הסוד הגדול: ענת קם מואשמת בריגול חמור

פוסט מתעדכן ———>>>>

ענת קם שירתה בלשכת אלוף פיקוד המרכז לשעבר, יאיר נווה, ומואשמת בכך שגנבה יותר מאלפיים מסמכים סודיים וסודיים ביותר מלשכתו (פעולות מבצעיות, שיטות הפעולה של צה"ל, סד"כ בזמן מלחמה, אמל"ח ועוד).
היא נמצאת במעצר בית מדצמבר 2009. ב-14 בינואר הוגש נגדה כתב אישום.
לפני חודש פחות יום יצאה לחל"ת מוואלה!.

חלק מהמסמכים, כך לפי האשמה, העבירה לכתב הארץ אורי בלאו, שהוגלה או אופסן ל/בלונדון, ולא משתף פעולה עם החוקרים. קודם לכן הציעה את המסמכים ליוסי יהושוע מידיעות, אבל זה לא יצא לפועל.
קם עשתה את הדברים מסיבות אידיאולוגיות.

בוואלה לא מוזכר רק בתוככי הכתבה שקם עבדה באתר כמה שנים, עד לפני זמן קצר?
הכותרת "עיתונאית מואשמת" מנכרת את קם ממקום עבודתה לשעבר.

הטוויטר של FakeAnatKam

. ynetחיילת-מרגלת.

בנרג', התואר "כתבת וואלה" מוזכר כבר בכותרת.
(אף שאין קשר בין עבודתה באתר לבין פעילותה כחיילת ולאחר מכן).

הארץ מרחיב ומפרט מתי הגיש בקשה להסרת הצו (בינואר) וגם את התנהלות השב"כ מול אורי בלאו והעיתון.
למה אין תגובות לכתבה? תודה לאל, צצו.

כתב האישום נגד ענת קם.

כתבת פרופיל על קם תופיע מחר במוספשבת של מעריב.

רון בן ישי חובט בכולם ומאשים את השב"כ, הארץ, בלאו וקם.
"הלקח שלנו", אמר ראש השב"כ, "הוא שהיינו צריכים להסיר את הכפפות בשלב הרבה יותר מוקדם. משכנו את הפרשה הרבה יותר ממה שדרוש, בגלל הרגישות לחופש העיתונות".

יואב יצחק מסכם.

אורן פרסיקו, כנ"ל.

עידוק מגולל את השתלשלות הפרשה ברשת.

במחשבה שנייה, כל הסיקור.

img_07121
קם, אפריל 2010

anatkam

קם, כנס אילת לעיתונות 2008 (עידו קינן, חדר 404 (cc-by-sa), שיכול היה לעשות כסף רב אם היה מוכר את צילומיו).


אריה עמיחי ריכז הכל.

נסים דואק הוא היחצ"ן של קם ואלו קו"חותיה.

מוטי קירשנבאום: כך הפכה העבריינית לגיבורה.
"כשפועלים בטיפשות שכזאת, מייצרים כזו חשאיות ומנסים להסתיר, תמיד צומחים הגיבורים תוך כדי הפרסום. היא עשתה עבירה? תשפטו אותה, אבל המחשבה של האחראים על כך, שתיגרם להם מבוכה, הביאה אותם להסתיר את הסיפור, וכך הפכה העבריינית לכאורה לגיבורה"

גרסת השב"כ, מתוך אתר השב"כ.

יומן הפרשה/ארכיון
הכתבה של אורי בלאו מהארץ, מנובמבר 2008 על חיסול מבוקשים, שעברה, כמובן, את אישור הצנזורה.
בלאו, מתברר, הגיע להסדר עם כוחות הביטחון.
הוא התחייב להעביר את כל החומר לשב"כ ולא עשה זאת.
ההסדר בין בלאו לשב"כ הופר, והוא דרוש כעת לחקירה ע"י השב"כ.
המו"מ בין הצדדים התפוצץ לפני יומיים.


ishurzahal

יהונתן דחוח-הלוי כתב ב-News1 שבלשכה יש כנראה גרון עמוק ב-30 בנובמבר 2008.


בפוסט של 27 בדצמבר, בעל הכותרת המטרימה תאונה ביתית כתבתי:

עיתונות במצור
עיתונאים מוטרדים חדשות לבקרים מצווי איסור פרסום שונים שמצרים את צעדיהם.
אפשר לתרחש כי יש מי שעלולים למצוא עצמם כבולי מקלדת בגלל חשד שהתעורר נגדם.
תאונות עבודה כאלו קורות גם קורות, ולא דווקא במדינות השכנות.
מאוד קשה לדעת אם עיתונאי כלשהו נחקר או נעצר כשאסור לשאול, לכתוב או לומר כלום.
למה? מאחר שפעמים רבות אסור לספר אפילו על קיומן של חקירות כאלו ואחרות.


ב-4 בינואר חזרתי על כך. ובפעם השלישית, ב-25 בינואר.
ב-24 בינואר יצחק טסלר תוהה בנרג' איך עיתונאית עצורה חודש. אי אפשר להגיב לקטע.
וב-11 במרץ, המשך: על החופשה של ענת קם ותזכורת לקטע הזה.
ב-14 במרץ ריצ'רד סילברסטיין מתיקון עולם כותב לראשונה על הפרשה (ומשנה את סטטוס הפוסט).
ב-25 במרץ – חנוך מרמרי ונעמה כרמי.
28 במרץ – סילברסטיין, תיקון עולם, כותב שוב על הפרשה.
ב-30 במרץ הזכרתי את האינדיפנדנט. אתרים נוספים חזרו פחות או יותר על אותו דיווח, בשינויים קלים.

ב-1 באפריל כתב על כך ידיעות – "ידיעות הוא הנועז ביותר" (אחרי הפרסומים באתרים הזרים). בימים הקרובים פמפם על כך ידיעות בכל יום ידיעה קצרה.

cenzorship3

ב-2 באפריל כיוונתי לכל המקורות הזרים.
3 באפריל – הגרדיאן וקול ישראל בערבית.
יוסי גורביץ' (החברים של ג'ורג') כותב מכתב פתוח לביה"ד לפשעי מלחמה.
ג'ודית מילר על הפרשה, טקסט שתורגם לידיעות:
6 באפריל – העמוד השחור של ידיעות.

כל כלי התקשורת מדברים על כך, ראש מועצת העיתונות דליה דורנר קוראת להסיר את הצו, ירון דקל מקדיש בהכל דיבורים כמעט שעה לפרשה (וגם אני תורמת 2 גרוש).
עידן לנדו מחזיר את הפוסט שלו, המשווה בין קם לטלי פחימה (?)
רחביה ברמן ב-youpost  מספר כל מה שהוא יודע.
7 באפריל – כל העיתונים מצטרפים לידיעות.
8 באפריל – העיתונים מדווחים שהבוקר יוסר הצו.

dlataim


קם עצמה סבורה (או הייתה סבורה) שככל שייכתב על הפרשה בעברית פחות, יועיל הדבר להתנהלותה מול רשויות החוק.
עכשיו, לכו תתווכחו אם הרצון/טיעון הזה:
מצד אחד, אם קם פעלה כלוחמת צדק, כמי שבטוחה בדרכה, אז יאללה, שתילחם עד הסוף, תיקח אחריות, ותשב בכלא כמה שצריך, על פי חוק, ואז תשתחרר ותמשיך במלחמותיה.

מצד שני, קם רוצה, וזה הכי אנושי ומובן מאליו, להיחלץ מהעניין עם כמה שפחות נזקים.
עכשיו, מה תגידו לה? חביבתי, את נושאת הדגל, את תהיי ז'אן דארק שלנו, חייך האישיים לא מעניינים אותנו כלל, בזכותך תשתנה מדיניות ישראל (וצה"ל), אחרי שהצבעת עליה בפני כל העולם? היצמדי לאידיאלים ולעקרונות שלך? אנחנו צריכים אותך על הגדר, כשהתייל מנקב את גופך?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שוטף פלוס 30, עם התגים , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

309 תגובות על הסוד הגדול: ענת קם מואשמת בריגול חמור

  1. כלבה שבוע הגיב:

    הצו שפרסמת כאן חתום בידי השופטת עינת רון ששירתה את צה"ל (כן- שירתה את צה"ל, לא רק שירתה בצה"ל) 24 שנים כפרקליטה. http://elyon1.court.gov.il/heb/cv/fe_html_out/judges/k_hayim/168020717.htm

    מעניין איך גורמי הבטחון מוצאים את השופטים הנכונים להם, כשצריך

    אהבתי

  2. עין הגיב:

    הפירוט הילדותי של פרטיה האישיים של קם (כמה ילדים יש לאחותה וכו') בהודעת יחצנה עורר בי גיחוך. אבל הכוונה ברורה: דה-דמוניזציה של המרגלת המסוכנת כפי שמציג אותה השב"כ, והפיכתה ל"בת השכן" המקסימה והתמימה, בת למדריך טיולים נכה צה"ל, רקדנית באלט קלאסי וכתבת חינוך וברנז'ה לשעבר. סך הכל ילדה חמודה ולא מזיקה. אמא שלה מתראיינת ומדגישה שמעולם לא היתה פעילה בשמאל, ואפילו "מתנגדת לסרבנות". אוהו!

