העיר עובר כיווץ שרירים ומתיחת פנים

האם יש אמת בטוקבק הזה?

מאת: איימי ווינהאוס
12.02.2010 : 14:37
בכלל, עיתון “העיר” הוא הדבר הכי מעניין בכל סופ”ש נתון במחוזותינו.
כמה חבל שהוא עומד להפוך למגזין כרומו, סטייל “מגזין גלריה/טיים-אאוט/שמנת”, ממש בקרוב.

מתברר שכן, חלקית:

בעוד כחודש העיר עובר לפורמט חדש בגודל A4, לא כרומו, לצרכים פרסומיים.

המטרה: למשוך קהל מפרסמים אקסלוסיבי יותר, שאינו יעקב מנעולים, יורם ספות וכוכבה ציפורניים.

מבחינת התוכן והקו המערכתי לא צפוי שינוי, למעט העובדה שהוא יהיה שמנמן יותר (כי העמודים יהיו קטנים יותר ואורך הכתבות לא ישתנה).
פיילוט אחד כבר הושלם.
הוא יגיע לקוראיו בשקית עם עכבר העיר.

כוננות ספיגה בטיים אאוט?
(כנראה, הוא  מציע מנוי ב-20 ש' לחודש)

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה הבלחות, סקופ, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

27 תגובות על העיר עובר כיווץ שרירים ומתיחת פנים

  1. איימי ויינהאוס הגיב:

    ללא ספק המעטפת תהיה בכרומו, ויתכן שאף העמודים הפנימיים יהיו מנייר משובח יותר, בדיוק בשביל זה: למשוך מפרסמים אקסקלוסיביים, כמו אלה שמפרסמים במגזין-גלריה, שמנת-לשעבר וכו'.

    אהבתי

  2. velvet הגיב:

    המעטפת כן, העמודים לא

    אהבתי

  3. קורא הגיב:

    כנראה שחלק נכון, זה שזה הדבר הכי מעניין ממש לא נכון, עיתון משמים ונפוח. לפעמים אני תוהה מי נתן לחלק מהכותבים שם מקלדת, ומצר על זה שבמקום בו עבדו פעם עוזי וייל ועלי מוהר עובדים היום אנשים שלא היו ראויים לשמש כקלדנים בשנים ההן.

    אהבתי

  4. ליידי גאגא הגיב:

    הכי מעניין העיר. רק שמה נתנו במה לגולדסטון ומוחמד בכרי (ואיתמר בן כנען) בזמן שכולם – כולל הארץ – השתפנו. רק שיפסיקו שם עם כל המיתולוגיה של שנות ה 90. פולמן גבע ושות'. הם מעמידים משהו ראוי בפני עצמם, שמתמודד נכון יותר עם התקופה הבלתי אפשרית של ישראל. בזמן שטיים אוט מנסה לנסח ללא הצלחה את התל אביביות החדשה/ישנה (כלומר האוטונומיה התל האביבית) בהעיר מבינים מה תפקידה של עיתונות מקומית. אלטרנטיבה. רק שהפורמט החדש, עם הקריצה למפרסמים, לא ישפיע תוכנית 

    אהבתי

    • ט הגיב:

      וואו, "נתנו שם במה לגולדסטון ומוחמד בכרי".
      איזה מאאאאגניבים.
      נתנו לבמה מוחמד בכרי, אולי בפורמט החדש יוציאו את גבלס מהקבר השחור שלו ויראיינו גם אותו.

      שלא לדבר על הזוועה הגדולה יותר בתגובתך: איתמר בן כנען. וכל מילה מיותרת.

      העיר זו גווייה שממשיכים לגלגל ולבעוט את שייריה שכבר עברו מאתיים לינצ'ים ברחבי העיר. גל-עד של דיו אנכרוניסטי לימים שבהם העיר גמכן היה מגעיל, דוחה, מתנשא ונותן-במה-למוחמד-בכרי, אבל לפחות אז מישהו קרא אותו.

      אהבתי

      • איימי ויינהאוס הגיב:

        לא נסחפת…. אבל בכלל לא נסחפת.

        אהבתי

      • ללא שם הגיב:

        לי ממש לא אכפת הסיפור של בכרי כן או לא, הבעיה היא שזה עיתון ממש ירוד וגרוע. אנחנו חלוקים, בעיניי טיים אאוט עולה עליו עשרות מונים, הן מבחינת מראה (מה לעשות, משלמים של לגרפיקאים יותר משלושה שקלים לשעה) וכלה ברמת הכותבים.

