אצבעות עצמאיות 19.4.10

yom-haatzmaut-2010
איור: דניאל מורגנשטרן


62. רואים כל קמט
גיליונות יום העצמאות, כרגיל, מתחלקים לשלושה: סיפורי שכול ועצב; גבורה ועוז; נוסטלגיית כך היינו וכמה אנחנו אוהבים לחיות פה ואיזו מדינה מהמממממממת יש לנו.
בנוסף, חלה איזשהי מגמת חילופי תפקידים והתקרבות בין מרואיינים למראיינים, מושאי סיקור ומסקרים.
ארי שביט מצטלם עם בנימין נתניהו לשער הארץ עצמאות. סבר פלוצקר מצטלם עם שר האוצר, יובל שטייניץ, שמראיין אותו, על שער ממון, שנכתב בכלל על ידי אנשי עסקים.
אולי שווה היה לשמור את הפרויקטים האלו לפורים?
אגב, אם תהפכו את היוצרות בראיון של השר והפרשן, לא תמצאו הבדל. פלוצקר נכנס לתפקיד הממלכתי בשניות ומסביר שצריך להשקיע בחינוך, ושעברנו את המשבר הכלכלי בהצלחה יחסית ואפילו מחניף למראיין שלו.

aribibimamon
צילומים: אבי אוחיון, לע"מ, אילן ספירא

פקסלת מצויה
להבדיל מהתמונה הברורה של שמואל דכנר הארץ, בידיעות (יש! קיבלתי משלוח חוזר למרות הגנב המתועב! תודה למח' מנויים המתחשבת) מסופר על עד המדינה שהגיח מהדירה המאובטחת, יחד עם תצלום שלו (הוא מחזיק בידו משהו שאני לא יכולה לפענח מהו), כשפרצופו הדשנוני מפוקסל פראית.
שכניו ההמומים (ככה מדברים שכנים לרוב על רוצחים סדרתיים מסדר גודל של האוסטרלי): "מתקשים עדיין להאמין כי האיש מהדירה ממול הוא עד המדינה הסודי בפרשה שמסעירה את המדינה".

edyediot
צילום: יובל חן


הכותרות
אין בי קנאה למי שצריכים לערוך את עמוד השער של ידיעות בערב יום העצמאות. באמת שלא.
אבל "הדמעות והחגיגות"?


yedmaot

מעריב, ביומיום עסוק הרבה יותר בפטריוטיזם מידיעות, דווקא נמנע מתשפוכת רגשות.

מצד אחד, "בראש מורכן", וידיעה שנייה, "בת 62". עובר.
גם המעברון של ישראל יום סביר: "בזכותם"; "עצמאות 62".

62yy

מיקס גריל מנגל עצמאות
עיתונאי ישראל מתפייטים על יום העצמאות (מה זה משנה מי אמר מה ואיפה. הכל בלילה אחת גדולה ששמעתם וקראתם עשרות אלפי פעמים):
מי שמשועמם ולא יוצא לנפנף מוזמן למצוא מי הדוברים.

ישראל היא פלא. מקור לגאווה. היינו ונשארנו אחד העמים האופטימיים על פני כדור הארץ. בום של צמיחה וילודה. מה שעבר עלינו בין 2001 ל-2006 היה מפרק כמעט כל חברה אנושית בעולם. בסוף, ביום פקודה, אנחנו מתגייסים. עם שקם לתחייה ממשרפות אושוויץ ובמאבק בלתי פוסק על קיומו בנה מדינה לתפארת למרות כל המלעיזים. איפה עוד בעולם יש מקום כזה. האור. השמיים. החול. טמפרטורת המים. מזג האוויר. ברכת בוקר טוב של המציל. כלום היה אז מישהו שפוי שהיה מאמין לנו לו היינו מספרים לו בלאט כי ישראל, בהיותה בת 62 שנה בלבד, תהפוך למעצמה נאורה וחזקה בכל כך הרבה תחומים? מדינה דמוקרטית, מפותחת ומלאת ערבות הדדית. אלף רגעים מרגשים עברו עלינו הישראלים בכל דור ודור. ההתרגשות היא כבר חלק בלתי נפרד מהווי חיינו ולפעמים יש לנו מספיק התרגשות בשביל כל העולם. מה שהיה אמור להיות החג החשוב בלוח השנה של ישראל האזרחית והריבונית, הופך בהדרגה לרוטינה עייפה של מנגלים, בימות בידור ושידורים חוזרים של גבעת חלפון.


יכולתי להמשיך עם זה לנצח, אבל מיציתי.


ממון החגיגי (עורכת: יעל דרומי):

מקבץ נוסף, הפעם של אנשי עסקים, שכתבו את המוסף:

האדמה, הנופים, המשפחה, החברים – זכרונות הילדות – אין לנו ארץ אחרת. אם אני קורא על הצלחה ישראלית מתרחב לי הלב. אני מאמינה שכל אחד במדינה שלנו, בלי קשר להשקפותיו, עמוק בפנים אוהב את העם והמדינה. אני רואה את עצמי, ילד קטן ששומע את אביו מבקש בשנה הבאה בירושלים. ריח פריחת התפוזים, עסיס אבטיח קר, תירס חם, תל אביב – עיר ללא הפסקה.

אחר כך אנשי העסקים מבקרים ספרים. ומוזיקה. וטלוויזיה. וכלי רכב. ומסעדות. ובגדים. וחפציצים.
אני חייבת לדעת: שילמו להם שכר סופרים? כמה? למה? הם הביאו פטור ממס הכנסה?

עצמאות ישראל היום (עורך: ברוך רון)
לא אני היא האישה שתתלהב מסיפורי גבורה, קרבות וכנהלאה. בכל זאת, למרות הכל, לא יכולתי להפסיק לקרוא את הראיון עם הטייס הקיטע רס"ן אלדד (אמילי עמרוסי) המתאר את השתלשלות הפציעה שלו בפלסיות מחרידה. כנראה יש בי עצם אחת אנושית.
תוס': יובל מסב את תשומת הלב לכך שלמרות שאלדד חסוי, הרי שעל פי הבוקסית המתארת את עיסוקו האזרחי אפשר להגיע אליו בשנייה.

יואב קוטנר (מממ, הזכרתי אותו יותר מדי פעמים בימים האחרונים!) מנסה לפענח שירים שנדמה לנו שאנחנו מבינים את מילותיהם (איפה לילי טיילור?). עשו את זה קודם לפניו, אבל נו, אי אפשר להתאפק.

גם פה הכותבים מתגעגעים לכל מיני דברים שכבר התגעגעו אליהם בעשרות מוספים ופרויקטים מיוחדים לאורך 62 שנותנו: להשאיר בקבוקים ריקים וכסף לחלבן ליד הדלת; לטלפון חוגה; לנסוע לדמשק או לביירות;



מוסף עצמאות, ידיעות (עורך: רענן שקד)

cnafaim
צילום: יונתן בלום


החברים של אסף רמון מדברים עליו על היום האחרון. מעניין. דוגרי (יוסי יהושוע, ראובן וייס).


כתבה מצחיקה של אימי גינזבורג שבנה כיכב בסרט בוליוודי, על החיים על הסרט ומסביב. לא נורא יום עצמאותי? בדיוק!

ומתי כספי מוציא דיסק משיריו הגנוזים של אהוד מנור, ומתלונן על המדינה והמוסיקה וההתדרדרות וזה (דני ספקטור). אה כן, קיטורים זה חלק מההוויה שלנו פה. כתבו את זה באחד הפרויקטים


מוסף חג, ידיעות (עורך: אודי עציון)
כתבי ידיעות בוחרים את הרגעים הכי ישראליים שלהם. אז כן, יש כמה תזכורות: המיג העיראקי. 6 באוקטובר 73', הלילה שבין 17-18 בינואר 91', טיול בגולן בקיץ 67', פינוי סיני, נינט טייב, ביקור סדאת, כיפה באוטו. נחמד.


