אצבעות שחרחרות 23.4.10

לרגל חופשת הסו"ש, נוהל מקוצר.
תוספות, הערות וכו' – כתמיד.


שולה זקן מתראיינת לסיון רהב-מאיר
(הערב בחדשות 2).

א ברחתי מישראל… מייחסים לי משקל כבד, אני בסך הכל משקל נוצה.
…אין לי ממה לברוח, נולדתי בירושלים. נולדו לי הילדים בירושלים. השאירו לי הזמנה להיחקר בבית, בלי תאריך. אמרו לי שכשאגיע, אני צריכה להתקשר.
…אף אחד לא הציע, אף אחד לא אמר, אני לא צריכה להיות עדת מדינה למשהו שאיננו
".
ר"מ שואלת מה את עושה בלוס אנג'לס, והיא אומרה, "נחה, בעיקר נחה".
טוב נו, למעשה אמרה את הדברים גם בראיון לאיתמר אייכנר בידיעות.


הציעו לנתניהו שוחד?
הארץ מתייחס לכך בע' 2 + לינק לראיון המדובר מ-2006, שהיה כותרת ראשית ביום הפרסום: "הציעו לי שוחד בתחילת הכהונה שלי כשר אוצר"

ידיעות מכריז בשער "ושוב: בעיית זיכרון לנתניהו".
יובל קרני כותב שנתניהו אמר בחמישי, "אף פעם לא הציעו לי שוחד" (בטעות יש הפניה למאמר הפרשנות של ברנע?), אבל בראיון להארץ אמר "בתחילת כהונתי כשר האוצר ניסו לרתום אותי לעסקת שוחד".

גם מעריב מתלהב בשער (חתום: כתב מעריב): "שכח שהציעו לו פעם שוחד".

הסיפור הופיע גם בנענע10 .

בישראל היום אין לו זכר.

החליטו אתם אם לקבל את ההסבר שלו.


גלריה
למה הכותרת בשער הארץ היא "נועה ברקאי מתגלה בנבלות"? הרי כתוב בפירוש בכתבה שהיא משחקת מגיל שבע. הסדרה הקודמת בה שיחקה הייתה מגדלים באוויר בערוץ 10, כך ש.


מוסף הארץ
אברי גלעד מתראיין. זאת אומרת, שוב מתראיין. אבל מה לעשות, כנראה שיש מי שאוהבים לראיין אותו, והוא מצדו מתמסר פעם אחר פעם בתכיפות מחשידה.
"מאז הגירושים, גלעד וגולדנברג מקפידים שלא לדבר זה על זה בתקשורת", כותב המראיין, דורון חלוץ (ויש גם תמונה של האקסית הלא מדוברת, עם כיתוב הולם).
וואלה? אולי, למעט התחלקויות (7 לילות, ספט' 2009).

התצלום של ינאי יחיאל – מצוין. כלומר 10.


7 ימים
רונה קופרבוים
כותבת שאוהל מונגולי מדוגם הוא הפתרון למשכנתה. צריכה לבדוק גם את הכתבה וגם את האוהל.
ומצד שני, לאיזון, דיוקן האיש העשיר בעולם, קרלוס סלים (רן לוצקי).
אלו שתי הכתבות שהתעכבתי עליהן במוסף.

המוסף לשבת
מנכ"לית הקרן החדשה לישראל, רחל ליאל, מתראיינת (ענת מידן) ואומרת: "… אני לא משטרת מחשבות. כל עוד הארגון משתמש בכספים שניתנו לו על ידי הקרן כדי לקדם שוויון ופלורליזם ואינו פועל בניגוד לחוק, הוא לגיטימי וראוי… אין לנו בעיה עם עמותה פלסטינית שמבקשת לאזכר את הנאכבה, אבל אם באותה הזדמנות היא תפסול את זכות היהודים להגדרה עצמית, היא לא תקבל מאיתנו כל מענק".


סלחנו?
רובי ריבלין
התנצל בפני תמי ארד.
יופי.

לטוקבקיסטים
מאוד אודה לכם אם תתרכזו בענייני תקשורת. לאו דווקא על מה שאני כותבת – על כל דבר בעולם, כל נושא תקשורתי שהוא, כל מה שמישהו אחר כתב, בכל מקום שהוא. נמאס לי לראות את התגובות פה הופכות לבמת התגוששות בלי נלאית, כשכל צד טוחן את עמדותיו באופן רפטטיבי ואובססיבי. די, אני לא רוצה להיות אלימה או גסת רוח. אבקשכם להפסיק עם זה. שמאל, ימין, מרכז, קדימה אחורה – נמאס לי.  יש לכם הערות על תקשורת? בבקשה.

פרס הקטנוניות
במדורו שבמוספשבת (מעריב) כותב הבלוגר קלמן ליבסקינד, חובב פייסבוק:

kalman

מעניין באיזה בלוג מדובר. בטח ליבסקינד שכח לכתוב.

לפני פיזור
פעם ראשונה מזה שנים שאני מבלה את שבת מחוץ לעיר, כל עיר, במקומות עמוסי ירוק, כחול, מים מפכים ושוצפים ויתושים שחוללו בי שמות.