    אני צופה בערוץ החדשות של 2 באינטרנט, רואוה את רוני דניאל מדברר את צה"ל והשב"כ. מגיש החדשות מנסה בכוח להשליט תל-אביביות אסקפיסטית פרו-קם, אבל אפילו פרופ' סוזי נבות עושה לו חיים קשים, ואומרת שצו איסור הפרסום היה במקום כדי למנוע נזקים לבטחון המדינה. המגיש המבואס מפסיק את שניהם. קטעים.

    אבל למה זה מעניין אותי?

    קם אספה מסמכים סודיים ביותר על פעילות תפיסת מבוקשים בעבר ובעתיד, וצרבה אותה והעתיקה אותם למחשב בבית שלה, שיכלו להיגנב, או לעבור לפייסבוק אפילו. כלומר, מכתב האישום משמע שהיא אפילו לא יודעת לצרוב מסמכים, כי היא צרבה אותם "באמצעות אחר", כלשון האישום. מי שלא יודעת לצרוב בדיסק, לא יודעת לשמור מסמכים מגניבה או דליפה, חוץ מהיותה "לא מורשה" להפיץ אותם בכלל.

    בתולדות חייה המיוחצנים אומרת קם שאבא שלה, יגאל קם, הוא נכה צה"ל "שנפצע בפעילות מבצעית בצנחנים ב1968 ".

    באותה תקופה שענת קם שיחקה במסמכים הסודיים האלה, הבן שלי תיפקד כמפקד צוות שלכד (לא חיסל) טרוריסטים מבוקשים באזור פיקוד המרכז.

    כלומר, לדוגמה: אחרי מסע לילי מסוכן של שמונה שעות שלושה חיילים חודרים לבית בכפר או בפרברי עיר ערבית, ותוך דקות צריך להתגנב, לשלוף אותו מהמיטה ולמסור אותו למי שצריך כדי שימסור מייד פרטים היכן הקלצ'ניקוב או חגורת הנפץ שאיתם הוא היה עתיד לעשות פיגוע רצח באזרחים בשעות הקרובות. הכל נעשה במהירות, כדי למנוע צחבריו ושכניו להתאסף ולעשות לינץ' בחיילים ולסכל את תפיסת הרוצח. שום אלימות, רק תיחכום ומהירות. הצלת חיים, לילה לילה, במשך חודשים רבים.

    המשחק של ענת קם במסמכים, והנסיון למסור אותם אותם לעיתונאי אחד, והמסירה בפועל לעיתונאי אחר (כדי לטפח קשרים לקראת קריירה עיתונאית? לא נראה לי מופרך) יכול היה לגרום לבן שלי להיות נכה צה"ל שנפצע בפעילות מבצעית. או יותר גרוע. מסמך אחד דולף, מגיע למישהו, והוא מתכנן מארב, וכו'.

    הבן שלי והחיילים אחרים שענת קם סיכנה גם הם צעירים תמימים שאוהבים בלט קלאסי, שיש להם דודים עם ילדים חמודים, שרוצים לעבוד בוואלה אחרי השיחרור, או ללמוד היסטוריה ופילוסופיה באוניברסיטה.

    ולכן אני מאד כועס. ולא אכפת לי שהיא תשב בכלא, אם זה ירגיע כמה חיילות וחיילים שמתכננים לצרוב כל מיני מסמכים ולמסור אותם לכל מיני עיתונאים. הם אולי "לוחמי צדק" (וזה בודאי נתון לויכוח), אבל הם אנשים חסרי אחריות שמשחקים בחיים של אחרים. וזה ממש לא בסדר.

    הפרשה הזו היא לא התרחשות עיתונאית בבלוגיה. היא מדברת על מה שקורה בסמטאות אפלות ומסוכנות, שהילדים שלנו ושל השכנים שלנו מסתובבים בהן בלילות עם המון ציוד וצבע שחור על הפנים. כדי לתפוס רוצחים או למנוע רצח.

    אני לא אוהב את אנשי הממסד הבטחוני האלמוניים כפרטנרים לשיח פילוסופי על חופש הביטוי. אבל אני בהחלט מעדיף אותם כשומרי מסמכים מסווגים מסכני חיים, על פני עוזרות רל"ש רקדניות באלט קלאסי, שצורבות אותם על דיסקים כדי לקדם קריירה עיתונאית בוואלה ברנז'ה.

    אהבתי

    • עין לציון הגיב:

      כל הכבוד "עין" המאמר הכי רציני שקראתי היום! שיזהר הבן שלך! בעיקר אם הוא מגיע לת"א על מדים, הרבה יותר מסוכן משכם.

      אהבתי

    • דוד הגיב:

      ענת קם לא סיכנה אף אחד היא העבירה את המסמכים לאחר המבצע

      אהבתי

      • עין הגיב:

        בכל הדיווחים הודיעו שבמסמכים היו גם תכניות למבצעים עתידיים, וגם – וזה הכי חשוב – פירוט נהלים של מבצעים כאלה. אם זה לא מסוכן, אז מה מסוכן (לא רק לבן שלי וחבריו, גם למי שגר במרכז תל אביב, ואיזה לוחם חופש מג'נין מתכנן לפוצץ אותו).

        אהבתי

      • עין הגיב:

        וליתר דיוק, הנה מה שכתבה וולווט בתחילת הפוסט: "ענת קם שירתה בלשכת אלוף פיקוד המרכז לשעבר, יאיר נווה, ומואשמת בכך שגנבה יותר מאלפיים מסמכים סודיים וסודיים ביותר מלשכתו (פעולות מבצעיות, שיטות הפעולה של צה”ל, סד”כ בזמן מלחמה, אמל”ח ועוד)". "שיטות הפעולה של צה"ל", "סד"כ כוחות בזמן מלחמה", זה בעייתי, דוד, וזה מסוכן מאד. רוב המסמכים (1950 ליתר דיוק) עדיין נמצאים במחשב הנייד החדש של אורי בלאו, בלונדון, עם עוד כמה גיבויים יש להניח.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        בחדשות 10 דיווחו שבלאו ניסה לפרסם שבוע לפני עופרת יצוקה את תכנית הפעולה של צה"ל למבצע, והצנזורה מנעה זאת ממנו.
        האם גם זה לא מסכן אף אחד?

        אהבתי

      • לדאוד הגיב:

        אתה בדיחה עצובה,

        אהבתי

      • דוד הגיב:

        עלינו לחכות ולראות את תגובתו של בלאו ותגובתה של ענת שמכחישים בנתיים את טענות השב"כ האלו.
        יש לזכור בכל מקרה שדבר לא עבר לידי ידיים עוינות.
        אמנון אברמוביץ חשף את אבישי רביב/שמפניה ואף אחד לא דרש להעמידו לדין
        תא"ל יצחק יעקב,(יצ'ה) שהואשם תחילה בריגול חמור נגד מדינת ישראל זוכה לבסוף
        לאחר שהיה במעצר שנה וחצי!!
        הנה הפרטים:
        המעצר והמשפט של יצה לפני כשמונה שנים היו בגינו של זיכרון עלום, ששלטונות הביטחון ראו בו סוד מדינה כמוס והתייחסו לדיבור עליו – ולו גם במסגרת של ראיון עיתונאי שהוגש לביקורת הצנזורה – כאל אקט שיש לראותו משפטית לא פחות מאשר "ריגול חמור".

        הפרשה התנהלה בסודיות מוחלטת על ידי כל זרועות ממלכת הסוד: הצנזורה הצבאית הטילה חסיון מוחלט על אותו זיכרון עלום, פרקליטות המדינה הטילה צו איסור פרסום על הפרשה, ואדריכל ממלכת הסוד, ראש מלמ"ב אז יחיאל חורב, ניווט את קמפיין הממלכה כולה.

        שנה וחצי לאחר שיצה "הועלם" במעצר סודי בנמל התעופה בן גוריון הסתיימה הפרשה בקול ענות חלושה. יצה זוכה מסעיף האשמה המרכזי, סעיף "הריגול החמור", והורשע על סעיף טכני בעיקרו של "מסירת ידיעה סודית לאנשים בלתי מוסמכים" (סעיף המתאים לכל אקט של הדלפה, ולכן אינו נאכף). במין צדק פואטי סייעה הפרשה לכך שחורב איבד הרבה מיוקרתו.

