הולדן קולפילד התייתם

salinger1

ג'יי די סלינג'ר הלך לעולמו אתמול, בגיל 91 בעיירה קורניש שבמדינת ניו המפשייר. אני בטוחה שאין מי מקוראי הבלוג הזה שלא קרא ולו אחד מספריו, ושתודעתו לא עוצבה בעזרת סלינג'ר בגיל מסוים.

בצירוף מקרים אחת מכותרות הפוסטים השבוע רפררה לתפסן בשדה השיפון: החלפן בשדה השלטון.

אחת הפנטזיות של עיתונאים רבים הייתה ללכוד את סלינג'ר, הלא-מתראיין האולטימטיבי, לראיון. רבים ניסו להגיע אליו, שוטטו בעיירה בה התגורר, וקיוו שיגיח יום אחד מעבר לפינה. זכורה אחת התמונות הבודדות שלו, בה נלכד כשהוא הולך עם עגלת קניות הסופרמרקט המוכרת לנו.

בשנות השמונים צפיתי בסרט סטודנטים על פי יום נפלא לדגי בננה. אם אני זוכרת נכון, יהונתן סגל, כן, זה מסרט המריבה על השואה והפלסטיניות – היה או לא היה הקישור – היה מעורב בו. או ששיחק, או שביים, או גם וגם. לא הצלחתי למצוא ברשומות אזכור לכך.
ובאותו עניין כתב צור א' בתגובה בסינמסקופ: "הוא סירב בכל תוקף לעיבודים לסרטים של סיפוריו ואף תבע את מי שניסה. מה שכן, ידוע על לא מעט מקרים של סטודנטים לקולנוע, כאן בארץ, שעיבדו, ללא אישור כמובן, את יום נפלא לדגי הבננה”.
ורותם עונה לו: "לא מעט? אני חושב שזה תנאי מעבר משנה לשנה לא?"


הסיפורים הראשונים שלו פורסמו בניו יורקר, הנה הם.


כל ספרי סלינג'ר שלי, כולם עותקים ישנים ומהוהים, ארוזים עדיין בארגזים (סיפרתי למה).

למה איש לא חתם בוואלה! על הכתבה? אופס, עודכן (צהריים). עכשיו גם אודי שרבני חתום עליה.

בניגוד לכתוב בשער הארץ ובכתבה הנרחבת, יום נפלא לא היה הראשון שלו שפורסם בניו יורקר, אלא דווקא זה:
Slight Rebellion Off Madison” – December 21, 1946". ושם העיירה בה גר ומת הוא קורניש, ולא קורוניש.

כל העיתונים הזכירו את מותו בשעריהם. אהבתי.
(בישר"ה התבלבלו במס' העמוד).

היום לפני תשע שנים חגגה אריאנה מלמד 50 לתפסן.

בלי מזוז לא נזוז

מוסף הארץ מבטיח "ראיון בלעדי ונדיר" עם מני מזוז הפורש (באתר כתוב רק "מיוחד" לא בלעדי).
אבל הנה עוד אחד שכזה, שהתפרסם החודש במגזין עורך הדין.
תודה לידין עילם על ה-PDF.


סרינה או ונוס?
כות' המשנה לידיעה של אמיר ענבר בספורט הארץ (20) מתייחסת לונוס וויליאמס, אבל התמונה, תמונת סרינה.

רמדיה
ע"פ כתבת השער ב-G יש עוד עשרות ילדים בארץ שנפגעו מרמדיה, ופשוט לא היו מודעים לקישור בין המוצר למוגבלויותיהם (רנן נצר).


יאיר לפיד, היום ב-ynet!
אומנם באופן חד פעמי, כמו שהוא מציין במפורש במדורו ב-7 ימים. ובמה זכינו? הוא מלמד בבית ספר תיכון ובו ילדי מצוקה, ורוצה לעזור להם לטוס לפולין, למסע המפורסם.

TGI
אתמול הבאתי את תצלום סקר החשיפה לתקשורת בלי פרשנויות, כדי שכל אחד יוכל ליהנות בעצמו. עד כה, בחודשים ובשנים עברו, לא התייחס ידיעות לסקר, אבל הבוקר נפל דבר. הידיעה הראשונה בשער, זו הצמודה ללוגו, זאת אומרת החלק הניבט מהדוכנים כשמסתכלים על שער העיתון, מבשר שיש עלייה בקריאת ידיעות בסוף השבוע, וש-62% קוראים ידיעות בסופי שבוע. הידיעה לא חתומה כמובן.

yediot291

אחרי האמירה הגורפת הזו בכות'+מש', מופיע המשפט הבא:

"השימוש המסולף והאינטרסנטי בנתוני הסקר, שעורכים כלי תקשורת שונים, ממחיש את חולשתו ואת הקושי להתייחס לנתונים שבו ברצינות הראויה.

יחד עם זאת, נציין כמה נתונים מהסקר: החשיפה לידיעות אחרונות בימי שישי – במחצית השנייה של 2009 לעומת הראשונה – עלתה ביותר מ-3%, ונתח השוק של ידיעות בימי שישי עומד על 62%."


