הבה נרעישה רש רש רש

cotarot262

יש פוטנציאל
יופי, הצלחנו. בעזרת חוכמתו המפליגה של רה"מ וכותרות חלק מהעיתונים, האירועים בחברון מסלימים. עד כמה, לא ממש ברור: "לטענת גורמים בחברון, את עיקר הפרות הסדר הובילו נערים, דבר שמעיד כי לא מדובר בהפגנות מסודרות אלא בהתקוממות ספונטנית ומקומית" (מעריב).

אחרי שבידיעות לא נכתבה אתמול מילה על מערכת המכפלה, הכותרת הראשית הבוקר מפצה: "סערת המכפלה"

בישראל היום מאיימים בע' 5 שחברון על סף פיצוץ. אין לכך רמז בשער, כמו גם בהארץ, אלא שפה הידיעה מופיעה בע' 2 עם הכותרת "יום העימותים הקשה ביותר עם הפלסטינים הסתיים בלי התלקחות כללית". בידיעה עצמה נכתב: "לאירועים אתמול היה כל הפוטנציאל להיות נפיצים מאוד". נו ו? האם לא מומש הפוטנציאל?
מה בדיוק קורה שם בחברון? מה? "הכוחות מתוגברים", "הצעירים הפלסטינים מתגודדים", בתהלוכה לא אלימה השתתפו כ-300 בני אדם, הצלמים עומדים בכוננות, שמשהו יקרה כבר ויוכלו להעיף איזה פריים עתיר דרמה כמו במעריב, אבל חוץ מלהכריז, עוד שנייה הכל מתפוצץ, מתפקע, בוער, או "כוננות בחברון" (ידיעות), מה עוד יש שם חוץ ממתיחות וחששות ואי שביעות רצון מהצהרותיו הגאוניות של רה"מ?
ומה עכשיו?
עשרות יידו אבנים.


כביש משובש: מפת מוקדי הסיכון
כמו שהבטיח אתמול גיל מלמד, היום נקבל את מפת מוקדי הסיכון בכבישי הארץ במעריב עסקים.

אחרי הכתבה הארוכה המתארת את ההתנהלויות והקרבות והמשאבים שיש או אין ומי נגד מי, מחכה הקוראת העצבנית לקרוא מהם מוקדי הסיכון סוף סוף. אבל לא, בסוף הכתבה בנרג' מופיע משפט האומר שמפת המוקדים בעיתון המודפס.
טוב נו, רוב הכנסות העיתון הן מסופשבוע, אז ככה נדרבן אתכם לרכוש את העיתון המודפס.
אוקיי, בתחילת השבוע תעלו את המפה?


האמבטיה של ברק

הכתבה המלהיטה את הרוחות מופיעה במוסף כלכליסט: ארי ליבסקר מתחפש למיליונר קרואטי מסתורי שמבקש לרכוש פה דירת יוקרה במגדל פאר או דירת פאר במגדל יוקרה. בהחלט מסמך מרגש, חשוב, ומוצלח.
חילופי הדברים של המיליונר הקרואטי עם אשת שר הביטחון, נילי פריאל, נשמעים כך:

"במדינות כמו אלה שאני מגיע מהן", אני אומר לה, "ככל שיש לך ארמונות יפים יותר אתה נחשב למנהיג כריזמטי וחשוב יותר. כמו פוטין". היא מחייכת בהבנה. "הלוואי שאצלנו זה גם היה ככה. פה זה משהו אחר, כאן יש עדיין מנטליות סוציאליסטית. הכל חייב להימדד בערכים של צניעות".

כן, זה לא נעים לשמוע שהרי כולנו דבקים בערכים של צניעות, שלא לומר צנע, ולא מחליפים את חולצתנו הכחולה אדומת השרוך בכלום. אפילו לא בטריקו מגאפ. איש מאיתנו לא רוצה להתעשר ולחיות בדירת פאר. בטח ובטח שלא העיתונאים, קל וחומר אנשי העיתונות הכלכלית. כולם שייכים למעמד הפועלים ורוצים לחיות מששתלפים שקל בחודש בלבד.
אבל עם כל הכבוד, זכותה של אשת שר הביטחון העומד בראש מפלגת העבודה להיות אישה חמדנית, נהנתנית, חובבת עושר וממון  ואורח חיים ראוותני ורהבתני, שסבלו של העם ושל ענייו זר לה. מה לעשות, התאהבה במי שעוסק בתפקיד כזה וכזה, התשנה את דעותיה והלכותיה? התשקול את מילותיה בעוד היא מנהלת סמול טוק עם זר גמור (ומתחזה) בתוככי ביתה, זר שאולי יקנה את דירתה ?

העם יחליט מה לעשות עם מפלגה שבראשה עומד האיש הזה על דירת הפאר הענקית והיקרה שלו, כולל משתנת הגברים,  בבחירות הבאות.

חוץ מזה כתבה מעניינת בהרבה רמות: הן מהזווית של דרכי המכירה באלפיון העליון, הן בעניין הסדרי הביטחון והקלות הבלתי נסבלת בה אפשר להתנקש בחיי השר בביתו באלף ואחת צורות, והן בגלל הרחרוח והחדירה לדירת השרד של ברק.


ליבסקר התארח בתוכנית הבוקר של קשת והכתבה נשאה את הכותרת "כך חדר עיתונאי לארמון של ברק", בדיוק כמו הכותרת של ידיעות: "כך חדרתי לארמון של אהוד ונילי" (חברים שלנו, כזכור). במקרה או שלא, הוא לא חזר בטלוויזיה על המשפט "כאן יש עדיין מנטליות סוציאליסטית".

דן שילון, אגב, הוא חי בדירונת צנועה בפאתי אור עקיבא?

תחילת הכתבה, כלומר כל הקטע על דירתו של ברק והשיחה עם פריאל מופיעים הבוקר בכל ע' 5 של ידיעות, כנראה לאחר שראו שם כי טוב, וכי הכתבה חוללה סערה נרגשת סביבה.

