מעריב הסיר 613 טוקבקים וחסם את פרויקט ישראל היום לתגובות

חוק אדלסון

מעריב העלה אתמול בצהריים לנרג' את שלושת המאמרים נגד ישראל היום:

זה המציין את כל המקומות בהם העיתון תומך בביבי, הפטרון והביביתון.
זה של בן-דרור ימיני וזה של בן כספית.
המאמרים גרפו (כנראה) תגובות נאצה רבות נגד מעריב (לא הספקתי לקרוא, כשראיתי את הלינקים היו כשתיים שלוש תגובות למאמר, ובפעם הבאה כשצפיתי בהם, בלילה, הם כבר היו חסומים לתגובות).

tguvotbibiton
הראיה לכך שפעם היו תגובות ואינן עוד.

זכותו של מעריב לעשות כרצונו. זה האתר שלו, ברור. אבל העובדה שהמאמרים הללו עוררו התמרמרות רבה בקרב הטוקבקיסטים, מעניינת במיוחד: אולי גם הקוראים חושבים שמעריב לא כל כך צודק במתקפה ההיסטרית הזו? אין ספק שמישהו הלך פה צעד אחד רחוק מדי.
עוד מעניין לדעת אם במערכת עצמה נשמעו קולות שונים נגד המהלך, או בעד ריכוכו, צמצומו, או מה, ואם מדובר בהנחתה של המו"ל לעורך הראשי.

אני מקווה שזה הסוף, שמישהו יתעשת, ושהקרב המלוכלך ייעצר כאן, אבל די בטוחה שזה לא יקרה. המעורבים מסתובבים עכשיו עם רצח בעיניים.

באשר לחוק, הוא מטופש לחלוטין, וברור שיוזמתו קמה מתוך בהלה, מצוקה והיסטריה. כל זה לא אומר שהרוח התומכת בנתניהו לא ניכרת בישראל היום. היא כן. לעתים זה מגוחך, ולעתים סתם מצחיק. ההבדל בין ישראל היום לעיתונים האחרים ברור: בראשון הכל גלוי על השולחן. באחרים האינטרסים רבים ומפותלים, ולא תמיד הקורא התם ואף הפחות תם יכול להבין אותם.

אני מוסיפה ציטוטים מתוך המאמר של חנוך מרמרי בעניין, שכבר קישרתי אליו לפני ימים ספורים:
"מעמדו של מו"ל עיתונות ביחס לתכנים שבעיתוניו אינו מוסדר בחוק, תודה לאל. ההלכה הנקוטה היום מבוססת על פסיקת הרכב בראשות נשיא בית-הדין הארצי לעבודה, השופט מנחם גולדברג ("ג'ואנה יחיאל נגד ה'ג'רוזלם פוסט'").

… "רשאי וזכאי בעלים של עיתון, גוף ציבורי או חברה פרטית, לכוון את עיתונו לנתיבים הרצויים לו, ולמנוע פרסומים נוגדים. רשאי בעלים של עיתון לקבוע את הקו הפוליטי, הכלכלי והתרבותי של עיתונו, ואינו חייב לפרסם בעיתונו דעות נוגדות".
עם זאת הכיר בית-המשפט בזכותו של עיתונאי שלא לכתוב דברים הנוגדים למצפונו, ואם יפוטר בשל כך יזכה לפיצויי הפיטורים המגיעים לו.

….חטאו היחיד של אדלסון הוא תמיכתו ללא סייג בראש הממשלה. זו בוודאי אינה חריגה מן המקובל בעיתונות, כפי שהתנגדות גורפת לראש הממשלה ולפועלו היא נורמטיבית לחלוטין. אין שום סיבה להניח שמניעיו של אדלסון לתמוך בביבי נתניהו שונים ממניעיהם של המו"לים האחרים לתמוך בו או להתנגד לו.


את הסיכום לדברים אלה היטיב לנסח רביב דרוקר בבלוג שלו… 'מו"ל של עיתון יכול "להיות שקרן, עבריין מורשע או סתם קפיטליסט נצלן. אבל אסור שיהיה אזרח זר, יותר נכון, אסור שיהיה שלדון אדלסון'".

שלדון אדלסון בחגיגות ישראל היום אתמול, בנמל תל אביב.

בטוקבקים בפוסט הקודם נשמעו קולות הטוענים שאני שמחה לאיד ומחכה לסגירת מעריב. שקר וכזב. אני לא רוצה שאף עיתון ייסגר. נקודה. גם לא מעריב.

בעניין הסכסוך שלי עם מעריב: הוא הסתיים בפשרה לפני עשרה חודשים בדיוק. הסכסוך נגע לכספי הפיצויים שלי, כשמככבת בו מחלקת השכר. לא היה לו, ואין לו שום קשר לעורכי וכתבי (וצלמי ומפיקי וגו') העיתון. הם לא אשמים בהתנהלות אנשי הכספים.


תוס', 15:00 – הלמו חושף את הטוקבקים המצונזרים.


בלוגלנד
יובל אברמוביץ', קודם מעריב, עכשיו ישראל היום, כותב על הקרב ועל הראיון עם מורן אטיאס.

לפני פיזור
יאללה לאצבעות.


אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה הבלחות, קצה האצבעות, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

102 תגובות על מעריב הסיר 613 טוקבקים וחסם את פרויקט ישראל היום לתגובות

  1. עיתונאי הגיב:

    הטיפול של מעריב – מביש. מההתחלה ועד הסוף, קרי השמדת התגובות באתר שלהם עצמם. והם מדברים על "סכנה לחופש התקשורת"? זה טקסטבוק של צביעות!
    המתקפה על ישראל היום נגועה כולה בצביעות. הטיעונים של בן דרור ימיני מדברים בעד עצמם: כל עוד אדלסון ביקש להשקיע במעריב הוא היה כשר. כשביקש להקים עיתון אחר – הוא הפך פסול. לקרוא ולא להאמין.
    יש כאן גם צדק פואטי. מעריב ביקשה לבדל את עצמו, באמצעות התחנפות לקהל ימני-קיצוני. בן דרור ימיני עצמו נאלץ להזיז את דעותיו. חלק גדול מעורכי העיתון הם אנשים שביודעין, נאלצים לעוות את דעותיהם, ולהצטרף במקהלה ימנית אלימה, בוטה, נחותה, ל"טון הימני שיביא לנו קהל".
    הם טועים, ולא בפעם הראשונה. הימין הדתי-לאומי לא קורא עיתוני ימין-מטעם. הוא ימשיך לקרוא את ידיעות ולא את מקור ראשון. הימין יכול לצעוק מכאן ועד הודעה חדשה "תשקורת סמולנית", אבל בדל"ת אמותיו, הוא לא יכול לשקר לעצמו ולקרוא פמפלטים ירודים של "לאומנות" והסתרת עובדות.
    ובמעריב גם עשו נזק, גדול כפי שהם מסוגלים לחולל, בטינוף השפה, העלאת מפלס האלימות המילולית, מתן דרור להסתות פרועות. קשה להאמין, למשל, שאדם כמו ארנון גל אחראי לאתר אנארג'י, ונותן היתר למאות הטוקבקים הפסיכיים שמתרוצצים שם – רובם-ככולם מחיילי קומנדו הטוקבק החרד"לי. ארנון גל לא לבד – גם בכירים ממנו, משי להב בתרבות ועד צמד היואבים עצמם, עושים שקר בנפשם מדי יום, והופכים את מעריב לטוקבק מתלהם אחד ארוך.

    ועכשיו –
    עכשיו הם אוכלים את הפירות הבאושים מהעץ שהם במעריב נטעו.

    הטוקבקיסטים שלהם-עצמם מחטיפים להם. כי שום דבר לא יהיה ימני מספיק, לאומני מספיק, שונא מספיק. מעריב שיחק לידיהם של כל שונאי התקשורת – ועכשיו הוא חוטף מהם גם. לא יעזרו עכשיו סדרת מאמרים מתחנפים של מנחם בן, קובי אריאלי, אראל סגל, קלמן ליבסקינד, רועי שרון, בן דרור ימיני (כולם גברים, כולם מזייפים ימניות לאומית, כולם בוכים על ה"תשקורת הסמולנית" – עד שאתה שואל, מה עוד יש במעריב חוץ מתקשורת ימנית שבוכה נגד הסמולנות הזו, שאין לה בעצם זכר). לא יעזור להם – מי שהלך לישון עם כלבים, יקום בבוקר מדמם. חסימת הטוקבקים היא צעד מגוחך, אחרי שכל חיות הטרף יצאו כבר לדרכן.

    לא יעזור להם. מעריב מת. לטעמי, מגיע לו. ולו רק בגלל הצביעות והשקר.

    אהבתי

    • אתה עיתונאי? הגיב:

      אתה לא! אתה שמאלן אנטי ציוני, שבכלל לא חשוב על איזה נושא ידונו תמיד תתקוף את מה שציוני -ישראלי…צודק! היום הטרנד הוא לשנוא את ישראל להיות נגדה, באירופה בת"א בחמאס…וכמובן בהארץ.(שמצידו לא תהיה ארץ העיקר שיהיה עיתון).
      בן כספית ציין במאמרו הנפלא, והלגיטימי לכל הדעות (חוץ מהאנטי ציונים מהשמאל)שמעריב הוא "עיתון ציוני", ציוני זה שהוא פשוט מתאר (בעיקר בן דרור ימיני)את שאיפותיהם של הערבים להשמיד את ישראל (ואח"כ גם את ת"א), עושה עבודה עיתונאית נפלאה, מביא הוכחות מכל כלי התקשורת בעולם, עיתונות חוקרת ברמה שאין כמותה היום בעיתונות הישראלית.
      זה ימין? מה ימין בלהביא עובדות אמיתיות שאף אחד בעיתונות לא עושה?
      אה, זה לא בקונצנזוס והinיות של עוכרי ציון?

      אהבתי

      • אני לא עיתונאי הגיב:

        אם אתה כן. ולהיפך.
        בוא נבהיר רגע למה אתה עדיין תקוע בהקבצה ב', והמורים לא מעלים אותך. בוא ננסה ביחד, לכל הרי לכל אדם יש סיכוי:

        "עובדה" = ההיפך מ"דעה". עובדה היא תיאור מציאות. עובדה היא למשל להראות מה קורה ברצועת עזה בזמן פעילות צה"ל. דבר שאתה וחבריך לא חפצים בו. עובדה היא לספר על אם המרעיבה את ילדיה. עובדה היא לציין שיש הומוסקסואלים בעדה החרדית, או באיראן – גם אם אתה וחבריך מתנגדים לכך.

        "דעה" = השקפה, תפיסה, סברה. יכולה להיות פרטית וייחודית לחלוטין. למשל, לדעתך יכול להיות שיש בורא לעולם. או שאותו אלוהים דווקא הציל את היהודים בשואה. זו דעתך, אינני מסכים לה – ובמשחק הדמוקרטי אני מכבד את הזכות להשמיעה. המשחק הדמוקרטי = כללים מחייבים גם עבורך.

        "חמאס" = תנועה חברתית איסלאמית התומכת באלימות. למיטב ידיעתי, אין עיתונאים ישראלים (בעיתונות שאני מועסק בה) שהינם חברי חמאס, או שתומכים בפעילותו. למען האמת, כולם-ככולם מתנגדים לחמאס, ולחלקם (כמוני) אף יצא להיאבק בו במסגרת שירות צבאי.

        "בן כספית" = עיתונאי במעריב. לפעמים טוב, לפעמים לא כל כך. למשל פרשת השופט אור והעבריין יחיעם אוחנה. קרא בויקיפדיה, יש שם דוגמאות מצוינות ל"עובדות" או "טעות בעובדות".