אחר כך מובאים עוד נתונים, בין היתר אלו היורדים על עיתונים אחרים.


אני לא סטטיסטיקאית ויכולותיי להבין במספרים מוגבלות מאוד. יחד עם זאת אני לא מצליחה להבין, מתוך הנתונים האלו, מאיפה דגו את המספר 62%, שלא מתקרב אפילו לכתוב בטבלאות.
יש סטטיסטיקאי במטוס?

yediottgi


ישראל היום Vs ידיעות ואברמוביץ'
העיתון מקדיש עוד כפולה לנושא: ציטוט מדברי מיקי רונזטל בתיקתק שורת: "העיתון תוקף את שלטון החוק באופן סיסטמטי…" ועל נוני מוזס, שהוא מנהל את העיתון לפי האינטרסים הכלכליים שלו, ושהוא קובע דברים בפועל.

isra291

אישה נעלה נעלה נעלה

מתוך מדור הסאטירה של מקור ראשון, "בריחת מוחות".

naala

דן תפסיק למכור כרטיסי נסיעה וכרטיסיות מנייר
הכרטיסיה האחרונה שלי, איתה הייתי נוסעת לשיעורי רכיבה ולמבחני התיאוריה. שמרתי למזכרת, למען אדע מאיפה באתי.
cartisia
מתישהו אוכל למכור אותה במכירה פומבית ולהתעשר.

Twitter
מוסף הארץאסף לבנון אסף חשבונות פיקטיביים של סלבז.


סיור נוסף לגדה
ייערך ב-19 בפברואר.
לפרטים נוספים:
nurit@peacenow.org.il

לפני פיזור
איך זה שלא כתבת על….
המשפט הזה מופיע מדי יום בטוקבקים, וכבר עניתי עליו כ-25,000 פעם. לא, אני לא רואה הכל. כדי לעזור לי לראות יותר, אפשר לשלוח לי חומרים. הפוסט של יום שישי הוא רק דפדוף בכותרות או בדברים בולטים במיוחד, והוא לא מתייחס, כידוע, למכלול עיתוני סופהשבוע. זה קורה בשבת.


יומולדת לאנטון צ'כוב
chehov

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה הבלחות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

86 תגובות על הולדן קולפילד התייתם

  1. אלינוריגבי הגיב:

    לאן הברווזים
    עפים כשהאגם קפוא ?

    אהבתי

  2. מנחם דונש הגיב:

    מה, אני הראשון?
    ודווקא נגד "מעריב"?
    עמוד 10. הטור הימני ביותר. למטה-למטה.
    הבהרה
    בעניין תחקירן כלבוטק דוד סולימן.
    משנת 2007.
    פיטוריו מעבודתו "בכלבוטק" (ב"כלבוטק"?) נעשו עקב שינויים מערכתיים בתוכנית
    ולא כפי שפורסם.
    בגיגוד לכתבה שפורסמה ב-16 באוקטובר.
    כאמור, בשנת 2007.
    אני רק מסיים להקליד תגובה זו, ורץ מִיָד לחפש מה פורסם בתאריך 16.10.2007 בנושא זה.

    אהבתי

  3. יניבל1 הגיב:

    אם ישראל היום כל כך בעניין של ציטוטי מיקי רוזנטל אז למה שלא יצוטטו אותו אומר שישראל היום הוא בעצם טובת הנאה לא חוקית

    אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    קודם כל מצטער, זו אחת התגובות הארוכות שלי אי פעם, אבל אני כן איש של מספרים.
    .
    בקשר לידיעות וסקר ה-TGI, מדובר באחד הדיסקליימרים העלובים ביותר שנראו במחוזותינו אי פעם (אף יותר מזה שאני שמתי בתחילת תגובה זו). הם בעצם אמרו לקורא "תראה, אנחנו הולך לשקר לך עוד רגע, אבל בגלל שכולם עושים את זה, אז גם אנחנו חייבים".
    .
    הצלחתי להבין איך הם הפכו עליה של 1.6% לעלייה של מעל ל-3%. הם עשו את החטא הנפוץ בניתוח של מידע סטטיסטי, והוא לעשות אחוזים על אחוזים. בגלל שזה עליה של 1.6% כשהמקור הוא באזור ה-50%, באופן יחסי למקור זו עליה של מעל ל-3%. באותה מידה, אם היו להם 10 קוראים במקור (נגיד 0.01%) ואז הם עלו ל-0.015%, הכותרת שלהם היתה "עליה של 50% בקוראים!".
    .
    ה-62% זו אכן תעלומה גדולה. יש לי כמה הסברים אפשריים:
    1. לאור הקואליציה שידיעות עשו עם מעריב נגד ישר"ה, הם גם סופרים את האחוזים שלהם ביחד. זה יוצא לא רחוק מהמספר הנ"ל.
    2. ב-62% הם מדברים בפירוש על נתח שוק (שזה יחסי) ולא על חשיפה (שזה גלובאלי). אני עדין לא מגיע ל-62%, אלא אם כן הם לא סופרים את גלובס ה' ואת בשבע סו"ש כמתחרים שלהם, ואז אכן אני מגיע ל-62% נתח שוק במחצית השניה של 2009.
    3. הם הבטיחו בדיסקליימר שהם הולכים לשקר, והם עיתון שעומד במילה שלו.
    .
    מעניין שהם לא התייחסו כלל לנתונים לגבי העיתונים היומיים. יש למישהו מושג למה?…
    מעניין אם גם מהסקר שייערך בעוד חצי שנה הם יוציאו כותרת לדף הראשי אודות שינויים באחוזי החשיפה לידיעות בסופ"ש…

