הטייס שלא פוקסל

ישראל תוקפת בסודאן, קולדפליי מקליטה בסוריה*, מה זה?
ישראל היום ומעריב פספסו את הסיפור, הארץ וידיעות העלו אותו לכותרתם הראשית.

 *רז שכניק רביב גולן חושף בידיעות, לקראת ראיון מחר עם בריאן אינו ב-7 לילות
– –
מוטב מאוחר
שנתיים אחרי ששודרה בעובדה כתבת ניסוי האנתרקס של עמרי אסנהיים, הופץ דו"ח ההסתדרות הרפואים שחקר את המקרה.
– –
הטייס הגלוי לעין
בנו של אילן רמון, אסף רמון, חניך בקורס טייס נחלץ מתקלה חמורה בסקייהוק שלו, כך דווח אתמול בערוץ הראשון והבוקר בידיעות, מעריב וישראל היום. יחד עם הידיעה מופיע פרצופו הגלוי של רמון, הנמצא בשלב מתקדם של הקורס ומיועד להיות טייס קרב, כך לפי הידיעות. מה, בזכות היותו טייס-בן-של-סלב-על כללי ביטחון שדה לא חלים עליו?
גם בישראל היום יש תצלום שלו, אבל כשהיה נער, אם אני מזהה נכון.
והאם יש משהו בכללי ביטחון שדה שאני לא מבינה?
– –
מבחן בוזגלו
בידיעות מתואר סיפורו של מ` מלכה, שניסה להתקבל לתעשייה האווירית ונדחה מאחר שכשאחד המנהלים ראה את הקו"ח עם שמו אמר "מה זה השם הזה? מי זה הערס שהבאת לעבודה?"
כששלח מלכה את אותו קו"ח עם השם "מלכיאל" עליו, קיבל זימון נלהב מהתעשייה האווירית, ואז, בזעם, תבע את החברה.
קשה להאמין.
– –
המנהל המטריד
על פי מעריב, המנהל הראשל"צי, ד"ר שמעון שיבר יישאר במעצר.
על פי ישראל היום הסיפור מטריד הרבה יותר. גורם משטרתי המקורב לחקירה אמר לדן לויה: "
אני לא חושב שהיינו עוצרים את המנהל אלמלא לחץ של כתבת, שנשפה לנו בעורף בצורה לא מקובלת. אני חושב שבסיום הפרשה יצטרכו לספק הסברים על המעצר הזה".
מה, מקרה אדם שוב חוזר?
– –
מיילבק
גדעון דוקוב ממקור ראשון יפרסם מחר בעיתון (ביומן) את הדברים האלו על תערוכת הגופות:
אחת הטענות המרכזיות של אנשי התערוכה היא ש"התנאי הראשון לקבלת הגופה לשימור ולהצגה בתערוכה הינו הסכמה  מדעת החתומה ע"י התורם בעודו בחיים". גם אם נניח שאכן כך הדברים, על פי האתר הרשמי של התערוכה, המפעל המרכזי  של פון-האגנס נמצא בעיר דאליאן שבסין, שם נעשות כל העת עבודות לפיתוח ושכלול השיטה של שימור הגופות.
במקרה, או שלא, בסמוך לעיר דאליאן נמצאים שלושה בתי כלא של מתנגדי משטר בסין. על פי דו"ח של הארגון הבינלאומי  לזכויות אדם "אמנסטי", בשנת 2008 סין הוציאה להורג לפחות 1,700 איש ממתנגדי המשטר. צירוף מקרים? אולי, אבל  בעקבות תחקיר של העיתון "דר שפיגל" בשנת 2004, אולץ פון-האגנס בצו בית משפט
להחזיר 7 גופות שהיו מיועדות לתערוכה,  ועל פי החשד היו של סיניים שהוצאו להורג. פון-האגנס אמר שהוא לא היה מודע למקור הגופות, טענה מעניינת לאור העובדה  שלשתיים מהגופות היו חורי קליעים בגולגולת.
נלך קצת אחורה בזמן – מפעל הגופות נוסף של פון-האגנס נמצא בקירגיסטן שם מוקמת בשנת 2003 ועדת חקירה פרלמנטרית  הטוענת שלפון-האגנס הועברו מאות גופות מבתי כלא, ומוסדות פסיכיאטריים במדינה. במהלך החקירה מודה פון-האגנס שקיבל  תשע גופות מבתי חולים במדינה, אך טוען שהאחריות על הגופות וההודעה למשפחות לא היתה באחריותו.
ואם זה לא מספיק אז שנה לפני המשטרה בסיביר עצרה פתולוג רוסי בחשד לסחר לא חוקי בגופות, מתוכן 56 גופות שנשלחו  ל"מפעל הדגל" של פון-האגנס בהיידלברג שבגרמניה. פון-האגנס עצמו לא הואשם במקרה, אך הוזמן לשמש כעד במשפט  שבעקבותיו עצרו הרשויות את משלוחי הגופות בין סיביר לגרמניה.
עוד על האיש – פה.
גדעון דוקוב, מקוראשון
– –
כדאי להיות מנהל פרויקטים בישראל
בטבלת מועדון המיליון לשנת 2008 (ממון, ידיעות, 16) בלט נתון מעניין במיוחד:
במקום עשירי מסוף הטבלה – מיכאל קריצבסקי, מנהל פרויקטים בחברת מירלנד, אשר הפסידה ב-2008 419.32 מיליון ש`, נהנה מעלות מעביד שנתית של 3,290,000 ש"ח לשנה, שהם, 274,000 ש"ח לחודש, שהם לפי 180 שעות בחודש, 1,523 ש"ח לשעה.
– –
צרות בכותרות
"עוף גוזל" (עובדי הספארי מטפלים בבז פצוע, ידיעות 17)