        פרסומים על הפרשה בחו"ל ולאחר מכן גם בארץ, כולל גם שלי, גילו, שאותו זיכרון עלום משיק לסודות אטומיים עתיקי יומין. הדבר עולה גם מכתב הכרעת הדין שפירסם בית המשפט. האובססיה של ממלכת הסוד להגן על הסוד העלום, שעד אז היה ידוע למתי מעט בלבד, היא שהביאה לפרסומים על אודותיו.

        כך או כך, יצה הוא כנראה הישראלי ששילם את המחיר האישי הכבד ביותר (הוא היה עצור כשנה וחצי) על עניין, שמן הנכון היה לסיימו בשיחת הבהרה בלבד. על כך מסכימים כיום רבים במערכת הביטחון. דבורה חן, ראש המחלקה הביטחונית בפרקליטות בתקופת פרשת יצה, אמרה: שדעתה היתה, כי צריך לגמור את הפרשה בעסקת טיעון – שתוצאותיה היו דומות לאופן שבו בית המשפט אכן סיים את הפרשה.
        ימים יגידו איך יירד השב"כ מהעץ של ענת קם וכל האיומים וההפחדות שהוא מבריח
        כבר עתה ברור כי באף רגע לא נשקפה סכנה לאף אחד וכל החומרים שבלאו רצה לפרסם הועברו לאישור הצנזורה.

        אהבתי

      • עין הגיב:

        דוד, כפי שכתבתי כבר בלאו חתם על הסכם שבו הוא מסכים לתיאור המסמכים כ"תכניות אופרטיביות ומבצעיות (לרבות כאלה שכבר מומשו)". כלומר, יש שם גם כאלה שטרם מומשו, ונהלים והנחיות קבועות.
        כל הגמגומים המגוחכים של אלפון בערוץ 2 ("איזה מסמכים? את תעודת החוגר שלו? מה זה מסמכים בכלל?" וכו') לא משנים את העובדה שבלאו מודה שיש בידיו עדיין מסמכים המהווים סכנה לחיי אנשים.
        הסכנה ממשיכה כל רגע שהמסמכים עדיין מגובים במחשבים שלו בלונדון או אצל עיתון הארץ והם חשופים לגניבה. נקודה.

        אהבתי

      • לדאוד21:45 הגיב:

        אתה בדיחה עצובה,.,

        אהבתי

      • דוד הגיב:

        עין-ההסכם נחתם ב-15 בספטמבר 2009, בעקבותיו העביר בלאו לשב"כ כ-50 מסמכים מסווגים – מתוך כ-2,000 שהשב"כ טוען שהיו ברשותו, מנגד, התחייב השב"כ לא לחקור את בלאו על מקורותיו העיתונאיים, לא לחקור אותו כחשוד, ו*לא להשתמש במסמכים כראיה בהליך משפטי נגד החשוד בהדלפה*.
        ההודעה שפירסם אתמול משרד המשפטים נמסרה גרסה מעט שונה לעניין: נטען כי בלאו התחייב בהסכם להעביר "את המסמכים הסודיים שבידיו, לרבות מסמכים 'הכוללים תוכניות אופרטיביות ומבצעיות'"
        כאמור לא שויכה האמירה לאילו תוכניות ולא קשר לעופרת יצוקה ובכל מקרה זה לא כתוב בהסכם עם בלאו
        זמן קצר לאחר ההסכם עצר השב"כ את קם, בחשד שהיא המקור של בלאו. ומכך מסתבר שהש"כ כן השתמש במסמכים ע"מ כראיה נגד החשודה בהדלפה בניגוד להסכם עם בלאו כך שמי שהפר את ההסכם הוא השב"כ
        "בינואר 2010 הודיע השב"כ לעו"ד מוזר שמרשו מבוקש לחקירה", נמסר מ"הארץ". "עו"ד מוזר השיב שדרישה זו סותרת את תנאי ההסכם, ושהוא מייעץ לאורי בלאו לא להיענות לה. מרגע זה, סירב השב"כ לעמוד בתנאי ההסכם שעליו חתם".

        אהבתי

    • איפה עין? הגיב:

      איפה היו כל הפרטים על המרגלת? תפנה אותנו.

      אהבתי

      • עין הגיב:

        הנה, כאן לדוגמה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3873204,00.html

        "עוד סיפרה בביוגרפיה על משפחתה:

        "ההורים שלי: עדה גרשט, עובדת סוציאלית במשרד הרווחה, ויגאל קם, בעבר סוכן ביטוח ומדריך טיולים בארץ ובחו"ל.

        אבא שלי נכה צה"ל שנפצע כלוחם בצנחנים בזמן פעילות מבצעית במילואים ב-1968. יש לי שתי אחיות ואח מהנישואים הקודמים של אבא שלי, לאחי יש שני ילדים ולאחת האחיות שלי יש בת וילד/ה נוספ/ת בדרך. אותה אחות נשואה לסמי סוקול – כתב של הוושינגטון פוסט, שכמובן דבר לא הועבר אליו"."

        אהבתי

      • יוקד צח הגיב:

        תקשיב טוב, עם כל הכבוד למשפחתך העשויה ללא חת והלוחמת בסמטאות. מה שמתחולל כרגע סביבך הוא מקארתיזם מוחלט, שאתה כמובן עיוור משינאה ומדעות קדומות כדי לראות. ענת קם מואשמת ש"ריגלה" – בשעה שהיא מסרה מסמכים ל… מי? ובכן, לעיתונאי של "הארץ", הנתפס אצלך כמובן כעיתון "שמאלני", ובקיצור – ענת קם מואשמת שמסרה מסמכים לידי האויב המסוכן ביותר של הישראליות הנוכחית כפי שנדמה לאנשים שכמותך שלהם היא שייכת: השמאל הישראלי. לא לידי חמאס, לא לידי אף גורם ערבי אחר; לידי עיתונאי ישראלי. זהו פישעה הנורא של ענת קם. זהו ה"ריגול". השמאל מוצג בפרשה הזו – על ידי השלטונות, והאספסוף הצפוי מסוגך – כאויב ישראל. עכשיו זה רשמי. סופי. מי שמשתף פעולה עם ה"שמאל" הוא מרגל. דינו מאסר. ענת קם נכנסה לרשימה השחורה ותיאסר. נראה מי יהיו הבאים בתור. אם זה לא מקארתיזם, אין לי מושג מה כן.

        אהבתי

    • אני הגיב:

      צודק. מה לעשות.

      אהבתי

    • גלית ד. הגיב:

      תודה עין על שבטאת היטב מה שהרבה הרבה מרגישים.

      אהבתי

    • דוד הגיב:

      אין ספק שעליך עין הפחדות השב"כ אכן עובדות
      מאומה מכל שכתבת לא קרה ולא נשקפה לרגע סכנה לאף אחד כתוצאה מפעילותה של קם
      כן קרה הרבה כתוצאה מפעילות המטכ"ל שהפר את חוקי המדינה
      אני מעדיף רקדנית בלט קלאסי עם מצפון ומוסר על פני אנשים ששמים ללעג את החוק במדינה

      אהבתי

      • עין הגיב:

        כנ"ל, כנ"ל.
        כל רגע שהמסמכים עדיין בלונדון או אצל "הארץ" הם חשופים לגניבה והעתקה ע"י גורמים עוינים. זה פשוט וברור לכל בר דעת, בלי קשר לדעות פוליטיות.
        אני לא צריך הפחדות מהשב"כ. כפי שכתבתי – זה מסכן את הבן שלי ואת החברים שלו. הבלאו הזה גנב גם את תכניות עופרת יצוקה (וחיילת ישבה על זה בכלא). נו, תאר לך, הבן השני שלי נלחם שם. אז אני ממש כועס.
        העיתונאי הזה ודומיו, שמשתמשים בחיילות ילדות מתלהבות בנות 20 הם פצצה מתקתקת. לא בגלל כשרונם העיתונאי, בגלל הפקפוק שלי במיומנותם להגן על המסמכים שברשותם מהעתקה וגניבה.

        אהבתי

      • לדאוד21:49 הגיב:

        אתה בדיחה עצובה,.,.

        אהבתי

      • דוד הגיב:

        עין-
        לפי בלאו והארץ הוא מסר את כל מה שהיה ברשותו
        יותר מזה – המחשב הושמד כך שגם אם היו בו תיקיות נסתרות הן הושמדו
        הוא לא לקח איתו קבצים של חומר מסווג לחוול וזה גם לא נטען אפילו ע"י השב"כ אז אפשרל הירגע
        עמוס שוקן ודב אלפון אמרו גם הם שאין בידם דבר. כך שהבנים שלי ושלך לא בסכנה ולא היו מעולם בסכנה בגלל החומרים שהוציאה ענת קם
        קציני צה"ל רבים מחזיקים בידיהם חומרים מסווגים בבית בלי רשות ולא נענשו עד היום…
        רק לפני שבועיים הואשם מג"ד מילואים בצה"ל שהחזיק במחשב שלו מסמכים מסווגים מעופרת יצוקה ומחשבו הוחרם אך בסוף יצא זכאי
        רק להזכיר שוב, מה שצריך באמת להטריד את כולנו הוא נטילת החוק לידיים של צמרת הפיקוד הצה"לי ששמה עצמה מעל לבג"ץ ולהוראותיו

        אהבתי

      • לדאוד 9:09 הגיב:

        אתה בדיחה עצובה וזה מה שצריך להטריד לפחות אותך.