7 ימים

דנה ספקטור הגיעה לביקור באברבנל, כדי לנסות להציל את המוסד מסכנת הסגירה. הצצה מייאשת למקום שלא הייתם רוצים להגיע אליו.
ועוד כתבה קלסטרופובית אחת: יגאל סרנה באגף המופרדים בכלא איילון. די, אי אפשר לנשום.

אמיר שואן מתחקר את התנהלותו של איל ברקוביץ' בנשר.  מתברר שהוא לא הוציא 300 אלף שקל מכיסו לטובת העמותה כפי שטען, אלא נתן לעמותה הלוואת בעלים' בסך 88 אלף שקל. "הלוואת בעלים היא הלוואה לכל דבר", כותב שואן, שגם זכה לשמוע מברקוביץ שהוא "ילד קקה", "לא גבר" ו"נקניקייה".


ישראל היום
שבוע אחרי הראיון עם אלון פנקס בידיעות, יוצא ישר"ה למתקפה: "מאז סיים את תפקידו, מעביר פנקס את זמנו בעיקר בהגיגים בתחנות טלוויזיה אמריקניות ובמגזינים שונים בישראל'. אחר כך מדובר על "בעיות דיסקרטיות ואמינות", על "קשרים עם כמה עיתונאים" ועל נאום שבגללו, לכאורה, נפסל פנקס סופית מלשגרר.

על אותו נאום אומר פנקס בתגובה "מהלכים משפטיים נגד כלי תקשורת שפרסמו את הדבר הזה נבחנים בימים אלה".
הפרקים הקודמים:
ליברמן בוחן: פנקס לאו"ם
הטענה בידיעות שהשרה נתניהו טרפדה את המינוי.
קמצוץ מראיון השבוע שעבר. ועוד טיפה, באצבעות.
למי להאמין, לידיעות או לישראל היום, כשכל אחד טעון בערימת אינטרסים מפה ועד האו"ם?

אורי קורב
ידיעות ממשיך את המעקב, והבוקר רק כיתוב תמונה, עוד פפראצי של עו"ד קורב, לפיו 1. קורב יועמד לדין בפני בין הדין למשמעת של עובדי מדינה 2. יועמד לדין על שעבד עבודה נוספת (בהוראה) ללא היתר משרד המשפטים.


תאונה בעיר
זוכרים את הוויכוח המטופש משלשום אם יש או אין תאונות דרכים בתלאביב? בבקשה. רוכב קטנוע נהרג אמש בריינס-פרישמן.

H&M
אחרי שגאפ עלתה לארץ לקול תרועת התקשורת, יצאה שושנה חן לשטוקהולם, שיש בה 15 סניפי H&M וחזרה לארץ עם "מזוודה נקייה משמאטס".
חן נסעה בשליחות יח"צ, וזה מובהר בפסקה הראשונה, בתוך סוגריים, במשפט הבא: "אני, שבאתי ללב לבה של הרשת השוודית המצליחה, ראיתי וניצחתי את מלכודת הקניות הגדולה. למה? אולי כי הסתערות על חנויות ענק בתוך מסגרת זמן מוגבלת של שעתיים (זה מה שהשוודים הקציבו לנו, העיתונאים) במרוץ אחרי מציאות, לא עושה לי אתה זה".
אה, לא נורא, אולי זו ביקורת ארגונית בסך הכל, וקריאה לכך שבפעם הבא שתצא משלחת עיתונאים לבחון סניפים כאלו ואחרים בחו"ל, יקציבו לעיתונאים שש שעות לבחירת שמאטעס ולא שעתיים. חוצפה.

hm
צילום: velvet

נשות קריירה


nashim

מה ההבדל בין "לעבוד בעבודה מספקת" לבין "הצלחה בקריירה"? מהי "צמיחה אישית" והאם היא לא קשורה ל"חיי משפחה"?


ברשת
תלמידי המחלקה לתקשורת חזותית במכון הטכנולוגי חולון, שמעלים תערוכה בהאנגר 20 בנמל תל אביב הקימו אתר נחמד ותוסס וססגוני.

חורים באקווריום, חורים בשיניים.

סדר חברתי, תוכנית חדשה ומחודשת של הטלוויזיה החברתית
על נושאים וחדשות וידיעות והרחבות שלא תמצאו בתקשורת כמעט.

עוד חדשות אלטרנטיביות משודרות מדי חמישי בשבע באתר הירקון שבעים.

בלוגלנד

דבי לוזיה מספרת איך ניצחה במאבק, וסצינת האמנות התל אביבית תופיע במלואה בטיים אאוט.

לפני פיזור
פורים היום, והשבוע של הארץ בפרויקט מחופשים. נשארתי בינתיים רק בשער: סייד קשוע מתחפש לאשתו. כיף.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה קצה האצבעות, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

94 תגובות על הבה נרעישה רש רש רש

  1. א' הגיב:

    כבוד לארי ליבסקר על הכתבה הנפלאה במוסף כלכליסט

    אהבתי

    • ניר הגיב:

      כבוד על מה? שהצליח לחשוף שיש דירות לעשירים בתל אביב? שלברק יש משתנה בשרותים?
      כתבות כאלו מורידות את התקשורת הישראלית לזבל יותר מהכתבות על האח הגדול ונינט – שם לפחות אין יומרה לעתונאות, אצל ליבסקר אפשר להתרשם מהתגובות שמינימום חשף פה את ווטרגייט 2. יחד עם ההיא שמספרת על "האפליה העדתית" על בסיס שני חשבונות שפתחה בפייסבוק מסתמן שבוע של שיאי חשיפה חדשים לעתונאי העברי.

      אהבתי

      • ++ הגיב:

        קראת בכלל את הכתבה?