        אהבתי

      • איימי ויינהאוס הגיב:

        טיים-אאוט עולה עליו עשרות מונים??
        בכל פעם שאני נתקלת בטיים-אאוט אני נתקפת מבוכה מגסויות סקסיסטיות ברמה של כיתה ט'.

        אהבתי

  5. פאקו הגיב:

    אוי, "העיר"… אחד העיתונים האהובים עליי בעבר, ובזבוז של נייר בהווה. לפחות לפי V זה לא יהיה בזבוז של נייר משובח.

    אהבתי

  6. אני הגיב:

    ציפור בעיר לוחשת שזה דווקא קשור לישראל היום. כידוע, הארץ מדפיס את ישראל היום, שלאחרונה הגדיל את מספר עותקיו בסופ"ש ל-350 אלף. מכונות הדפוס כבר לא עומדות בעומס, והיות שהחמאה מרוחה בצד של ישראל היום – העבירו את העיר לפורמט איי-ארבע, שמודפס במכונה אחרת.
    ההכנסות הישירות של הארץ קטנות, ההכנסות מישראל היום גדלות, וזה מעורר שאלה מעניינת: האם חזון הארץ החדש הוא להפוך למכונת הדפוס של ישראל היום?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מצחיקה, השאלה האחרונה שלך.

      אהבתי

      • שי הגיב:

        לא רק שהחזון של הארץ החדש הוא להפוך למכונת הדפוס של ישראל היום, צריך לעקוב אחרי הפרסומים המביכים בדה מרקר אחרי מפעלות אדלסון כדי להבין שהארץ כבר מזמן איבד את טיפת האתיקה האחרונה שלו בסיקור מהלכיו של החינמון הריאקציונרי הימני הזה, ישראל היום. כל זה עומד כמובן עומד בסתירה לכל הערכים המפוארים שהארץ כל כך מטיף להם. אבל מי שמפקיר מקורות, מסוגל לעשות הכל כנראה

        אהבתי

  7. (ה)עיר רפאים הגיב:

    כל השינויים נובעים מהתנהלות ומהנהלות לא יציבות (ראה מקרה העבר בו הפכו אותו לחינמי וחזרו בהם) וניסיון שנועד לכישלון, להחזיר להעיר את הנשמה שהייתה או לא הייתה לו בעברו הרחוק מאוד מאוד. כנראה שכל החיצים מופנים ויופנו לקברניט הטיטניק הלא הוא ליאון סבק, אשר יהיה הקברן של הגופה, לאחר שישראל גולדשטיין ירה לה בראש.

    אהבתי

  8. ללא שם הגיב:

    גם לדעתי אין שום קשר למכונות הדפוס, אם הן לא עומדות בעומס הן לא עומדות בו כבר עכשיו, ולא עוד חודש כשזה יקרה, ועם כל הכבוד, מספר הגיליונות של העיר ביחס לכמויות ההדפסה האדירות שנעשות שם הוא זניח לגמרי.

    לדעתי הסיפור הוא חוסר יציבות, מכת המוות של העיר היתה הפיכתו לחינמון, ועזיבתם של כל אנשי הצוות המוצלחים אז. אחרי זה העיר כבר לא התאושש, והוא עדיין מחפש כיוון. מאבק אבוד מראש.

    אהבתי

  9. אלי א. הגיב:

    העיר הנוכחי בעריכת אלון עידן – הדפוס הטוב בישראל בשמונה השנים האחרונות. לא מהמערכת, לא חבר, לא מכיר, רק קורא.
    עתון אידיאולוגי, מקורי, ויודע להצביע על תופעות, לא רק ליזום ראיונות. והכי חשוב – מענין. כה לחי שכן ירבו ושלא יהרסו.

    אהבתי

  10. אלי א. הגיב:

    בטח –
    למשל כתבה על המאחורי הקלעים של מעורבות דו"צ במניעת פרסום הדו"ח של שוברים שתיקה בתקשורת.
    כתבה מאוד מעניינת על המאבק לניסוח מחדש של הקוד האתי של צה"ל.
    כתבה על שינוי האופי של פלורנטין על יד בנייה של מגדלים (נטע אחיטוב)
    סיפור הפיטורים של דני אמיר (?) וערוץ הספורט וההתקרנפות של עמיתיו לעבודה.

    אהבתי

    • שדות חובה לנצח הגיב:

      אחח, אבל מה אתה קופץ? לא הספקתי להתערב איתך (-:

      לזה בדיוק התכוונתי. אג'נדה צפויה ומלחמות מעופשות שנות ה-80 סטייל.