        אהבתי

    • שטוטית הגיב:

      כל אלה שמקילים ראש בחומרת המעשה, כפי שעין הטיב לבטא,
      רובם לא חיו לאחרונה תחת אש ותחת איום קיומי יומיומי ואת נאסראללה לדוגמא הם מכירים רק מהטלביזייה אבל לא חשו את חום טיליו לידם כמו שמעולם לא קיבלו מטר אבנים על ראשם בלכתם ברחוב או איומים והפחדות משכנים שמשום מה בחסות מדינת ישראל הם תומכי שייח ראאד.
      .
      הקיצ'ר הם לא גרים בגליל-המערבי הם רק מגיעים לנגב חומוס ולבלות בצימר
      כמו שבעוטף עזה ובאשקלון ושדרות הם לא נמצאים.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        צודקת.
        אני בתור תושב גוש-דן מחכה לרגע שבו גם אנחנו נספוג כמה טילים מחזבאללה או מחמאס (ויש סיכוי טוב שזה יקרה בעימות הבא עם אחד מהם). זה לא פייר שרק הפריפריה סופגת.
        אולי זה מה שנחוץ כדי לפוצץ את הבועה שאנשים חיים בה פה (כנראה שעבר יותר מדי זמן מאז פיגועי האוטובוסים והקניונים).

        אהבתי

  3. רן לוי הגיב:

    עין ריגשת אותי, והשמאל ההזוי באמת ירד מהפסים – אבל זו דמוקרטיה ומותר להם לחרטט כמה שהם רוצים,

    וגם להוציא לאור את השטירמר מבית חוקן ובית הוצאה נאצי שמנסה ככל יכולתו לפגוע בלגיטימציה לקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

    ברור שהחוקן ונתיניו רוצים כולם במדינה דו לאומית – או כפי שהם קוראים לה "מדינת כל אזרחיה".

    אהבתי

    • לוי הגיב:

      תשאר! אל תשאיר אותנו לבד פה מול הקמים עלינו לכלותינו!
      אתה לא מבין שהדיסק נמצא גם אצל אלפון, אצל שוקן,אולי גם אצל גידון לוי… אתה קולט? מה זה להעתיק דיסק? מה הבעיה שאיזה עמירה הס כזאת תמסור את זה תוך כדי נשיקה להנייה?
      אני בטוח שהמחבל בלאו, או איך שקוראים לו, יעביר את זה בלונדון לאחיו מארגוני הטרור, למה לא? מה ההבדל אם זה יפורסם בהארץ או באל ג'זירה? מה האפליה הזאת?
      אתה קולט?

      אהבתי

  4. הדס הגיב:

    התגובות שמופיעות כאן ובכל המקומות האחרים,כולן אוטומטיות ונובעות מתוך הדוגמתיות הפוליטית של כותביהן ומהעדר היכולת לבחון כל מקרה לגופו במנותק מהדעות הפוליטיות של הכותבים – הן עיתונאים והן מגיבים וטוקבקיסטים.
    את האוטומטיות של התגובות אפשר להבהיר בדוגמא הבאה : אילו היה מתברר שבפיקוד מרכז קיימים קצינים שמשמשים כ"חפרפרות" של ארגוני ימין קיצוני וממהרים לדווח לארגוני הימין הקיצוני על כל תוכנית לפינוי מאחזים בלתי חוקיים כל תומכי קם היו ממהרים לחרף ולגדף את אותם קצינים ו"הארץ" היה יוצא בכותרות ראשיות ובדרישות נחרצות מהצבא לעשות מעשה ולסלק את אותם גורמי ימין מהצבא ואילו מחרפי קם היו מגינים על אותם קצינים ועל זכותם לפעול בדרך שפעלו.
    עצוב ומבהיר מדוע בישראל לא מתקיים דיון ציבורי אמיתי.

    אהבתי

    • עין הגיב:

      כאחד שכתב כאן אחת מהתגובות ה"אוטומטיות ונובעות מתוך הדוגמתיות הפוליטית של כותביהן ומהעדר היכולת לבחון כל מקרה לגופו במנותק מהדעות הפוליטיות של הכותבים", כלשונך, אני מודיע לך שגם בדוגמה שהבאת הייתי חושב שמגיע עונש למדליפי מסמכים לתושבי מאחזים.

      אבל, שלא כמו בדוגמה שהבאת, כאן, מצבור המסמכים הענקי שהיא גנבה כולל מידע שמסכן בפועל חיים של מאות חיילים ומיליוני אזרחים שהרוצחים הנלכדים (והמחוסלים) מתכננים לרצוח אותם.

      וזה הבדל גדול, לעניות דעתי.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        קראת את המסמכים האלה?

        אהבתי

      • עין הגיב:

        לא, אורן, לא קראתי. ואתה? קרא (כאן http://j.mp/bh5zBl) על החייל שפירסם בפייסבוק על מבצע (אחד, שם הכפר ושם היחידה). תשווה למסמכים שגנבה הגיבורה (אלפיים!, מצגות נהלים וסד"כים)

        אהבתי

      • עין הגיב:

        עכשיו ראיתי שאורי בלאו בעצמו מאשר את זה, כאשר הוא חתום על הסכם עם השב"כ, שבו תוארו המסמכים כ"תכניות אופרטיביות ומבצעיות (לרבות כאלה שכבר מומשו)". הציטוט הוצג בערוץ 10 ע"י אלון בן דוד.
        כלומר, אורי בלאו מודה שבמסמכים יש פרטים של נהלים ותכניות עתידיות.
        זה רלבנטי גם לדבריו של דוד בהערה לתגובה 52 למעלה.

        אהבתי

    • להדס הגיב:

      די, הגיע הזמן שתביני המדינה מחולקת לשני עמים 1) אלה שמשרתים בצבא, אוהבים את הארץ מטיילים בה,נותנים אמון בבתי המשפט, מקיימים את החוק, משלמים מליונים מס הכנסה…
      2)מתקראים בכל מיני שמות כמו שמאל, תלביבים, אנרכיסטים,פוסט ציונים…אל ה בשבילם בימ"ש זה אוסף שלאנשים שרק אם האינטרס שלהם מתאים הם מכבדים(אם זה נגד הימין או בעד אויבי ישראל), הם שולחים את ילדיהם לח"ול ללמוד במקום לשרת בצה"ל שולחים אותם לבתי צפר אנטי ציונים, למנהלים שמחנכים אותם, (אם הם כבר מתגייסים) להיות גייס חמישי , כמו המרגלת הפושעת,בשבילם ישראל זה אוסף פרימיטיבים שחיים מחוץ לת"א, לא משנה איפה, שדרות לא נכללת בישראל שלהם למשל. בשבילם יד השמונה וקרית שמונה זה אותו דבר (בשטחים). את ירושלים צריך להחזיר כולה ! זה סתם צרה עם ערבים דתיים, וכל מיני זבל ,הבירה זה ת"א (רצוי עם בירה תוצרת חוץ).החלום שלהם הוא ניו יורק אם הם סטרייטים ,אם לא אז לוס אנג'לס וברלין.
      בכלל לא משנה, אם המרגלת הפושעת עשתה פשע שבכל מדינה בעולם הייתה הולכת לכלא לכל ימי חייה, ה"נאורים" יתמכו בה" העיקר נגד צ"הל, נגד ישראל, להיות מיוחדים, נאורים, כמו בסיקסטיס בויטנאם,"אנחנו נאו ליברלים", מיוחדים, אחרים, נאורים… בתחת שלנו הפרימיטיבים האלה עם הצבא שלהם(דתיים, אתיופים,רוסים דרוזים..).
      המקסימום שאנחנו מוכנים זה בקריה 8200,קל"ב לאוניברסיטת אל נג'ח ברמת אביב.
      אין שום חשיבות איזה ארוע יהיה פה. כך היה כך יהיה!
      מלחמת אזרחים? כן! אם הימין יזכה עוד פעם, כן!!!

      אהבתי

  5. כרגע בערוץ 10 הגיב:

    דיווח מחו"ל שאולמרט אמר שהוא לא לקח שוחד בפרשת הולילנד. כלומר אולמרט לא שולל קטגורית לקיחת שוחד אלא הוא מרגיש חייב להתייחס בנימה פרטנית לגבי כל פרשייה. לפחות זה מה שאני הבנתי מההודעה הזאת.