        אהבתי

      • נילי הגיב:

        כנראה שהכותב באמת לא מכיר את התקשורת הישראלית כי שנים שזו רק אוכלת את מה שמאכילים אותה. תפקידו של עיתונאי הוא לחקור ולתחקר ולא רק לקבל מידע מאדם שיש לו אינטרס. הכתבה הזו היא מסמך מרתק שהוציא מיו"ר המפלגה הסוציאל דמוקרטית בישראל מה שהוא באמת חושב ובמקרה הזה באמצעות שיחה עם אשתו, ומפלגת העבודה עבורו היא ביזנס ולא אידיאולוגיה. ומעבר לכך עצם העובדה שליחידת כידון נדרשו 26 אנשים בדובאי ובתל אביב מספיק רק ליבסקר אחד שהיה יכול להטמין פצצה בבית של האיש המאובטח ביותר בישראל וללכת או לרצוח את אשתו בקלות – היא בהחלט חשיפה עיתונאית עצומה לגבי מחדלי האבטחה סביב שר הבטחון.

        אהבתי

      • איש מפלגת העבודה הגיב:

        דבורית – כנראה שלא הבנת את הכתבה – ליבסקר לרגע לא ביקר ולא טען שכולנו לא רוצים להיות עשירים – להפך הלוואי ואדם ממוצע יכול היה לגור רק ברבע מהארמון של הגמד. מה שהכתבה חשפה זה את סגנון החיים הפרטיים הרהוותניים של ברק, איש ציבור שמתיימר להיות סוציאליסט ולעמוד בראש מפלגה שחרטה על דיגלה את ערכי השיוויון ושלי יחימוביץ. מתוך משפטים כמו אני אוהבת ללכת ברחוב פנקס ולפגוש את הסנדלר והחשמלאי, את החיים הקטנים הפשוטים, עולה הרושם שמדובר באדם שבחר בבת זוג הרואה עצמה כמורמת מעם. אם נניח ליבסקר היה חושף שלרב הראשי לישראל יש מאהבת – האם גם אז היית כותבת – לעיתונאים אין מאהבות? לעיתונאים אין יצר מיני? ברור שזכותו של כל אדם לחיות את חייו הפרטיים ככל שיחפוץ- אבל נחשף כאן הפער העצום בין החיים הפרטיים לבין מה שהעיסוק הציבורי של האדם מחייב אותו. אם עיתונאי היה חושף שמנהיג מפלגה ניאו- נאצית הוא הומו- האם זה אומר שיש כאן ביקורת נגד הומואים ושלא טוב להיות הומו ? ברור שלא אלא ביקורת על כך שמפלגה שיוצאת נגד הומואים מעמידה בראשה אחד כזה. לכן הטענה שלך לגבי החולצה האדומה והשרוך והעקיצה שעיתונאים כלכליים לא שואפים להיות עשירים היא מופרכת לחלוטין ולא קשורה לכתבה. אין שום ביקורת נגד עושר. הכתבה איננה ביקורת אלא דוקומנט, מסמך עיתונאי שמתאר את מצב הדברים לאשורו, ללא איפור ומסכות. מפלגה שמתיימרת ליצג ערכים מסוימים ופותחת בשל אמירה זו סניף בשכונת התקווה, כאשר העומד בראשה חיי רחוק מזה ככל האפשר.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        איש מפלגה – אני חוששת שאתה לא הבנת את הכתבה. ליתר דיוק, את החיים, או, חלילה, אותי: על אורח חייו הגרנדיוזי של ברק שמענו וידענו. הכותב היה בבית, ואישר את הדברים: אכן דירת פאר, אכן ארמון. עד כאן אנחנו מסכימים.

        ועכשיו להמשך: הכותב, וגם אתה, מתייחסים לברק ולאשתו כישות אחת. זה מה שנוהגים לעשות גם לזוג נתניהו, ולא כך הוא. זכותה של האישה להיות כך וכך, גם אם זה לא לטעמי ולא לטעמך ולא מתאים לרוח המפלגה של בעלה.
        היא ישות עצמאית, לא אטרקטיבית בעיני או בעיניך ככל שתהיה.

        נילי פריאל אמרה אני אוהבת כך וכך וכך, ולא אהוד ברק.
        ייתכן מאוד שגם הוא חושב אותם דברים, אבל זה לא רלוונטי לענייננו.
        ואם לקצר: אני בעד הפרדת רשויות.

        גבר ואישה, גם אם הם נשואים, הם שני אנשים נפרדים.
        ועכשיו למשפט בבולד: אנשים לא מתחתנים בגלל אידיאולוגיה, מיינד יו.
        "הוא בחר באישה החושבת שהיא כך וכך" – נו? הטיעון הזה כל כך מגוחך ומופרך.

        אהבתי

      • איש מיפלגת העבודה הגיב:

        ברק לא שותף איתה בדירה ?
        לא ניראה לי שהיא מכריחה אותו לגור שם איתה

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        למה אתה מיתמם ומסיט את הדיון? מדובר על דברים שפריאל אמרה שעוררו קצף רב.

        אני לא חושבת שהיא הכריחה את ברק לגור שם, או להפך.

        אהבתי

      • אריה גל הגיב:

        יש לי בארבע דקות את משנתה של מפלגת העבודה בראשות אהוד ברק.

        הקלטתי זאת בהרמת הכוסית לשנה החדשה השנה בבית ברל.

        ובכל זאת אני חבר "העבודה",- ואף חבר "מרכז",- כי עדיין אין לי שום מפלגה אחרת הקרובה להשקפת העולם החברתית-כלכלית- משפטית,- שלי יותר.

        שימו לב,- בעצב גדול,- לאמירתו של מר ברק בסיפא, על הללו ש"חולמים על אוטופיה"…

        http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=3374716

        .

        אהבתי

    • שאול הגיב:

      כבוד על כך שחשף את פרצופו האמיתי של מי שעומד שראש ה"סוציאל דמוקרטים" הישראלים ועל מה הוא חושב על סוציאליזם. הבן אדם הוא השליח של מדינת ישראל לאינטרנאציונאל העולמי לכל האוואטרים.

      אהבתי

  2. רמי הגיב:

    ב-48 הם לא "נעקרו". ב-48 הם עקרו עצמם מרצון מתוך כוונה, שנכזבה, לחזור כמנצחים.