        ***
        בשיעור הבא: מדוע עיתון שמתאר, שוב ושוב, ושוב ושוב, ושוב ושוב, שמטרת המוסלמים בעולם היא להשמיד את מדינת ישראל – הוא עיתון משעמם. אם אתה חייב מנת עונג, בוא נתמצת את מעריב עכשיו:
        המוסלמים שונאים את ישראל. המוסלמים רוצים להשמיד את ישראל. רדיקליזם איסלאמי ביחד עם שמאל אירופאי. פוסט ציונים! אנטי ציונים! אנטי ציונים! פוסט ציונים! יהדות! ערכים! הגירוש! מהגוש! אין כיבוש! ג'ולייט בינוש! (שניצר). המנוש! (רכילות) הגירוש! מהגוש! מוסלמים! שונאים! שונאים! שונאים!

        שיהיה לך יום נעים.

        V: LOL

        אהבתי

      • ליהי הגיב:

        "ציוני זה שהוא פשוט מתאר (בעיקר בן דרור ימיני) את שאיפותיהם של הערבים להשמיד את ישראל (ואח”כ גם את ת”א)".

        וואלה.

        "אתה עיתונאי?", אז זאת ההגדרה החדשה של המושג "ציוני"?. נו, טוב, זה עדיף כנראה על הכלום שנשאר מהמושג הארכאי והלא רלוונטי יותר הזה. מצחיק אותי כל פעם מחדש השימוש שעושים במילה 'ציונות' כשרוצים לקדם אינטרסים, לרוב אישיים. אם לביבי מותר, אז למה לא לבד"י ולבן כספית? זה אחלה ארגומנט והוא תמיד מתיישב על נקודה רגישה בליבו של העם. או לפחות חלק ממנו.

        ולפני שאתה מתנפל עלי, הנה לך מתוך ויקי: "הציונות היא התנועה הלאומית המודרנית של העם היהודי. במסגרת הציונות קמו זרמים שונים בעלי אידאולוגיות ציוניות שונות. הזרמים המרכזיים בציונות קראו לשחרור לאומי של העם היהודי, ואף להקמת מדינה יהודית בארץ ישראל".

        להזכירך, המדינה היהודית הוקמה זה מכבר ומה שנקרא היום "הציונות המודרנית", הוא לא יותר מאשר שימוש ציני ולרוב גם אלים במושג, של פלגים קיצוניים (וראשי ממשלות ועיתונאים מסויימים), כדי לקדם אך ורק את מטרותיהם שלהם. אולי די?!

        אהבתי

      • DRORIKO הגיב:

        "מהמושג הארכאי והלא רלוונטי יותר הזה"
        כמה מטומטמת את כיולה ליהות ?
        שמירה על ציוויונה היהודי של ישראל זה כבר לא רלבנטי?

        אם המושג הזה "ציונות" הוא כבר לא רלבנטי , אז איך זה שכל המפלגות היהודיות מגדירות את עצמן כציוניות ?
        אה כן שכחתי את חד"ש שלא מגדירה את עצמה ככזאת , אבל כנראה שיש סיבה טובה לזה ששכחתי אותה, בכל זאת מדובר במפלגה שולית שלא עברה את אחוז החסימה בשום ישוב יהודי(כולל בתל אביב!!)

        לססיכומו של עניין, הציונות שולטת בישראל בגאווה, ותאכלו את הלב את ושאר 20 חבריך האנטי-ציונים. "תאכלו את הלב" ליטרלי , כי זה ידוע ששנאה עצמית ומירמור גורמים למחלות לב.

        אהבתי

    • DRORIKO הגיב:

      בן דרור מלקק לימין הקיצוני? אתה שומע את עצמך בכלל?
      האם לכתוב כל שני וחמישי שההתנחלויות הן סכנה למדינה זה ללקק לימין הקיצוני?

      או שפשוט בשבילך כל אדם שמעז לפתוח פה על אירגונים אנטי-ישראלים כמו עדאלה ישר מתוייג כ"מלקק לימין הקיצוני"

      אהבתי

      • DRORIKO הגיב:

        בקשר לאראל סגל או לקלמן
        הם מבטאים את דעותיהם המאתיות מהבית,דעות שהם מחזיקים כבר שנים.
        למה אראל סגל "מלקק לימין הציוני" ואילוא דעותיו של גדעון לוי הן אותנטיות לחלוטין? האם גם זה שקלמן חובש כיפה זה כדי ללקק לעיתונאים?

        איזה טמבל

        אהבתי

      • DRORIKO הגיב:

        האמיתיות*
        ללקק לימנים*

        אהבתי

      • ננסה ביחד הגיב:

        1, מה זה הקבצה ב?יכול להיות שזה משהו שקשור בבית ספר?(לא הייתי כמעט אני גולש גלים, צונח…ועוד כל מיני תחביבים)
        2,איזה תמונות הם "עובדה" מפעילות צהל?של החמאס? של דו"צ? של שונאי ישראל?
        3,עובדה= זה כמה הומואים יש בקרב
        החרדים, לאחר בדיקה מדוקדקת.
        4,עובדה זה שהחמאס רוצה להשמיד את ישראל כי זה מה שהוא אומר כותב ומבצע (במידת יכולתו)
        5,עובדה זה שעיתון הארץ שולח לשטחים עיתונאי שלא מדבר ערבית, לא יודע מה זה הקוראן,מעולם לא כתב מילה אחת טובה על יהודי או ישראלי.
        6,עובדה זה שבן דרור ימיני מביא עובדות ! עובדות! על איך הערבים בכל העולם בעזרת פרופסורים מישראל(יהודים)עושים הכל בכדי להוציא אותנו מקהילת בני אנוש ולהטיל עלינו חרמות כלכליות ולא לאפשר לנו לנוע בעולם.
        7, אין אלוהים! עובדה.ובן כספית גם לא אלוהים. מה הוא טעה? רק הוא? ד"א אני לא אוהב אותו-עובדה.
        8, לא כל הערבים טרוריסטים! אבל כל הטרוריסטים ערבים!-עובדה.
        9, מה כל זה קשור למעריב, להשכלתי? לאלוהים? אתה שמאלן-עובדה. ואני ציוני -עובדה.