מדהים לראות בשבת בצהריים פקק אימתני בכניסה לבניאס, שלא מאפשר להיכנס לשונאי צופף; שכבישי רמת הגולן עמוסים במטורפים ששי עקיפות שלא יודעים קו הפרדה מהו; שהכבישים צרים באופן מטריד, ושיש כל כך הרבה מרחבים.

zimer

shmuratdan

למה גרמה לי ההפסקה הכפויה בכתיבה? בעיקר לסוג של קריז, שנרגע היום בבוקר (איך אמר לי בעל הצימר, שאחרי שניג'סתי לו קרא לי "גברת אינטרנט"? החיים פה מתנהלים בסלואו מושן. לנו יש מגה אחד, לכם 30). האמת? הייתי שמחה לקחת פסקי זמן בתכיפות גדולה יותר. הלוואי וזה יתאפשר.

העולם, כנראה, לא התמוטט בינתיים, אם כי בדרך חזרה שמעתי בחדשות ש(אולי) מטאוריט צעיר צנח בחוף בת ים.
לכבוד 20 שנה לשיגור האבל?

havel


השלמות הערב
היו חמודות המקופלות, כלומר המקפלות, ויפה שהוענק לדמויות עבר, כדי שנדע איפה נולדו, ובכל זאת היה חסר משהו. אולי אבק האפסנאות פחות מתאים להן מהחלל המנוכר של זארה&מ.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, קצה האצבעות, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

117 תגובות על אצבעות שחרחרות 23.4.10

  1. טל אלכסנדרוביץ - שגב הגיב:

    הנאתך הנאתנו. מפרגנים ומחכים לשלל בדיחות הקרש על עב"מים בבת ים שנמצאות בפתחנו

    אהבתי

  2. מטאוריט הגיב:

    או שזה חלק מפצצה צה"לית כלשהיא. צא"פ בדרך.

    אהבתי

  3. בת הטוחן הגיב:

    לא הבנתי – מה גרם לקריז להרגע היום בבוקר? מצאת עיתון?

    אהבתי

  4. הסוד שנתניהו מסתיר מהציבור הגיב:

    לדעתי הסיפור הגדול הבא בתקשורת, אחרי שחשפו את הבלוף ש"מעולם לא קיבלתי הצעת שוחד" זה לרדת לנבכי "החשיפה" (סו קולד) של יואב יצחק הטוען כי נתניהו נוצר בקרבו סוד אפל ומסתירו מהמשטרה ומהציבור.

    http://www.news1.co.il/Archive/001-D-236543-00.html?tag=22-17-04

    אהבתי

  5. פנימדיבור הגיב:

    בן דרור ימיני לאחר שהדליק והבעיר את הציבור הישראלי יותר מלמעלה מחודש ימים רצופי מאמרי שטינה , הכפשות, הטלת רפש ופגיעה בשמאל ראה שהדלק שהוא שופך התחיל לנזול גם לכיוונו,

    וכך החליט במאמר שהתפרסם אתמול , מאמר תלוש , מבולבל , עם מספר קישורים שמעטים בכלל נכנסים לקרוא ועל כן חסרי טעם, מלבד הרצון של הכותב להראות לקוראים שהוא כביכול איש עומק ורחב אופקים או 'עיתונאי רציני' אשר כביכול מצרף עובדות , נתונים ומחקרים ד'ה לשמטה ,להפריד בין שמאל לסמול.

    הניסיון המתחכם של ימיני לעשות הפרדה בין סמול (אנטי ציוני) לשמאל (ציוני) זהו ניסיון של אין מוצא.
    ימיני הבין בימים האחרונים שהנטיות הפירומניות שלו ובמיוחד ההצלחה והבערה הגדולה שהוא גרם לה עד כדי כך שתנועת 'אם תרצו' פרסמה תפילת פולסא דנורא ביום הזיכרון כי היא ידעה שימיני מאחוריה ויש לה גב חזק בתקשורת, עלולות להיות מסוכנות .

    רק לפי התגובות בבלוג שלו ניתן להבין עד כמה הניסיון שלו לעשות הפרדה בין שמאל טוב לשמאל רע היא הפרדה מטומטמת אשר גרמה לרוב קוראיו להרים גבה ולשאול את עצמם מה קורה לאיש האהוב עליהם שיודע לשנוא בצורה כל כך נאותה ומתדלק אותם בכל שבוע בשנאה חדשה.

    כיצד עמוס עוז וא.ב יהושוע אנשי שמאל יכולים להיקרא שמאל טוב ולעומתם אנשי עשייה החברתית בעלי אחריות כלפי הקורבנות 'נשים בשחור', 'רופאים לזכויות אדם' אלו שמאל רע או כפי שמנסה ימיני להפריד אותם גם פונטית וקורא להם אנשי 'סמול' .

    דרור ימיני שכח שקוראי עיתון מעריב אינם קוראי עיתון הארץ , ואלו לא מסוגלים להבחין בשגיאת הכתיב ובטח של יודעים לעשות את ההפרדה הלשונית שימיני עושה.

    בנוסף מנסה ימיני מוציא את 'נשק יום הדין' גדעון לוי ומחבק אותו אליו ואף להפוך אותו לימיני,
    בכך שהוא טוען שם שגדעון לוי הוא בעצם יותר קרוב למתנחלים מאשר ליושבי הארץ וקוראי העיתון.
    אבל כל בר דעת יודע שגדעון לוי הוא רחוק מדרור ימיני ברצינות שלו ובכתיבה העיתונאית שלו ובדעותיו כמרחק מזרח ממערב מאותו פירומן עיתונאי.

