התפלצות

הראשית של ישראל היום: "משרד הביטחון יטפל בשפעת"
למה משרד הביטחון? אין לכך שום הסבר הגיוני, למעט המשפט המרחיב, שזו החלטת ממשלה מ-2005.
בידיעות דווקא מובאים דברים ממשרד הבריאות בנושא, ובהארץ – בכותרת הראשית, גם מוזכר שמשרד הביטחון ייקח אחריות.
משרד הביטחון?


– –
ידיעות שיגר שליח למקסיקו סיטי (מה עם החשש שיידבק? אה, הוא מצטלם עם מסיכה) ומה עם השם שלו? לא מגיע לו קרדיט בשער? רק בע` 2 אפשר לראות שמדובר באבנר הופשטיין, לרוב שליחנו לענייני הוליווד. אבל אם אהרל`ה ברנע יכול לראיין את פריס הילטון, הופשטיין (שבניגוד לפרסומים קודמים שלי, לא עוזב לבסוף את ידיעות) יכול לדווח על שפעת החזירים ממקסיקו, רק שייזהר, כאמור.
עורכי השער משתעשעים עם הלוגו הצהוב "ישראלים במסיכות" (שהרי מורגלים אנחנו במסיכות, דא!).
– –
במעריב המגפה מוזכרת בקצה השער (אבל "התפרצות", ע"ע, הוא הגג לטיפול במגפה. שאר השער מוקדש ליום הזיכרון. המוספים היומיים, גם הם מוספי יום הזיכרון. אז מה יהיה מחר?
במעריב מתואר הסיפור של תומר וג`ים, שחזר חולה ממקסיקו בכותרת ענק (ע` 8) כ"חשש: תומר חזר ממקסיקו עם השפעת", בידיעות הכותרת דומה, אבל הידיעה קטנה הרבה יותר, ובהארץ הסיפור מוטמע בידיעה הגדולה על השפעת.
– –
אין חזירים בהמודיע.



צרות בכותרות
כל מגיפה שתפרוץ בעולם תזכה לכותרת "התפרצות"?
(מעריב, ראשית, אתמול).
– –
המרתון
הארץ לא מצא אתמול לנכון להתייחס למרתון תל-אביב (להבדיל משאר העיתונים). בכל זאת, האירוע הספורטיבי הכי גדול בארץ, אבל כנראה עורכי מהדורת מוצ"ש מצאו סיפורים חשובים יותר.


לחם עבודה
שחר אילן, כתב פרלמנטרי בהארץ, המתמחה גם בענייני חרדים ובהגירה, פוטר מהארץ אחרי 25 שנות שוקן, ופרסם ראיון פרישה עם עצמו.
למה פוטר? כי עלותו הייתה יקרה מדי.
מה יעשה? יהיה סמנכ"ל מחקר והסברה של ארגון חדש של הרב אורי רגב,"מייסד המרכז לפלורליזם יהודי ומי שהיה בשנים האחרונות נשיא האיגוד העולמי של היהדות המתקדמת, מקים ארגון חדש למען חופש דת ומצפון. הארגון יתפקד
כשותפות של ישראל והתפוצות".
את הפוסט הוא פרסם אתמול, וגרף בינתיים יותר מ-7,200 צפיות ויותר מ-100 תגובות.
כמו שכתבתי לש"א בבלוג שלו:
בהצלחה גדולה, וברוך הבא למועדון פורשי העיתונות. האוויר בחוץ צלול יותר.

לדבריי הצטרפה רותי סיני:
"אכן, כפי שכתבה ולווט, האוויר בחוץ צח ובריא יותר מאשר במקום עבודה שבז לעובדיו ורומס את כבודם. העובדה שהיו מוכנים לוותר על עובד כמוך – כתב מוכשר וישר, ידען ומעמיק, עורך יצירתי וסקרן, פובליציסט דעתן ובהיר – מחזקת פעם נוספת את התחושה הקשה שהארץ מתכחש בהתנהלותו לכל אותם ערכים של הומניזם, הגינות ורצינות שלהם תמיד הטיף".