    אהבתי

  6. הקיד הגיב:

    טוב, אני מניח שניסיונותי בעבר לשאול אותך האם הפיסקאות הסתונות מתייחסות לפרשת קם באו לקיצם.
    מעניין שעל אף התחושה שהמידע כולו על הפרשה היה בידינו, מתברר, שיש חידושים והפתעות רבים:
    1. 2000 מסמכים שחלקם עוסקים בסד"כ ובתוכניות מגננה? בהחלט ברוך למי שטוען שהיא רק רצתה להתריע על מחדלים וברוך עוד יותר גדול לה ולטענת החשיפה העיתונאית המוגחכת. למרות זאת ייתכן שבקרוב נראה פה עוד אחד מהפסיכים של השמאל שיספרו שכל המסמכים מעידים על פשעי הכיבוש והאג ובלה בלה בלה בלה
    2. ההתנהלות של הארץ היא באמת הזויה. העיתון עוד מתנאה בזה שהוא מחזיק את בלאו בלונדון אחרי ששניהם שיקרו את השב"כ. הכי מצחיק הוא החטא ועונשו- הארץ ובלאו לא עידכנו את קם על החקירה (כנראה חשבו שהג'וב בואללה סידר מבחינתם את העניין) ולכן כשהיא נחקרה התברר שבלאו שומר עוד כמות סימלית של 1950 מסמכים. ייתכן שאלו דפי טיוטה למדפסת… בכל אופן מדובר על רגע של נחת לאולמרט בימים טרופים אלו- בלאו היה אחד מרודפיו הראשיים. עכשיו ייתכן ששניהם מבלים יחד באותה דירת מסתור, ומי יודע, אולי עוד יחלקו ביד תא במעשיהו…
    3. מסתבר שהפרקליטות רצתה שקם תשב בנווה תרצה ודווקא ענת רון המושמצת כאן על ידי מיטב הכותבים של השמאל ההזוי הקפידה להשאיר אותה בבית שוב ושוב. ראוי להזכיר שזו פרקטיקה ידועה בשמאל. סתם שופט הוא קודש קודשים שאינו טועה. שופט שנותן בטעות החלטה שאפשר לפרש כימנית הוא פסול, מוטה ופוליטי.
    4. שיא השיאים של הפרשה- השב"כ מצהיר באתרו שבמסגרת ההסכם הראשון עם בלאו הושמד מחשבו בנוכחותו והוא קיבל "במימון השב"כ" מחשב חדש!!! אני הייתי מקווה שבקרוב ימשיך השב"כ לפנק את בלאו והפעם, כאמור, בפנסיון מלא על חשבון משלם המיסים לעשר עשרים שנה. את המחשב שישאיר לאלפון ולבכר למזכרת, שיוכלו להתבונן בו יום ולהיות גאים בעצמם.

    אהבתי

    • הקיד הגיב:

      תוספת מאוחרת:
      קראתי עוד ששווי המחשב המדובר הוא 14,000 ש"ח. מישהו פה פינק את עצמו על חשבוננו. מזל שהאייפש עוד לא יצא בארץ כי יש מצב שבלאו היה מבקש כמה חתיכות.
      ועוד מילה לחובבי- "הוא רק דיווח על פשעים שבוצעו והציל את הדמוקרטיה"- מתברר שבלאו תיכנן לפרסם את התוכניות של עופרת יצוקה שבוע ל-פ-נ-י המבצע. עכשיו בטח יבואו ברמן וכל החבורה ויגידו שזה מה שמוכיח שבעופרת יצוקה היו פשעי מלחמה ובלאו הוא בכלל סוג של נביא. אני אישית מעדיף לחשוב על כל החיילים שהיו נהרגים כתוצאה מחשיפת התוכניות.

      אהבתי

      • עין הגיב:

        איפה כתוב שבלאו תיכנן לפרסם את פרטי עופרת יצוקה?

        אהבתי

      • עין הגיב:

        הנה, מצאתי.
        יהונתן דחוח הלוי (בקישור שהובא בפוסט): "אין זו פעם ראשונה שששמו של אורי בלאו נקשר ל"הפעלת" מקורות בתוך לשכות מפקדים בכירים של צה"ל. באוקטובר 2002 דיווח Ynet כי חיילת המשרתת כפקידת לשכה באחת מהמפקדות ברצועת עזה, נידונה ל-35 ימי מחבוש בפועל, באשמה שהדליפה מסמכים מסווגים ובהם סיכומי תחקירים ודוחות מודיעין למקומון הירושלמי "כל העיר". על-פי גורמים צבאיים, המסמכים הגיעו לידי הכתב הצבאי של העיתון, אורי בלאו."

        בכלל, מגיע צל"ש לדחוח-הלוי על הגאונות הבלשית כשהסביר כיצד הוא מניח שהמקור הוא בפיקוד מרכז. הוא כותב: "ניתוח המסמכים שפרסם אורי בלאו עשוי ללמד עוד כי "הגרון העמוק" עליו הוא נשען נמצא בסבירות גבוהה במפקדת פיקוד המרכז, ולו (או לה) גישה ללשכת מפקד פיקוד המרכז או הרשאה למערכת המחשב של הלשכה. המכנה המשותף של המסמכים שחשף אורי בלאו (על פעילי השמאל והסיכול הממוקד) הינו פיקוד המרכז. שניים מהם נכתבו במפקדת פיקוד המרכז ואחד נשלח למפקד פיקוד המרכז האלוף גדי שמני. לשכת מפקד פיקוד המרכז הינה הגורם היחיד שקיבל את כל שלושת המסמכים. ".

        אהבתי

      • דוד הגיב:

        לפי הפרסום של השב"כ בלאו לא 'תכנן לפרסם' אלא הגיש לאישור הצנזורה פרטים שהיו בידיו על תוכנית לתקוף בעזה
        ביננו כולנו ידענו שיש תוכנית לתקוף בעזה וראינו את טורי המשוריינים והטנקים ליד הגבול שצילמו הטלוויזיות,
        עיתונאים פעמים רבות מגישים לאישור צנזורה ידיעות שהם יודעים שלא יאושרו רק ע"מ לוודא עד כמה הן נכונות לפי תגובת הצנזורה.

        אהבתי

      • לדאוד21:56 הגיב:

        אתה בדיחה עצובה,..,,

        אהבתי

      • ani am הגיב:

        יהונתן דחוח הלוי הוא תותח. הוא חכם, הוא שנון, הוא ימני הגיוני והוא גר במקום שאוהב ישראלים שלא אוהבים את ישראל-קנדה.

        אהבתי

      • רוברטו גונזאלס הגיב:

        הקיד – חצי אמת גרועה משקר. בלאו הגיש את כל כתבותיו לצנזורה, כולל זו שאתה טוען שבה רצה לפרסם את תוכניות עופרת יצוקה. בלאו מעולם לא פירסן כתבה שלא אושרה על ידי הצנזורה הצבאית.

        אהבתי

  7. עוד מערוץ 10 הגיב:

    (סליחה מראש).
    כתבת קטנה על אדם בן 96 שמואשם במעשים מגונים בילדות.
    בן 96, דחילק.

    אהבתי

  8. בונד ג בונד הגיב:

    כששמעתי את טענות המדינה, שמדובר באלפי מסמכים מסווגים ביותר, פיקפקתי. המדינה נוהגת להפריז.
    אך לאחר ששמעתי את רביב דרוקר ואת אלון בן דוד, האמונים עלי, ולעומתם את הגמגום וחוסר הנוחות של שוקן, אני מאמין שמדובר בארוע חמור מאין כמוהו.

    אהבתי

  9. ג. ל. הגיב:

    למר עמוס שוקן שלום.
    מכיוון שאתה ללא ספק קורא אדוק של הבלוג, אני מניח שהגעת גם לתגובה זו. לפיכך, אני מבקש לשאול אותך שלוש שאלות פשוטות:
    א. האם אדם צריך לשמור חוק? כן, אני יודע שהעיתון שלך מטרטר מדי יום על החוק ושלטון החוק וכמה זה פסול לעבור על החוק, אבל זה בגלל שאתם כותבים בעיקר על מתנחלים. אבל ברצינות, האם באמת צריך לשמור חוק?
    ב. האם אורי בלאו החזיק מסמכים סודיים ביותר בניגוד לחוק?
    ג. האם מי שהחזיק מסמכים סודיים ביותר בניגוד לחוק יכול לעבוד בעיתון המטרטר מדי יום על החוק, שלטון החוק וכמה זה פסול לעבור על החוק?
    לתשובתך הבלתי מגומגמת אודה, בהנחה שהגמגום הוא רק מהיום ואינו חלק מדיבורך הרגיל.