גלובס
מראיין את עו"ד יעקב וינרוט, יום אחרי שנפתח שלב ההוכחות במשפט השוחד שלו עצמו.
קראתי לא מעט ראיונות עם וינרוט. הסממן המרכזי הנמצא בהם תמיד הוא יהירות מופלגת, תחושת אדנות חזקה, וכמובן, הכרה בעלינותו המוסרית והרוחנית על פנינו. כל זה מגיע יחד עם התבטלות שפלת רוח של מי שמראיין אותו בכל רגע נתון, בפני נאדרותו הנחרצת.
אחרי שנפנף בלקוחותיו החפים מפשע וגם בחפותו המובהקת, כך לדבריו (משוכנע שייצא זכאי), הוא יכול לדבר על חולשת המין האנושי, עליבות מערכת המשפט והיות החברה הישראלית חברה מרושעת.
וינרוט תמיד יקבל את הזכות להתראיין ולספק את סחורת נביא הזעם לבן הגלימה שלו. קצתי בזה. העלאת גירה צדקנית, מיותרת ומקוממת.



מגזין עצמאות/ מעריב (עורך: יעוז סבר)
גם פה יש פרויקט נוסטלגיה. 62 סיבות למה להישאר פה. בגלל שגברים לובשים מכנסיים קצרים ונשים גופיות קטנטנות. שדרות רוטשילד. הציניות. האוכל. השמש. ילדים מוכרי דגלים בצמתים. הפירות. נתב"ג. במבה לא לגמרי טרייה (??). האנשים והנשים (?). הנופים. חיים הכט. פריחת ההדרים. הים. הקיטורים. וכו' וכו'.
ויש גם ביזאר: "אולם הפחים בחולון" (?)

כתבי מעריב נאלצו לענות על עוד שאלה: האם אנחנו זן נדיר.
תשובה: כן, וזו לא מחמאה.

מעריב עסקים
הזמן עמד מלכת, ואנחנו שוב מתענגים על פרויקט הפלאפל הכי טוב.
טוב לדעת שלא הזקנתי ביום.


נשים נשים
שוב הרהור מעצבן לרגל חגיגות ה-62.
אני חוזרת על הניג'וס הקבוע שלי: רק אישה אחת ערכה מוסף בחג הזה. יעל דרומי, ממון, שממילא עורכת אותו ביומיום.
אין אף עורכת באף אחד מהעיתונים שמסוגלת להרים מוסף חג? אף פעם?


תוס': כלת חידון התנ"ך
למה אין תמונה של הכלה, הנערה אור אשואל? וגם לא פה. ואפילו לא בדתילי. עם כל הכבוד, את הנער אבנר נתניהו ראינו מספיק בחודשים האחרונים.
מזל שיש את הפורטל של כפר סבא.
וגם ב-ynet.

די כבר

עם העיתונאים הישראלים שמשייטים בעולם ומתלוננים כמה רע להם, ואיך הם כמעט מרגישים בגטו מרוב שהם יום וחצי לא בישראל, ועוד שנייה נגמרים להם התחתונים הנקיים (לאיתן הבר: קח חתיכת סבון מהכיור, שפשף את התחתונים, תלה לייבוש על אדן האמבט, וזהו. אתה יכול לייבש אותם עם הפן, אם אתה ממש במצוקה. לפרטים נוספים: תיק אודטה).

צרות בכותרות
לא נכון. אתם צוחקים עלי. "כנפיים שבורות" היא כותרת מוסף עצמאות של ידיעות.
החברים של אסף רמון מדברים עליו.

"השמיים הם הגבול" (ישראל היום, טייס פצוע)

עמיר בניון

לא מוכנה להתייחס לשיר הטיפשי מחרחר הריב ולסערה שבעקבותיו. האיש ידוע כפרובוקטור שהמערכת העצבית שלו רגישה מדי. ולהתרגש מדבריו (וזה מה שהתקשורת עושה, מלבה את האש) זה בדיוק כמו לרוץ ולראיין את אסי דיין בכל פעם שהוא מאושפז ולהגיד אוי אוי אוי, מה שקורה פה


מקלדת חדשה
שמתם לב למקלדת שליד מנוע החיפוש של גוגל?

mikledet


בלוגלנד

אורית גלילי-צוקר מבקרת את עמדת הארץ כלפי אורי תובל והסטטוס המפורסם בפייסבוק.

אחרי הספירה

226841
הארץ לא מעודכן במספר החללים.


לידיעת הרווקות/גרושות, התמהות איפה הגברים, יהודה ספרא מביא בישראל היום את הנתון הבא:
מגיל 38 יש 673 גברים על כל 1,000 נשים.
טוב, זה לא חדש, קראנו את זה ב-2007, וב-2006.

לפני פיזור
איך מאייתים, הוגים, משהו?


Eyjafjallajokull – pronounced ay-uh-fyat-luh-yoe-kuutl-ul


google204

אה, וציפי לבני מברכת.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות חג, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

108 תגובות על אצבעות עצמאיות 19.4.10

  1. אבנר נ. הגיב:

    אני ראשון

    אהבתי

  2. אני הגיב:

    אהבתי את הבליל בתחילת הפוסט. משעשע. ובאמת – למי יש כוח. לא יודע מה לומר, אנחנו כבר מצפים ומקבלים את אותו מוצר כל שנה, השאלה אם בא לאנשים בכלל לקרוא את זה (לי לא בכל אופן, אני הייתי מאוד מעוניין לקרוא למה רע פה ומי אשם – אני כבר יודע מה טוב ואני פה בגלל זה).

    בנוגע לכנפיים שבורות – נו. אין מה לעשות זו בטח הפעם היחידה שזה התאים. ככה זה עם קלישאות – זה כמו לומר "חם פה כמו בסאונה" – בסאונה, או לכתוב התרסקות באותיות ענק כשנשיא פולין באמת התרסק (ולא בסקרים! במטוס!)

    V: שמחה שאהבת

    אהבתי

  3. על ציפי לבני הגיב:

    יש להניח שבעקבות החשיפה שולווט נותנת לציפי מספר הצפיות יעלה משמעותית. בכ"א, פחות מ- 1,000 צפיות אחרי 5 ימים זו הצלחה מאוד קטנה שלא לומר משחק מחבואים.
    כל הכבוד שבחרה להצטלם בחצר ביתה (שהוא יותר ישגב מאשר רמת החי"ל) בעיקר בגלל שאין לה משרד ממלכתי אבל יכלה להצטלם על רקע דגל מתנפנף קלות, היה אפילו מעט רוח, בכל זאת זה הרי לכבוד יום העצמאות.
    ללא קמטים באיזור הצוואר? הרבה (הרבה? המון!) עבודה למאפרת.

    אהבתי

    • הפרסום בולווט עובד הגיב:

      תוך פחות מ- 24 שעות מזמן הפרסום אצל ולווט כמות הצפיות בציפי, המאופרת בכבדות, עלתה בלמעלה מ- 65%.
      כבוד!

      אהבתי

  4. היריב הגיב:

    אולם הפחים הוא אולמה של הפועל חולון בכדורסל. חלק נכבד מהקירות שלו עשוי פח.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      רק שתבין למה לא היה סיכוי שאדע במה מדובר.
      זה מה שכתוב שם עליו:

      "אתר היסטורי המשלב אקוסטיקה ספקטקולרית, ארכיטקטורה מודולרית, בישול מולקולרי ודליים שאוספים את הגשם מהתקרה"?

      אבל לכתוב מה זה? לא, אין צורך. עדיף שנלהטט במילים.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        את באמת רוצה הערת שוליים מבהירה לכל אזכור של אייקון תרבותי בעיתון? או רק לכאלה שקשורים לתרבות הספורט?