        אהבתי

      • DRORIKO הגיב:

        עובדה זה שאתה טמבל שלא מסוגל להגיב לעניין . אתה כתב שבן דרור מלקק לימנים , אני הסברתי לך למה אתה מדבר שטויות , ובמקום לסתור את מה שכתבתי אתה כותב בליל של שטויות שלא קשור בכלל לנושא. אבל העיקר שהצחקת עוד פעם את וולווט . שמעתי שהיא רווקה בת 50, אם זה מה שאתה מחפש אז ההודעה השנונה שלך בהחלט עושה את העבודה.

        אהבתי

  2. DRORIKO הגיב:

    מה שעושה את ישראל היום גרוע זה לא שיש לו אג'נדה . זה פשוט שההשקעה בתוכן היא כמו של ……..חינמון.

    לא תמצאי שם בכלל תחקירים(למעט מרדכי גילת בטור השבועי)
    למעט בועז ביסמוט אין להם שום כתב ברמה גבוהה,לא בתחום הביטחון,לא בתחום המשטרה,לא בתחום החברה,לא בתחום החינוך . הכתבות פשוט חפיפניקיות לחלוטין.
    מדור הספורט(אם בכלל אפשר לקרוא לו מדור) מכיל 3 עמודים .
    וכמובן מהדורת סוף השבוע שאפילו במונחים של עיתון מקומי היא לא עוברת את הרף.

    אהבתי

    • אחד שקורא קבוע הגיב:

      הכתבות בישראל היום מתאימות לקריאה קלה בנסיעה ברכבת או בזמן גירוד חיש גד בדוכני מפעל הפיס (שם גם מחלקים אותו).

      זה בכוונת תחילה ככה.
      לעם ישראל אין זמן לקרוא תוכן רציני ומסודר, ועיתון ישראל היום, מספק לעם ישראל את הדבר הזה

      אהבתי

  3. HananHarel הגיב:

    נמרודי זה לא זה שהאושם בהאזנות סתר לעובדיו? בנתון זה הסרת הטוקבקים לא מפתיע. בהמשך חוק שאסור לעיתון להיות בגרעון והמדינה צריכה לכסות את הפסדיו. איש מקסים נמרודי

    אהבתי

  4. יעקב אבינו הגיב:

    יובל אברמוביץ מצטרף נוסף למביעי הדעה

    http://cafe.mouse.co.il/view.php?t=1385455

    אהבתי

  5. סיפור עצוב הגיב:

    זו לא את שמצנזרת טוקבקים ואף מאיימת עליהם בחשיפה ובתביעות דיבה אם הם מעזים למתוח עליך ביקורת? זו לא קצת צביעות למתוח ביקורת על מי שעושה בדיוק את מה שאת עושה? ולא משנה אם הסכסוך שלך עם מעריב היה עם שבתאי או עם ממבתאי או עם עורך, צלם, או איש מחשבים. ברגע שהיה לך סכסוך עם גוף מסוים זה מאוד לא אתי לכתוב על אותו גוף ועוד בהתלהמות כזאת. למרבה המזל למה שאת חושבת או לא חושבת אין הרבה השפעה, אם הייתה לך השפעה תהיי בטוחה שמישהו כבר היה מגיש נגדך תביעה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני שמחה שלמרות חוסר ההשפעה שלי את/ה קורא/ת אותי בדבקות מרשימה, איש/ה אומלל/ה ועלוב/ה ופאתטי/ת שכמותך.
      את/ה עצמך יכול/ה להגיש נגדי תביעה.
      סוף סוף ייחשף פרצופך.
      כבר סילקתי אותך מפה בעבר, אבל את/ה מתעקש/ת – היזהר/י את/ה שוב מתקרב לגבול.

      אהבתי

    • הסיפור העצוב הגיב:

      הוא של האנשים הרבים (רובם אנשים טובים) שעוד מעט יאבדו את מקום עבודתם במעריב במשבר שיתחיל בעתון ויתגלגל ככדור שלג למחוזות לא ידועים.
      המגיב "סיפור עצוב" הוא ממש לא סיפור עצוב שכן לקקנים מסוגו מוצאים את התחת החדש לרחרח לו. מסכן, פשוט יצטרך להתרגל לניחוחות חדשים.

      אהבתי

    • עצוב מהסיפור הגיב:

      אתה (מעלי) כותב גבב שטויות חסרי שחר, שאין בהם אפילו לא רבב אמת,כאן לא מצנזרים !אלה אם כן זה קללות, נאצה, תת רמה (כמו מה שאתה כותב)אני למשל כתבתי כמה פעמים(בעדנה דריתחה )מילים שלא היה ראוי שיכתבו ובאמת זה נמחק בצדק.
      אין שום ראיה,או דמוי ראיה שנכתב פה משהו נגד מעריב שזה לא דעה לגיתימית לחלוטין(למרות שאני לא מקבל אותם).
      אף פעם לא היה פה איום על חשיפה ותביעת דיבה נגד מישהו.
      אתה פשוט: שקרן.

      אהבתי

      • אח של שוקי הגיב:

        אמאל'ה…
        (את השאר לא כתבתי, אני מפחד שיקראו לי:
        "איש/ה אומלל/ה ועלוב/ה ופאתטי/ת שכמותך", ואחרי זה יאיממו עלי "את/ה עצמך יכול/ה להגיש נגדי תביעה.
        סוף סוף ייחשף פרצופך.
        כבר סילקתי אותך מפה בעבר, אבל את/ה מתעקש/ת – היזהר/י את/ה שוב מתקרב לגבול"). מפחיד כאן בבלוג/פוסט הזה (אני מפחד שאטעה גם בזה ואז ילעגו לי). כנראה שבעלת הבית… (טוב גם את זה אני מפחד לכתוב)

        V: טוב מאוד. תמשיך לפחד. זאת המטרה.