    אהבתי

    • רג'ינה ספקטור הגיב:

      מה זה דיסקליימר?
      —————–

      אהבתי

    • איימי ווינהאוס הגיב:

      מה לעשות אדון שועל – ככה זה בעיתונות:
      אם אדם אחד מת בשנה שעברה משפעת חזירים,
      ואילו השנה – שני אנשים מתו מאותה שפעת,
      הכותרת תהיה:
      עליה של 100% בתמותה משפעת חזירים.

      אהבתי

    • בן הגיב:

      שועלון – אתה טועה ומטעה:
      אתה כותב "החטא הנפוץ בניתוח של מידהע סטטיסטי… אחוזים על אחוזים".
      ובכן – אם 20% מקוראי העיתונים נחשפים כיום לעיתון "הארץ" (סתם פנטזיה) ובשנה הבאה 40% ידווחו על חשיפה ל"הארץ" – אני טוען שתהייה זו עלייה של פי שתיים בחשיפה לעיתון "הארץ", ואילו אתה – ב"יושרך הסטטיסטי" – תטען שיש עלייה של 20% בחשיפה.
      מי צודק?
      שנינו.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        נכון, אבל כל האחוזים של TGI מדברים על אחוזי החשיפה בשוק. פתאום לעבור לדבר על אחוזים בהקשר של עלייה בתוך העיתון זה מטעה, וברור מה המניע שלהם להציג את המידע פתאום דווקא בצורה כזו (והם אף מודים בכך בפתיח).
        בדיוק אותו דבר לגבי ה-62%. לא יכלו להסתפק ב-47.5% המכובד מאוד שמופיע בנתוני הסקר? יודע מה, אם יש להם 62%, צריך להחזיר להם את ההגבלים העסקיים כי הם מונופול, לא כך?

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        לא יודע איך מידע הפך אצלי פתאום למידה. ככה זה כשלא מדברים ב-ח' ו-ע'.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        V – תודה על התיקון בגוף התגובה, אבל אפשר עכשיו להעיף את התגובה על כך (וגם את זאת), כי לא ברור על מה לעזאזל אני מדבר.
        או: שתתקני עם קו חוצה במקום להחליף לגמרי (אם זה אפשרי טכנית).

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        האמת שהתכוונתי לכתוב שאני מתקנת אך לא מוחקת את התגובה, כי היא מצחיקה. ושכחתי, בגלל להט האירועים.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אם את כבר במוד של תיקוני תגובות, אז תוסיפי לי בבקשה באותה תגובה מ-13:49 את ה"זה" שנפל לי בטעות לאחר ה"ככה". אני לא מאופס היום. תודה וסליחה.

        אהבתי

  5. רונאל הגיב:

    אני מאותגר. תוכלי אולי לסרוק ולהעלות את נתוני מוספי סוף השבוע? הם לא זמינים לי ואני חושב שאולי הם המפתח לחישובים הנפתלים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      בתקווה שגלגלי העיניים תקינים – הנתונים מופיעים בפוסט. אתה צריך רק להרים אותן מעט.

      אהבתי

      • רונאל הגיב:

        התכוונתי לפירוט החשיפה לכל אחד ממוספי סוף השבוע בעיתונים השונים, לא הממוצע עבור כל עיתון, אבל אולי לא קיים פירוט כזה.

        אהבתי

      • ל-רונאל הגיב:

        לא יכולת למצוא תירוץ פחות עלוב?

        יש פירוט נפרד רק לתחרות בין אודטה לספקטורית.

        אהבתי

  6. אריאל הגיב:

    אם אני מחסר ממאה אחוז את הנתונים של שאר העיתונים, אני מגיע בקרוב ל-62.
    כלומר, ידיעות סופר את עצמו וגם את כל אלה שלא נכללים בסקר.

    אהבתי

    • % הגיב:

      גם לא. פחות מזה, 60.4.

      אהבתי

    • % הגיב:

      הסבר אפשרי.
      הם קודם כל לקחו את המאה אחוז והפחיתו את האחרים. כלומר ניכסו לעצמם את האחוזים שלא משוייכים לעתון אחר.
      שנית, הם כנראה עשו כאילו חישוב של השינוים השנתיים בין נתוני 2008 השונים לבין נתוני 2009 השונים והגיעו לבערך ל- 62.
      כמובן שהכל מומצא מהתחת להדיוטות.
      כבר נאמר שסטטיסטיקאי אחד טבע בשלולית שעומקה הממוצע הוא 2.5 ס"מ.