    זאת האמת.

    גם אם יחזרו על השקר (החדש יחסית יש לאמר) מאות פעמים.

    אהבתי

    • אמיתי ס הגיב:

      חוץ מבמקרים שבהם גורשו באיומי רובים, אתה מתכוון, למשל במסגרת תוכנית ד לטיהור לוד, רמלה והסביבה, ובמאות מקרים אחרים?

      אהבתי

    • זאת לא האמת, רמי. זה חלק קטן מהמקרים. זאת אפולוגטיקה ישראלית להעמיד פנים שארבע מאות אלף ברחו בצורה הזו. הרבה מאד ברחו מפחד. תגיד פחד לא מוצדק, תגיד "לא באמת היינו עושים להם מה שלא התנגדנו שהם יחשבו שנעשה", אבל בדיור יאסין לדוגמא זה נעשה. בטבריה אנשים ברחו מהבתים עם אוכל על השולחן (תקרא את נתיבה בן יהודה, שאשכרה היתה שם, או שהיא פוסט ציונית מרעילת בארות שממציאה הכל?). זה נשמע לך כמו נסיגה טקטית מסודרת? יש אינספור עדויות על בריחה בעיקר מתוך פחד. אבא שלי שאל פעם פליט ערבי "אבל למה ברחתם, למה לא נשארתם? אתה רואה היום שרוב מכריע ממי שנשאר לא נפגע". ההוא ענה לו: מן יום דיר יאסין בריחנא.

      בלוד וברמלה גירשו אנשים מהבתים ככה בתנועה אחת עם ההשתלטות על העיר, פשוט ניקו גושי עיר שלמים ולא נתנו אחרי זה לאנשים לחזור הביתה.

      צר לי, אבל ההיסטוריה לא פשוטה כמו שהחדירו לנו לראש.

      אהבתי

      • רמי הגיב:

        אכן היו מקרי גירוש.

        גירוש רמלה – לוד הוא הבולט שבהם.

        היו נוספים. כמו הגירוש של התושבים בגבול לבנון (קיבוץ ברעם) וכמו הגירוש מאשקלון (מג'דל).

        אבל אותם מקרי גירוש היו בטלים בששים – אפסיים לחלוטין – יחסית לתמונה המלאה.

        הרוב הגדול פשוט ברח. בחיפה ראש העיר היהודי התחנן שהם יישארו והם סירבו.

        אכן במלחמה אנשים פוחדים ובורחים.

        מי שהתחיל במלחמה (ודומה שעל זה אין מחלוקת) לא יכול אחרי זה להתלונן שהוא גם פחד מהמלחמה שהוא התחיל בה.

        אהבתי

  3. 12 הגיב:

    כתבת השבוע היא של דנה ספקטור. וואהו כמה כאב יש במקום הזה

    אהבתי

    • תל אביבית הגיב:

      ספקטור חושפת את מה שמונח מתחת לאף שלנו כבר שנים רבות. יש הרבה אנשים שקופים במוסדות הללו, ולא משום שהם לא שייכים למוסדות – שייכים גם שייכים, אבל המוסדות נשחקים בצורה יסודית ושיטתית כבר שנים ע"י האוצר ובהיעדר תקציבים ותקנים, מי שמשלם הוא המטופלים. אה, וגם הצוות. אבל למי איכפת מהצוות.
      וגם, זה אמנם אברבנל, אחד המקומות המוזנחים. אבל גם מקומות כמו תל השומר, בהם לכאורה שורר שפע, גם שם מחלקות לבריאות הנפש מוזנחות תקציבית ותקנית. בקיצור, הרפורמה שמנסים להעביר עכשיו בשושו, שנועדה לקחת את שירותי בריאות הנפש לחלוטין מן הממשלה ותחת חסות הקופות ובסופו של דבר הביטוחים הפרטיים, היא מזעזעת ויש להילחם בה. אבל אף אחד לא יודע את זה. עד שמישהו צריך את זה, חס וחלילה.

      אהבתי

    • צביעות הגיב:

      ספקטור לא חושפת כלום, פרט לנתחים מגופה.
      בחים לא קראתי מילה שלה בנושא ציבורי. פתאום היא המומחית לעולם הנפש ומצוקות המערכת?
      מדובר בכתבת יחצנות אליה שולחים כתב סתמי. בדיוק כמו שושנה חן ברשת כלבו.
      עלוב.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        איבדתי אותך. איפה הצביעות?
        ואם בנאדם רוצה לכתוב גם על נושאים אחרים שאינם הוא? להגיע למקומות חדשים, לראיין? זה אסור על פי כללי האתיקה של אגודת העיתונאים? או אולי לפי חוק בכלל?

        אהבתי

      • לוולוט הגיב:

        בנושא התחום החדש של הספקטורית.
        מי כמוך מודע לכל הנושא של כתבות בהקשר שיווקי כזה או אחר.
        אולי גם את הכתבה של הסםקטורית צריך לקחת באותה גישה.
        מי עומד מאחורי היח"צן/נית שדחף לכתבה הזאת?
        אולי איזה גוף כלכלי שהגיש תוכנית לשיפוץ המבנה?
        אולי איזה גוף (ויש כזה) שיש לו נכס שלדעתו מתאים לזה והוא רק מחכה לסגירה של אברבנל כדי למכור ביוקר את מה שכרגע לא מכיר בכלל?
        מי יודע את האמת?
        אולי זה עונה לך, אפילו חלקית, על התמיהה בנוגע לכתבה מהסוג הזה ע"י הספקטורית.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        היחצן של אברבנל?
        ומה מנחה את כל אחת ממאות אלפי המילים שמתפרסמות בעיתונות מדי יום?
        מקורות אנונימיים שרוצים לדפוק או זה או את ההוא? אלטרואיזם טהור של הכותבים והעורכים? יחצנים שמוכרים שירותים ומוצרים? כלום מכל זה.
        רק מאחורי הכתבה של דנה ספקטור על אברבנל עומד איזה גוף מסתורי שרוצה לעשות ממנה רווחים?