        אהבתי

  6. פינגבאק: שבע בלוג | מעריב פותח על ישראל היום, אבל סוגר את הטוקבקים

  7. סיפור עצוב הגיב:

    הטחת עלבונות היא גם סוג של ויכוח לגיטימי, תלוי איפה. הייתי שמח אם היית עונה בצורה עניינית למה לך מותר לצנזר ולמחוק ולאיים בחשיפה ובהגשת תביעות ולמעריב אסור לסגור את הכתבה לטוקבקים? ודרך אגב, יובל אברמוביץ, כפי שהוא מעיד על עצמו, הוא עיתונאי על שהגיע למעמד גבוה בעולם העיתונות, מאחוריו אינספור כתבות חשובות ביותר ששינו את השיח הציבורי הישראלי, תחקירים ומה לא, הבנתי שהוא גם אדם מאוד משכיל ורחב אופקים, וממרום מעמדו אכן מאוד מעניין לקרוא את הגותו. תודה תודה תודה שהחכמת אותנו.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      החוצפה שלך באמת עוברת כל גבול.
      להזכיר לך את כל כינויי הגנאי, הקללות וההשמצות שהטחת בי? שלא לומר השקרים הגסים ולשון הרע? לא, לא אזכיר, כמובן.
      סע/י לשלום. ומאחר שלא תעשה/י את זה בעצמך, אעזור לך בכך.

      אהבתי

    • ani am הגיב:

      למה לדבורית מותר לצנזר, למחוק ולאיים בחשיפה? דבורית היא אדם פרטי, היא לא מערכת, היא מונעת משיקולים מקצועיים וכלכליים שונים מאלו שיש למערכת וברמה האישית, חלק ניכר מהביקורות המועלות נגדה בבלוג רחוקים מלהיות מקצועיים.

      אהבתי

    • יובל אברמוביץ' הגיב:

      שמעתי ששמח פה אז באתי לבקר.
      תודה רבה על המחמאות והחיזוקים סיפור עצוב. אנשים כמוך נותן לי את הדרייב להמשיך ולעשות.

      אגב, יובל אברמוביץ' עם '. תודה.

      אהבתי

    • ליהי הגיב:

      הטחת עלבונות היא לא (!) סוג של ויכוח לגיטימי, והלגיטימציה שאתה מעניק לה כדי להצדיק את ההתנהלות שלך בבלוג הזה, היא לא יותר מאשר מעוותת. ביקורת, כל עוד היא עניינית ורלוונטית לנושא המדובר, תמיד תתקבל בברכה ותיענה באותה הדרך – אם לא גולשים לפסים אישיים! אני לא מסנגרת על דבורית (טוב, כי היא לא משלמת לי כמו לש' :-)) ), אבל לא פעם נתקלתי בבלוג הזה בביקורות ענייניות שהופנו לדבורית והיא הגיבה בהתאם, וכשהיה צריך אף התנצלה בפומבי. כיוון שזה בלוג אישי, זכותה המלאה של בעלת הבלוג להפעיל שיקול דעת ולהחליט אלו תגובות גולשות לקללות, השמצות והטחת עלבונות אישיים שמופנים אליה *אישית* ואין להם כל קשר לנושאים המדוברים. מה גם, סיפור עצוב, שבמקרה של הסכסוך עם מעריב, דבורית חזרה והדגישה שהוא נגמר והסיבה היתה ענייני כספים ולא עניינים "מערכתיים". אז למה להמשיך ולטחון נושא שכבר נסגר? יאללה, נקסט. וכדי שלא אחשד בצדקנות יתר (לא שזה ממש אכפת לי), אני מודה שגם אני נתקלת כאן מדי פעם בתגובות אישיות, ובלהט הויכוח (תירוץ עלוב, יש לציין) אני נגררת ועונה באותו המטבע. אין לזה הצדקה, מלבד אולי הגנים שלי (הנה עוד תירוץ עלוב). זה אחד הבלוגים היחידים שנעים להיות בהם ושהשיח בהם אינטליגנטי ומעשיר ברוב המקרים, ואם אין לך מה לתרום לו, מלבד השמצות אישיות (באותו נושא) נגד בעלת הבלוג, זה הזמן לשחרר ולהמשיך הלאה. מודה ועוזב ירוחם.

      אהבתי

      • עטל הגיב:

        או…

        סופסוף: מילים כדורבנות. ולעניין.
        שאפו למצודד שעשה (כנראה) את שלו 🙂

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        ליהי – זה שלהט הויכוח זה תירוץ עלוב – זה תירוץ עלוב שאני המצאתי. אני אוציא לך חשבונית (יחד עם החשבוניות שאני מוציא לוולווט).
        .
        עטל – זה לא המצודד, זה אני. כאב, אבל המשכתי.

        אהבתי

      • ליהי הגיב:

        לעטל –
        Thats for me 2 know and 4 u 2 keep wondering :-))
        ותודה.
        .
        ואם אנחנו כבר באנגלית, אז
        לשועלן –
        LOL
        U'r my hero!

        אהבתי

      • בונד ג בונד הגיב:

        כמה חמים פה פתאום! 🙂

        אהבתי

    • זו רק אני? הגיב:

      שרואה במילים של "סיפור עצוב" (בתכל'ס לא עצוב, מסכן ו/או פתטי מתאים יותר) לאו דווקא ברכות ליובל?
      היתכן שגם יובל אברמוביץ' (עם ' בסיומת) אכל גם אכל או שהבין ו"החמיא" בחזרה?

      אהבתי

  8. אורסולה הגיב:

    סיפור עצוב, מה קרה שקמת על הבוקר במצב רוח קרבי? אכן אתה סיפור עצוב

    אהבתי

  9. מחיקון הגיב:

    בתיק תקשורת נאמר בפירוש שברגע שמזהים טוקבקים מוזמנים-משולמים.. הם נמחקים.
    צודקים!

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כן? 613 טוקבקים משולמים ומוזמנים? וואוו.