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      נתח שוק מחשבים כך:
      אם רק 80% מהאוכלוסיה קוראת עיתונים, ולי יש 50% חשיפה (שזה מכלל אנשים, גם אלו שלא קוראים), אז נתח השוק שלי הוא 62.5% (50 חלקי 80 כפול 100).
      זה פחות או יותר מה שידיעות עשו, רק שזה עדין לא מסתדר לי מהנתונים שהציגה ולווט, אלא אם כן כמו שאמרתי, הם לא סופרים חלק מהעיתונים ככאלו שמתחרים באותו שוק איתם.

      אהבתי

      • % הגיב:

        גם בשיטה שלך (חצי שני 2009) זה עדיין לא 62%
        .
        הכי טוב זה שהם יודעים, והם יודעים ועוד איך הם יודעים, שהנתונים הבאים יהיו שונים לגמרי ב"זכות" ישראל היום.

        אהבתי

  7. שלומינץ הגיב:

    "מה שמלהיב אותי באמת זה ספר שכשאתה גומר לקרוא אותו, היית רוצה שהסופר שכתב אותו יהיה חבר טוב שלך, שאתה יכול לתת לו צלצול כל פעם שמתחשק לך. זה אבל לא קורה לעתים קרובות."
    מעל עשרים שנה אני מת להתקשר לסלינג'ר.עכשיו הוא מת.המנוול. לפחות הולדן ישאר צעיר לנצח.
    תנצבה

    אהבתי

    • באבא הגיב:

      עכשיו שסלינג'ר נפטר והוא כבר לא יכול להיפגע מקריאת ביקורות בכלל ובבלוגים פופלריים בפרט, מותר סופסוף לומר שהספר ממש לא משו. פשוט לא.

      הנה, פרקתי.

      אהבתי

      • Black Cat הגיב:

        אוה ! מסתבר שאני לא לבד.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        באבא, איזה ספר לא אהבת?
        חתול, היזהר. למעשה, היזהרו אתם שניכם.

        אהבתי

      • לינוי הגיב:

        מסכימה. ניסיתי בעברית, ניסיתי באנגלית, ניסיתי בגיל 15 העגום, ניסיתי בגיל 20 ושוב ב 25 – נאדה.

        אהבתי

      • בת הטוחן הגיב:

        ניסיתי בעברית, ניסיתי באנגלית. נהניתי פעמיים. היה עצוב.

        אהבתי

      • דפי קודיש וייכרט הגיב:

        יופי! שנים התנפלו עלי בכל מקום שבו הכרזתי שהספר (ושאר הספרים של סאלינג'ר) לא באמת מעניין משום בחינה.

        אהבתי

      • לינוי הגיב:

        כי לא צריך להכריז, דפי. לכל היותר לפלוט בשקט. במה שנוגע לתרבות יש גם ערך חיובי לספירלת השתיקה.

        אהבתי

      • אסקלנטה הגיב:

        אי אפשר כמובן להתווכח עם מי שלא אהב, אבל בעיני "התפסן" היה ונשאר ספר מפתח שכשאתה קורא אותו, גם בגיל מאוחר יותר מגיל הנעורים, אתה מרגיש שזה הספר הכי משמעותי שקראת בחייך.

        אהבתי

  8. מישראל היום הגיב:

    את מיקי רוזנטל, עמוד 10, כבר הזכרת.
    עמוד P3, על זליכה. משום מה זה נראה קצת אחרת עכשיו.
    עמוד P11, על רוכב שמיים.
    עמוד S12, סיפורי סקס והטרדות מיניות במד"א. הסאגה נמשכת.
    עמוד S19, (גם) על דהיית הסלב, חנה מרון והפרוטזה.
    עמוד S21, להתבייש, על ילדים ומתבגרים בעלי תפקוד חברתי לקוי.
    עמוד S28, תמונות בורוד.
    שב"ש.
    הקישור:
    http://digital-edition.israelhayom.co.il/Olive/ODE/Israel/Default.aspx?href=ITD%2F2010%2F01%2F29

    אהבתי

    • ניר הגיב:

      תגיד, בחור, מה זה הקקמייקה הזה? לאדלסון אין כסף להרים אתר נורמלי באינטרנט? איך אתם חושבים שאנשים יקשרו למאמרים שלכם, "תסתכל מימין למטה בעמוד P11"? אם המטרה שלכם לאזן את התקשורת בישראל, אז הרשת (בניצוחו של ווינט) שמאלית פי כמה מהעתונים.

      אהבתי

      • מישראל היום הגיב:

        מי זה אתם?
        סתם אחת שהעירה.
        אין לי מושג לגבי המוגבלויות שלך אבל אני מוצאת את הסידור הזה של קריאת עתון כפי שהוא, אחת לאחד, נהדרת. אפשר למשל להגיע מהעמוד הראשון ישירות לכתבה אם היא מוזכרת בעמוד הראשון.
        למעלה, בסימון העמודים, ניתן להגיע ישירות לכל עמוד ע"י כתיבת המספר. האותיות קיימות, כרגע, רק לעתון סוף השבוע כדי להבדיל בין החלקים. בכל עמוד שנפתח ניתן לראות מיד את כל הכותרות של 2 עמודים (בדיוק כמו בעתון פרוס) וניתן לקרוא את הכתבה כמו שהיא בהגדלה או ללחוץ לקבלת כתבה בנפרד.
        ותיקים כבר יודעים היכן הספורט, או התשבץ/הורוסקופ, למשל, ובכלל הרעיון שניתן ממש לדפדף באינטרנט כמו במציאות – הרי זו הגשמה של המילה וירטואלי.
        מעניין מהיכן הקרצת את המשפט הכביכול מצוטט: “תסתכל מימין למטה בעמוד P11".
        שמאל/ימין ממש לא מעניין אותי אלא האפשרות להיפגש עם עתון בצורה נוספת.
        ולבסוף, מה זה קקמייקה ומה זה קשור לקשור?