        אהבתי

      • בקרוב אגיע לגהה. סתאאם הגיב:

        ולוט, תסכימי איתי שספקטור היא מין כתבת לאישה, נניח לקוראות מהסוג שלך או של ריקי כהן. תלביביות בורגניות שכל הענין זה הופעה של ליאונרד כהן ותפרחת חיתולים. היא לא הותירה שום חותם באיזשהו עניין חברתי וצבורי. פיין, יש כתבים שמתפרנסים בדרכים אפילו יותר שטותיות. אבל השיבוץ שלה להביא את הסיפור של אברבנל פשוט פתטי. זה מסריח מנסיון של בעל אינטרס לאזכר את המקום בתמורה לכתבת צבע כלשהי ("הסכיזופרן פוסע בחצר כמו חולדה מונגולית"). זו לא עיתונות בעיני, זו הצצה של דה ריצ' אנד פיימס בחור אקזוטי. סורי.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        מה לעשות, אני לא מסכימה איתך.
        בעיקר כי אין שמץ מדבריך שמחובר לאיזושהי מציאות:

        "…נניח לקוראות מהסוג שלך או של ריקי כהן. תלביביות בורגניות שכל הענין זה הופעה של ליאונרד כהן ותפרחת חיתולים…."

        כנראה שאת/ה קורא/ת פה ו/או את ספקטור לראשונה בחייך.
        אחרת לא יכול להיות שהיית כל כך טועה.

        אהבתי

  4. שולמית הגיב:

    "ציר אולמרט – דן מרגלית – ברק

    מרגלית קיווה להיות מקורב למלכות וכעת מנצל את כל במות התקשורת שלו למלחמה באולמרט"

    "אולמרט לא השאיר אחריו חלל ריק. את מקומו אצל מרגלית ממלא עכשיו אהוד ברק. הוא ורעייתו הם אורחים קבועים אצל משפחת מרגלית – אוכלים, שותים ונוסעים לחו"ל יחד."
    מתי גולן/ גלובס.
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000542342&fid=853

    זמן רב אני חושבת שהאופן שבו מתקבלת התנהלותו של מרגלית בעניין אולמרט, לפני ואחרי ה"קרע", מעורר תמיהה או חשד שמא הכל חוששים ממרגלית או שהכל אוהבים את מרגלית או שלכל יש אינטרס שמרגלית משרת. אולי הגזמתי כשכתבתי הכל. הרי ישנם כמה יוצאים מן הכלל ומסתבר שמשום מה מתי גולן נמנה עמם ( אשמח לקרוא פרשנות).
    אינני מאמינה שמרגלית לא ידע על
    ה" שטיקים " של אולמרט שהרי הכל דיברו בעניין. אני נוטה להאמין לאפשרות שמתי גולן צודק. לי יש סצנריו נוסף אך אין לי כל יסוד לאמת אותו ואיני יודעת אם אפשר למצוא לו בסיס עובדתי.
    פעם התבדחתי ואמרתי שאולי, לכאורה, אידלסון חשב כבר ב2006 על הרעיון להקים עיתון שיתמוך בנתניהו ודיבר על כך עם מרגלית. אולי דבריו נפלו על אזנו של מרגלית הנעלב.
    אודה שעבר לי החשק להתבדח כשקראתי היום על ההתרועעות של מרגלית עם ברק. האין זה אופורטוניזם וכריזמה הדרים בכפיפה אחת.

    שמעתי על המאמר/ פוסט של מתי גולן
    ב" מחשבות בע"מ מפי ליפשיץ( שלונסקי וליפשיץ מדברים על עיתוני יום שישי)

    אהבתי

  5. אבי לן הגיב:

    זכותה של נילי פריאל להיות נובורישית, זכותנו לתעב אותה. ההישג העיתונאי מרשים, נותן לציבור הצצה על חיי הזוג המלכותי מזווית שלא קיבלנו עד היום

    אהבתי

  6. הטלויזיה הערבית/חברתית הגיב:

    ליבי יוצא אל האנשים ה"טובים" (בעיני עצמם, כן) שעושים את הקטע הזה.
    מסכנים, הם ממש מוכרחים, כדי שלא יחשבו למלקקי ערבים בריש גלי, ממש מוכרחים לעשות פה ושם קטעים על ירוק ועל מגדר.
    רוב התוכנית עוסקת ב(איך לא)כמה מסכנים הערבים וכמה היהודים הם גזלנים, הורגים, חומסים, הורסים ושאר ירקות.
    תחרות לגדעון, לרחביה ולעוד כמה יהודים לקקנים.
    מעניין שברשימת הקרדיטים בסופה של התוכנית רואים שאין שם שמות ממש ערבים. יש שם אחד שיכול להיות של יהודיה או של דרוזית (הימור שלי – יהודיה). כלומר הערבים טובים לשמש כסיפור אבל דחילק חבר'ה, אל תקחו לנו גם את המקום בסוף הרולר.

    אהבתי

    • "עופות מעוותים גנטית" הגיב:

      אין שמות ערבים? ערבים בכלל לא מבינים את אוסף היהודונים העלוב הזה, אל תזכיר את הדרוזים רובם נאמנים למדינה ,הם בחיים לא יופיעו בסרטים גזענים נגד ישראל! לא כמו הפסולת האנושית הזאת דלעיל.

      אהבתי

    • שאול הגיב:

      שכחת גם להגיד שבטח כל הכתבות של הטלוויזיה החברתית שוכבות עם ערבים.

      אהבתי

  7. ביולוג הגיב:

    "מהי “צמיחה אישית” והאם היא לא קשורה ל”חיי משפחה”?"
    את לא מבינה את ההבדל בין תמיכה משפחתית לצמיחה משפחתית?
    אהה, את מתכוונת מי שיש לו משפחה הופך ל"צמח"?
    נכון!