      אהבתי

    • אני רק שאלה הגיב:

      באמת יש טוקבקים משולמים-מוזמנים !?? די! תמיד חשבתי שזו אגדה אורבנית

      אהבתי

    • רמונה הגיב:

      זה לא בדיוק נכון.
      נניח שבאמת כל הטוקבקים היו מוזמנים, אז למעריב היה מספיק אכפת במקרה הספציפי הזה למחוק אותם.
      אבל בימים שתקנן התגובות היח"צניות נשארות במקומן.
      וזה לא כל כך פשוט לבקש שיורידו טוקבק. אני פעמיים פניתי לווי-נט בנושא. פעם אחת בכתבה על אונס – תגובה מזעזעת ומחרידה שלו אני הייתי העיתון הייתי גם שולחת את פרטי ה-IP למשטרה, ופעם אחת רק כדי שיורידו תגובה עם ספויילר מהותי בכותרת לסדרת מתח (התגובה סיפליירה מי הרוצח). בפעם הראשונה לקח להם יום וחצי להוריד את התגובה, בפעם השניה – שבוע וחצי (שבוע וחצי מאז שביקשתי, שבוע אחרי שהם חזרו אלי ואמרו שימחקו).

      אהבתי

      • הורדתי פעם טוקבק הגיב:

        ומהר מאוד. התקשרתי טלפונית לאתר והסברתי שעשו אאוטינג לא נכון שקשור לחברה הטובים וזה עלול להיות גורלי לאנשים. הטוקבק הורד תוך כדי שיחה. אסרטיביות.

        אהבתי

  10. דובדבן שבקצפת הגיב:

    תענוג היה לשמוע הבוקר שדובדבן חיסלו את הרוצחים של הרב היהודי הנפלא באדם,"רב הגנים" מאיר אבשלום חי ז"ל.
    הלואי שזו השיטה החדשה של צה"ל "לא לוקחים שבויים" שמחזירים אחרי חודשיים.
    תארו לכם כמה כסף היו משקיעים בבבתי משפט, עדויות, עו"דינים.. מאסר- בית הבראה…ואח"כ להחזיר תמורת שבוי אחד.
    ברכות ברכות ברכות! ככה מדברים ערבית, ובמזרח התיכון מדברים ערבית.
    מאז שברק ווילנאי עומדים בראש מערכת הביטחון, אני ישן בשקט, והחברים שלי עובדים בזמן הזה.כל הכבוד!!!
    בת"א ה"חברים" שלכם בני גילכם מאירגון dam, בדיוק חוגגים את ביאת המשיח.

    אהבתי

    • תן לי לנחש הגיב:

      אתה מהאנשים שלא יתבאסו במיוחד, אם יתברר שהיתה טעות בזיהוי, ואדם תמים חוסל? לא שזה קרה הפעם, אבל לך תדע. תמיד איזה ילד ערבוש יכול להסתובב במקרה ולחטף רסיס במוח. לא תתבאס, נכון?
      בכל מקרה, אל תשכח דבר אחד: האלימות לא נעצרת בחיסול מחבלים בלבד. ישראל מפעילה כוח חסר רסן, והבאים בתור הם תושבי המאחזים וההתנחלויות. עמונה כבר הוכיחה שמבחינת כוחות הבטחון, יש מרחק קטן מאוד בין החמאס למתנחלים.
      תזכור את זה.

      אהבתי

      • לא ניחשת הגיב:

        אני מניח שאין לך שום בעיה שרצחו אתמול אב ל7 ילדים יהודי על לא אבל בכפו, טוב נו, סתם איזה "יהודון מתנחל" (קראת על זה פה מילה?).
        לא הייתה שום טעות בזיהוי! אף ערבוש ילד לא נפגע, זאת לא אלימות זאת מלחמה! זאת מלחמה על קיום העם היהודי.
        "ישראל מפעילה כח חסר רסן" מי זה ישראל איזה כח? לחסל 3 רוצחים שהרגו חף מפשע ?
        המתנחלים רוצחים להרוג את כל הערבים? ונוקטים נגדם בטרור?

        אהבתי

    • אני הגיב:

      מה זה קשור עכשיו? למה כאן?
      ובכל זאת:

      "המשיח אם בא – כי שקר הוא" (האר"י נמל)

      אין מה לדבר על ביאת המשיח או התמהמותו, על חברים שלנו/שלהם ובמשפט לפני לדבר על "המזרח התיכון מבין ערבית". זה בדיוק הבעיה. המזרח התיכון מבין גם "אנושית". מהצד השני ישנה גם את שפת הדם: משיחיסטית/כהניסטית/מוסלמית קיצונית השמה את יהבה על מלחמות קודש/ג'יהאד/צומוד/קידוש השם/הבטחה אלוהית/מקומות קדושים

      אתה תחליט במה אתה מדבר.

      ובנוגע לצה"ל ומדיניות המאפיוזי:
      גאנדי (לא ההוא, אחד אחר) אמר פעם שעין תחת עין וכל העולם יהפוך עיוור. תחשוב על זה.

      ואני לא אומר שלא צריך לעצור "מבוקשים" או להשיב מלחמה. אני אומר שלא צריך לשמוח על זה כמו איזה אוהד שהקבוצה שלו הבקיעה סל.

      אהבתי

  11. ישראל מחר הגיב:

    מעריב מוחק דעות?
    לא התפלאתי.
    ה ם מ פ ח ד י ם

    אהבתי

  12. עיתונאי במנוחה זמנית הגיב:

    לא רק שהצעת החוק מטופשת, היא גם חסרת כל משמעות. והסיבה היא שגם אם הצעת החוק תעבור בממשלה ובכנסת (והסיכוי לכך אפילו יותר נמוך מהסיכוי של אהוד ברק להיות שוב ראש ממשלה), אז אדלסון יעביר את השליטה ב"ישראל היום", אולי תמורת שקל סמלי, לאשתו או לבתו – שתיהן בעלות אזרחות ישראלית (והבת ממילא מעורבת מזה זמן בנעשה בעיתון). כך העניין הטכני ייפתר והמשפחה תמשיך לשלוט בעיתון, רק הפעם דרך "אזרחית ישראל". אז במה בדיוק זה יועיל לאדונים נמרודי או מוזס?