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        לא, אני לא רוצה "הערת שוליים". הדרך הנכונה לכתוב את הערך הזה היא: האולם של הפועל חולון בכדורסל, בלה בלה בלה.
        קצת היגיון. לא יותר מזה. זו הדרישה שלי.
        לכתוב את האייטם כך מעיד על אטימות גדולה של הכותב ועורכיו בקהלם.

        אהבתי

  5. מהצד הגיב:

    אפרופו קוטנר, מומלץ לקרוא ניתוח מבריק של השיר אליפלט, כאן

    אם נגיד לך, מה זה יועיל? אליפלט וחיילות אחרות

    אהבתי

  6. מעניין הגיב:

    כמה זמן יקח לקיצוני הבלוג, מכל הצדדים, להעכיר את אוירת החג.

    אהבתי

  7. הזנב לבסוף מכשכש הגיב:

    ***
    V: במחילה מכבודך, לא כאן היום. אני רוצה שקט. יש לי עוד כמה דברים לעשות.
    תודה.

    אהבתי

  8. Black Cat הגיב:

    כל הקיצונים יצאו לנפנף, כך שיש לנו שקט לפחות עד שיחזרו.

    אהבתי

  9. Black Cat הגיב:

    אופס. ברכתי מוקדם מדי.

    אהבתי

  10. לדבורית הגיב:

    אפשר למחוק את 8 ו 9 עם הנספחים, וכמובן את הנוכחי.
    טוב עשית.

    אהבתי

  11. הזנב לבסוף מכשכש הגיב:

    והנה לך הוכחה חיה לדבר עצמו, לכך שכולנו מזוהמים מוסרית, וכולנו פועלים כתגובה לכיבוש, דברים שנכתבו אך לפני 10 דקות:
    אפילו בלוג תקשורת – לכאורה הביטוי המובהק לעצמאות, לחופש ביטוי – מסלק תגובה כתובה-היטב.
    וכל זה למה? כי היא דנה בכיבוש.
    הבלוג העצמאי, ביום העצמאות – כובל את ידיו שלו-עצמו. נבואה שמגשימה את עצמה תוך 10 דקות.
    כל כך עצוב.

    אהבתי

    • נ.ב. הגיב:

      ועכשיו תמחקי גם את זה. וגם את התגובה למחיקה. ותעלימי כל זכר לעבודה שמישהו העז לדבר על זה. אלגוריה נפלאה למפעל שלם של פגיעה בדמוקרטיה והשתקה.
      "כי אני רוצה שקט".

      אהבתי

    • תקווה הגיב:

      הנאום שלך לא מספיק טרנדי.

      אהבתי

      • אחד הגיב:

        אני בהחלט מקווה שיימחקו כל התגובות האלה, גם מימין וגם משמאל. נשבר הז** מהמנטרות השחוקות של שני הצדדים שלא מחדשות דבר ורק מעכירותא ת הבלוג הזה. די.

        אהבתי

  12. תחי מדינת ישראל הגיב:

    יואב יצחק מדווח: "החשד: שוחד מהולילנד הוזרם גם לישיבות"

    http://www.news1.co.il/Archive/001-D-236216-00.html?tag=13-36-06

    נראה שהמילה "גם" מיותרת והוכנסה באופן מלאכותי.

    רק לישיבות !

    אולמרט זכאי. מה יעלה בגורל רודפיו?

    אהבתי

  13. אני הגיב:

    לחידון התנך העולמי יש כלה. (אור אשואל, בת 17 מכפר סבא). חשבתי אולי ירכך לך מעט את המחסור הנוראי בעורכות מוספי חג.

    אהבתי

  14. לכבוד יום העצמאות הגיב:

    קצת אופטימיות.
    *
    המצב שלנו, בישראל, מעולם לא היה טוב יותר מאשר עכשיו!
    *
    רק הטלויזיה והתקשורת גורמים לאנשים לחשוב שסוף העולם קרב.
    *
    רק לפני 65 שנים, יהודים הובאו למוות כצאן לטבח. ללא מדינה, ללא צבא.
    *
    רק לפני 62 שנים, 7 מדינות ערב הכריזו מלחמה על ישראל הקטנה, מדינת היהודים, רק כמה שעות לאחר היווסדה.
    *
    היינו 650,000 יהודים כנגד שאר העולם הערבי.
    *
    ללא צה”ל (צבא הגנה לישראל) או חיל אוויר. היינו רק קבוצה קטנה של אנשים עקשנים עם שום מקום לאן ללכת.
    *
    זכרו: לבנון, סוריה, עירק, ירדן, מצרים, לוב (חלק טוענים שתימן ולא לוב) וערב הסעודית, כולן תקפו בעת ובעונה אחת.
    *
    המדינה שהאומות המאוחדות “נתנו” לנו הייתה 65% מדבר.
    *
    התחלנו את זה מאפס.
    *
    רק לפני 43 שנים, נלחמנו נגד שלוש המדינות החזקות ביותר במזרח התיכון, וריסקנו אותן במלחמת ששת הימים.
    *
    במהלך השנים נלחמנו בקואליציות שונות של 20 מדינות ערב עם צבאות חדשניים וכמות עצומה של תחמושת רוסית – סובייטית, ועדיין ניצחנו.
    *
    קלטנו עולים בכמות מדהימה ביחס לגודל המדינה והאוכלוסיה ומכל עלייה רק השתבחנו.
    *
    היום יש לנו מדינה יפיפייה, צבא רב עוצמה, חיל אוויר חזק, חיל ים הולם ותעשיית הי-טק משגשגת.
    *
    גוגל, אינטל, HP, מיקרוסופט, .I.B.M ועוד פיתחו כולן את עסקיהן כאן. לאחרונה התבשרנו שחברת ענק סינית, חואוויי, פותחת בישראל מרכז פיתוח עולמי.
    *
    הרופאים שלנו זכו בפרסים חשובים בתחום הפיתוח הרפואי.
    *
    הפכנו את המדבר לאדמה פורחת ומשגשגת.
    *
    אנחנו מוכרים תפוזים, פרחים וירקות בכל רחבי העולם.
    *
    שיגרנו את הלווין שלנו! שלושה לווינים בעת ובעונה אחת! אנחנו בחברה טובה: יחד עם ארה”ב (300 מיליון תושבים), רוסיה (240 מיליון תושבים), סין (1.4 ביליון תושבים) ואירופה (צרפת, אנגליה וגרמניה 50 מיליון תושבים כ”א), אנחנו אחת מהמדינות הבודדות בעולם ששיגרו משהו לחלל!
    *
    ישראל היום היא בין המדינות הבודדות החזקות, שהיא בעלת טכנולוגיה ויכולות גרעיניות. (אנחנו לעולם לא נודה בזה, אבל כולם יודעים).
    *
    לחשוב שרק לפני 65 שנים היינו מבוישים וחסרי תקווה.
    *
    זחלנו החוצה מהמשרפות הבוערות של אירופה.
    *
    ניצחנו בכל המלחמות שלנו. עם מעט מכלום בנינו אימפריה.
    *
    מי אלו חלאד משעל (מנהיג החמאס) או חסאן נסראללה (מנהיג החיזבאללה) המנסים להפחיד אותנו? הם משעשעים אותנו.
    *
    בזמן שאנחנו חוגגים את יום העצמאות, בואו לא נשכח מהי המהות של היום הקדוש הזה: גברנו על הכל.
    *
    גברנו על היוונים,
    *
    גברנו על הרומאים,
    *
    גברנו על האינקוויזיציה הספרדית,
    *
    גברנו על הפוגרום הרוסי,
    *
    גברנו על היטלר, גברנו על גרמניה וגברנו על השואה,
    *
    גברנו על הצבאות של 7 מדינות,
    *
    הירגעו חבר´ה, אנחנו נגבור גם על האויבים הנוכחים.
    *
    לא משנה לאן שנביט בהיסטוריה האנושית. תחשבו על זה, העם היהודי, מצבנו מעולם לא היה טוב יותר מאשר עכשיו.
    *
    אז בואו נישא ראשנו מעלה ונזכור:
    *
    לא משנה איזו מדינה או תרבות מנסה לפגוע בנו או למחוק אותנו מהעולם. אנחנו עדיין קיימים ושמורים.
    *
    מצריים? מישהו יודע לאן האימפריה המצרית נעלמה? היוונים? אלכסנדר מוקדון? הרומאים? האם מישהו מדבר לטינית היום? הרייך השלישי? האם מישהו שמע חדשות מהם לאחרונה?
    *
    והסתכלו עלינו, העם התנ”כי – מעבדות במצרים, אנחנו עדיין כאן, עדיין מדברים את אותה השפה.
    *
    בדיוק כאן, בדיוק עכשיו.
    *
    אולי הערבים עדיין לא יודעים את זה, אבל אנחנו עם נצחי.
    *
    כל זמן שנשמור על זהותנו, נשאר נצחיים.
    *
    אז סליחה שאנחנו לא דואגים, מתלוננים, בוכים או פוחדים…..
    *
    העסקים כאן בסדר. זה בהחלט יכול להיות טוב יותר, אבל זה עדיין בסדר. אל תשימו לב לשטויות בתקשורת, הם לא יספרו לכם על החגיגות שלנו כאן בישראל או על האנשים שממשיכים לחיות, לצאת ולפגוש חברים.
    *
    נכון, לפעמים המורל נמוך, אז מה? זה רק בגלל שאנו מבכים את המתים בזמן שהם חוגגים על דם שנשפך. וזו הסיבה לכך שאנו ננצח למרות הכל.