"לצחוק עם דולפינים" (עמית קדוש החולה מבלה עם דולפינים באילת, ידיעות 16)

 
אשה בת 47 מטבריה נהרגה לאחר שאקליפטוס ענק נפל עליה.
כותרת המשנה בישראל היום: "טרגדיה עם סוף רע בצפון".
זו טיבה של טרגדיה, לידיעת המעוניינים.
(תודה ליצחק טסלר)
– –
קצה האצבעות
"
אחרי ששבילי האופניים על המדרכות נכשלו, מעבירים אותם לכביש" (העיר, 44)
מי אמר ששבילי האופניים נכשלו?
זו כותרת המשנה, אלא שהידיעה בכלל מספרת על שבילי אופניים כבישיים שנחנכו בדרך משה דיין צפונית ליצחק שדה, בלי לחוות דעה על שבילי המדרכות.
אולי יש מקומות בהם מתאימים שבילים על המדרכה, ואחרים בהם אפשריים שבילים על הכביש?
– –
הילו גלזר כותב בהעיר על ילדים פלסטינים המועסקים במטעים בבקעת הירדן תמורת 50 שקלים ליום, בניגוד לחוק "והרחק משכר מינימום"

יופי, אבל למה לקלקל את הטקסט באמצעות עיבוד של גדר מסולסלת בצבע כחול על המילים? עוד לא ברור שזה מפריע לקריאה?
– –

לראיין עיתונאי ולנוח
איתמר בן כנען מראיין את דנה קסלר בהעיר לכבוד האלבום של להקתה החדשה מורה חיילת.
– –
בלוגלנד
im free
– הגבס הוסר, חלם, ייאוש ומעשים רעים באיכילוב.
 
מה חדש בשכונה
[רעש] הביטלס אצל המהרישי. צילומים נדירים
[ממתקים] פרשת השבוע בהאיקו
[שלג] גיא, עידן ונטעלי כבר לא יהיו שלישיית הגמר של הישרדות
– –
התיקונים
(העיר, ע` תוכן)
"
בשל טעות עריכה פורסם בשבוע שעבר כי פיני גרשון יתחתן בקיץ עם בתו של סוכנו, אריק קריין, ולא כך היא. רביב לימונד, לקוחו של קריין ושחקנה החדש של מכבי תל אביב, הוא זה שאמור להתחתן עם הבת. עם גרשון ומשפחת קריין-לימונד הסליחה"
– –
מח` הגהה