        אהבתי

      • ניר הגיב:

        אני מתנצל – חשבתי שכתב את התגובה הזו מישהו מ"ישראל היום", מתברר שזו מישהי מהחברה (אוליב?) שבונה את התוכנה שמפעילה את ה"אתר" של העתון.
        .
        עצה: כשאת מגיבה בתור "סתם אחת שהעירה", נסי להמנע מתגובה שכולה התפעלות מ"אני מוצאת את הסדור הזה [..] נהדרת", פריסת היתרונות השונים של הסדור הנהדרת על שאר התגובה, הותיקים שכבר יודעים היכן הספורט או ההורוסקופ (זה קטע, כי באתר רגיל לא צריך להיות ותיק, מספיק ללחוץ על הלשונית "ספורט" והופ! אתה בספורט!) והתפעלות מ"האפשרות להיפגש עם עתון בצורה נוספת".
        .
        זאת ועוד, באתר רגיל אפשר פשוט לשים קישור למאמר מסוים, ואז המגיבים של וולווט יכולים להקליק עליו ולהגיע היישר למאמר עצמו! פלאי הטכניקה מאפשרים לנו להמנע מהוראות בסגנון "עמוד S28, תמונות בורוד"
        .
        עוד עצה: כשאת באה לשווק מוצר, לא משתלם להכנס ל"מוגבלויות" של הלקוחות הפוטנציאלים שלך. זה לא נוטה לגרום למשתמשים לרצות לעבוד איתך
        .
        שבת שלום!

        אהבתי

      • ל-ניר הגיב:

        תחשוב מה שבא לך. אין לי שום קשר לעתון או למפעילי האתר או לאוליב. כל המילים ה"יפות" שהשתמשתי בהן שייכות למוחי הקודח ללא שום אינטרס. מכאן שגם אין לי שום צורך להימנע מלהיכנס ל"מוגבלויות" שלך או של כל אחד אחר שממש, אבל ממש, לא מהווה/ים לקוח/ות פוטנציאלי/ם שלי או ימריצו אותו/ם לרצות לעבוד איתי. עד פה בעניין הזה.

        יש אפשרות לקישור ישיר לכל כתבה בעתון. דוגמא למטה. בגלל מגבלות של הבלוג שליחה של יותר מקישור אחד בתגובה מעכבת את פרסום התגובה עד לאישור ע"י ולווט (לעיתים היא מאוד נחמדה ועורכת הודעה כזאת בצורה יפה ומושכת/לחיצה – חינם אין כסף).

        הנה קישור ישיר לעל ילדים ומתבגרים בעלי תפקוד חברתי לקוי.


        בנוסף אעלה עוד תגובה, ברשותך, עם כל הקישורים בתקווה שולווט תאשר את התגובה.

        אהבתי

      • ניר הגיב:

        פה היתה צריכה להיות עוד תגובה מתחכמת, אבל הכתבה שקישרת אליה כל כך נוגעת ללב שכל הויכוח הזה נראה מטופש. שבת שלום, באמת.

        אהבתי

      • לניר - הבטחה צריך לקיים הגיב:

        הנה כל הקישורים.

        מיקי רוזנטל
        , עמוד 10.

        עמוד P3, על זליכה. משום מה זה נראה קצת אחרת עכשיו. (פסקה בתוך הכתבה).

        עמוד P11, על רוכב שמיים.

        עמוד S12, סיפורי סקס והטרדות מיניות במד”א. הסאגה נמשכת.

        עמוד S19, (גם) על דהיית הסלב, חנה מרון והפרוטזה. (פסקה בתוך הכתבה).

        עמוד S21, להתבייש, על ילדים ומתבגרים בעלי תפקוד חברתי לקוי. – הקישור נכתב למעלה.

        עמוד S28, תמונות בורוד.

        אגב, יש אפשרות קלה לשלוח כתבה למייל כלשהו, לחיצה על המעטפה בקישורים למעלה, ניתן גם להוסיף כמה מילים אישיות.

        עוד אגב, אם הייתי אוליב, הייתי חושבת על אפשרות להציג את התמונות בצורה יותר מושכת.

        שב"ש.

        אהבתי

      • שולמית הגיב:

        ממש לא נוח לדפדף כך בישראל היום וצליל הדפדוף שהוסיפו ממש מעצבן.