ובכלל, שימו לב לכל תגובות העיתונאים לפוסט.
– –
איך לכתוב קורות חיים.
– –
בממון של ידיעות מזכיר בני ברק – "עובדים ביום העצמאות? תקבלו 150% שכר".
לא זכור לי אף יום  עצמאות אחד בו עבדתי בעיתונות וקיבלתי 150%.

ופרס
לסבר פלוצקר, הפרשן הכלכלי של ידיעות, "חתן פרס למצוינות ולמקצוענות בעיתונות הישראלית" מטעם בית הספר רוטשילד-קיסריה לתקשורת, לחברה ולפוליטיקה באונ` ת"א.
– –
שירי יום הזיכרון המושמעים ביותר
(ויה סדר יום של קרן נויבך).
אודי לבל חקר ומצא:



ברשתתת
כתבת טלוויזיה מדהימה מ-1981, המתארת את עתיד העיתונים בדבר הזה, נו, שנקרא מחשב.
שימו לב לכתובית המלווה את אחד המרואיינים: "בעל מחשב ביתי".
פריט היסטורי. לנצור.
תודה ליאירוה.
– –
אם גם אתם לא ממש צחקתם מהסרטון David after Dentist, הכתבה הזו מנרג` היא בשבילכם. "הדור החדש של הורי הפסטיגלים" – הגדרה מעולה.

אברי גלעד Vs רשת
אני לא מבינה כל כך את הזעקה של גלעד נגד אכילת השרצים.
ממתי עקרונות הדת כל כך חשובים לו? חוץ מזה, אני משוכנעת שאם היו דתיים בתוכנית, המשימות וההתנהלות היו משתנים. אני בטוחה שרשת לא הייתה מונעת מדתיים להשתתף במירוץ, והכל היה מובהר מראש.
חוץ מזה אני רוצה להביע מחאה כצמחונית – גם אני לא הייתי יכולה להשתתף בתוכנית אם כך (וזה הרי הדבר היחיד שמונע ממני לשגר את מועמדותי).
זאת ועוד: אני לא יכולה לצפות ברוב תוכניות הבישול בהן מבשלים מיני בשרים במשרים שונים. לא רק זה: בעיתוני הימים האחרונים אני נאלצת לדלג על עמודים על גבי עמודים שבהם תצלומים בלתי מפתים של בשרים אדומי ורידים. זה מחריד. אז מה, אני מקימה קול זעקה? למה רק אמונה דתית נחשבת? ומה עם אמונה רוחנית? נכון, לא שמעתי על אנשים שמתו על קדושת הצמחונות, ובכל זאת.
מה שכן, הטוקבקיסטים סאנו – יותר מ-500 תגובות.

עדכון: יצחק טסלר מסביר לי שאני טועה ומטעה. דתיים מלכתחילה לא יכלו להשתתף במירוץ למיליון, בגלל שלא שומרים שבת במהלך הצילומים, כך שלמעשה הזעקה של גלעד מיותרת ומאוחרת, וצריכה הייתה להישמע לפני פרוץ העונה הראשונה (יוני 08).

טסלר: "ברור שהשתתפות בהישרדות ובאח הגדול, שמצולמות ברצף, כולל בשבת, היא בעייתית עבור שומרי מסורת וגם תחילתה של ארץ נהדרת בימי שישי בערב, בלי שידורים חוזרים במוצ"ש, מרחיקים את הדתיים ממדורת השבט. אפשר לטעון כי מדובר בנזק לא גדול כי מדובר במדורת הבלים. אני רק מבקש שהליברלים לא יתלוננו בעתיד, כשהדתיים יהיו רוב במדינה, ואז יכריחו את המשתתפים בהישרדות לחיות על אי בודד, רק עם גפילטע פיש, שטריימל וארבעת המינים".      