    אני לא מדבר כבר על השימוש בקונדום 'יצהר' שעושה בו ימיני שמשמש הסבר למה הימין ממלא פיו מים .

    לקראת סופו של המאמר ימני נזכר מיהו , אולי כי הלך יותר מידי סמולה ונותן עוד מיכל דלק לקוראיו הנאמנים , קצת על החשבון הבית, שלא יעזבו אותו וממשיך בדרכו המסורתית להבעיר את המדינה ולשפוך דלק על המדורה שאולי דעכה מעט ( כי כאשר המדורה תדעך עיתון מעריב ידעך איתו) , על הקרן החדשה וכמובן איך אפשר בלי השימוש בשיפוד 'עלילת דם' ו 'פושעי מלחמה'.

    לסיכום ,

    דרור ימיני הוא עיתונאי סמול (קטן) ופירומן גדול .

    אהבתי

    • תחי מדינת ישראל הגיב:

      להערכתי – על אותו המשקל – חלק לא מבוטל ממבעירי הבעירות והרודפים את אולמרט (במיוחד מהשמאל) יגלו חיש קל שהם נקלעו לאותה הסיטואציה. נציג הכיפות הסרוגות ב"מועצת החכמים" הסביר היום שכל איש ימין או מרכז הנוטה שמאלה לא יכול לעשות כן אלא אם קיבל שלמונים לצד "הבגידה" בעקרונותיו".

      הוא הביא את שרון ("המושחת") ואולמרט ("המושחת") כראיה לתיזה שלו. וכאן נשאלת השאלה: האם השמאל לא הבין שרקימת תדמית השחיתות לראשי ממשלה פשרניים זו מזימה ימנית פר אקסלנס, שנועדה להעיד על כך שגם דרכם המדינית היא פרי של שוחד כספי ולכן ניתן לא לציית לה?

      יש לי ידיד חד כתער שאמר מזמן (בכוונו לזבולון אורלב, שלי יחימוביץ' ולזהבה גלאון):

      "השועלים הכתומים יטרפו את התרנגולות האדומות". אמר וצדק.

      אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        לפי התגובה שלך אני מבין שאתה קורא מעריב .

        אהבתי

      • המאיר הגיב:

        מר "תחי מדינת ישראל" מצטט איזה חובש כיפה אחר שאמר כי שרון ואולמרט בגדו בימין כי קיבלו שוחד. הוא רק שוכח לציין מהיכן הגיע השוחד לאולמרט ולשרון. להזכיר לכם: על פי החשדות שנבדקו שרון קיבל שוחד מעסקן הליכוד הבכיר ואיש הימין דוד אפל, ואילו נגד אולמרט הוגש כתב אישום שקיבל שוחד מטלנסקי, מלך המתנחלים.

        אפשר להבין את התנהלות הענינים אחרת: ברגע שאולמרט ושרון גילו את האמת (הנמצאת בשמאל, אנשי הימין ששיחדו אותם כל השנים, חשפו את השחיתות אליה הרגילו אותם.

        לא לחינם לא מצליחים למצוא מה טלנסקי קיבל בתמורה למעטפות הכסף שהעביר לאולמרט. הוא קיבל בתמורה מאולמרט הליכה בתלם של הימין. ברגע שאולמרט החל לדבר עם הפלסטינים ולימין נראתה אפשרות סבירה שאולמרט יתקדם עם השלום הם חשפו את מעטפות של טלנסקי. וכך הפך אולמרט לשמאלני ומושחת.

        אהבתי

    • ניר הגיב:

      וואלה. אז למה לא תטקבק את זה בבלוג של ימיני במקום כאן?

      אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        כי כאן יש אנשים שעוסקים בתקשורת ויכולים לעצור את הכותב ימיני.

        כותב עם דם על הידיים האחראי על הרצח הבא בישראל .

        ולקבל החלטה מה לעשות עם ההסתה ה'אינטילגנטית' שלו.

        אהבתי

      • דוד הגיב:

        פנימדיבור, אתה לא חושב שימיני הוא בעצם רק 'כלי' בידי הימין, (כלי עם בעיות תפקוד) ההסתה ממדיה גדולים הרבה יותר והיא נמצאת בכל מקום ופן תקשוררתי ואפילו באוניברסיטה:
        http://www.universities-colleges.org.il/%D7%94%D7%A6%D7%93-%D7%94%D7%A9%D7%9C%D7%99%D7%A9%D7%99-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A8/
        אני בכלל מרגיש שאני מגיב כאן כי זהו אחרון המקומות שבו אני לא מרגיש לגמרי מיעוט…ושאולי יש אוזן קשבת

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        דוד, הכנס באריאל על הקשר שבין אינטלקטואלים לטרור הוא המשך הדה לגיטמציה של השמאל וניסיון להראות שהשמאל מחובר לארגוני הטרור.

        ימיני הוא איננו 'כלי' ולא 'צינור' הוא איננו רואה את עצמו ככזה הוא פשוט בלוגר מסית אשר מנצל את 'זעם ההמון' והדמוניזציה שיש בחברה הפרימיטיבית בישראל .

        אני מסכים איתך שכאן יש מעט יותר אוויר לנשימה ויכולת לבטא דברים מבלי להרגיש מיעוט נרדף.