        שבת שלום

        אהבתי

  9. בונד ג בונד הגיב:

    אריאנה מלמד כתבה הספד יפה לסלינג’ר.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3841279,00.html

    – – – – – – – – – –

    * הודעה לקוראים *
    לכל המודאגים מכמות התגובות האסטרונומית שלי בימים האחרונים, הסירו דאגה מלבכם (ומכל איבר פנימי אחד שאולי דבקה בו הדאגה)! מדובר בברונכיטיס. בקרוב אשוב לאיתני ואפריע לכם פחות. תודה וסליחה.

    אהבתי

  10. דפי קודיש וייכרט הגיב:

    הידיעה בהארץ דווקא מתייחסת לסרינה בדיוק כמו התמונה – רק כותרת המשנה הולכת על האחות בלי שום סיבה.

    אהבתי

  11. בעל הכלבלב הגיב:

    מה לעזאזל קורה פה?

    ממשלה לא מתפקדת המחפשת רק לשרוד ומתעסקת בטפל. מסביב בעלי ג'ובים ואינטרסנטים המקדמים ספינים מטופשים על חשבוננו.

    שרים ועושי דברם מושיבים את עמיתיהם על כסאות נמוכים יותר כדי להביכם, ושלושה בני נוער במשרד האוצר מקדמים רפורמות שמעבירות את כל מה ששייך לנו הציבור לידיהן של 19 משפחות.

    מרכזי "חשיבה" "מייצרים" בעלי תפקידים למשרות שונות ומשונות, כשבעלי המאה באותם המרכזים קשורים בחבל הטבור למקבלי החלטות בכירים.

    מלחמות העיתונים וכלי התקשורת, כשכולם מייצרים את אותו החרא במסווה של חדשות ומתעסקים בגנן ובעוזרת של אשתו של בכותרות הראשיות, בזמן שיש אנשים עובדים שאינם מסוגלים לפרנס את משפחתם.

    עיתונאים בכירים המנהלים קמפיין לראשות הממשלה בפריים-טיים, בכירי עולם הספורט על שופטיהם מעורבים עד הצוואר בשוק האפור.

    הבידור מסתכם בפליט ריאלטי עם תוכנית בישול ובחורות בביקיני.

    הציבור זורק נעל בפניה של מערכת המשפט, השוטרים "בשם החוק" מונעים הפגנות חוקיות.

    מסביב כל ילד מתבגר שעבר פעם ליד משרד פרסום הוא יועץ תקשורת, אסטרטג, פלנר, קמפיינר ומומחה מיצוב-מיתוג.

    הלו, סדום ועמורה פה. אש וגופרית עכשיו.

    אהבתי

  12. על יהיר לפיד הגיב:

    ראשית, הרי ברור ששר החינוך לא יכול לפתור את הבעייה כי מדובר בבית ספר אחד, בכיתה אחת, ויש המון כאלה.

    מצד שני, מדוע לא יעשה מר לפיד עוד צעד עבור אותם אנשים שהוא כל כך אוהב?

    37 תלמידים לפי 6,000 ש' לתלמיד נותן תוצאה של כ- 220,000 ש'. מן הסתם לא כולם יוכלו להצטרף אז לצורך העניין מדובר בסכום של 200,000 ש' שזה בערך מספר חודשי עבודה קטנים של מר לפיד או דיל פרסומי מוצלח אחד, או חלקו.

    אולי אפילו ניתן לסדר את זה כהוצאה מוכרת כך שהעלות האמיתית של מר לפיד תהיה חצי או פחות.

    אם מר לפיד יעשה ככתוב הרי הוא פתר את הבעייה שיש לו עם התלמידים אותם הוא כל כך אוהב.

    הרי זה לא שבזכות העצומה פתאום יפתחו שערי שמיים וכסף יפול על התלמידים. העצומה רק תחזק את הטענה כלפי הממסד שכאמור בפתיחה לא יעשה מעשה כזה למען אלפי התלמידים שידם אינה משגת לקחת חלק בנסיעה לפולין.

    ללא קשר, אין ספק שניתן להוריד את המחיר בלא מעט. לא נשכח את האחוזים שאנשים כמו הירשזון חתכו לעצמם ולמקורביהם ב"טיולים" האלה. אין ספק שזה עדיין קיים. עשו בלא מעט מקומות תמחיר של העלות והסכום הנדרש גבוה בלמעלה שליש מהעלות.

    התגובה נשלחה באותן מילים לכתבה בוואינט. נראה אם יפרסמו.

    אהבתי

    • יהיר הגיב:

      הבעיה היא לא הכסף. לפיד לא אמור לממן להם שום טיסה.

      הבעיה היא שזה מאבק פופוליסטי ודלוח. יש בארץ אלפי תלמידים לא עניים שעדיין לא יכולים לממן טיסה כזו. רק מעטים נוסעים. כל האחרים מצליחים ללמוד על השואה בדרכים אחרות.

      שיספר להם חוויות של אבא שלו מהשואה במקום לבלבל להם את המוח ולהכניס להם לראש שהם עניים והממשלה חייבת להם.

      אהבתי

    • על יהיר לפיד הגיב:

      פרסמו, מספר 119.