    אהבתי

    • שטוטית הגיב:

      למה עכשיו זה מצחיק אותי?
      כי זה היה כבר לפני כמה פוסטים
      זה נחמד שיש כאלה שמכירים את פונקציית העתק הדבק בסרגל הכלים
      זה בעריכה בעריכה
      אבל לא מצאתי פונקציית נפנוף מנגלים בסרגל הכלים אולי זה בהיסטוריה?
      ~
      ויש לנו כלת תנ"ך עולמית נערת חמד
      למי שלא רואה טלביזיה ביום חגינו אלא יצא לנפנף ביערות.
      תיזהרו באש ואל תשאירו לכלוך כשאתם עוזבים את האתרים, הרי לא תרצו שזה מהעתק הדבק יוסיף שהישראלים מתאפיינים בערימות הזבל שהם משאירים אחריהם נכון?
      ~

      חג עצמאות שמח לכולם

      אהבתי

      • שטוטית הגיב:

        שוב דופקים את הפריפרייה: מטס יום-העצמאות לא חג השנה מעלינו בצפון מישור החוף…אולי לא רצו להרגיז את נאסראללה?
        היכן ה"קשת-המזרחית" כשצריכים אותה?
        בואו תביעו מחאה שלא זכינו השנה לצפות בטייסנו הנהדרים.
        ~
        ובניגוד לרוח הפוסט העצמאי-
        מעניין שלמרות שאני שוכבת במיטה רוב היום הזה בכל זאת אני מרגישה חגיגיות בלי מנגל ובלי זיקוקים
        משהו דפוק בי?
        ~
        והעתק הדבק שלי לכבוד יום-העצמאות:

        ~
        הוֹי אַרְצִי מוֹלַדְתִּי – שאול טשרניחובסקי
        .
        הוֹי אַרְצִי! מוֹלַדְתִּי!
        הַר טְרָשִׁים קֵרֵחַ,
        עֵדֶר עֻלְפָּה: שֶׂה וּגְדִי
        זְהַב- הֲדַר שָׂמֵחַ.
        מִנְזָרִים, גַּל, מַצֵּבָה,
        כִּפּוֹת- טִיט עַל בַּיִת.
        מוֹשָׁבָה לֹא נוֹשָׁבָה,
        זַיִת אֵצֶל זַיִת.
        .
        אֶרֶץ! אֶרֶץ- מוֹרָשָׁה!
        דֶּקֶל רַב- כַּפַּיִם,
        גֶּדֶר-קַו-צַבָּר רָשָׁע.
        נַחַל כְּמַה-הַמַּיִם.
        רֵיחַ פַּרְדֵּסִי-אָבִיב,
        שִׁיר-צִלְצַל גַּמֶּלֶת.
        חֵל-חוֹלוֹת לַיָּם סָבִיב,
        צֵל שִׁקְמָה נוֹפֶלֶת.
        .
        אֶרֶץ- נַחֲלַת מִדְבַּר- סִין!
        קֶסֶם כּוֹכְבֵי לֶכֶת.
        הֶבֶל-זַעַם הַחַמְסִין,
        מְלוּנָה בְּשַׁלֶּכֶת.
        כֶּרֶם-גֶּפֶן נִים- לֹא- נִים.
        תֵּל-חָרְבָּה נֶחְרֶשֶׁת.
        תְּכוֹל- לֵילוֹת וִילֵל-תַּנִּים.
        מַשְׁאֵבָה נוֹקֶשֶׁת.
        .
        הוֹי, הוֹי, אֶרֶץ חֶמְדַּת לֵב!
        הַשָּׁמִיר , הַשַּׁיִת.
        בַּיָר סוּד יָתוֹם בַּגֵּב,
        בַּשָּׁמַיִם עַיִט.
        מַטְלִיּוֹת מִדְבָּר וחול.
        שְׁבִיל זָרוּעַ שְׁחֵלֶת.
        בְּיָם שֶׁל אוֹר טוֹבֵעַ כֹּל,
        וְעַל פְּנֵי כֹל הַתְּכֵלֶת.

        אהבתי

      • לכבוד יום העצמאות הגיב:

        הקטע עבר מקצה שפורים קצרצר.

        אהבתי

      • שטוטית הגיב:

        הא מקצה שיפורים?

        באיזה סעיף אם אפשר?

        סעיף נאסראללה אולי?

        למה אני מה זה מודאגת מזה שהוא הזדיין לאחרונה במלאן טילים via סוריה.
        שתבין אף אחד לא עשה כלום כדי לעצור את זרם הטילים שזרמו למדינת- החיזבאלות שיושבת עשרים ק"מ מעל הראש שלי
        ~

        אהבתי

      • שטוטית הגיב:

        זה לא שאני באמת מודאגת.
        אני באמת דואגת לחבריי במדינת "תל-אביב"
        שאין בהם את החוסן הנפשי לשבת בממ"דים ולחטוף טילים כמו שיש לנו בצפון ולאזרחים בדרום ב"עוטף-עזה".
        ~
        כי ממה שהבנתי מהתקשורת הפעם החיזבאלות הזדיינו בטילים ארוכי-טווח שמגיעים עד תל-אביב.

        אהבתי

      • ליהי הגיב:

        שטוטית, אני לא יודעת מאיזה שנתון את והאם את זוכרת, אבל במלחמת המפרץ הראשונה חבריך ממדינת תל אביב ישבו גם ישבו בממ"דים, כולל מסיכות אב"כ, כשמעל ראשם שרקו (ונפלו) טילים מבית היוצר של סדאם חוסן.
        אני אמנם לא נמנית על חבריך, אבל האמיני לי שזה לא היה נעים (בלשון המעטה) ובכל זאת הפגנו חוסן נפשי ראוי לציון.
        .
        בואי נקווה יחד, שלא "אתם" שם בצפון (אגב, רוב משפחתי מתגוררת בחיפה, נהריה, וכן, גם בעכו), ולא "אנחנו" כאן במדינת תלביב נזכה לחוות אותם שוב.