        אהבתי

      • לדוד ולפנימדיבור הגיב:

        אתם מגיבים כאן כי שניכם נודניקים טרחנים שלאיש אין עניין בהגיגיהם הבנאליים עד זרא ומצאתם כאן פלטפורמה פופולרית שאותה תוכלו לנצל כדי לייגע קוראים רבים ככל האפשר בדעותיכם המקושקשות.  

        אהבתי

      • דוד הגיב:

        פנימדיבור
        'כלי/צינור' לא חייב לדעת שהוא כזה ע"מ להיות כזה…
        מישהו (אם תרצו למשל) מטפטף לימיני את חומרי הבערה, לימיני אכן יש 'פוטנציאל ההצתה' ומישהו יודע לזהות את זה חוץ ממך שאחרת לאהיו מעבירים לו את החומרים…
        .
        בכל מקרה שלא נשלה עצמנו שדווקא כאן בבלוג "יש אנשים שעוסקים בתקשורת ויכולים לעצור את הכותב ימיני"
        ה'ימינים' ילכו ויגברו והכנס באריאל רק מרמז על התרחבות התופעה והלגטימיות שלה

        אהבתי

      • ניר הגיב:

        לא הבנתי – איך הם "יכולים לעצור את הכותב ימיני"? באיזה דרך בדיוק?

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        הם יכולים לקדם אותו לעיתון 'לאישה' ולתת לו עמוד שבו יוכל לכתוב על אוכל תימני והמלצות למסעדות תימניות או פלאפל באלנבי

        אהבתי

      • מתבונן הגיב:

        פנימדיבור 16:39 25.04.2010
        גזענות נטו. עוד מעט יגידו שהוא בכלל כוזרי.

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        מתבונן, רק מי שחושב שמסעדות תימניות זוהי גזענות אומר כאלו דברים.
        אני האחרון שיכולים לקרוא לו גזעני.

        אהבתי

  6. תחי מדינת ישראל הגיב:

    אגב, נוכח עיתוי מועד פרסום הפוסט הייתי קורא לו "מוצאי אצבעות"

    אהבתי

  7. לדבורית הגיב:

    הפנייה שלך למצפון של החרדי ושכמותו החזיקה מעמד רק עד צאת השבת והתפילות.

    אהבתי

    • פנימדיבור הגיב:

      אתה רואה תפילות נענות, היא התפללה שיהיו תגובות אשר קשורות לתקשורת וקיבלה .

      אהבתי

      • לחוץגראפץ הגיב:

        לך תנענע את הלולב.

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        נענוע לולב נעשה בסוכות וזוהי מצווה מדאוריתה :

        מנענועים בשעת נטילת הלולב אחר הברכה, ובאמירת הלל ב"הודו לה'" תחילה וסוף (בהודו שבסוף הלל) וב"אנא ה' הושיעה נא". אמר ר' יוחנן מוליך ומביא למי שארבע רוחות שלו, מעלה ומוריד למי שהשמים והארץ שלו וכו'.

        מוליך ומביא כדי לעצור רוחות רעות, מעלה ומוריד כדי לעצור טללים רעים (סוכה ל"ז).

        מנענעים ב"הודו" וב"אנא ה' הושיעה נא", משום שנאמר "אז ירננו עצי היער לפני ה"' וגו' וכתיב בתריה "הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו ואמרו הושיענו" (דהי"א ט"ז), כלומר: ירננו בעצי יער כאשר יצאו מלפני ה' זכאים כשבא לשפוט את הארץ, ובמה ירננו? בהודו ובהושיענו (תוס' סוכה שם ד"ה בהודו).

        אהבתי

      • לחוץגראפץ הגיב:

        לך תתנענע על הלולב.

        אהבתי

      • חוצ-שתיקה הגיב:

        לך תסרוג את האתרוג.

        אהבתי

      • פודינג ארנב הגיב:

        לך תעשה אהבה עם הערבה.
        סתם… אתה לא חייב

        אהבתי

      • משחרר הגרון הגיב:

        מממ….
        'שים פס על ההדס'?
        [תורם חלקי הצנוע למשחק]

        אהבתי

      • מה כבר נגמר? הגיב:

        בואו נחגוג על הצופציק של האתרוג!

        אהבתי

  8. נחמה וחצי הגיב:

    לפנימדי –
    הקופי-פייסט שלך לכל נושא כבר די מיצה את עצמו.

    אהבתי

  9. "הכוכב שביט" הגיב:

    גילויים מעניינים על סמביוזת אינטרסים בין ארי שביט לבנימין נתניהו

    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-47403-00.html?tag=23-07-17

    אהבתי

  10. עובר אורח הגיב:

    שלום
    בוקר טוב. זה להיום, יום א 25 לאפריל. בהארץ חלק ב' עמוד 1
    בקריקטורה כיתוב שגוי: צריך להיות כתוב: "אולי זה המטוס של שולה ואולי של אורי בלאו?"

