,
      שבט לוי הוא תלמידי הישיבות של היום אבל בשידרוג גדול, שאל כל תלמיד ישיבה ויאמר לך שבשמחה יתחלף עם אנשי שבט לוי של אז

      אהבתי

    • פנימדיבור הגיב:

      עובר אורח, אתה צודק ששבט לוי נחלתו היא אוהל התורה וחינוך, אתה גם צודק ששמעון נחל בתוך שבט יהודה , לא צריך להיות קטנוני ולחפש את שנים וחצי השבטים מתוך ה 12.
      רעיון החלוקה והזהות של כל שבט בנפרד הוא הרעיון החשוב שהבאתי לכאן.

      ההפרדה שלכל שבט יש תחום מסוים ,
      אפיון מיוחד לו והאפשרות לחיות ביחד עם הניגודים הגדולים בין השבטים .

      לעניין הכסף ראוי לך לקרוא מחקרים על הגליל ויהודה לאחר בית ראשון ולראות מה התגלה שם.

      לעניין הארכיאולוגים והסתמכות על ממצאים חומרים הוא מופרך לחלוטין לתקופות קדומות בארץ, תקרא בכתובים.

      אהבתי

    • פנימדיבור הגיב:

      לעניין האתיופים והעברתם לחינוך הממ"ד וקבלת תקציבים ותקנים אני מסכים איתך מאד .

      אהבתי

  27. דבורה הנביאה הגיב:

    לשועלן: מדוע אתה כה נזהר בגילוי זהותו של רן גולדן כפנימדיבור? סליחה, ההפך…

    אהבתי

    • מדאיג הגיב:

      וזה מטפל באנשים? עם התגובות האלה? הרי זה לא רק לשירלי וליאת שהוא גס רוח ולא רק בנקודות רגישות. ועם הנימוקים הילדותיים בשחור-לבן לנושאים מורכבים?  

      אהבתי

  28. גדעון הגיב:

    מסתבר שגם בירושלים, באנגלית זה נשמע יותר טוב

    (ואני מתנצל מראש על הציונות שבקטע)

    אהבתי

  29. ןלמית הגיב:

    "בבאר שבע לא חסרה אפליה, כבר מגן הילדים"

    בבאר שבע מתקיים מפגש בין קבוצות אוכלוסיה מגוונות.

    אהבתי

  30. שולמית הגיב:

    ל-V

    "קתרין היברט ….. פוטרה, החלה ללקט אוכל מפחי זבל וכתבה רב מכר. דטס דה ספיריט"

    באחד הפוסטים הקודמים קישרת למישהו שכותב בלוג על החיים תוך ליקוט אשפה. האם את יכולה, בבקשה, לקשר לפוסט.

    תודה.ש

    אהבתי

  31. דוד הגיב:

    אבריג דווקא אומר שהם אנשים מאוד נחמדים
    (כלפי מי?)
    מתנחלים מיצהר יורים לעבר הפגנה של אנשי שמאל ופלסטינים לא חמושים, (מתוך חדשות 10) מול עיניהם של חיילי צה"ל ולא נראה שהחיילים מתערבים. דובר צה"ל: נערך תחקיר מקיף בחטיבת שומרון שהתמקד בלקחים המבצעיים
    http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=715107&pid=48&typeid=1
    שוב ברכות לערוץ 10 על מוכנות להראות תמונות 'לא פופולאריות' וזה קורה לא רחוק מישובו של רן סגל יקיר הבלוג שסיפר איך וילנאי מעוותת את המציאות
    אולי נזכה שוב לפוסט: "עדויות מהשטח"

    אהבתי

כתוב תגובה לפנימדיבור לבטל