        אהבתי

      • שטוטית הגיב:

        זה לא היה בזמן שצ'יצ' כעס על תושבי תלביב שנטשו את העיר?
        ~
        בסוף יסתבר שאני בטח קרובה שלך ליהי,
        מה יהייה?
        ~
        חג שמח
        הוזמנתי לנפנוף באיזה חצר אז הלכתי
        ביי

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        ניטפוק לליהי:
        במלחמת המפרץ לא ישבנו בממ"דים. ישבנו בחדר האטום (לכאורה). הממ"דים נולדו בעקבות המלחמה ההיא.

        אהבתי

      • דוד הגיב:

        שטו'
        התמזל מזלי לשבת בתלאביב בזמן מלחמת המפרץ למרות שאינני תל אביבי אלא הייתי סטודנט בעיר
        ישבנו כמו מפגרים בחדר אטום בלי מקלט ובלי הגנה מינימלית וטחנו משמרות של הגנה על מוסד ביטחוני בשביל להשלים הכנסה
        אני חושב שאתם בצפון סבלתם יותר במלחמה האחרונה

        אהבתי

    • דוד הגיב:

      לוב תימן וערב הסעודית לאהשתתפו במלחמה ההיא

      אהבתי

  15. פנימדיבור הגיב:

    מדינה שחוגגת באופן סמלי הקרבת קורבנות ואכילתם בכל אתר ואתר ומקימה מזבח וזובחת לעצמה, מדינה שחוגגת עצמאות צריכה לשאול את עצמה האם וכיצד באים לביטוי עצמאותה ?

    ואין אני מתכוון לעצמאות כלכלית או עצמאות צבאית ואפילו לא בקבלת החלטות אלו רק הביטויים החיצונים למושג עצמאות.

    רובנו מתייחסים למילה עצמאי בהקשר של 'אי – תלות' .

    אי תלות באחר וזאת כמובן מתוך הבנה שהאדם הוא יצור חברתי וכך גם היחס בהקשר המדיני – כלכלי.

    אבל מקורה של העצמאות איננה באי תלות באחר אלא ביכולת של האדם לבטא ולהיות הוא עצמו, עצמאות אימננטית .

    כאשר אדם מרגיש שהוא קורבן הוא לעולם לא יכול להיות עצמי, אין אפשרות להיות 'עצמי-קורבן'

    להיות קורבן זה לעולם להיות ביחס אל , תלותי כלפי המקריב וכלפי המוקרב יהיה אשר יהיה.

    כאשר מדינה ריבונית קוראת לעצמה עצמאית וחוגגת את עצמאותה היא לעולם איננה יכולה לגלם גם את התפקיד של הקורבן.

    עם ריבון לא יכול לגלם תפקיד של קורבן.

    כאשר האדם מייחס לעצמו תפקיד של קורבן הוא אף פעם לא יכול להיות במהותו עצמאי,

    המדינה הציונית היא איננה מדינה עצמאית , לא רק בהיבטיה החיצוניים ( כלכלית, צבאית, מדינית ) אלא במהותה ובזהותה כ 'קורבן'.

    רק כאשר המדינה הציונית תבחר לנטוש את עמדת הקורבן יתחילו העצמות היבשות להפיח רוח חיים כפי שהתנבא הנביא יחזקאל :

    "וְזָרַקְתִּי עֲלֵיכֶם מַיִם טְהוֹרִים, וּטְהַרְתֶּם: מִכֹּל טֻמְאוֹתֵיכֶם וּמִכָּל-גִּלּוּלֵיכֶם, אֲטַהֵר אֶתְכֶם.

    וְנָתַתִּי לָכֶם לֵב חָדָשׁ, וְרוּחַ חֲדָשָׁה אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם; וַהֲסִרֹתִי אֶת-לֵב הָאֶבֶן, מִבְּשַׂרְכֶם, וְנָתַתִּי לָכֶם, לֵב בָּשָׂר.

    וְאֶת-רוּחִי, אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם; וְעָשִׂיתִי, אֵת אֲשֶׁר-בְּחֻוקַּי תֵּלֵכוּ, וּמִשְׁפָּטַי תִּשְׁמְרוּ, וַעֲשִׂיתֶם. "

    עד אז המדינה הציונית נחשבת כעצם יבשה , עצם מתה.

    אהבתי

    • את/ה הגיב:

      הדבר המעניין היחיד שיצא לי לקרוא בבלוג הזה.
      תן דרך ליצירת קשר, אם אין לך התנגדות. תודה.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        אאוצ'.

        אהבתי

      • דוד הגיב:

        למה אאוצ' דבורית?
        פנימדיבור הוא נכס לבלוג שלך ואני בכלל הייתי נותן לו פינה בבלוג שלך לפני שחלילה ילך לרעות בשדות זרים ואיבד לנו
        הוא מפגין מחשבה מקורית שמשלבת את רקע הדתי שלו עם אג'נדה סדורה של התנגדות לאלימות ולדיכוי
        גם אם אני חולק עליו בלא מעט מסקנות אני נהנה לקרוא אותו ולא מחמיץ פוסט שלו אצלך
        עלייך לברך על האורח הזה המתקרא פנימדיבור
        אגב פנימדיבור אולי כבר הסברת אבל פיספסתי, מה מסתתר מאחורי בחירת הניק?

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        אתן לך עוד רגע למחשבה למה "אאוצ'"

        פנימדיבור:
        http://bookme.co.il/Books/Item_Details.aspx?Barcode=31-4808

        אהבתי

    • ליהי הגיב:

      די, פנימדיבור. אתה כל כך אנטי-ישראלי, שזה כבר מתיש.
      כן. יש לך לפעמים תגובות מעניינות ואתה מחכים אותנו בפירושים מהתורה-הלכה-גמרא (וואטאבר), אבל תגיד לי, אתה באמת מאמין שהכל שחור לבן? שאין גווני ביניים? שלמרות התפישה הציונית-דתית-לאומית שלך, אין מקום לדו קיום ביןך לבינינו היהודים-ישראלים החילוניים? איפה כתוב בתורה שמדינת ישראל חייבת להיות מדינה שהדת שלטת בה?
      אגב, נתניהו (אקא אבא של אבנר), הכריז היום על חידון התנ"ך למבוגרים. מה יש לך לומר על זה?
      .
      V, יופי של פוסט, למרות הציניות הקצת מוגזמת לדעתי (את מרשה לעצמך לחגוג לפעמים?). בכל זאת ועל אף אינסוף הצרות שהמדינה הזאת מייצרת, נחמד לזכור שיש לנו מדינה משלנו, שב-62 שנים בלבד (!) הצליחה להשיג לא מעט.
      רק בשביל זה יש סיבה לחגוג. גם אם זה על הגג עם קערת מוזלי מלא בכל טוב אורגני שהארץ הזאת מספקת לנו.
      .
      חג שמח.

      אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        ליהי,
        אינני ציוני ואינני ציוני דתי ובטח שלא לאומי כך שאינני מבין מהיכן הבאת את ה'תפישה' שלי . כמובן לא הכל שחור לבן ולא כך אני מאמין .

        חידון התנ"ך למבוגרים שיתקיים בחנוכה הוא עוד שעשוע ומשחק טרוויה 'סוגת עלית' 'תוכנית מקור' אשר תשודר בערוץ ה-2 וינפנפו בה כאילו הם עוסקים ביצירה מקומית.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        תודה תודה.
        אני חוגגת כל מיני דברים.
        בחיי

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      שלום וחג עצמאות שמח.
      שים לב כיצד אתה מדלג באנלוגיות שלך מהישות-מהות "אדם" לישות-מהות "מדינה" הלוך וחזור לפי נוחיותך. אלו אינן מהויות זהות מכל בחינה שהוא. מעשה מחשיד זה מבטל במידה רבה את טיעונך. בכל מקרה כידוע וכנדוש אין בני אדם החופשיים כלומר עצמאיים לגמרי ובמוחלט תמיד כל הזמן מהרגשת הקורבן ופעולות בהתאם להרגשה זו. קורס בסיסי בתורת הנפש ילמדך זאת. משום שסוג של בני אדם הקרוי "פוליטיקאים" מדבר בשם הדבר הקרוי מדינה, למדינות אין יכולת דיבור, כל המדינות שאני מכיר משחקות דיכטומית לפעמים בזמנים שונים לפעמים סימולטאנית את שני התפקידים קורבן ומקריב. סתם שתי דוגמאות – ארה"ב כקורבן מול יפן והקרבת הירושימה. השיעה כסיפור קורבן ועושק אין סופיים והפטפטת הרצחנית של מנהיגיה בלבנון ואירן.
      תודה עבור תשומת לבך.

      אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        כנראה שאינך מבין לא את נפש האדם ולא את נפש האומה.

        וכן, למדינה כמו כל 'אינפנטיל'= לא מדבר
        יש דרך לבטא את עצמה ומעשיה והתנהגותה היא שפה.

        הדוגמאות שהבאת הם יפות אך אף אחת מהמדינות אינן מנפנפות בדגל ה'קורבנות' בטח שלא ארה"ב .

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        שלום
        להצהיר הצהרות של מידת ההבנה של החולק עליך אינו מנהג רצוי. אני אומר שאתה אינך מבין אתה תאמר שאני איני מבין ונגמר הדיון. אולי זה רצונך. על נפש אדם אולי ניתן לדבר לאחר הכרת אותו אדם. נפש אומה – זה מונח לא מוגדר, גמיש להפליא שמשמש פוליטיקאים ונואמים להעביר מסרים לפעמים מפוקפקים. למשל:
        "נפש יהודית" לפי הגדרת מי? מר אביגדור ליברמן? הרב פרומן?חב"ד? מי בדיוק בחב"ד? הרב מצגר? שמידל מהשלדים ?. מה זה או זו "נפש גרמנית " ? "אמריקאית"? ההשוואה בין מדינה לאינפנטיל מקורית חדשנית אך אין מה ולא כלום. לאדם בלתי בוגר פיזית ונפשית כלומר אינפנטיל יש הגדרה מוסכמת על מומחים לרפואה וההגדרה היא נגזרת מגיל כרונולוגי, בגיל נתון זה ב"סדר" בגיל מתקדם זה "לא בסדר", מדינה אינפנטילית?. לא אכנס למלכודות זו ולא אדון על "נפש אומה", מי אני אתה הוא או הם שנדע מה זה "נפש אומה".
        בהפצצת פרל הרבור ראתה ממשלת ארה"ב את עצמה כקורבן- עובדה, נקודה, סוף. מכאן בשורש דבר הצדקת מעשה הירושימה. בהפלת מגדלי התאומים ראתה עצמה ממשלת ארה"ב כקורבן מכאן החיפוש אחרי האחראי בין לאדן? והפלישה להיכן שפלשו – עובדה- נקודה – סוף.
        תודה עבור זמנך

        אהבתי

    • האדמו"ר לפיד הגיב:

      יצחק היה קורבן כשאביו ניסה לשחוט אותו. אם יש ביטוי קיצוני עד זוועה לחוליה של דת זהו 'הניסוי' הזה.

      אם יש קהילת מיעוט בארץ שהתמחותה היא 'התקרבנות' זו קהילת החרדים או הדתיים. אחד הביטויים שלה הוא כינוי 'נאצי נאצי' לכל מי שמערער על דעתם או דתם. ביטוי לפחד התהומי מקהילת הרוב שאוטוטו תכפה את דעתה על המיעוט הזה.

      הפרשנויות המילוליות שאתה נותן למונח 'קורבן' הן שיעור נדוש בלשון דתית. שום דבר מעבר לנסיון היהודי הקלאסי 'להזיז קלות' את משמעות המונח המילוני המקובל על בני התרבות העברית כדי להקנות לו משמעות מסומנת מראש.

      אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        'עקדת יצחק' משמעותה ניסיון של אברהם, וכפי הידוע לך יצחק לא הוקרב , הקב"ה לא רצה בקורבן אדם והוקרב במקומו אייל .

        לאחר חורבן ביה"ק הוחלפו הקורבנות בתפילה ובצום כאשר התפישה הדתית למושג הקורבן היא הפוכה מזו של הציונות והתפישה של התרבות העברית

        אני מסכים איתך שהציבור הדתי לאומי משתמש בצורה הכי זוועתית ועושה שימוש הרסני בפרשנות למונח קורבן היהודי.

        הציבור הדתי לאומי והחרדל"י אלו הכתות המעוותות וקיצוניות שנוצרו ע"י הציונות
        בארבעים השנים האחרונות.

        אהבתי

      • ליהי הגיב:

        פנימדיבור, אז מה שאתה אומר בעצם זה שהקרבת האייל לקורבן (כי כה אמר השם) זה בסדר ו"הקרבת הקורבנות" שמקריבים בני ישראל ביום העצמאות – לא?
        ואני חלילה גם לא בעד השני. נהפוכו. הראשון למטרת ניסוי מפוקפק של אלוהים, והשני סתם מתוך גרגרנות. לשניהם אין שום משמעות מלבד הרג חיה תמימה וחפה מכל פשע לשוא.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        שלום.
        איזו חלקלקות. נטען בפירוש שהחרדים והיותר חרדים משחקים כל הזמן כלפי פנים וחוץ את משחק הקרבן. אתה מגלגל את הטיעון לחרדל"ים. טען לו בחיטים והשיב לו בשעורים. כך גם אתה עושה מניפולציות בטיעונים נוספים, למשל טיעוני. לא טוב הדבר.

        אהבתי

      • קחחחחחח הגיב:

        עצם העובדה שאברהם הסכים להקריב את יצחק, הופכת את הסיפור הזה למפוקפק ביותר, אם לא אנטי מוסרי ומזוויע בכל קנה מידה של אנושיות מינימלית

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        ליהי,
        כיצד את משווה ציווי של הקב"ה לפולחן בהמי של גרגרנות ?

        מסביר דון יצחק אברבנאל בפירושו לשמ' טז, 4, מדוע סיפק ה' לבני ישראל במדבר "לחם מן השמים" (הלא הוא המן), ולא בשר: "אמר הקב"ה למשה: הנה ענין הבשר אינו מזון הכרחי והוא שאלת זוללות ומלוי מעַים ותאוה גוברת. גם שהבשר מוליד באדם דם זדוני ואכזרי. ומפני זה תמצא שהחיות והעופות הטורפות אוכלות הבשר הם אכזריות ורעות. אבל הצאן והבקר תרנגולים תורים ובני יונה שמתפרנסים מעשב השדה אין בהם אכזריות ולא רשע, ולכן יעד הנביא שבזמן הגאולה העתידה 'אריה כבקר יאכל תבן' (יש' יא, 7; סה, 25)

        אהבתי

      • האדמו"ר לפיד הגיב:

        המעניין הוא שאברהם לא התחלחל כשאלוהים העמיד אותו 'בנסיון' קניבלי. זה היה נראה לו טבעי וגם בנו לא מחה אפילו קלושות.
        סלח לי שאני לא משתתף בדיסוננס הקוגניטיבי שלך החי בשלום עם 'נפלאות דרכי הבורא' ו-'הקב"ה לא רצה בקורבן אדם'. דיסוננס המנוצל להפליא להפיכת הדת לפלסטלינה הניתנת ללישה לכל צורה בהתאם לאוזנו של השומע. החירות שאתם נוטלים לעצמכם לפרש את 'הגיונו/רצונותיומאוויו/חרון אפו' של המופלא מכם – פשוט מופלא. וכמובן שחירות זו אינה מוקנית לאדם שראשו חף משנקל/כיפה סרוגה/גביע שמנת מוגדל/שטריימעל.
        וסלח לי על עוד עבירה. כשם שאתה מתקשה להבדיל בין תיאלנדי, סיני ויפני אני מתקשה להבחין בשוני בין הקהילה החרדית לדתית לאומנית, למעט כמובן 'המדים'.
        החלטתם בוועידת קטוביץ' להתנתק מהציונות. חבל שאתם לא מתנתקים מעטיניה השופעים כי כנראה שויליאם שייקספיר לא טעה בהרבה כשהסביר את 'העדפותיכם'.