    אהבתי

    • רונן הגיב:

      הרגע ראיתי שסגן עורך הארץ כתב בסטטוס הפייסבוק שלו שאם שכולה שדיברה בלווית בנה היא גי'האדיסטית. מה עוד יש להוסיף.

      אהבתי

    • בונד ג בונד הגיב:

      בשניה שהתבקש להחזיר את המסמכים הסודיים – וקיבל הבטחה שלא ייחקר ולא יגלה מקורות – אורי בלאי חייב היה להחזיר את כולם, עד האחרון. לא מצליח להבין מדוע נמלט ללונדון וממשיך להסתתר שם (תהייה שהעלה גם לונדון על לונדון).

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        זו ללא ספק היתה הטעות הטראגית של גיבור הפרשה. כרגיל, חטא ההיבריס הוא שמפיל את הגיבור.
        כמה דביל אפשר להיות כדי לחשוב שאתה יכול לעבוד ככה על כל העולם?

        אהבתי

    • צלף צ'צ'ני הגיב:

      אתה מרשה לי להגיב בשמו של עמוס שוקן?

      א. שמירה על חוק מומלצת רק לתושבי מדינות דמוקרטיות. מאחר ואני, עמוס שוקן, לא נבחרתי בבחירות דמוקרטיות לשלוט בממלכת "רשת שוקן" אלא קיבלתי אותה מאבי גרשום (זצ"ל) כמו אסאד (למשל), החוק – זה אני.

      ב. בגמגום התקשורתי "המפורסם" שלי לגל"ץ, אתמול בשעה 13:30 (לאפי טריגר) אמרתי את המשפט הבא: "אנחנו לא רוצים שעיתונאים יעצרו עקב מילוי תפקידם". כלומר, אני סבור שאלוהים העניק לי בחסדיו אותה זכות חסיון המוקנית א-צ-ל-כ-ם רק לחברי כנסת. בעיני עיתונאי לא צריך לתת דין על מעשיו, לא לפני אוכפי החוק ולא לפני שופטיו. בעיני, עיתונות אינה עסק מסחרי רווחי (עדות לכך היא מצבי הכלכלי) אלא ש-ל-י-ח-ו-ת וככזאת – פטורה מלתת דו"ח על אתיקה, עקרונות וערכים. הייתי רוצה גם לא לשלם מס-הכנסה, אבל עם הזמן אעבוד על זה.

      אהבתי

  10. עיתונאים ובוגדים הגיב:

    בושה וכלימה שעיתונאים מפשפשים בלי בושה במסמכים ומדליפים אחד לשני ומפרסמים סודות מדינה. עיתונאית בוואלה עם נגישות לכספת מסווגת של אלוף פיקוד מעבירה חומרים לעיתונאי מעיתון אחר במקרה שלנו הארץ.
    נשאלת השאלה למה לא פרסמה בעצמה? תץשובה: כדי להעלים את שובל הראיות.
    מדובר בבוגדת ארורה ומסוכנת, אשר צריכה להיכלא מאחורי סורג ובריח לשארית ימיה. הצגת הסוגייה כשאלה תיאורטית בדבר חופש העיתונות, מעידה על מוחם המעוות של אנשי התקשורת. כאזרח, אני מוכן לוותר על זכותי לדעת הכל, אבל דורש בכת תוקף את זכותי לבטחון.
    אני סבור שאנשי התקשורת איבדו את ביקורת המציאות והיכולת להבחין בין טוב ורע. מצידי אפשר לכבות מצלמות אם זה עוזר להילחם באויב.
    יש לכלוא את ענת קם ואורי בלאו

    אהבתי

    • ניצה הגיב:

      הסיבה שענת קם העבירה להארץ היא שעד כמה שידוע יש הסכם שיתוף פעולה של תכנים בין וואלה להארץ.
      מענין כמה כסף הרויחו העיתונים והעיתונאים במחיר סיכון חיי חיילי צה"ל למען בצע כסף והעלאת קרנו של הרייטינג של העיתון הכושל.

      אהבתי

  11. חבל ודלי הגיב:

    יאללה, לילה טוב…

    אהבתי

  12. בונד ג בונד הגיב:

    שלוש תהיות:
    1. האם העו"ד של קם חושב שכולם מטומטמים כשהוא אומר שמרשתו בסה"כ לקחה חומרים באישור הצנזורה שלא שמרו עליהם היטב?

    2. שוקן ואלפון טוענים שאין להם מושג אם בלאו החזיר את כל החומר שבידיו ושהשב"כ ביקש רק חלק ממנו, בעוד שבמחלקה ראשונה יש צילום של המסמך, עליו כתוב "את המסמכים הסודיים המצויים ברשותו". כך כותב גם אמיר בוחבוט, ומוסיף שבמסמך מודגש כי "אין באמור כדי להתיר למרשך (בלאו, א.ב.) להחזיק ברשותו או בשליטתו מסמכים סודיים כלשהם". האם שוקן ואלפון משקרים ביודעין?
    האם אין כאן פגיעה שלהם בשלטון החוק, כאשר הם מעודדים עובד שלהם להמלט מחקירה?

    3. האם בכנסת עד כדי כך משעמם?
    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/202803

    אהבתי

  13. לא חשוב הגיב:

    מעניין מה היה קורה לאיש חמאס, או חזבאללה, שהיה מעתיק 2000 מסמכים ממחשבו של חאלד משעל, או חסן נצראללה – בהתאמה – ומעביר אותם לכתב אלג'זירה בבירות.
    אם לא נתעורר, יגיעו הטילים, או הפצצה האיראנית, או גם וגם, ויעירו אותנו. ואז ניזכר (מי שישרוד) מה עומד מולנו, איפה אנחנו חיים ולמה דווקא כאן.

    אהבתי

  14. אורן הגיב:

    לא חיכוי – חיקוי.

    אהבתי

  15. ליוקד צח הטיפש הגיב:

    נכון ענת קם איננה מרגלת והיא פעלה מתוך מניעים אידאולוגים, אפילו נאצלים.עדיין, היא גנבה מסמכים מסווגים. מהמעסיק שלה, שזה צה"ל. גם אם מניעיה נעלים, מעשיה ממש לא. היא גנבה. היא מעלה באמון, היא היתה חסרת אחריות כשמסרה אותם לכתב והחזיקה אותם במחשב. וע. היה חשוף וכן. אל תרד עליו, כי הוא ישר ממך.

    אהבתי

  16. יקיר אביב הגיב:

    הסיפור על ענת קם הוא סערה בגיגית מים. סתם בחורה מבולבלת שעשתה מעשה איוולת והלוואי שתשלם על כך, כמתבקש, ביוקר.
    נמאס כבר מבחורות סטייל טלי פחימה (אם כי הפעם, יש להודות, מדובר בגירסה אסתטית יותר) שההורמונים משבשים עליהן את דעתן.
    הסיפור האמיתי הוא פרשת השוחד בירושלים. מעניין מתי המשטרה תחקור את מי שהיה ראש העיר באותה תקופה. כדיוע האיש נמצא כרגע בניו-יורק ואינו ממהר לחזור ארצה. מעניין למה? האם הוא חושש להיעצר? האם הוא חושש להיאזק? האם יישאר במנהטן ויחפש בה מסתור כדוגמת אורי בלאו בלונדון? הגיע הזמן שגם האיש המושחת הזה ישלם על מעשיו הנלוזים.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      צודק.
      אני במקומו הייתי דואג לצרוב את ההארד דיסק של מחשב ראה"מ לפני סיום התפקיד, כדי שיהיה לי קלף מיקוח במו"מ עם היועמ"ש אשר רוצה שאחזור מחו"ל בשביל להישפט בארץ. זו השיטה, ומסתבר שהיא עובדת.

      אהבתי

    • דוד הגיב:

      הסיפור האמיתי הוא 'הייתר ה'יירוט' שנתנו הרמטכ"ל/אלוף הפיקוד/ראש שב"כ לחיסול אנשים ללא משפט בניגוד להוראות בג"ץ
      זה הסיפור שצריך לפתוחאת מהדורות החדשות
      ועליו צריכה להיות קרויה הפרשה
      פרשת 'שני מגדלים'

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        אבל הסיפור הזה נכתב, פורסם ויוחס ב-2008, בעיתון הארץ, אז למה אתה חושב שהוא צריך לפתוח היום את מהדורות החדשות?

        אהבתי

      • לדאוד 9:00 הגיב:

        אתה בדיחה עצובה

        אהבתי

      • לולווט 9:13 הגיב:

        מזותומרת למה? הרי דאוד אמר בבירור את משנתו ההזוייה. ממתי את לא מסכימה עם דברי הדאוד?

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        איפה ראית אותי מסכימה או לא מסכימה עם דבריו אי מתי?