      אהבתי

      • הלפיד הגיב:

        זה לא יאומן איך בן אדם עושה מעשה כזה יפה, הולך ללמד בבי"ס (אני מאמין שבהתנדבות),מלמד ילדים אזרחות , הבנת והכרת המוסדות, "לחימה" על זכויות, יציאה מהעוני… ובאים לפה פגועי נפש למיניהם, ומציעים לו לתרום את הכסף שלו! אין סוף לטימטום, לשנאה.. בטח שמאלנים רודפי צדק ושוויון.
        מחר תציעו לו גם להחליף את ביטוח לאומי, משרד הרווחה, לממן את פליטי דרפור…

        אהבתי

      • ל-הלפיד 17:23 הגיב:

        אהלן יאיר,
        מה שלומך?
        אכן מעשה יפה.
        בישראל כמו בישראל, כולנו רוצים לדעת מה המניע הנוסף של אותו אדם כשהוא פועל מחוץ לטריטוריה הרגילה שלו. אצלך, אחרי שלא הכחשת את הנושא הפוליטי ש(כנראה) בוער בעצמותיך, מותר לנו לחשוב לבדנו לגבי המניע הנסתר כביכול של המעשה האצילי הזה (לימוד בחינם) ובטח ובטח לגבי ההתנגחות בממסד למען תלמידיו.
        מעניין שכלל לא הגבת לעניין עצמו שעלה בתגובה של שמעונה. אולי הגיע הזמן שתעשה מעשה ולווט ותפתח בלוג שבו תוכל לנהל דיאלוג עם קוראיך – לבלוג כזה מובטחת מראש הצלחה אדירה, ראה כמות התגובות ברשת לכתבה שלך (מי סופר אבל נכון לעכשיו זה עומד על 279.
        עוד אגב, פתאום חינמי זה חיובי? כלומר אמור לי מי אתה ומה החינמי שלך ולפי זה אחליט אם הוא כשר או לא?
        עוד אגב, בקטנה, למה צריך להשויץ על לימוד "רק לפי מערכי-שיעור של שנה ב' באוניברסיטה"? הרי מדובר בתיכון ואולי לימוד במערך-שיעור של שנה ב' באוניברסיטה הוא קצת מעבר לקיבולת (ואין כוונה חלילה לפגוע, בדחילו וברחימו) למרות שלדעתך "הם קולטים את זה לא פחות מהר מכל סטודנט".
        הרבה בריאות ושבת שלום.
        בידידות,

        אהבתי

      • לזאת מ18:14 הגיב:

        המטרה היא לא ללמד על יכולות התלמידים אלא להבהיר שלפיד, נטול תעודת הבגרות, יותר טוב מכל פרופסור ויכול ללמד גם באוניברסיטה, אם הוא רק היה רוצה. והוא לא רוצה, כן? כי הוא רוצה ללמד בני עניים כי זה מגניב ומוכר עיתונים.

        אהבתי

  13. קורא עלום הגיב:

    זה לא יהיה ניחוש פרוע מדי להגיד שאת רוב הפייקים הישראליים מפעיל אדם אחד, ולמעשה לבנון עוסק באותו בן אדם בכתבה, בלי לדעת את זה.

    אהבתי

    • Jeronimo הגיב:

      מכיוון שאני יודע מי עומד מאחורי לפחות 4 מהחשבונות הישראלים שצוינו בכתבה (4 אנשים שונים. וזה בלי להזכיר את אלו מחו"ל, שאני מניח שאתה לא חושב שמנוהלים ע"י אדם אחד) – אתה טועה.

      אהבתי

  14. עטרה הגיב:

    מי שכתב בוואלה על סאלינג'ר הוא אודי שרבני. הקרדיט מופיע למעלה(לפחות עכשיו שבדקתי).

    אהבתי

  15. מנחם דונש הגיב:

    א. כשאני הולך לקרקס, אני רוצה לראות לוליין נופל – אך לא נחבל.
    ב. רפרפתי ועלעלתי בדברי אמנון אברמוביץ בתשובותיו המוּזרוֹת (בלשון המעטה) לרזי ברקאי.
    ג. מאז שחרב בית המקדש, ניתנה נבואה לחכמים. זה בָּדוּק.
    ד. אני מנבא כי אמנון אמברמוביץ יתנצל הערב.
    ה. ואם לא? מי בכלל קורא את התגובות שלי?

    אהבתי

    • דלית הגיב:

      ד. אם, ואני ממש לא בטוחה שזה יקרה, אם תהיה התנצלות היא תהיה בשפה רפה, כל כך רפה עד שהיא בלתי נשמעת.

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      ה. כולנו, כולנו קוראים את התגובות שלך. וגם גוגל.
      לא נורא, לדעתי הוא עוד יתנצל, אבל לא לפני שימוצה שלב כיפוף הידיים בין עורכי הדין של הצדדים.

      אהבתי

  16. חילוני הגיב:

    http://www.mivzakon.co.il/click.asp?ID=1675229
    אחרי המאמר של בן כספית, זה המאמר הכי חשוב בסוף שבוע!

    אהבתי

    • קתולית אתאיסטית הגיב:

      ממש, אבל ממש ממש, לא הכי חשוב, לא אחרי בןכספית, לא לפניו, לא מאחוריו, לא מאחורי אחוריו וגם לא אחרי ג'קי לוי.