    אהבתי

    • פודינג ארנב הגיב:

      ובמודעה ענקית בהארץ של "אשדר" (נדל"ן כלשהו):
      "שילוב של איכות חיים עם אורך חיים ספורטיבי". אבל יש גם ספורטאים שלא מאריכים חיים, So There

      אהבתי

  11. יוסף המגיה הגיב:

    צופף -> צפוף

    אהבתי

  12. לדבורית הגיב:

    מצד אחד הוספת את צילום הקטע מהעתון על אורנה.
    מצד אחר התגובה של אורנה פה בפוסט הוסרה.
    מצד נוסף חלק (או כל) התגובות שהיו לתגובה של אורנה נשארו בפוסט אבל בתפזורת וללא ערך בגלל חוסר ההקשר.
    מצד צדדי אולי ההסרה של אורנה נעשתה לבקשתה בגלל שהיא הפנימה את העובדה שמה שהיא כתבה נראה רע, רע מאוד.
    מצד צידי צידים אולי ההסרה היא בגלל שהיא קיבלה הוראה/בקשה לכך ממעסיקיה בעיקר בגלל הגלידה הפוטנציאלית על המצח.
    ונשאלת השאלה, א'? ב'? ג'? ד'?, ה'? או כל התשובות נכונות?
    הרי אם זה היה חשוב למישהי/ו אז שמרו צילום מסך.

    אהבתי

    • לדבורית הגיב:

      תראי מה קורה. מחיקת תגובות עושה גם בלגן רציני בסדר הסדור של התגובות. התגובה שלי למעלה (12, 09:10) נדחפה לאמצע (מקום טוב באמצע?) במקום להיות במקומה הטבעי – אחרונה, מס' 24.

      אהבתי

  13. אורנה הגיב:

    התנצלות והבהרה:

    1. אני ביקשתי מדבורית להסיר את תגובותי מהבלוג שלה, ומעתה אגיב כאן רק בשמות בדויים, כמוכם. כנראה שבמציאות הפוליטית-תקשורתית בישראל – אין אפשרות אחרת.

    2. כנראה שבזמנו הניסוח שלי היה גרוע. כתבתי את הטוקבק ההוא בתגובה להאשמות חוזרות שאני נאצית-ימנית-מתנחלת בערך, והגזמתי בנסיוני להבהיר עד כמה אני מנותקת רגשית מהשטחים ה-כ-ב-ו-ש-י-ם ומתנגדת לאחזקתם.

    3. כוונתי היתה שלנוכח המציאות בשטחים ה-כ-ב-ו-ש-י-ם (מילה שקלמן מחק כמובן) והאופן שבו מתנחלים מתעמרים בפלסטינים ובחיילים ופוגעים בסיכויים להסדר עתידי ומהווים אסון מתמשך למדינה – מבחינתי – אין דין פיגוע ליד תפוח כדין פיגוע בנתניה, תל אביב או אשקלון (מדינת ישראל).

    3. אני תמיד נחרדת כשנהרגים ילדים תמימים שאין להם כל קשר לבחירות הפוליטיות של ההורים שלהם.

    4. מה שמדאיג אותי הוא האווירה הפוליטית-תקשורתית שבמסגרתה עיתונאי ימני מ"מעריב" סותם את הפה למעצבת גרפית מ"ידיעות". היו שלום.

    אהבתי

    • דוד הגיב:

      אורנה, תגובתך כאן מכובדת
      מי שצריך להתנצל הוא קלמן שלא נהג כעיתונאי רציני אלא כרכילאי במקומון/צהובון…
      כולנו נופלים בלשוננו
      אמר 'משלי' החכם: "מודה ועוזב ירוחם"
      היה נאות אילו קלמן היה נותן לך ראשית אפשרות להודות.

      אהבתי

    • לאורנה 10:41 הגיב:

      תודה על תגובתך.

      זכותך לעולם (או לפחות כל עוד אלו כללי הטקבוק) עומדת להגיב, או לא, בשמך או בכנוי בדוי.

      טוב לראות שאת מסכימה שניסוחך היה גרוע. מודה ועוזבת תרוחם.

      כמובן שזכותך לכתוב שטחים כ-ב-ו-ש-י-ם כפי שזכותם של אחרים לכתוב שטחי מולדת מ-ש-ו-ח-ר-ר-י-ם. אולי לא תסכימי עם המשפטים הבא אבל ננסה.

      – הרי גם חלק לא קטן מחלקי מדינת ישראל שלפני 67 היו חלקים שלא נכללו בהחלטת החלוקה של האו"ם ונ-כ-ב-ש-ו בכח בשנת 48.

      – אם נניח ישראל היתה כ-ו-ב-ש-ת בשנת 48 את חברון ו/או מזרח ירושלים ו/או וכו' האם אז השטחים הללו היו חלק "מקובל" משטחי ישראל שלפני 67 או שטחים כ-ב-ו-ש-י-ם?

      – האם שנת הכיבוש עושה את ההבדל?

      – מה ההבדל?

      את מודה שאת מנותקת רגשית מהשטחים ה-כ-ב-ו-ש-י-ם ומתנגדת לאחזקתם ויש רבים שקשורים רגשית לשטחי המדינה המ-ש-ו-ח-ר-ר-י-ם האלה ומתנגדים להחזרתם או למצער לפחות להחזרתם של חלקם, החלקים המיושבים בצפיפות ביהודים ונושאים עימם חלק מהמורשת ההיסטורית (והתנ"כית) של העם היהודי. בעיני אותם אנשים (ולא רק בעיניהם) פיגוע ביהודים, כל יהודי באשר הוא, הוא רצח מתועב ולא פיגוע.