        אהבתי

      • דוד הגיב:

        וולוט צריך היה אז וצריך היום
        היום ברור יותר מאז שאכן המסמכים האלו אמיתיים ולאור ההיסטריה של השב"כ (האשמת קם בריגול חמור) גם ברור שהממסד הביטחוני מכיר בחומרת הגעת החומרים האלו (המוכיחים שמפקדי צה"ל הם פושעי מלחמה) לידיים אירופאיות שיכולות לזמן אותם להאג ועל זה באמת מדובר, זו ה'סכנה' הגדולה לביטחון המדינה עליה מדבר השב"כ ולא תוכניות ישנות שלא נעשה בהן שום שימוש ובוודאי לא נמסרו לאויב

        אהבתי

      • לדאוד9:48 הגיב:

        אתה בדיחה עצובה-

        אהבתי

      • לולווט9:36 הגיב:

        ראי בתגובתך משעה 9:13 אי הסכמה עם הדאוד. הרי דאוד טוען שהסיפור האמיתי הוא הסיפור שכבר סופר לפני כשנתיים ואילו את כאילו לא מסכימה אתו. לא לדאוג, דאוד ימשיך, באותות ובמופתים ושאר סיפורי יציאת פלשטינה, ימשיך בדוגמטיות ההזוייה שלו – של המצחיקן מבוכניקה.

        אהבתי

  17. שלומינץ הגיב:

    מה א-תה היית עושה???

    אני לא מכיר עיתונאי, לא משנה מהי השקפתו הפוליטית, שלא היה מרטיב נוכח המידע המדובר.
    אני לא מכיר איש ביטחון שלא היה מרטיב מאותה אפשרות, רק הפוך גוטה הפוך.

    ענת קם נפלה בגדול וצריכה לשלם בגדול, יחד עם קצין בטחון המידע של פיקוד מרכז שאחראי מקצועית לפדיחה.

    ובאשר לשוקן- הוא ימשיך לגלם את סמל ביטחון מידע בצה"ל- הקוף שלא רואה, זה שלא שומע וזה שלא מדבר

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מישהו יודע למה יוסי יהושוע לא קיבל את המסמכים בסופו של דבר? אולי הוא הבין שמדובר בחבית נפץ מסוכנת מדי וקיבל רגליים קרות?
      והאם באמת כל עיתונאי היה שמח להחזיק חבית נפץ שכזו בביתו? אני מקווה שרוב העיתונאים קצת יותר אחראיים (או לפחות יותר פחדנים) בשביל לעשות זאת.

      אהבתי

      • פוקסי הגיב:

        אולי ,אולי(אני יודע שלא) הם פשוט… איכפת להם מהארץ שלהם? אוהבים אותה ורוצים שהיא תתקיים? טוב נסחפתי.

        אהבתי

  18. איתמר הגיב:

    דבורית, את טועה במשפט : "(אף שאין קשר בין עבודתה באתר לבין פעילותה כחיילת ולאחר מכן)."

    ישנו חשד סביר מאוד להניח שהעבודה באתר התקבלה כסוג של תשלום עבור החומר הסודי שהיא גנבה מצה"ל, הרי זה אתר שקשור להארץ.
    (מי יודע איפה המסמכים האלה עכשיו, לאיזה ידיים זה הגיע, וכמה אזרחים מתו/ימותו בגלל זה)

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      על מה מתבסס החשד שלך? אתה חושב שמעסיקיה בוואלה ידעו מה נתנה לבלאו?

      אהבתי

      • לולווט 6:53 הגיב:

        ולווט, לא יפה לך התמימות המעושה. הם לא היו צריכים לדעת מה נתנה לבלאו אלא פשוט נענו לבקשה/דרישה של שוקן. מה לא ברור פה?

        אהבתי

      • איתמר הגיב:

        החשש מתבסס על הסקה פשוטה :
        1. היא הביאה לו חומר מאוד קשה להשגה ושעזר בפירסום כתבה.
        2."הארץ" הוא מבעלי המניות של וואלה!
        3.היא קיבלה עבודה מאוד מבוקשת, והיא כולה חיילת משוחררת בלי קבלות, אפילו בלי גל"ץ.

        זו המסקנה המתבקשת.

        אהבתי

    • velvet הגיב:

      כלום לא ברור, ואני לא אוהבת הנחות בלתי מבוססות.

      אהבתי

      • לולווט הגיב:

        מי כמוך יודע כמה קשה לקבל משרה באתר מכובד ובמשכורת שיכולה להחזיק דירה בככר רבין לעומת שכר סביב המינימום שמסתובב בשוק. אולי הכל ספקולציות אבל זה בדיוק אותו דבר מהצד השני. הרי זו לא תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה של העתונות שמעשה כזה נעשה.
        התמימות מיותרת ומגחיכה.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        אז תגחך עלי. זו אחת מאבני היסוד של הבלוג. אין לי בעיה.

        אני משערת שדירה קטנה עם שותף בכיכרבין עדיין אפשרית אפילו עם המשכורת של וואלה (ואולי עזרה מהמשפחה).

        אהבתי

    • שועלן הגיב:

      האמת, כשראיתי את הטענה הנ"ל באתר של יואב יצחק גיחכתי לי. חשבתי שזו טענה מטופשת.
      בערב, ראיתי בערוץ 1 (אאל"ט) מישהו שהיה עורך שלה כשהיא כתבה באיזה מקומון בגיל 16 (משהו בוזגלו אולי), והוא סיפר שהיא היתה מאוד אמביציונית ורצתה מאוד להיות עיתונאית, והוא בעצמו גמגם משהו שהיא כנראה עשתה את זה במטרה להיכנס לעולם העיתונאות. לכו תדעו.

      אהבתי

  19. אב הגיב:

    השבכ הבטיח שלא ישתמש במחשביק הישן שהשמיד, אבל לא הבטיח לא לשים במחשביק החדש משהו ששולח דרישות שלום וצילומי מסך לשבכניק שיושב אי שם.
    לשם הבהרה אני לא מסתמך על מסמכים שגנבתי משום מקום (אני לא עד כדי כך טיפש) וזוהי רק השערה

    אהבתי

  20. סימון דה הגיב:

    אף פעם לא סבלתי את אורי בלאו, עוד כשעבדתי ב"הארץ".
    מצחיק שמישהי אשכרה הולכת להתחתן עם הדבר הזה.

    אהבתי

    • סימונה הגיב:

      הקנאה לא יפה לעור הפנים. לכל סיר יש מכסה.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        לא נכון, אני מכירה מלא סירים ומכסים שמסתובבים בגפם.

        אהבתי

      • סימונה הגיב:

        הסירים והמכסים שאת מכירה שמסתובבים לבד מזכירים קצת את הסיפור הידוע על ההוא שבכה לאלוהים מדוע אינו מזמן לו ולו פעם אחת זכייה הגונה בלוטו, האל הכל יכול ענה לו שכבר מזמן הוא היה אמור לזכות אבל איך הוא יזכה אם הוא לא רוכש כרטיסי הגרלה.
        לכל סיר יש מכסה אבל לא כל סיר חפץ להיות מכוסה, וההיפך.

        אהבתי

  21. ליהי הגיב:

    V, כל הכבוד על הסיקור המקיף והממצה.
    אמנם נמנעתי מהשתתפות בחגיגות סביב הפרשה הזאת, אבל משפט אחד שלך צרם לי במיוחד בפוסט הזה: "מצד שני, קם רוצה, וזה הכי אנושי ומובן מאליו, להיחלץ מהעניין עם כמה שפחות נזקים".
    עם כל הכבוד לאנושיות שלך, ענת קם היתה צריכה לחשוב טוב טוב על ההשלכות המסוכנות של מעשיה, לפני ובזמן ש*גנבה* את אלפי המסמכים והעבירה אותם הלאה.
    מבלי להיכנס לאידיאולוגיות המוסרניות בעד ונגד התנהלותה של מערכת הביטחון ולחשיבותם של המסמכים הגנובים, הגברת קם עברה על החוק בעת גניבתם וכמו כל גנב – היא צריכה להיענש על כך.
    אני בטוחה שגם היא, כ"ציונית ומלח הארץ" היתה מודעת לכך שזוהי התנהגות פלילית ובכל זאת המשיכה לצלם, לצרוב, להעתיק ולהדליף. מה לעזאזל היא חשבה לעצמה אז? ולמה לעזאזל היא חושבת עכשיו שהיא תוכל "להיחלץ מהעניין עם כמה שפחות נזקים"?
    "אנושי ומובן מאליו"? מאוחר מדי מעט מדי.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא אמרתי שהיא לא צריכה להיענש.

      ניסיתי לתאר את הפער בין האידיאולוגיה והשליחות, לבין הרגע בו צריך אדם להתעמת עם מעשיו, ולקחת עליהם אחריות.

      שליחות, שליחות – אבל היא לא רוצה לשבת בכלא.