    אהבתי

  13. אזדרכת הגיב:

    אם הגענו למצב שבבלוג העוסק בתקשורת יכתוב אחד שקורא לעצמו 'לא ניחשת', משפט כמו: על לא אבל בכפו. מצבנו אכן הולך ומידרדר.

    אהבתי

  14. בת הטוחן הגיב:

    הייתי מציעה להתייחס פחות בהיסטריה למחיקת הטוקבקים ע"י מעריב.
    +++
    אם, נניח, היו שם 300 ומשהו טוקבקים ענייניים ועוד 300 ומשהו טוקבקים מטונפים בסגנון שגם ולווט מוחקת ("נייר טואלט שלא שווה את התחת האנין שלי וכו'") – אם אכן זה היה המצב – הגיוני שפשוט ימחקו הכל ולא יתחילו לנכש את הזוהמה אחת אחת. והגיוני שיחסמו.
    +++
    לא שזה מצדיק את המאמרים המבישים וכו'.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אני ראיתי חלק נכבד מהתגובות לפני שהן נמחקו. הרוב תקפו פשוט את הכותבים (חלקם הגדול בצורה נאותה) ותמכו בישראל היום. זה לא נראה שונה מהטוקבקים הרגילים שיש שם באתר בד"כ.
      מצחיק ש-NRG ביקשו להיות הבית למגיבים הימנים (טורי דיעה ימנים, אי סינון תגובות מתלהמות) – ואז חטפו מהם בראש. מי שהולך לישון עם כלבים…

      אהבתי

      • ליהי הגיב:

        אני חושבת/מניחה שהסיבה למחיקה הגורפת, היא לא רמתם של הטיקבוקים כי אם ההבנה שהמאמרים + התגובות להם גרמו למעריב נזק עצום ובלתי הפיך. נראה לי שזה יותר כדי למזער נזקים. מאוחר מדי מעט מדי.

        אהבתי

      • בת הטוחן הגיב:

        כתבתי – נניח שהיו 300 פלוס תגובות לא נאותות ברמה שדורשת מחיקה.. סתם מספר.

        אהבתי

    • לבת הטוכן הגיב:

      הנימוק שלך לא מחזיק מים.
      הרי אי אפשר להעלות שם תגובה כך שתיראה במיידי.
      כל תגובה חייבת לקבל אישור כדי שתתפרסם.
      כלומר אותן 600 פלוס תגובות שפורסמו עברו כולן צנזורה ומי יודע עוד כמה היו שלא אושרו.
      עכשיו, אחרי שבדקו ואישרו כמה מאות תגובות, פתאום מישהו – כנראה בכיר מאוד מאוד – התעורר והחליט מה שהחליט?
      את ניכוש הזוהמה הם כבר עשו, עכשיו פשוט חיסלו לגמרי את השדה.

      אהבתי

    • מישהי הגיב:

      אני ראיתי את הטוקבקים.

      הם התחלקו בגדול ל:
      א. אתם מפחדים, אתם ממש בהיסטריה אם אתם מעלים טורים כאלה.
      ב. למה אין קרדיט למי שכתב את הטקסט המרכזי? זה כבר אומר הכל.
      ג. גם למו"לים של ידיעות/מעריב יש אינטרסים.
      ד. "ישראל היום" דווקא אחלה עיתון ובזכותו ביטלתי את המינוי לידיעות/מעריב וחסכתי לי כסף.
      ה. עד שיש עיתון שהוא לא סמולני מנסים לסגור אותו.

      על כל בערך 10 תגובות כאלה הייתה תגובה שאמרה "השתלטות על השוק", "סכנה לדמוקרטיה" וכו'.

      אהבתי

  15. אספן הגיב:

    והנה הסטארט אפ הבא שלי (אני יזם מנוסה): תוסף לדפדפן שמאפשר לך לטקבק על כל אתר ללא קשר לאתר עצמו כך שלא יוכלו לחסום אותך או לשנות מאתר עצמו

    התוסף יאפשר להגיב באופן אנונימי (אך יגביל את מספר התגובות היומי לאנונימי לדף) או באופן מזוהה חלקית

    הוא יוכל להתממשק לחלק מהאתרים כדי להציג או לשלוח את התגובות בהם

    יש גם מודל עסקי נחמד (לא, לא רק פרסומות) אז מי שרוצה להשקיע יכול ליצור עימי קשר דרך האתר הנוכחי שלי

    אהבתי

    • לא יזם, לא מנוסה הגיב:

      יפה.

      רעיון יפה מאוד – אבל. זה דומה מאוד למה שאנחנו עושים פה בעצם. באין אפשרות תגובה האש תמיד תוטה למקום אחר. יש פורומים יש בלוגים. אני חושב שרוב האנשים לא אוהבים להגיב במקום שהוא מדמנה (ומקום שאין בו צנזורה לחלוטין הופך לכזו). אותם האנשים (כולם כן?) יכולים להיות אשפה גם, אבל לא נהוג להריח את עצמך.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        הסינון האנושי יתבצע בעצם הטרחה והמחשבה שבהתקנת התוסף (כפי שעצם הכניסה לבלוג הזה מהווה סינון אנושי כלשהו).
        הרעיון עצמו לא כזה חדש – היו כבר סטארטאפים שמטרתם כלי לעריכה ושיתוף של הווב הקיים. מצטער, לא זוכר שמות שלהם.