      אין ממש בדברייך שעתונאי ימני סותם את הפה למעצבת גרפית מעתון מתחרה. ברגע שאת כותבת דעות פוליטיות בבלוג תקשורתי הרי שיצאת מרובריקת המעצבת ואת בעלת דעה פוליטית וככזאת זכותו של כל אחד להגיב כפי שהוא מוצא לנכון. זה ממש לא סתימת פיות. בטוחני שגם בידיעות/YNET ישמחו לתת לך אפשרות להגיב באם באמת תחפצי בכך, או שתחליטי להישאר ברובריקת המעצבת הגרפית ואת מילותייך הפוליטיות תעלי במסגרות אחרות (אולי בשם בדוי כפי שכתבת).

      בכל מקרה נחמד לראות אדם/מת שמביע/ה את דעתו/ה, ובשם המלא, גם אם זה לא תחום עסוקו/ה הראשי.

      נשמח תמיד לקרוא אותך. במידת הצורך נעיר ונאיר את דברייך.

      אהבתי

      • לזה שמעלי הגיב:

        קלמן ליבסקינד כן סותם פיות לאנשים. הוא יודע שאחרי שסימן אותם כשמאלנים מסוכנים המעבידים שלהם יעשו להם חור בראש ויבקשו מהם להוריד פרופיל, אז אל תיתמם.

        אהבתי

    • velvet הגיב:

      מאת: ג. ל.
      25.04.2010 : 13:59

      התגובה הקודמת היא ל”אנטי-קלמן” מתגובה 30 (בשעה 10:15). בכלל, בלי שום קשר לקלמן ל’, עדיין לא הבנתי מהו בדיוק הניסוח הגרוע בתגובה ההיא של אורנה. בעיניי היא התנסחה מצוין. אלא אם היא הביעה דעה שאינה שלה, ואז הייתי מצפה שתפרסם נוסח מתוקן. בינתיים לא מצאתי כאן אחד כזה, אלא דווקא חזרה על הדברים (בניק כזה או אחר). לתשובתה אודה (למרות שהיא מתפרנסת בכבוד מעיתונאות ואני לא).
      להגיב

      *
      מאת: ג. ל.
      25.04.2010 : 14:05

      ריבון העולמים, למה התגובות שלי מתפזרות כאן בין הטוקבקים האחרים? מצטער, הייתי צריך לסתום. V – אודה לך אם תמחקי את כל שלוש תגובותיי מהפוסט. מצטער שלא התאפקתי והתלכלכתי בבוץ ביום אביבי זה.

      אהבתי

  14. דוד הגיב:

    דברי הרב שרלו על "אם תרצו"
    תשובתו של הרב באתר מורשת בהמשך לידיעה שהובאה כאן על ההסתייגות שלו מ'אם תרצו':
    "מעולם לא אמרתי שום דבר על "אם תרצו" – לא בעד ולא נגד"…
    http://www.moreshet.co.il/web/shut/shut2.asp?id=127137
    שרלו קצת מיתמם כאילו אינו יודע שה'יזכור' שחולק בבתי הכנסת אינו מטעם 'אם תרצו' נראה שלא ממש אפשרי לרב דתי לאומי לצאת נגד הציבור שלו.
    אני דווקא מאוד מזדהה עם הסייפא שלו:
    "אני נבוך מאוד מההשתלחות בפרסומים, ואיני יודע מה לעשות עם עובדה זו, מלבד לכאוב לאן הגענו"

    אהבתי

  15. מרים החשמונאית הגיב:

    הראיון עם אברי גלעד במוסף "הארץ" היה רהוט ושפוי, בניגוד לאיך שמציירים אותו בתקשורת לאחרונה. חבל שאין רבים שרואים את המציאות שלנו בצורה כה ברורה, כמוהו.

    אהבתי

  16. ליגאל 11:25/6 הגיב:

    ספרת כמה פעמים הבאת את הקישור שלך? בסדר, הבנו את האובססיה שלך.
    *
    למה ולווט לא מוחקת את הכפילויות הללו?

    אהבתי

  17. שועלן הגיב:

    YNET הפכו באופן רשמי לערוץ החמא"ס.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3880309,00.html
    האמת, שאת הסרטון הזה היו יכולים גם להפיק הקמפיינרים למען שליט. מה זה אומר?

    אהבתי

  18. אנטי קיי הגיב:

    בהחלט, כפי שאדישות-עד-שמחה-לאיד על מות פלסטינים היא נחלתם של הימנים.

    אהבתי

  19. אפי הגיב:

    אבל עם מי נסעת לצימר? לבד?

    אהבתי

  20. תחי מדינת ישראל הגיב:

    http://www.the7eye.org.il/DailyColumn/Pages/240410_Give_away_the_source.aspx

    "הרושם הוא שבסיקור הפרשה הזו (פרשת הולילנד) מאבדת התקשורת את כל הבלמים האתיים ונסחפת למרדף קדחתני אחר הסקופ התורן. ואם למחרת מזדמן סקופ אחר, הסותר את קודמו, אין בושה: מפרסמים גם אותו בלי להסמיק."