עדכון נוסף: מתברר שהאייטם פלוס תגובה של אבריג הופיע לראשונה בבלוג המסך הקטן.

מח` הגהה

ynet

כמי שהרדאר החדש שלה מזהה כל מילה על אופנוע הנכתבת ומושמעת בעולם, קראתי במנטוק האחרון ("גבר, עסקים זה לא הכל בחיים", הוא המוטו שמתחת ללוגו) שניר קיפניס נכנס עם האופנוע שלו לפתח ניקוז שקוע בחשמונאים/יודהלוי ושבר את הקרסול. החלמה מהירה שלוחה מפינת ההגהה, וזה המקום לציין ש:
קב=ז`.
צדע (ברבים צדעיים)=ז`
ובמילים אחרות, למנטוק דרוש/ה עורכ/ת לשוני/ת (אין, כך גם לפי בוקסת הקרדיטים).

מח` מירכאות מיותרות
"סן בנדטו… `זורק` את הצרכן לאלפים האיטלקיים…"
(כלכליסט, ראשון, על מים מינרליים אחרי הזיהום)
– –
אייל ברקוביץ `מקלל?
רזי ברקאי דיבר אתמול עם אייל ברקוביץ` על הדרבי ועל הכדורגל האירופאי. בגלל קו טל` בעייתי עם ברקוביץ` עבר ברקאי לשוחח עם עידן קוולר שנמצא בלונדון על הליגה האנגלית ועוד. קוולר סיפר מה זוכרים האנגלים מברקוביץ`, ואז ברקאי חזר לברקוביץ` וביקש תגובה לדברי קוולר. אבל מה שנשמע היה ככל הנראה ברקוביץ` שולח קללה עסיסית וקול ניתוק. ברקאי הנבוך הודיע שהשיחה לא תצא לפועל.

בלוגלנד
לחץ חברתי חזר לחיים עם חמישה מיתוסים על עוני.

במחצית השנייה של שבוע הבא אהיה עסוקה ב- אמממ, קולנוע. אני מאושרת, ונראה איך אתארגן בלוגינג-ווייז.

מה חדש בשכונה
[רעש] מרתון המלחינים הגדול. יום העצמאות ב-88FM
[ממתקים] מופע האורות של הונדה
[שלג] גבי לא פגש את נטעלי
– –
לפני פיזור

יש לי אובססיה קלה, כפי שהבחנתם, ללוגואים של גוגל. היום הלוגו מוקדש לסמואל מורס, שחוגג יומולדת (27.4.1791).
כשהייתי ילדה התאמנתי במורס – לכתוב ולאותת. ולפעמים, כשהייתי חולה, הייתי כותבת לחברות מהשכונה מכתבים במורס ומשגרת אותם עם שליחים מהבית. אחחח, פעם הייתי משהו.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות חג. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

28 תגובות על התפלצות

  1. D h a l i a הגיב:

    היית ילדה חברותית. יש המון הידבקויות מילים. כן, כן, אני יודעת – לא באשמתך. לטיפולך, כי מייגע מדי לדווח לך על כולן.

    אהבתי

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`אויסגטרעאכטהלוגו של גוגל מבריק

    אהבתי

  3. hananc הגיב:

    היום שמעתי ברדיו והתפלצתי. עכשיו יוצא דיסק חדש – "החברים של ארקשה" עם שירי ילדים מחודשים. יש שם שיר – שסק – שכתב יהונתן גפן. "ומאז בכל סתיו, אני משוטט לי בכפר, וקוטף את הפרי המוזהב שלגנוב אותו מותר." רבאק! שסק מבשיל באביב, לא בסתיו. אין גבול לחופש האמנותי????

    אהבתי

  4. עטרה אופק הגיב:

    האם כשאייטם לא נמחק משם, סימן שהוא עדיין אקטואלי? אני שואלת בשם חברה צעירה שלי, שפנתה למשרת כתב תרבות + איש תוכן לטלוויזיה, מהתרבות ביקשו שתשלח אייטמים לדוגמה ומאז (יותר משבוע) לא שמעה מהם, ואילו מהאיש תוכן ל-TV לא הגיבו כלל.