    אהבתי

  8. "עופות מעוותים גנטית" הגיב:

    אחלה שם, לכל אוסף שונאי ישראל והמנהלים נגדה תעמולה בכל העולם!
    מי צריך את אחמדיניג'אד שיש את האוסף יצורים הנאלחים האלה.
    גם השונאים הגדולים ביותר של ישראל לא חלמו לקבל "עופות מעוותים גנטים כאלה".
    אנל'ה מאמין שאחד כמו ג'ומס מצטלם עם הזבל האנושי הזה.

    אהבתי

  9. תקראו הגיב:

    http://www.notes.co.il/merhav/65229.asעכשיו תבינו איך דבורית וחבריה מנסים להפוך אותנו למדינה דו לאומית!
    זה מיעוט מסוכן שצריך להוציא אל מחוץ לחוק, אחרת נהיה פה מבודדים מכל העולם הנאור.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אין לי חברים, לא קולט?

      אהבתי

      • תקראו הגיב:

        קולט, קולט…אז איך את קוראת ל"חברים" האלה מה"חברתית", שאת דואגת לפרסם בבלוג על תקשורת? ולחברים מ"מקור ראשון" שאת מרבה לצטט?

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        יפה שאתה מחבר בין מקוראשון לחברתית.

        הם משלמים לי כסף כדי לפרסם אותם, לא ידעת?

        אני הולכת על שני צדי המפה: יום שמאל, יום ימין. לפעמים אני מערבבת ביניהם.

        אהבתי

      • חבר של ולווט ממקור ראשון הגיב:

        דבורית, מתי באמת את חוזרת לעשות איתנו שבת בהתנחלות? החברה נקרעו ממך בפעם האחרונה. במיוחד מהקטע שבו שמת שביס, לקחת תת מקלע והפכת דוכנים של ערבים בכפר הסמוך.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        שששש, אתה לא יודע איפה אני עכשיו.

        אהבתי

    • שאול הגיב:

      התגובות הרפרלקסיביות שלך ושל אנשים רבים לחדשות מסוגן של החברתית ושל הירקון 70 רק מוכיחות עד כמה חדשות הזרם המרכזי עסוקות בשטיפת מח ובהתחנפות למכנה המשותף הנמוך ביותר ועד כמה חשוב שקמות לה אלטרנטיבות. http://www.hayarkon70.org

      אהבתי

  10. ? הגיב:

    "דן שילון, אגב, הוא חי בדירונת צנועה בפאתי אור עקיבא?"
    מה דנשי שייך לעניין?
    אגב הוא מזמן מכר בקיסריה, ובאמת גר בבית צנוע בזכרון.

    אהבתי

  11. מוסדניקית הגיב:

    "חורים באקווריום, חורים בשיניים".
    אמרנו להם שיפסיקו לשלוח את התמונות המכוערות לעיתונים, אם לא…
    אחת שהיתה יפה שעה אחת קודם.

    אהבתי

  12. תאונה? הגיב:

    אופנוע שמחליק בכביש לא נקרא תאונה,אין לזה שום קשר לתאונות הנובעות מכבישים לקויים בישראל.כמו כן כל מי ששם עינו בכוס, או סתם סם משהו בכוס.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מי אמר לך מה היה? את/ה מכיר/ה את הצומת האמור? את/ה חוקר/ת תאונות במקצועך?

      אה, יש הבדל בין תאונות?

      רכבת פעם על קטנוע בכבישי תל אביב?
      בקיצור, די לבלבל המוח בלי לדעת על מה את/ מדבר/ת

      אהבתי

      • ,תאו נה הגיב:

        הכתבות בעיתון היו על תאונות שנובעות מכבישים לקויים,בעיקר צמתים מסוכנות/ים. תלביב לא הוזכרה שם!
        שכור נכנס בעץ, נהג נרדם,
        אופנוען מתחלק …לא קשור!(יש לי אופנוע קרוס)גם לא קשור!

        אהבתי

  13. ברק בעניים הגיב:

    מה שהליבסקר הזה עשה זאת חדירה מגעילה לחיים פרטיים של אדם.אבל מה, זה אהוד ברק שר הבטחון הכי טוב שהיה מעולם לישראל, וגם איש עסקים מצליח בעברו,מה יותר חשוב לשונאי המדינה מלהכנס בו? הרי הוא שייך לאלה שרוצים פה מדינה יהודית ועושים הכל למען זה.

    אהבתי

  14. קוראeקורא הגיב:

    אני מצטער שאני ממש לא מתרשם מההישג של ליבסקר. בעיניי, אתיקה עיתונאית היא להזדהות כעיתונאי ולא לשקר כשהם פועלים במסגרת תפקידם, כפי שהיה במקרה הזה. כשאני בא במגע עם חברות מסחריות בנוגע לכתבה ולא כאדם פרטי אני אומר שאני עיתונאי. בעולם בו היתה אתיקה עיתונאית מתוקנת כתבה כזו, גם אם היא מעניינת, לא היתה נכתבת.

    מצד שני, אין פה אתיקה באף תחום אז גם בעיתונות אין זה פלא שאין אתיקה.

    אהבתי

    • עתונאי הגיב:

      לקולגות המתים מקנאה – הכתבה של ארי ליבסקר בכלכליסט היא הדבר הכי מדובר ברשת ביומיים האחרונים. התגובות נלהבות ומחמיאות, למעט קומץ מלפפונים חמוצים…

      אהבתי

    • שלי הגיב:

      וסתם החשיפה על הקלות שאפשר לחדור לבית של שר הבטחון- האיש מס' 2 הכי מאובטח במדינה- ועוד אחרי רצח רבין. בלי שום בידוק- זו לא חשיפה עיתונאית?