    אהבתי

  21. תחי מדינת ישראל הגיב:

    "בסוף-השבוע שעבר פירסמו כלי תקשורת מרכזיים מסמך שהתיימר להיות "כתב תביעה" שהכין אחד מגיבורי הפרשה נגד החשודים העיקריים. באמצעותם של כלי התקשורת הללו הוצג המסמך כאסמכתה מובהקת לתקפותם של החשדות החמורים. אמנם פה ושם שירבבו כמה מהמדווחים משפט שהזכיר כי מדובר בטיוטה סובייקטיבית שכתב "המאעכר", אבל אלו היו הערות-אליבי: בפועל, התמונה שהצטיירה מהדיווחים האלה היתה של מארג צפוף של ראיות – מסמכים, צ'קים, תאריכים – שהמסמך מספק לחוקרי המשטרה.

    השבוע התפרסמו כתבות שהטילו ספק חמור באמינותו של המסמך. נאמר עליו כי הוא מכיל זיופים בוטים וכי כותבו שתל בדיעבד תאריכים והערות כדי להפליל את בעלי ריבו (שהם החשודים העיקריים בפרשת הולילנד). כלי התקשורת הנוגעים בדבר לא פירסמו התנצלות או הבהרות; הם הסתפקו בכתבות המשך שבהן הזכירו את הערות האזהרה הצנועות שנכללו בסקירותיהם הרועשות בשבוע שעבר.

    בסוף-השבוע הזה התפרסם מסמך נוסף: פרוטוקול מהישיבה של מועצת מינהל מקרקעי ישראל ב-2003 שבה הוחלט להפשיר את הקרקעות של חברת תעשיות-מלח באזור עתלית, על-פי בקשת משפחת דנקנר, בעלי החברה. הפרוטוקול מציג את אהוד אולמרט כמי שאינו בורר בנימוקים בבואו לכפות את רצונו על הנהגת המינהל. אין לדעת אם בעוד כמה ימים לא יפורסם מסמך נוסף שיסתור את הרושם שיצר הפרוטוקול, אבל ברור שהתקשורת משמשת בפרשה זו כלי נשק קל ונייד בידי בעלי עניין, ומוטב לה להתעשת ולשמור על כבודה.

    יש משהו מביך, כמעט בזוי, באופן שבו התקשורת מתמסרת למקורותיה בפרשת הולילנד. היא (לא כולה, אבל חלקים ניכרים ממנה) מתנהלת כמי שניתנת להשגה בקלות: מטפטפים לה מידע, והיא משמיעה אותו ברעמים וברקים בלי לתת מספיק את הדעת למניפולציות שעושים בה, לאינטרסים המנענעים את העריסה, לאחריות המוטלת עליה לבדוק, להצליב מקורות, להציג לציבור תמונת מצב מהימנה ככל האפשר.

    הרושם הוא שבסיקור הפרשה הזו מאבדת התקשורת את כל הבלמים האתיים ונסחפת למרדף קדחתני אחר הסקופ התורן. ואם למחרת מזדמן סקופ אחר, הסותר את קודמו, אין בושה: מפרסמים גם אותו בלי להסמיק.

    "ספין" היא מלה מכובסת המטהרת כל שקר כמו ש"גילוי נאות" הוא הצהרה כוזבת המכשירה כל ניגוד עניינים שבו מצוי העיתונאי. היום מושכים עיתונאים בכתפיהם באדישות כשהם נותנים יד לספינים שמחוללים בעלי עניין. הם אומרים לעצמם: זו השיטה הרווחת ואין טעם להיאבק בה. הם אינם חשים כקורבן של תעלול נבזי שנעשה בהם, אלא כשחקנים בהתנהלות תקשורתית לגיטימית.

    הגיעה השעה לשים סייגים למוסכמה הזו: להתנות פרסום ספין בזיהוי מחוללו, ולחשוף מקור אנונימי כשמתברר שהוא שיקר. לעיתונאים יש אחריות לדיווחיהם; הם אינם צריכים לשאת בה לבדם כשמקורותיהם מהתלים בהם או משקרים להם."

    http://www.the7eye.org.il/DailyColumn/Pages/240410_Give_away_the_source.aspx

    אהבתי

  22. פנימדיבור הגיב:

    המדור החדש של אתר nrg פשקוויל יום א' http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/098/094.html?hp=1&loc=47&tmp=5620

    הוא עוד צינור להסתה ושפיכת דלק לציבור הפרימיטיבי של קוראי מעריב.

    אני כמובן לא חושב שהאתר של מעריב צריך להיות שלוחה של הטלוויזיה החינוכית אבל עד להסתה וליצירת אווירה של שינאה המרחק גדול.

    יעשו חשבון נפש עוריכ מעריב לאן הם רוצים להוביל את המדינה על חשבון תאוות הממון שלהם.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      ספיקינג אוף ציבורים פרימיטיבים…
      איפה ההסתה כאן? זה רק צילומים של פשקווילים וכיתובים אינפורמטיבים. מדוע אתה כ"כ חושש מהצגת הפשקווילים הפנימיים שלכם לכלל הציבור? אולי מכיוון שאתם אלו שמסיתים, שופכים דלק ויוצרים אווירה של שנאה?
      (ולא אמרתי מילה על תאוות ממון – ראה הפשקוויל בנושא הכשרות).

      אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        שועלן,

        ממתי יש התענינות בתקשורת חרדית ?

        ממתי מישהו בעיתונות פרסם מאמר שכתב העיתון יתד נאמן ?