      אהבתי

  17. 2בשבט הגיב:

    יש בגל"צ תוכנית בוקר על עיתונים שמגישים ליפשיץ ושלונסקי, היום גל"ץ הביאו במקום שלונסקי את מירב בטטה(בעיברית בטיטו?).
    אני שומע את זה ושואל: זאת הרמה של עיתונאית בישראל? בעיתון מוביל! ואני מתבייש בשם כל המגדר.
    גל"צ מה היא יוצאת שם עם מישהו? איך אתם מביאים אוילה כזאת?
    בושה למגדר!

    אהבתי

    • שולמית הגיב:

      לצערי, עלי להסכים לדברי 2בשבט.אני אוהבת להקשיב לתוכנית (באינטרנט). הערב ממש התקשיתי בכך מפני שגברת בטיטו ממש הוציאה אותי מכלי בדיבור המתלהם, בקולניות על גבול ההסטריה.בהתיחסות למוצאו ולגילו של בן זוגה לשיחה. למרות שהסכמתי למירב טענותיה התקשיתי להקשיב לה. חשבתי שלמזלי אינ מקשיבה לה על הביוקר. לא הכרתי אותה קודם ולכן חיפשתי באינטרנט מאמרים שלה. גם מהם עולה ריח הפופוליזם למרות שגם שם עסקה בנושאים חברתיים חשובים.

      אהבתי

  18. מה זה משנה הגיב:

    אם זכרוני אינו מטעה אותי, כל ה-TG זיבי הזה, כשהם אומרים חשיפה, מה ששואלים בסקר הוא האם שמעת על עיתון זה וזה או מגזין זה וזה. לא שואלים אם קראת או יש לך מנוי או משהו כזה. חשיפה משמעה היכרות עם השם, ותולולו. תקנו אותי אם אני טועה. אן אם זכרוני מטעה. תודה

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אתה טועה.
      אתה באמת חושב שרק 40% שמעו על ידיעות אחרונות?

      אהבתי

      • שולמית הגיב:

        אתמול, בזמן שהמתנתי לתורי בדואר המרכזי, בבאר שבע שוחחתי עם אחת מן הממתינות על עיתונים. כבר אינני זוכרת באיזה הקשר היא אמרה : " עכשיו עם ידיעות מקבלים עוד עיתון ,ישראל שישישבת". ניסיתי לשכנע אותה שזה דווקא עיתון יריב לידעות אחרונות אך הגברת לא השתכנעה.

        היום זכיתי לקבל את העיתון באמת בחינם ( מבלי לקנות בקיוסק או לאכול במסעדה). הפעם ראיתי הרבה מאד גיליונות לחלוקה במקום מרכזי בבאר שבע.
        קראתי קצת.לא כל כך מעניין.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        לפי עיקרון החשיפה של "מה זה משנה" והסיפור שהבאת, הפצתו של ישראל היום רק מגדילה את החשיפה של ידיעות.

        אהבתי

  19. בילבי הגיב:

    ההבהרה בעמוד השער של ידיעות אחרונות על עיוות סקר החשיפה משדרת פחד וחולשה של נוני מוזס. לראשונה ידיעות אחרונות שולף ציפורניים ומנסה להילחם ברושם שנוצר בציבור על ירידה משמעותית בכוחו. האמת? אחרי שקראתי את הכתוב התחזקתי בדעתי שידיעות אכן באמת במגמת ירידה תלולה. הפחד מדבר מגרונו. עכשיו נשאר לראות מתי יתחילו למכור את העיתון הזה בצמתים תמורת שקל.

    אהבתי

  20. אשח הגיב:

    ער 2 נמאסתם!אתם עושים שידור חוזר(ארץ נהדרת) אתם צריכים לכתוב שח! נמאס כבר הרמאות הזאת חארות!

    אהבתי

  21. http://www.the7eye.org.il/notes/Pages/260110_real_pnai_plus_quotes_fake_yair_lapid.aspx

    פנאי פלוס נפלו בפח הטוויטר המזוייף של י.לפיד.משעשע.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אוי, ענק.
      הכתב הלא מחודד במיוחד ראה גם את הטוויטים הבאים, וזה לא הדליק לו שום נורת אזהרה:
      "הלילה, כשאתנה אהבים עם אשתי שתחיה, אזעק מגרונו החנוק של אבי המנוח. זעקה של שישה מיליון יהודים"
      "נשארו עוד כרטיסים להרצאה של אבי המנוח בשבתרבות ברעננה. ניתן להזמין ב"לאן" ובאתר הרשמי http://www.dead_dad.gov.il"

      אהבתי

  22. כלכלה להדיוטות הגיב:

    מאמר, נפלא בעיני, על (לא רק) מעט מתחלואי המשק הישראלי.
    המאמר ארוך, לא עם הכל אני מסכימה ויש בו (איך לא) גם קשר ליקיר הפוסט הנוכחי הולדן קולפילד. יש שם גם שגיאה אחת (לפחות) שעליתי עליה, דני גוטוויין אינו שר.
    http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20100128_1145518

    אהבתי

כתוב תגובה לדלית לבטל