– –
לפני פיזור
"דיירי הבית הגדול נעלמו אמש למשימה חשאית, ובערוץ 20 שודרו לאורך היום קירות ורצפה. לקח המון זמן לתפוס שזו לא עדי  נוימן"
(גפי אמיר, ביקורת טיוי, ידיעות)
– –
מהלילה, שעון קיץ.
בשתיים בלילה מעבירים את השעון לשלוש. יענו הפסדנו שעה.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
מודעה

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה קצה האצבעות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

39 תגובות על הטייס שלא פוקסל

  1. מוזיקלי הגיב:

    ברדק. זה כל הסיפור. אני משתמש במילה הזו בנדירות כי אבא שלי לא אהבה בלשון המעטה. בתרגומו המילולי ברדק זה בית זונות. אז זהו שבביטחון שדה הברדק חוגג.

    אהבתי

  2. מוזיקלי הגיב:

    מלכא לא היה מפקד חיל האויר?…

    אהבתי

  3. דג בננה הגיב:

    יש לו גם "מפעל" בהיידלברג

    אהבתי

  4. ללא שם הגיב:

    עד כמה שזכור לי בעקבות אסון המסוקים והרצון של חיל האוויר בקצת יחסי ציבור חיוביים אחריו אישרו לטייסים להתראיין בפנים גלויות, והעולם לא נפל.

    אהבתי

  5. אבי הגיב:

    1. מדי פעם אני נמצא במכורתי תל אביב, ולענ"די – שבילי האופניים במתכונתם הקיימת הם ברובם מפגע סביבתי מיותר ופלצני. במקומות שבהם הלכתי (שדרות חן, שאול המלך, דרך נמיר ועוד) כמעט לא נתקלתי ברוכבי אופניים (למעט, אולי שעות ספציפיות בבוקר), וכהולך רגל אני צריך לחשוש כל הזמן שמא אדרוך במקום "האסור" ואיזה אופנן מוטרף יביא אותי לאורתופד מאיכילוב. עם כל הכבוד, מקומם של אופניים על הכביש או (אצל ילדים מתלמדים) ברחבי כיכר רבין. הייתי מצפה לכך דווקא מהשמאל התל-אביבי האמון על הסיסמה "מיעוט מבוטל לא צריך לתפוס את כלל הציבור בגרון". 2. בלי קשר ישיר למה שכתוב במקור ראשון – כמה נוח לאנשים המוסריים ביותר להאמין, שאנשים כה רבים חתמו על מסירת גופתם לתערוכה בחינם מסיבות אמנותיות, ולא – נגיד – מכרו את גופם בכסף מתוך מצוקה כלכלית. (והרי לבדוק את זה איתם קצת קשה). 3. הקירות לא יכולות להיות עדי נוימן – הם לבנים לגמרי. (מצטער, לא התאפקתי). 4. אולי דחו את מלכה כי שמו הפרטי מוחמד?

    אהבתי

  6. ללא שם הגיב:

    ואפילו אם מאה אחוז מהמשתתפים הסכימו. אדם מוסרי היה חוזה את האפשרות ומתנגד לשימוש בגוף האדם כבחפץ עובר לסוחר. זאת בדיוק הסיבה בגללה התערוכה ראויה להוקעה. יש דברים שהם מעבר ל"זכותי לעשות מה שבא לי". זו טעות לומר שיש זכות דמוקרטית בסיסית ומוחלטת לכל אחד על גופו, נשמתו וחייו וזכותו למכור אותם לכל המרבה במחיר. זכותו, אבל עד גבול מסוים שנועד להגן עלינו כחברה. חובתנו כחברה לשמור על יחס הולם לגוף ולנפש ולא לאפשר למכור אותם. ברגע שהפכנו אותם למטבע עובר לסוחר יצרנו אפשרות ודאית של מסחור לא הוגן ולא אנושי. מותר לתרום אברים, אסור לאדם חי למכור למאנדהו את הלב שלו. למה? ככה. כי לא תמיד החופש המוחלט הוא מוסרי.