      אהבתי

  15. לוולוט הגיב:

    הפניה שלך לשמאל הקיצון שלא להגיד ההזוי מטרידה לא מעט. הרי מדובר בבלוג בקורת תקשורת ולא מקום לפרסום שקרים של אנשים ששונאים את מדינתם וכל כך כועסים על אמם הורתם שהם מוכנים לשנוא את כל היהודים.
    לשים 3 סרטי יוטיוב במקום קישור זה לקחת צד במעשה שאין לו כלום עם בקורת עתונות/תקשורת.
    מדוע לא רואים אצלך יותר הפניות למעשים חברתיים שאינם קשורים לערבים (ואנא חסכי ממני את הסיפור שהם עוסקים גם בנושאים אחרים – כסות לטפשים).
    הרי יש לך מידע לא מועט על מעשים חברתיים פרופר בארץ ואותם את לא מכניסה או לעיתים בקמצוץ, כולל התעלמות ממילים רלוונטים בנושא.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      שקרים? מי משקר ועל מה? מעניין לשמוע.

      סרטונים מועלים לפוסט ברגע שאני יכולה, כלומר ברגע שהם ביו טיוב, שזו הדרך היחידה שלי להעלות לפה סרטונים.

      אהבתי

      • לא ה? הגיב:

        "לשים 3 סרטי יוטיוב במקום קישור"…
        זה מה שהוא אמר.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        לא, הוא אמר "שקרים של אנשים ששונאים את מדינתם".
        אני רוצה לשמוע מהם השקרים ומי שונא ולמה. אדם צריך לעמוד מאחורי המילים שלו.

        מאחר שזו תוכנית חדשה של הטלוויזיה החברתית, רציתי לתת לה חשיפה, כי ככה מתאים לי.

        כמו שכבר כתבתי, אני אוהבת לשלב סרטונים בפוסטים ועושה את זה כשאני יכולה.

        אהבתי

      • לוולוט הגיב:

        את לוקחת צד בצורה מרושעת.
        למה איני רואה סרטונים – מאומבדדים, כן – הנוגעים, למשל, ל-

        אהבתי

      • לוולוט הגיב:

        או

        אהבתי

      • לוולוט הגיב:

        או

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        כן, אני בוחרת צד "באופן מרושע" (? :)) לא רק זה, גם הצבעתי ברגליים, כלומר בשחלות, בחרתי לא ללדת אפילו רבע ילד. כלומר, במו ידיי אני תורמת לחיזוק המוסלמים בעולם ולאובדן היהודים.

        אני מניחה שהסרטון הבא שתעלה פה יהיה נגד הפלות, לא?

        אהבתי

      • לוולוט הגיב:

        הציניות לא יפה לך.
        זכותה של כל אשה (של כל אדם בעצם) על גופה וחייה הוא מוחלט. ללדת או לא, להפיל או לא וכו'.
        אין לזה שום דבר עם הבחירה הקיצונית שלך. מה לקיצוניות הזאת ולבקורת תקשורת?

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        שלחת לי סרטון המדבר על מאזן האימה הדמוגרפי, ולמה המוסלמים ישתלטו על העולם (כי אנחנו לא יולדים). ולכן תגובתי הצינית (וציניות היא לחם חוקי) הייתה בדיוק במקום. מענה אחד לאחד לסרטון.
        ואם היא לא יפה לי, הציניות, אין מה לעשות. זה מה יש.

        אהבתי

      • לוולוט הגיב:

        הציניות לא יפה לא בקטע הזה. באופן כללי הציניות שלך במקומה וראוייה.
        את עושה מעשה, שעליו את מטיפה לאחרים, בכך שאת מסיטה את הדיון מעצם המעשה שלך בפתחון פה/פוסט לקיצוניות האנטי יהודית/ציונית לכיוון אחר לא קשור בכלל.
        זה לא מהות הלינקים שהבאתי כמו להראות כמה את נוטה לצד האחד ומתעלמת מהרבה דברים חברתיים לא פחות.

        אהבתי

  16. בעיה עם חברון שאף אחד לא מתייחס אליה במפורש היא שפורים, חג הנקמה היהודי, חל ביום ראשון, ושמאז שברוך גולדשטיין ארגן ליהודים הטובים שם פורים שמח במיוחד, לא היה לחץ כזה שם.

    אהבתי

  17. ב הגיב:

    יש מעט מאוד צירופי מילים בשפה העברית שאשכרה עושים לי בחילה פיזית ורצון להקיא.

    "הירקון 70" הוא אחד מהם.

    אהבתי

  18. שולמית הגיב:

    הפירסומת הכי סקסיסטית בעיני היא הפירסומת לנוזל כלים פיירי בהשתתפות גברי בנאי, אהרוני ועוד 2 נשים, אחת צעירה קשישה.

    אם אינני טועה הקשישה עומדת לשטוף כלים ואז הכל מתבוננים בצעירה וגברי ( כנראה בעלה) מציין שהיא נמנעת מלשטוף כלים כי היא חוששת לידיה. אז מציעים לה את פיירי ומסתבר שזה שומר על ידיה.

    לדעתי זו פירסומת מטומטת ושוביניסטית
    מפני שלא עולה בו האפשרות שאחד הגברים ישטוף את הכלים(אין טעם להזכיר שאפשר להשתמש בכפפות גופי וגם במדיחים).

    אגב, אני משתמשת רק בפלמוליב קלאסיק.

    אהבתי

  19. איל הגיב:

    הכתבה של ליבסקר היא לא הישג עיתונאי, כי אם שפל עיתונאי.

    יש כאן חדירה לפרטיות, באופן שעולה כדי הפרה על חוק הגנת הפרטיות.

    ברמת האתיקה העיתונאית, יש כאן עיתונאי שמתחזה, ומשיג בעורמה ובנכלוליות מידע. העדר האתיקה ממשיכה בכך שהוא ממשיך ומפרסם את המידע שהשיג תוך התחזות.

    איני אוהב את ברק ואני מתעב את אורח החיים הרהבתני שלו. הצבעתי לו בעבר, ולא אצביע לו שוב. אבל זה לא סותר את העובדה שהכתבה הזו דוחה ובזויה.

    אהבתי

  20. נוצה סגולה הגיב:

    ממליצה לכל מי שטרם קרא לקרוא את התחקיר של אמיר שואן על מועדון הכדורגל של אייל ברקוביץ'. אני לא מתעניינת בספורט, אבל הכתבה הזו מרתקת בעיני וכמובן הממצאים שלה חמורים ביותר. הלוואי שיבואו על עונשם בעקבות החשיפה.