      השורה התחתונה היא שכמעט כל מי שכתבו עליה הסירו את הכתוב, לבקשתה, ודיווחו על כך,

      אהבתי

      • דוד הגיב:

        יש להניח שרוב פעולותיה של קם בחודשים האחרונים נבעו מהנחיית עורכי הדין שלה ולא דווקא ממשאת לליבה
        אני מניח שהייתה רוצה לעמוד כרגע מולנו ולהצהיר שהיא לא מצטערת כלל על החשיפות שהביאה לבלאו ובמיוחד על חשיפת פשעי מפקדי צה"ל
        זה לא טוב לאינטרסים שלה כעת והיא מקשיבה לעורכי הדין שלה

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        צודק.

        אהבתי

      • לדאוד10:50 הגיב:

        בדיחה אתה, בדיחה.
        ממוחך הקודח וההזוי אתה יודע בדיוק מה הגברת, הגונבת מסמכים סודיים, היתה רוצה או לא לעשות. באותה מידה אפשר לטעון שההנחה היא שהיא היתה רוצה ךהחזיר את הגלגל אחורה ולא להסתבך בדבר שיכניס אותה לכלא לכמה שנים טובות.
        מעניין אם גם על זה ולווט תגיב – צודקים.

        אהבתי

      • בת התוכן הגיב:

        אני דווקא חושבת שדוד הוא פארודיה, לא בדיחה.
        עוד לא לגמרי הבנתי פארודיה על מה.

        אהבתי

      • דוד הגיב:

        דבורית, את הדברים האלו כתבתי לאחר שדיברתי הבוקר עם בני משפחתה של ענת
        וזה הרושם שקיבלתי
        כמובן שבני המשפחה מקפידים לומר שלדעתם ענת עשתה טעות אבל הם גם מאוד מקפידים לומר שהיא לא עשתה דבר שגרם נזק למדינה ושבוודאי לא הייתה לה כוונה לגרום נזק
        ושבוודאי אינה מרגלת

        אהבתי

      • ליהי הגיב:

        דוד, גם אני משערת (לא מניחה), שרוב פעולותיה של קם בחודשים האחרונים נבעו מהנחיית עורכי הדין שלה, שאני חייבת לציין שבהצהרותיהם למדיה עושים לה שירות דוב (ד"א, מי מממן לה את אביגדור פלדמן היוקרתי? הארץ?).
        .
        ואם כבר נכנסנו לרגע לחשיפת פשעי מפקדי צה"ל, למרות האמביוולנטיות שלי בכל הנוגע לפרשה הזאת – אני מברכת על כך.
        אבל תסכים איתי שלא חסרות דרכים חוקיות להפגין אידיאולוגיות ו"שליחויות", כמו גם להילחם בהפרת פסקי הדין של בג"צ.
        .
        כמו שזה נראה עכשיו, שום דבר שקם תעשה לא טוב לאינטרסים שלה.
        .
        מאידך, כמו שכתב רון בן ישי: אף אחד לא יוצא טוב בפרשה הזאת – לא ענת קם, לא צה"ל והשב"כ ולא העיתונות.

        אהבתי

      • לדאוד11:19 הגיב:

        אתה בדיחה עצובה.
        ממתי אין כוונה כשגונבים בדיעה צלולה חומרים סודיים ומעבירים אותם לעתונאים. התמימות, הו התמימות הקדושה.
        ואף אחד בעולם לא ישכנע אותי, ולא רק אותי, שזה נעשה שלא למטרת רווח אישי. עובדה שקיבלה עבודה במדיה ובשכר שכנראה מאפשר לה חיים נוחים בצנטרום של הפיילה הסביבתית שלה. מי יודע מה עוד קיבלה, אולי נסיעות לחו"ל כפי שראינו בתמונות שלה בערים רחוקות מעבר לים הגדול.

        אהבתי

      • דוד הגיב:

        ליהי, בהסתכלות שלי ענת יוצאת טוב מהפרשה
        היא עשתה את המעשה האמיץ הנכון שהיה נדרש
        ואני מקווה שיום אחד היא תוכל גם לומר את זה בצורה ברורה
        ענת ובלאו הם אלו שפעלו מתוך מוסר ואינטגרטי
        אין מוסר ואינטגרטי בפעילות צה"ל והשב"כ במצע 'שני מגדלים'

        אהבתי

      • לדאוד11:44 הגיב:

        אתה בדיחה עצובה~

        אהבתי

    • velvet הגיב:

      לדוד, 11:19. איבדתי אותך.
      לא חשבתי שעורכי דינה לא הנחו אותה.
      איפה הבעיה?

      אהבתי

    • ליהי הגיב:

      דוד, אני רק מזכירה לך שבנוסף לגניבת המסמכים הקשורים למבצע "שני מגדלים", ענת קם גנבה עוד אלפי מסמכים הנוגעים לשיטות הפעולה של צה”ל, סד”כ בזמן מלחמה, אמל”ח ועוד.
      .
      אכן, צריך המון אומץ בשביל זה. וטפשות.

      אהבתי

      • דוד הגיב:

        ליהי תודה על התזכורת
        .
        על המונחים המדוייקים והעובדות עדיין אפשר להתווכח
        ואכן רובנו אנשים שקולים מדי ע"מ להעז ולעשות מה שענת עשתה
        צריך אדם נועז שמתגבר על שיקולים ע"מ לפרוץ דרך

        אהבתי

      • לדאוד14:18 הגיב:

        אתה בדיחה עצובה~~

        אהבתי

  22. יאללה ולווט הגיב:

    עוד מאמץ קטן, נגיע ל-300 תגובות פלוס ונוכל לשזוף עינינו בפוסט החדש.

    אהבתי

  23. תגידי, ההתעלמות מחלקו של יופוסט בסיפור – זה בכוונה?

    אהבתי

    • היטלר צעצוע הגיב:

      יופוסט ואתה שייכים לארגוני הטרור האיסלמו נאצים, וזה שאתם בכלל קימים פה זה לא סיבה לפרסם אותכם. כלא זה המקום שאתה והם צריכים להיות בו, רק בגלל שאין פה פסק דין מוות.

      אהבתי

    • צריה מלצר הגיב:

      אויש, מסכנצ'יק, הלב רחום וכואב…
      ה-barman לא מקבל מספיק חשיפה מצד הולווט, מה יהיה?
      חסר לו כניסות? שיפתח את אחוריו ויהיו הרבה.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      מה אתה חושב?
      אם היית כאן אתמול היית יכול להזכיר לי.
      הוספתי עכשיו.

      ליאללה ולווט – יש פוסט חדש.

      אהבתי

  24. היטלר צעצוע הגיב:

    http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=79974780b5e0d394fddbd1a00f4f21d3&id=1093#responses#after_maavaron#after_maavaron
    אם היה כותב את זה נאצי (נגיד שוקן)כל המדינה הייתה רועדת.
    אבל סגן עורך עיתון בישראל? והוא ממשיך להסתובב פה חופשי!
    סדום ועמורה,יום שואה זה מסיבה לעומת האנטישמיות החדשה של יהודי הארץ הנאצים.

    אחר כך נזכר בעוד כמה שנים איך לא נלחמנו בנאצים ועוזריהם.

    אהבתי

  25. לדוד הגיב:

    מעניין איך דברת עם בני משפחת? אמרו(אמא שלה) שהיא לא שייכת לארגוני הטרור שלכם,אז בכל זאת הם שייכים אליכם?ומשתפ"ים?
    זה בגלל שהקרן להשמדת ישראל ממנת את הע"ודינים שלה ואותך?

    אהבתי

  26. קו 300 הגיב:

    הנה הגענו!!!!!!!!!

    אהבתי

  27. עין הגיב:

    הנה, היום (12.4)הותר לפרסום ש"אחד הדיסקים שצרבה ענת קם נעלם – ואיש אינו יודע להיכן התגלגל" (ynet http://j.mp/ci96Vw).
    זה הטיעון שלי לאורך כל התגובות שכתבתי כאן. אינני נכנס להיבט הפוליטי של הענין (חשיפת "פשעי מלחמה", התלהמויות ימין-שמאל), וגם לא להיבט הפלילי (גניבת מידע סודי ללא רשות). רק להיבט האנושי של חיי אדם: חוסר אחריות באדרת "מחאה צודקת".
    חיילת חסרת אחריות ברמות בלתי נתפסות "מנקה" מחשב צהל"י מאלפי מסמכים הכוללים מידע שיכול לסכן חיי חיילים צעירים ומפיצה אותם לכל עבר, ומוסרת אותם לעיתונאי, כאשר לשניהם אין אחריות ומיומנות לשמור את הקבצים מלעבור לידי (להגנב ע"י) גורמי רצח וטרור בצורה שלא תסכן חיים.
    ועכשיו דיסק אחד חסר, ולך תדע, ושלא נדע.
    מי יכול להלל ולשבח מעשה כזה או את מבצעו?

    אהבתי

כתיבת תגובה