      בואו נגלה לעולם איך הפשיסטים המסוכנים מדכאים את הנאורים הלוחמים! ואיך צה"ל זה פוי! וגם כיבוש! וכרישי נדל"ן! שכחת להביא כתבה על עובדים זרים.

      זו לא אידאולוגיה. זה חיקוי של אידאולוגיה. שמתעלם מהשינויים שעברו על העולם מחוץ לעיר. מה שפעם היה אוונגרדי היום הוא בהרבה מקרים התפרצות לדלת פתוחה, טרחנות וחיפוש מאומץ מאד של עוולות פוטוגניות-לשעבר.

      כתבה טובה אמורה לחדש משהו ראוי, לא לטרחן את האג'נדה של הכותב.

      אהבתי

  11. אלי א. הגיב:

    אפשר לא להסכים על האידאולוגיה, אבל עובדתית, זה עתון שמסקר תהליכים ותופעות שנמצאים מאחורי הקלעים ושהם בהגדרה "חשובים" ולא רק "מושכים".
    אני אתן דוגמה לכתבה הכי טובה שקראתי בשנים האחרונות בעתונות, ושבעיני היא לא חשודה אוטומטית בשמאלנות, זו הייתה כתבה על ההתנהלות של המטה לשחרור של גלעד שליט. (אני לא חושב שהיא עלתה לרשת), אבל זה פשוט היה מופת של תחקיר. איך כל מיני ארגונים עם אג'נדות שונות נדחפות למטה המאבק מאם תרצו ועד השומר הצעיר.
    ד"א דווקא בשנות התשעים העיר יותר התמקד במגניבות ותלאביביות, יעני מסיבות, אושיית חיי הלילה ההיא, ההוא וכו'.
    אבל אני סתם סקרן לדעת, מה זה "חדש ולא מעופש" כלומר אג'נדה ימנית?

    אהבתי

    • שדות חובה לנצח הגיב:

      חדש ולא מעופש = נושאים לא ממוחזרים, זה הכל.

      לא הצלחתי להבין מה החשיבות בכתבות שהבאת.

      אהבתי

      • ... הגיב:

        וואללה לא הצלחת…
        לא מבינה מה החשיבות של התגובה שלך.
        דווקא נשמע מעניין איך כל מיני אינטרסנטים דוחפים את ידיהם.
        די למרירות הצרופה הזה.

        אהבתי

  12. דני הגיב:

    העיר הדבר הכי מעניין? אולי בשני רחובות בפלורנטין.
    עיתון משעמם והזוי ברובו, חלק גדול מהכתבות מתעסק בזוטות על גבול הביזאר. מתעסק שוב ושוב באותם נושאים מאותן זוויות.
    זה כבר מזמן לא עיתון. זה ביטאון ברנזא'י למילייה של כמה עשרות מכותביו.

    אהבתי

  13. ד'ר בנבנישטי הגיב:

    איפה אדם אבולעפיה האיש היחיד שיודע לכתוב על קולנוע ולא נגרר לכתוב על הקאות וזיונים כתיבה אישית אלק, כמו שאר הכותבים בעיתון. מישהו יודע איפה אפשר לקרוא אותו ? ולמה הוא לא כותב בהעיר?

    אהבתי

  14. ד'ר יעל מרדוק הגיב:

    אדם אבולעפיה הוא קורבן לקונספט של עיתון העיר . ביזאריות אמרתם? בקשו ממנו לא להתפלסף ולכתוב נמוך כמו שרגילים שם. אבולעפיה הוא פילוסוף שמנסה לכתוב כמו שאנחנו רוצים לקרוא בעיר הזאת. אבל מי צורך את החומר? בטח לא איתמר בן כנען הגס שהוא בערך אחד הכותבים היחידים שהשתלט שם על כל חלקה טובה

    אהבתי

  15. ללא שם הגיב:

    נדמה לי שהוא מופיע בתוכנית טלביזיה . תוכנית תרבות חדשה. בואו נקוה ששם יתנו לו להשמיע קול. את קולו האמיתי. קול המחשבה. מה עם קולה של המחשבה באמת? פורמט חדש זו רק מעטפת. חבל…

    אהבתי

  16. ללא שם הגיב:

    חסרונו של כותב כמו אדם אבולעפיה מוכיח שמה שאנחנו צורכים היא שמיכה סמיכה וצהבהבה שנתכסה בה בתל אביב

    אהבתי

כתיבת תגובה