    עוד משהו – הסרט "פובידיליה" עלה לאקרנים בסוף שבוע זה ומוזכר רבות בתקשורת. למרבה הצער, רק בחלק מהמקרים מצויין שהסרט הוא בעקבות ספר ולא מזכירים את שם המחבר (יזהר הר-לב). כל מי שלא עשה את זה ("מה יהיה" עם יואב גינאי למשל) – לא יפה.

    אהבתי

  21. אריה גל הגיב:

    ומה עם קברו של ר' נחמן מברסלב ?

    זה משמח ומחמם את הלב שקבר רחל אמנו הוכרז סוף סוף כאתר מורשת ישראל, אך מה עם אתר לא פחות חשוב, ולא פחות ידוע,- קברו של ר' נחמן מברסלב אשר באומן ?
    ואם תאמרו שקיברו של ר' נחמן איננו בשטחה של מדינת ישראל, יהיה עליי לשאול אם קבר רחל הוא כן. כי אם יהודה ושומרון הם אכן חלק ממדינת ישראל, יש להזכיר למישהו בממשלה כי חיים שם כשני מיליון אזרחים של מדינת ישראל שמישהו כנראה פשוט שכח לספק להם תעודות זהות של המדינה וזכות בחירה לכנסת. ואילו אם בית לחם, ממש כמו העיר אומן שבאוקראינה, איננה חלק ממדינת ישראל, אולי כדאי שמישהו יודיע על כך למקבלי ההחלטות.

    .

    אהבתי

    • באבא הגיב:

      "לא פחות חשוב ולא פחות ידוע"? אם היית באמת מבין במסורת, אז היית נותן כדוגמא לאתרי חו"ל חשובים את הר סיני, אבל קברים באירופה אינם בני השוואה לקברי האבות והאמהות, גם בקרב חובבי הז'אנר.

      אהבתי

  22. עוקב בעניין הגיב:

    קראתי את המאמר של בן כספית, שפחות או יותר הפך לכותרת הראשית של מעריב. מאז שהתחילה ההסלמה בין ידיעות ומעריב לבין ישראל היום אני מוכרח לציין שהבלבול גדול מאי פעם. תמיד ידענו על האינטרסים הכלכליים והאישיים בעיתונים, אבל זה כבר שובר שיאים. כבר אי אפשר לקרוא כלום בעיתונים האלה מבלי לתהות האם זה נובע בכלל ממלחמת נוני-נמרודי-אדלסון. ואם התוצאה הסופית של הקמת ישראל היום היא שידיעות ומעריב משלבים ידיים במלחמתם נגד ביבי על רקע הקישור בינו לאדלסון ועיתונו, הרי שייתכן שמצבו היה טוב יותר ללא ישראל היום. וולווט מה את אומרת על התסבוכת הזו?

    אהבתי

  23. איזה כיף זה לככב עוד לפני שהגבתי היום. אפשר עוד? אני הולך לטיול עם הילדים ואחרי זה לעשות אוכל. אחזור אחרי שהשמש תשקע, מן הסתם.

    פורים מחר, אגב, ויש מגילה עדכנית ברוח הזמן. תיהנו: http://www.youpost.co.il/openions/public/1804-2010-02-26-08-14-20

    אהבתי

  24. יחצ"נית נזעי חשמל הגיב:

    הנה כל התשובות, בהנחה שהן באמת מה שמעניין אתכם
    1) הקרקע שעליה יושבת אברבנל שייכת למשפחה פרטית כבר משנות החמישים, ואם ייסגר בית החולים היורשים יקבלו אותה בחזרה, כמו שהיא, בלי שלאף אחד ייצא גרוש מהסיפור. אבל למי איכפת מהעובדות כשמשתוקקים כל כך לשחק במשחק הטוקבקיסטים הפופולרי: "חפש את האינטרס".
    2)אף יחצ"ן לא פנה לעיתון במטרה לארגן כמה ג'ובות ללקוחו שימי בוקובזה, קבלן שיפוצי מחלקות הסכיזופרניה המיליארדר. אני יודעת, "אברבנל" הוא באמת מותג צעיר, דינמי, וסופר סקסי, במיוחד המחלקה הנוצצת בה נותנים טיפול בשוקים חשמליים לניצולות שואה בנות 92. אבל עלה על דעתם שלפעמים דברים הם כמו שהם? פשוט, דכאון, עצבות ומצוקה נטולי מניע ציני או טוויסט אפל.
    3 ) באמת שאני לא מבינה, אפשר לא לחבב את הכתבת, לי בעצמי היא מביאה את הסעיף לפעמים. אבל מפה ועד
    לבנות תיאוריות קונספריציה על הסיבה האמיתיתי שגרמה לה להכנס לשלושה ימים מענגים של קראחנות במלון הבוטיק הבת ימי הזה? טוב שלא דרשתם שיכתבו"הכתבת היתה אורחת של חברת אברבנל"
    4) פעם אחרי פעם, אני נשבעת לעצמי שלא אפגע מהרשעות ושנאת החינם שמרימה את ראשה בבלוג הזה. הפעם לא נפגעתי, אבל נעצבתי אל ליבי. עצוב לי לגלות שמישהו כל כך רוצה לזלזל ולהעליב, שהוא מוכן אפילו לצאת המגיב הכי מטומטם וחסר הגיון שנתקלתי בו מעודי בדרך. למי אכפת מילד אוטיסט בן 12 שמשחק כבר שלוש שנים רצוף באותו לוטו חיות מרופט, כל מה שמעניין אותנו בכתבה הוא לקרוא אותה מלב סגור ומלגלג, כדי שנוכל לכתוב "עלוב" בסוף, ולגרום קצת באסת פורים לעתונאי אחר.
    4)

    אהבתי

  25. שאול הגיב:

    אז בגלל הטרור הסוציאליסטי ששורר בארץ כאפ ישראל לא מביאים תחתונים וגרביים ?

    אהבתי

כתיבת תגובה