        אהבתי

      • פנימדיבור הגיב:

        אדון לפיד,

        נכון שהתורה בכלל ובפרשת העקדה בפרט איננה מכילה בתוכה רגשות ומחשבות של אברהם או של יצחק, את אלו ממלאים המדרשים , דברי חז"ל הראשונים והאחרונים.

        הדברים שאתה שואל ראויים להישאל ונשאלו ע"י רבים לפניך , הפרשנות שלך שאברהם איננו התחלחל היא פרשנות שלך לדברים אך ראוי לך לדעת שחז"ל דווקא הרגישו הייטב את אי הנחת באותו ניסיון וכמובן שהביאו מדרשים בהם מתואר אברהם במהלך שלושת ימי ההליכה עם בנו יצחק אל העקדה ומדרשים על שרה האם היושבת וממתינה לשובם.

        לעניין החרות לפרש ולהבין את פשט המקרא היא כמובן לא חרות בלתי מוגבל ויש חובה להתייחס אל פרשנים ראשונים וגדולים מאיתנו.

        יחד אם זאת המחשבה היהודית היא מאד 'נשית' ומכילה מורכבות ופרשנויות שונות ומגוונות בניגוד להלכה היהודית אשר מייצגת את הצד ה'גברי'.

        אני גם מקבל את חוסר היכולת שלך להפריד בין הזרמים והגישות בציבור הדתי כמו שהיטבת לתאר את הקושי שלי לעשות הפרדה בין תאילנדי,ויטנאמי,סיני ויפני.

        אני שייך לזרם הליטאי חרדי השונה מהזרם החרדי חסידי ובטח ובטח מהזרם הדתי לאומי.

        אהבתי

      • לא חשוב הגיב:

        הסיפור אודות אברהם ויצחק, כמו שאר סיפורי התורה, הם לא (רק) מעשיות ילדים, אלא קיים בהם רובד פנימי עמוק. על פי פנימיות התורה אברהם ויצחק מייצגים צדדים בנפש האדם: אברהם – מידת החסד והרחמים, ויצחק – מידת הדין, כאשר הסיפור מתאר את החיבור הפנימי בין החסד לדין כשהאמונה עומדת למבחן. וכמו שכתב פנימדיבור – צריך להעמיק בפרשנים, במדרשים ובמקורות נוספים כדי להבין זאת היטב.

        אהבתי

      • קחחחחחח הגיב:

        ממש לא צריך להעמיק בכלום כדי להבין שזה סיפור של התעללות של אב לא לגמרי שפוי בבנו. איפה יצחק קדמן?

        אהבתי

  16. כספי התותח הגיב:

    מדוע התעלמת מהכתבה על מתי כספי במוסף חג של ידיעות ?
    לא היתה מספיק ראויה בעינייך כתבה על המשורר הלאומי של המדינה שהביא לנו מאות שירים מופלאים?

    אהבתי

    • כספי הרוגטקה הגיב:

      עם כל הכבוד, ויש מעט מאוד ממנו, המשורר הלאומי ה-י-ח-י-ד הוא ביאליק ולא האדם שהתחתן עם אשה שניה בזמן שהיה נשוי עדיין לראשונה, אדם שהתנכר למדינה ולדתה.

      אהבתי

      • חנוך הגיב:

        1. מה שייכת איכות השירה להעדפותיו האישיות של היוצר בתחום הזוגיות?
        2. אין דבר כזה "ה-י-ח-י-ד" כאשר מדובר באמנות.
        3. למדינה הזו, ש- 20% מתושביה אינם יהודים, אין "דתה".

        אהבתי

      • לחנוך הגיב:

        1. מצחיק אותי שאדם, ולו גם יוצר, רוצה שנסתכל רק על מה שמתאים לו בעוד רבים מסתכלים על המכלול ומהשלם מתרשמים מהאיכות.
        2. יש דבר כזה. בדיוק כמו שיש ציפור לאומית, דגל לאומי, מאכל לאומי, המנון לאומי וכו'. זו בחירה של המדינה או של האנשים.
        3. מדינת ישראל הוקמה, קודם כל וראשית לכל, כמדינה ליהודים. יהדות היא דת אם תרצה ואם לא.

        אהבתי

      • קחחחחחח הגיב:

        ציפור לאומית?
        זו היתה בחירה במסגרת משחק מטופש כלשהו של התקשורת…
        יהדות היא דת בשביל אנשים מסוימים, בשביל אחרים רק לאום, או סתם סוג של השתייכות, זיקה וכו'

        אהבתי

  17. רג'ינה ספקטור הגיב:

    מרים קוץ ערכה את מגזין פסח שני ב"ידיעות אחרונות".
    סתם, שתתעודדי קצת.

    אהבתי

    • עוד אחת הגיב:

      וענבל פרגר ערכה את מוסף סגנון המיוחד ליום העצמאות. אל תהיי כל כך ממורמרת

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        ענבל עורכת את סגנון ברגיל. זה לא נחשב. ברור שהיא תערוך גם את הגיליון החגיגי שלה.

        אני לא "ממורמרת", די כבר עם המילה הטיפשית הזאת.

        אהבתי

  18. בת הטוחן הגיב:

    …ואמש, כפי שדיווחתי בפייסבוק, נרשמה הפוגה:
    הייתי בפיקניק לילי עם אנשים שלא קוראים חדשות ולא כותבים טוקבקים ולא מעניין אותם פרשת קם והם אפילו לא בפייסבוק.
    +++
    חג שמח, יורדת למסיבת רחוב באלקלעי, אני והבת הציונית שלי, עם עוד חברה לא ממש ציונית.
    בירה, מסתבר, מתאימה לכולם.

    אהבתי

  19. רבקולית הגיב:

    "..האור. השמיים. החול. טמפרטורת המים. מזג האוויר. ברכת בוקר טוב של המציל. כלום היה אז מישהו שפוי שהיה מאמין לנו לו היינו מספרים לו *בלאט* כי ישראל, בהיותה בת 62 שנה בלבד, תהפוך למעצמה נאורה וחזקה בכל כך הרבה תחומים?.."

    כן, אני יודעת שזה מטומטם, אבל הבלאט הזה הצחיק אותי. כן, עבדתי תקופה לא קצרה עם דוברי רוסית. סליחה ושלום.

    אהבתי

  20. רב תרבותי הגיב:

    הבנתי למה טוב הבלוג הזה- הוא חוסך לי נבירה!
    2. ייאמר לזכות מחלקת המנויים של י. אחרונות שהם מעולם לא עשו לי בעיות. תמיד כשהתקשרתי הגיע לי העיתון או חלק אחר עד 12 בצהרי אותו יום.
    3. הפרויקטים האלו משעממים.
    4. אני מתחיל לחבב יותר ויותר את קוטנר
    5 הכי כיף להתלונן!