        פרסום הפשקווילים בעיתונות החילונית מטרתה אחת – פירוד ושינאה, אין כאן מטרה להכיר, ללמוד, לדעת זהו אפילו לא צילום אנתרופולוגי.

        אני מזמין אותך לשבת במאה שערים לטיש, אני מזמין אותך לקרוא מאמרים בעיתונות החרדית ולהעשיר את הידע ואת ההכרות שלך עם הקהילה החרדית ולא ע"י פרסום פשקווילים

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אז מה אתה טוען? שהפשקווילים לא מייצגים את הציבור החרדי? האם מדובר בקומץ פרחחים קיצונים שתולים אותם? או בגופים מטעם ההנהגה?
        שלא תבין אותי לא נכון – ברורה לי מטרת המדור החדש. פשוט מה שכתבת היה כ"כ בבחינת "הפוסל במומו פוסל" שלא יכולתי שלא להגיב.

        אהבתי

  23. הדס הגיב:

    הקרנת הסרטון שיצרו אנשי אנימציה פלסטינים (חלקם אזרחי ישראל ? על פי העדר שגיאות בעברית האפשרות הזו יותר מסבירה) בערוצי הטלוויזיה היא מעשה של שיתוף פעולה עם חמאס.
    מדוע התקשורת הישראלית לא מצליחה להתאפק ולא לשתף פעולה עם חמאס ?
    אין בסרטון הזה משום זכות הציבור לדעת או כל קלישאה אחרת שבשמה התקשורת הישראלית מצדיקה את שיתופי הפעולה שלה עם חמאס או חיזבאללה.
    *
    לאן נעלם גבי גזית ?

    אהבתי

    • פנימדיבור הגיב:

      ראיתי את הסרטון הוא בהחלט מושקע ועשוי יפה מאד וחכם,ברמה מקצועית ( הזכיר לי את הסרט "ואלס עם באשיר" )לא כמו סרטים אחרים של החמס אשר נראים כמו סרטי חתונות של מרוקאים עם כתוביות ותמונות בצורת כוכבים וזיקוקים על המסך,
      מבחינה זו החמאס נהפך להיות הרבה יותר מקצועי וחכם מרוב עורכי הסרטים הישראלים (אפילו אני לא הייתי יכול לעזור להם להכין כזה סרט בעיקר בגלל שיגאות הכתיב שלי).

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אם קלטתי נכון – חדשות ערוץ 2 שידרו, חדשות 10 בחרו שלא לשדר. כל הכבוד לערוץ 10 על ההתאפקות. אני יודע כמה זה קשה להם.

      אהבתי

      • שולמית הגיב:

        גם בערוץ 1 לא שידרו את הסירטון

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        ערוץ 10 בחר לא לשדר את הסרט לא מתוך הומניות ורגישות למשפחת שליט אלא מתוך פחד שהם יואשמו כסמולנים ועזיבת צופים פאשיסטים לאומנים.
        הם קראו את התגובות של הקוראים על הבחירה של ערוץ 2 לשדר ונבהלו ממה מהתגובות עד כדי שהם בחרו לא לשדר.

        אלימות מצד הצופים כלפי התקשורת

        אהבתי

    • velvet הגיב:

      יש בסרטון שפע שגיאות בעברית. שפע.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        תגידי, לא למדת על בשרך שמסוכן לעשות הגהות לטקסטים של החמא"ס?

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        זו הייתה תשובה להדס לשטענה שאין שגיאות.

        ולא, לא למדתי על בשרי. למדתי שיש אנשים שלא יודעים לקרוא (אין הכוונה להדס חלילה). זה הדבר היחיד שלמדתי.

        אהבתי

  24. תחי מדינת ישראל הגיב:

    http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=62841

    תחקיר: חשד לקבלת שוחד בפרוייקט הרכבת הקלה בי-ם

    אהבתי

  25. אחד שיודע הגיב:

    ומה מכינים ב"קשת" כקבלת פנים לשובו של אברי גלעד השחצן? חשבתם שהם ישבו בשקט?
    ביום שני בשעה 21:00 (שעת עליית "אחד נגד מאה") -הם משדרים באתר שלהם באינטרנט mako -מסיבת עיתונאים לפתיחת העונה של "כוכב נולד 8".

    אהבתי

  26. פאקו הגיב:

    מצטרף לתהייה של דן (17:05) על "המשבר ההומניטרי" מול לוב. מה YNET מנסים להוכיח – שהם יודעים משהו ולא יכולים להגיד מהו?

    אהבתי

  27. דורון הגיב:

    אני בחיים לא משבח כאן אנשים יותר. כמה ימים אחרי שהמלצתי על רייטינג של ירון טן-ברינק וקיבלתי איחולי מוות לבביים, הוא עוזב את המגזין…
    http://b.walla.co.il/?w=/3053/1666992

    אהבתי

  28. ניכיון שיקים הוא פעולה משפטית לגיטימית בניגוד למה שרבים חושבים על ניכיון שיקים.
    מדובר בהקדמת פירעון של שיק דחוי, אם עסק זקוק מיידית לכסף מזומן תמורת השיק.
    כאשר אנשים שומעים ניכיון שיקים הם ישר מדמיינים עבריינים נכנסים לפדות שיק עם אלות סכינים ומה לא?

    אהבתי

כתיבת תגובה