    אהבתי

  5. ח.ו.צ הגיב:

    כבטלנית מקצועית, שאלתי את עצמי מה זה הטוויטר זה שכולם מזמזמים, אבל התעצלתי לשאול אפילו את האדם הקרוב לי ביותר, מחשש פן אקבל תשובה שתפעיל אותי. עכשיו בשיטוט מצאתי בעין השביעית את ההסבר החמוד של כרמית גיא http://www.the7eye.org.il/DailyColumn/Pages/270409_I_Dont_Twitt.aspx ובאתי על סיפוקי.

    אהבתי

  6. שולמית הגיב:

    אברי גלעד, שלאחרונה, אי אפשר להימנע ממנו, מן הרעש שהוא עושה בפירסומת הדוחה למגה-בול, ב"תובנותיו", בהנחיותיו, בצדקנותו המתחסדת משוכנע שהוא יודע, מבין וקובע מה נכוןוטוב לאומה כולה. נדמה לי שהוא הולך ומשתכנע בהיותו מורה דרך או מדריך לרוחניות. אני מנצלת הזדמנות זו כדי למחות על הפירסומת הגסה, המתלהמת וההיסטרית. אותי היא מרחיקה ממגה בול.

    אהבתי

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`ללא שםפייי. בהצלחה 🙂 (בקשר לדוקומנטרי)

    אהבתי

  8. לא נעים הגיב:

    אילן הביע איזושהי התעניינות במפוטר כלשהו מהארץ? בשנה האחרונה פוטרו לא מעט אנשים, חלקם טובים לא פחות ממנו ואיש מהם, עד כמה שאני יודע, לא שמע את קולו. אתה נעשה חברתי, מסתבר, רק אחרי שמפטרים אותך

    אהבתי

  9. רבקולית הגיב:

    הכותרת הראשית של Yנט עכשיו – "אחת לשנה עוצר ynet את שגרת האקטואליה ומפנה את כותרתו הראשית לחלל שבליבנו. בשמונה השנים האחרונות כתבתם כאן אלפי סיפורים…" במסווה של מחווה לנופלים ולשכולים Yנט מתעסק בעיקר בעצמו: Yנט עוצר את שגרת האקטואליה (ואללה? תודה רבה), Yנט קיים כבר 8 שנים, בואו להתעצב עמנו, כמיטב המסורת הרגשית של ידיעות אחרונות, תוך התחכמות מיותרת "מרכין את כותרתו הראשית". נו באמת. Y נט? Y מת מבחינתי.

    אהבתי

  10. UHUstick הגיב:

    היום שמעתי את התקווה (ההמנון…) מספר פעמים ובכולם הזמר/ת שר/ה "ארץ ציון ירושלים". גם לפני דקה, בטקס בכיכר רבין. אני (ו-ויקיפדיה) מכיר את התקווה כ"ארץ ציון וירושלים". אולי את תוכלי לעשות סדר? תודה!

    אהבתי

  11. UHUstick הגיב:

    ואף אחד לא טרח לתקן אותה בחזרות?

    אהבתי

  12. איתן הגיב:

    היי וולווט. קודם כל – סליחה. סליחה שבחודשים האחרונים, מכל מיני סיבות, לא נכנסתי לאתר שלך. עניינים של זמן, ולחץ בעבודה, ועוד מיני מזיקים. ודווקא מעניין אותי האתר שלך. שנית – ברכות וסקרנות לקראת הפרויקט הדוקומנטרי שלך. שלישית – בגלל שלא הייתי פה זמן מסוים, אני לא יודע מה הנוהל. יום הזכרון היום. יש היום פוסט ? ורביעית – כמנוי הארץ, אני שותף לחלק מהטרוניות שהועלו מעלי (אבל, לטעמי, הוא עדיין יותר טוב מהיומונים האחרים). ולמרות זאת, אני חושב שמוסף "רגע אחד" שצורף הבוקר לעיתון, ובו 41 עיתונאים חולקים רגע אחד בקריירה שלהם, הוא מהמרתקים והמעניינים שצורפו לעיתון זה חודשים. חלונות קטנים לשגרת יומם של העתונאים, עבודתם, לבבותיהם והדילמות שלהם. הייתי רוצה להתיחס באופן ספיציפי לאחד – עקיבא אלדר. אלדר כותב על שתי ידיעות שפרסם בהפרש של 7 שנים, וכיצד שתיהן עצבנו את הסורים, ואולי אף היוו נקודת מפנה (שלילית) במשא ומתן מתהווה לשלום.אלדר לא מתחרט. הוא מתרץ ב"מרגע שהמסמך נפל לידי הוא הפך לנחלת הכלל" – טענה שאני לא מבין, שהרי זהו העיתונאי שמקשר בין המקור, יהא אשר יהיה, לבין הציבור. את המידע אני (הציבור) שואב מהעיתון, מהטלויזיה, מהאינטרט. אין לי גישה למסמך כזה או אחר.בנוסף מדווח אלדר על אמריקאים שדיווחו על סורים שהתעצבנו ואיימו לנטוש את השיחות, אבל גם על אהוד ברק ש"קיבל רגליים קרות". זכורני שבמהלך כל פסגת "קמפ דיויד 2", אף אחד לא ממש ידע מה קורה שם, אבל כותרות העיתונים בארץ הכשירו את הקרקע להסכם שלום שיחייב את ישראל אפילו לחלק את ירושליים באיזושהי קונסטלציה. ההרגשה היתה שאם כך יהיה, ההצעה תעבור במשאל עם. באמצע משא ומתן, הצוותים דנים לא רק בסידורי השלום, אלא גם כיצד יוכלו, כל אחד לחוד, "למכור" את ההסכם לעם שלו. אלדר, בפרסומיו, פגע אנושות באסטרטגיית המכירה הסורית. הכבוד הסורי שנפגע בעקבות הויתורים צריך משהו מאסיבי בכדי להתרצות, ועקיבא אלדר פגע בדרך שבה השלטון הסורי היה מצליח למכור את אותו משהו לעם שלו, ולליגה הערבית. אני לא מאשים את אלדר בכוונת מזיד. אבל אני חושב שהיה כאן שיקול מוטעה. ואולי אף שיקול פטאלי. את הסיפא למאמרו אני לא מבין בכלל. מה רוצה להגיד אלדר: בכבודם של פרטים (גולדווסר ורגב) אני נזהר, אבל בכבודה של מדינה לא ? בנוסף: שחר אילן מרתק בהצגת דילמת דיווח על הסתה. שי גולדן משעשע כשהוא מנסה לשכנע שהוא קיים. אורי קליין מרגש בסיפור על פגישה עם אלילו – הבמאי פרסואה טריפו. אלכס ליבק טופח לעצמו על השכם (בצדק). ויש עוד כמה, חביבים יותר או פחות. ויש עוד כמה שטרם הספיקותי. אבל היי, אני לא וולווט.

    אהבתי

  13. דוד לוי הגיב:

    הדיון אם דתיים יכלו להשתתף או לא כלל לא קשור לעניין. אבריג זועק, למה מראים דברים כאלה בטלוויזיה של העם היהודי, לא ממש על כך שהמתמודדים אכלו שרצים. לכן הוא אמר שלא ישדרו את זה בתוכנית הבוקר שלו. כמו שהוא התלונן גם על הפרסומת של מיקי בוגנים במחסני תאורה. לדעתו, גם שרצים וגם הומואיות בוטה, מטנפים את המרחב הציבורי. זה חלק מהרוחניות שנתפסה בו אחרי שנים של התפלמסות עם אורי אורבך, והשתתפות בשיעורים של ימימה.