        אהבתי

    • איל הגיב:

      רעיון מצוין. הוא כבר קיים בכמה צורות.
      הנה אחת מתוצרת ישראל: http://www.shiftspace.org/

      אהבתי

    • אחד שהיה שם הגיב:

      sidewiki ב-google toolbar משרת את אותה המטרה

      אהבתי

  16. מושב ליצים הגיב:

    עפר נמרודי קם בבוקר וקיבל חום כשראה את הטוקבקים התומכים בישראל היום. הדמוקרטור הגדול הורה ליואבים למחוק והעבדים מיהרו לעשות כמצוותו פן יאבדו את התפקיד היוקרתי אליו נקלעו בטעות.
    אני מצפה מבן כספית להתפטר אחרי שכתב אתמול בטורו המתלהם שאם היו אומרים לו לא לכתוב על מישהו, הוא לא היה נשאר חצי דקה במעריב. מחיקת דעות זה כמו צנזורה מהסוג שכספית לא היה מוכן להישאר בבית קרליבך. לך הביתה.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      לא צריך לחפש דברים דומים למחצה.
      יש לנו עדות ממקור ראשון של עורך מעריב לשעבר שהודה שצינזר ושכתב בעצמו כתבת פרופיל על אהוד אולמרט לפני הבחירות.
      כזו עזות מצח כמו של כספית לא נראתה פה כבר הרבה זמן.

      אהבתי

  17. שועלן הגיב:

    מידי פעם רצה פה למעלה בצד שמאל פרסומת של אורנג' להאוס.
    בסלייד האחרון של הפרסומת מהבהב לו תרשים ECG שמופיע מימין לשמאל.
    ECG זה כמו באנגלית – משמאל לימין.
    ובכלל, ECG אינו משולשים חדים כפי שנהוג להראות בפרסומות (ומשום מה זה קונספט שמשמש בהרבה פרסומות כמטאפורה לסכנה/דחיפות).
    לידיעת המעצבים הגראפיים באשר הם, כך נראה ECG סטנדרטי אופייני:

    אהבתי

    • היפוכונדרית הגיב:

      כנראה ששועלן ממש משתעמם כשהוא מחכה לאצבעות המפויחות של ולווט.
      עכשיו הוא נהיה מבקר משרדי פרסום.
      Get a life.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אכן משתעמם. זה מפריע לך?
        מותר לעשות הגהות לעיתונים אבל לפרסומות אסור?
        מצטער, לי זה חורה כשמציגים דברים (שבמקרה גם נמצאים בתחום עיסוקי) בצורה מעוותת.
        וכמה משועממת את שאת טורחת להגיב לי? (ועוד תוך 4 דקות)

        אהבתי

      • לויהי שעלת הגיב:

        V אם יצא בסוף משהו בין ליהי לשועל תזמיני את כל ה"עושים בממלאכה"? ואת תהי הרב?..

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        מה זה "אם יצא בסוף"?
        את/ה לא מעודכן/ת.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        סליחה סליחה, בינתיים גם נקשרתי אני לשועלן.
        לא אוותר לליהי (הנשואה) כל כך מהר.
        חוצפה!

        אהבתי

      • היפו ל 14:49 הגיב:

        כמובן שזכותך לבקר כל מה שבא לך. אבל הבלוג הזה עוסק בתחום מסויים ובטח תמצא (אדם מוכשר שכמוך) מקום הרבה יותר מתאים לביקורת משרדי פרסום או מודעות פרסומת, ויש כאלה.

        אהבתי

    • הרצל הגיב:

      לי זה דווקא נראה כמו משוואת דיראק

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אתה לא רוצה לדעת איך זה מרגיש כש-ECG נראה כמו פונקציית הלם…
        (פעם הבאה כשאתה בשד"ת בארה"ב, כל 100 מ' תלוי שם על הקיר מכשיר שנקרא דפיברילטור – אתה מוזמן לנסות).

        אהבתי

  18. משה נגבי הגיב:

    לצערי מרמרי טועה. על פי המצב המשפטי הקיים עיתונאי המתפטר רק בגלל שהמו"ל מצנזר אותו איננו זכאי בעיקרון לפיצויי פיטורים. במקרים שבהם שולמו פיצויים זה נעשה מסיבות שאינן קשורות ל"סתימת הפיות" של העיתונאי או כמשום שהמו"ל מעדיף להימנע מהדיון המשפטי. בוועדת צדוק (שבה הייתי חבר)המליצו על שינוי החוק ואף על פיצויים עונשיים שישולמו לעיתונאי המפוטר על רקע של סתימת פיות (או כפייה מצפונית)אך כמובן זה לא עבר בכנסת.

    אהבתי

  19. halemo הגיב:

    אתר מעריב לא ממש מוחק את התגובות אלא מצנזר אותן. אם קצת הבנה טכנית כיצד אתר NRG עובד, אפשר להגיע ולשחזר את התגובות המחוקות.

    וזה מה שעשיתי 😉
    http://www.halemo.net/edoar/0109/0002.html

    אהבתי

  20. ערן הגיב:

    הסיבה שמעריב מחקו הטוקבקים היא פשוטה: כי רוב הטוקביסטים תמכו ב"ישראל היום".
    אלמנטרי ווטסון.

    אהבתי

  21. שרווד פורסט הגיב:

    אז זהו, אה? סוגרים?

    אהבתי

  22. הרב בריח הגיב:

    אף אחד לא שם לב למספר היפה 613? האם יש סיבה לכך שהפסיקו את הטוקבקים דווקא ובדיוק עם הגיעם לתרי"ג? ליושב במרומים הפתרונים.

    אהבתי

  23. נוי הגיב:

    קישור לאתר שהצליח לשחזר את הטוקבקים שצונזרו ממאמרי התעמולה נגד ישראל היום בnrg
    http://www.halemo.net/edoar/0109/0002.html

    אהבתי

  24. שאול הגיב:

    בתור אחד שמגיע לתחנות רכבת או מאוחר בבוקר או בערב אני יודע דבר אחד. ישראל היום נגמר יש פוסט.

    הדבר היחיד שחסר לבדיחה הזאת של החוק ושל הקמפיין במעריב זה שמעריב גם יצאו בכתבת תחקיר על תופעת הפרוטקשן כמו זו שהייתה בהארץ.

    ככה זה פה, להם מותר, לנו אסור.

    אהבתי

  25. פינגבאק: למה בן כספית מפחד מהאינטרנט | רק רשת

כתיבת תגובה