    אהבתי

  21. נוצה סגולה הגיב:

    פנינה רוזנבלום כותבת ביקורת ב"ממון" על רשת LAKA. ראשית, היא פותחת בכך שאך טבעי שייתנו לה לכתוב את הקטע בתור מייסדת תחום הקוסמטיקה והאיפור בארץ (או משהו כזה), אחר כך היא מלינה על כך שהעובדות אינן מאופרות וממליצה להן לסור לעמדות המכירה של מוצריה כדי שניתן יהיה להתאים להן איפור. ובין לבין היא מבקשת שידביקו לה אבני "סוברובסקי" (כך במקור) על הציפורניים. http://en.wikipedia.org/wiki/Swarovski

    אהבתי

  22. avi o הגיב:

    here is looking at you… the new york times reports

    אהבתי

    • לכבוד יום העצמאות הגיב:

      ניסיתי להגיב שם ולא הצלחתי. שלחתי בעזרת "שלח לכתב" את ההודעה הבאה

      (Dear Sir, I read your article, link below, but found no place for a response/talkback. Can you please add the message below to your article. Thanks. Please let me have, via my email, a link to that).

      Independence Day 2010
      *
      A little optimism.
      *
      Our situation, in Israel, has never been better than now!
      *
      Only television media make people think that the end of the world is near.
      *
      Only 65 years ago, Jews were brought to death like sheep to slaughter. Without country, without army.
      *
      Only 62 years ago, 7 Arab countries declared war on little Israel, the Jewish state, only a few hours after its formation.
      *
      We were 650,000 Jews against the rest of the Arab world.
      *
      Without IDF (Israeli Defense Forces) or Air Force. We were only a small group of stubborn people with nowhere to go.
      *
      Remember: Lebanon, Syria, Iraq, Jordan, Egypt, Libya (some argue Yemen and not Libya) and Saudi Arabia, all attacked at once.
      *
      The State that the United Nations "gave" us was 65% desert.
      *
      We started it from scratch.
      *
      Only 43 years ago, we fought three most powerful countries in the Middle East, and we crushed them in the Six Day War.
      *
      Over the years we fought various coalitions of 20 Arab countries with armies and huge amounts of Russian – Soviet Ammunition, and we still won.
      *
      We absorbed new immigrants in an amazing amount in relation to the size of the country and to the population and we bettered from each.
      *
      Today we have a beautiful country, a powerful military, a strong Air Force, Navy and a prosperous high-tech industry.
      *
      Google, Intel, HP, Microsoft, IBM and more companies opened research centers here. Recently we learned that a huge Chinese company, Huawei, is to open a research center in Israel.
      *
      Our doctors have won important prizes in medical developments.
      *
      We turned the desert into a prosperous land.
      *
      We sell oranges, flowers and vegetables worldwide.
      *
      We launched our own satellite! Three satellites at once! We're in good company: Along with the United States (300 million), Russia (240 million), China (1.4 million inhabitants) and Europe (France, England and Germany 50 million each), we are one of the only countries in the world that put something into space!
      *
      Israel today is among the few powerful countries that have nuclear technology capabilities. (We will never admit it, but everyone knows).
      *
      To think that only 65 years ago we were in disgraced and without hope.
      *
      We crawled out from the burning crematoriums of Europe.
      *
      We won all our wars. With a little nothing we built an empire.
      *
      Who are Khaled Mash'al (Hamas leader) or Hassan Nasrallah (Hezbollah leader) trying to scare us? They are amusing us.
      *
      As we celebrate Independence Day, let's not forget the essence of this Holy day: We overcame everything.
      *
      We overcame the Greeks,
      *
      We overcame the Romans,
      *
      We overcame the Spanish Inquisition,
      *
      We overcame the Russian pogrom,
      *
      We overcame Hitler, we overcame Germany and we overcame the Holocaust,
      *
      We overcame the armies of 7 countries,
      *
      Rest assure, we will overcome any enemy.
      *
      No matter where you look in human history. Think about it, the Jewish people, our situation has never been better than now.
      *
      So let's lift our heads up and remember:
      *
      No matter which country or culture is trying to harm us or erase us from the world. We still exist and well kept.
      *
      Egypt? Does anyone know where the Egyptian empire has gone? Greeks? Alexander the Great? Romans? Does anyone speak Latin today? Third Reich? Has anyone heard news of them lately?
      *
      Look at us, the Bible nation – from slavery in Egypt, we are still here, still speaking the same ancient language.
      *
      Right here, right now.
      *
      Maybe the Arabs do not know it, but we are eternal.
      *
      As long as we maintain our identity, we will be eternal.
      *
      So, sorry we are not worrying, complaining, crying or scared …
      *
      Business here is fine. It can definitely be better, but it is still fine. Never mind the nonsense in the media, they will not tell you about our festivals here in Israel or the people who continue to live, go out and meet friends.
      *
      Yes, sometimes we are in low morale, so what? It is only because we mourn the dead while they are celebrating over spilled blood, which is why we will win after all.

      אהבתי

  23. יובל הגיב:

    מצחיק שבכתבה של אמרוסי על הטייס הקטוע הוא מופיע מכוסה פרצוף ומזוהה רק בשמו הפרטי אבל מתואר כמנכ"ל בית ההשקעות "אסטרטג" שם אפשר למצוא בקלות את שמו ותמונתו

    http://www.astrateginvest.co.il/default.aspx?main=316&p1=292&p2=293&p3=294&lt=1&ut=1

    אהבתי

  24. בת הטוחן הגיב:

    ועוד מהשלכות פרשת קם/בלאו: הסרתי מרשימת חבריי בפייס את אלה המייצרים סטטוסים אנטי-ציוניים רדיקליים בתכיפות מדאיגה. תחושת הקלה בבית החזה, לחץ הדם מתייצב

    אהבתי

    • דוד הגיב:

      וואו כמה אמיץ מצידך

      אהבתי

    • קחחחחחח הגיב:

      איזה כיף להם

      אהבתי

      • הרב תרבותי שליט"א הגיב:

        בת הטוחן:
        את דוגמה ומופת לכולנו, במיוחד בימים לא פשוטים, כמו אלו הימים. היינו רוצים ללכת בעקבותייך בשביל חרשו רגלייך, בכיכרות הסואנות כמו במשעולי שדות.
        כיון שבניגוד ליחידי סגולה, איננו אחראים על העיצוב הגרפי המופלא טורו של יאיר לפיד מדי שבוע, קשה לנו בלי קצת הבהרות.
        למשל:
        מתי סטטוס הוא אנטי-ציוני?
        כיצד מאבחנים שהוא לא סתם אנטי-ציוני (עם מקף מחבר, כן?) אלא רדיקלי?
        מהי התכיפות שמעידה על מסוכנות לשלוות הנפש, וכיצד מודדים אותה? האם פייסבוק פיתחו כלי?
        רבים וטובים, מעמיר בניון ועד עוץ לי גוץ לי, חווים את ההתחבטויות הללו; כולם נושאים את עיניהם אלייך כדי שתאירי אותן באור חוכמתך ותובנותייך.

        אהבתי

  25. שולמית הגיב:

    "כמה עולה שעת חיסכון"

    פרויקט "עקרון דחיסת נתונים" כולל סיורים בשכונת עין כרם ותערוכת חומרים ארכיוניים, והוא מתחקה אחר קורות מגפת דבר שהתפרצה, כך נטען, בשנת 1948.

    ארוע שהתרחש ב1948 ולא סופר עד כה
    ע"פ המסופר, ימים ספורים לאחר הימלטות תושביו הפלסטינים של הכפר, הוא יושב ע"י קבוצת ניצולי שואה שעלו לישראל לא מכבר.
    זמן לא רב לאחר הגעתם של הניצולים לכפר, התפרצה במקום מגיפת דבר שהמיתה את תושביו. מלבד נזירים ונזירות שהסתגרו בכנסיה בזמן המגיפה, ידוע רק על אדם אחד ששרד אותה

    http://yonatanamirsnotes.wordpress.com/?blogsub=confirming#subscribe-blog

    אהבתי

  26. שאול הגיב:

    השם המאתגר הוא של הקרחון שנמצא מעל הר הגעש.

    אהבתי

  27. שועלן הגיב:

    רק אני רואה באיור של דניאל מורגנשטרן צללית של מטוס חמקן F117?

    אהבתי

כתיבת תגובה