    אהבתי

  14. אדום מובס(מארץ ישראל הגיב:

    הארץ לא מצא אתמול לנכון להתייחס למרתון תל-אביב (להבדיל משאר העיתונים). בכל זאת, האירוע הספורטיבי הכי גדול בארץ, אבל כנראה עורכי מהדורת מוצ"ש מצאו סיפורים חשובים יותר. בארץ ישראל מתענינים בספורט של ישראל! אולי ה"ארץ" נהיה של הארץ ולא רק של "ארץ עיר"? לא כולל את אסקלנסה ועוד כמה מאות מה"ארץ" שרצו במרתון .

    אהבתי

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`דליהבעצם גם היום את כזאת – בדרכך.

    אהבתי

  16. ולווט הגיב:

    נא בדיקתכם היעילה

    אהבתי

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`אבילכן מותר לגנוב אותו, כי זה לא בעונה

    אהבתי

  18. ולווט הגיב:

    במיוחד, או במקרה (לפעמים) של המון קו"חים – מודיעים לי. לא חוזרים?? פחחחחח, אנחנו במדינת ישראל, מה קרה לך.

    אהבתי

  19. אלון הגיב:

    ישבתי לא מעט שנים לא רחוק משחר, ברחוב שוקן וכשפוטרתי ואז פגשתי אותו, הוא לא ממש נפל על כתפיי בלי קשר לזה, "הארץ" מתאבד בצורה אטית ושיטתית שוקן הביא את רולניק שהביא את אלפון שהביא אל חללי אל-אקצא שלו והנה, נגמר העיתון נשארנו עם הדעות הלעוסות של גדעון לו ועם עוד עיתונאים חטייארים או עם חלב על השפתיים מביך

    אהבתי

  20. ולווט הגיב:

    כֹּל עוֹד בַּלֵּבָב פְּנִימָה נֶפֶשׁ יְהוּדִי הוֹמִיָּה, וּלְפַאֲתֵי מִזְרָח, קָדִימָה, עַיִן לְצִיּוֹן צוֹפִיָּה, עוֹד לֹא אָבְדָה תִּקְוָתֵנוּ, הַתִּקְוָה בַּת שְׁנוֹת אַלְפַּיִם, לִהְיוֹת עַם חָפְשִׁי בְּאַרְצֵנוּ, אֶרֶץ צִיּוֹן וִירוּשָׁלַיִם. http://www.knesset.gov.il/holidays/heb/hatikva.htm

    אהבתי

  21. קורא הגיב:

    שוקן חייב הסבר לקוראי הארץ – מה לעזאזל קורה בעתון ולמה הוא מרשה לכל מיני רולניקים להחריב את העתון ומדוע נעלמים כל העורכים והעתונאים הטובים כמו הדספרדוס בארגנטינה בימי הגנרלים. השתיקה של שוקן לא סבירה. בשם השקיפות – דבר!

    אהבתי

  22. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`ולווטת וד ה

    אהבתי

  23. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`ללא שםכן

    אהבתי

  24. סקוויד הגיב:

    לגלות איזה שיעמום שורר בפוסט שלו, כולל המגיבים הראשונים, כי את ההמשך לא צלחתי

    אהבתי

  25. סקוויד הגיב:

    אין מה לומר…

    אהבתי

  26. סקוויד הגיב:

    פרי מוזהב שגדל בסתיו. הבעיה שהוא לא מתחרז עם אף מילה, ושסק לפחות מתחרז עם רסק, עסק ופסק (זמן)

    אהבתי

  27. רבקולית הגיב:

    מצפה לי נסיעה ארוכה ברכבת היום, עכשיו אני יודעת מה לעשות 🙂

    אהבתי

  28. ללא שם הגיב:

    זה רק מוכיח שהשלום צריך להיות רצון טוב של כולנו. של כל אחד ואחד מאיתנו.

    אהבתי

כתיבת תגובה