    אהבתי

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`אניהקירות לא יכולים! אני מזועזע מעצמי

    אהבתי

  8. ללא שם הגיב:

    את דנה קסלר

    אהבתי

  9. סאאבי הגיב:

    רז שכניק לא חתום על הידיעה של קולדפליי

    אהבתי

  10. שי הגיב:

    שבילי האופניים החדשים עוברים לכבישים לא בשל "כישלון" או "הצלחה", אלא בשל חקיקה של הכנסת. החקיקה נבעה מכך שהעיריות שלא הבינו ששבילי אופניים נועדו לעודד אנשים לרכב במקום לנהוג, וחשבו שהם נועדו לעודד אנשים לרכב במקום ללכת – וצמצמו את המדרכות לכבודם. לכן החוק אומר ששבילי אופניים חדשים צריכים להיות על חשבון הכביש ולא על חשבון המדרכה. כה פשוט

    אהבתי

  11. ה הגיב:

    לדעתי מצאת, שלא במתכוון, משפט המכיל בתוכו התגלמות הפתטיות עלי אדמות על כל צורותיה האפשריות, והוא מופיע כאן בפוסט: איתמר בן כנען מראיין את דנה קסלר בהעיר לכבוד האלבום של להקתה החדשה מורה חיילת. אין יותר מזה.

    אהבתי

  12. ybstlv הגיב:

    בסין מחממת את הלב יש עדויות שהקמת התנחלויות גם כן היתה כרוכה בהפרת זכויות אדם ואני מציע להימנע מלבקר גם שם

    אהבתי

  13. בת הטוחן הגיב:

    לסוחר באמנות, בפרסום, במדיה ואיפה לא. גוף האדם, וגם גופות אנשים במאות רבות, כבר הופיעו באין ספור מיצגים, תערוכות, מיצבים, שלא לדבר על שלטי חוצות, פוסטרים ומגזינים חוצי עולם. גם גופות אנושיות מתגפפות זו עם זו או סתם מתערטלות כפסל אנושי משותף נראו זה מכבר במחוזותינו. אני לא מבינה מה הקטע שלכם ומה עניין המוסר לשמיטה ולהר סיני.

    אהבתי

  14. ybstlv הגיב:

    אני לא כל כך בטוח שגופת אדם לא יכולה להפוך לתערוכה אומנתית. וגם אם הייתי בטוח, לא הייתי ממהר לקבוע שדעתי גם מייצגת את "הנורמה החברתית בעולם השפוי". לא כל מי שלא מסכים איתך מטורף. זה ממש לא בעיה לחשוב על היבטים אומנותיים של גופה. אם אתה לא מצליח, אולי זה מעיד על איזו סגירות מחשבתית מצידך? מכל מקום, התגובה שלך מתנשאת. וזה כל כך ברור, שמוזר לי בכלל לכתוב את זה.

    אהבתי

  15. ולווט הגיב:

    אני רוכבת מדי יום בשבילים המופלאים ומודה לאלוהים. כלומר לחולדאי. כלומר כשאני לא מקללת אותו על דברים אחרים. http://www.dvoritshargal.com/?p=236 ובשבילים יש תמיד רוכבים. תמיד. כנראה כשאתה מגיע לעיר הם בורחים! אוקיי, בניסיון ללמוד את ההומור שלך: אז כן, יכול להיות שמדובר במוחמד מלכה.

    אהבתי

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`ולווטאני אמרתי "לא טוב"?

    אהבתי

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`ולווטסליחה, נכון

    אהבתי

  18. אבי הגיב:

    אולי כדאי שתימנע מלחיות בה.

    אהבתי

  19. ybstlv הגיב:

    אבל לא זה הדיון הרלוונטי כאן. מקור ראשון ודאי מתנגדים לתערוכה משיקולים דתיים, כפי שהרב הראשי הבהיר. אבל כנראה הצנזורה נראית יותר טוב באטלה של זכויות אדם.

    אהבתי

  20. גופו של דוור הגיב:

    וגם תגובתך הבאה.

    אהבתי

  21. ללא שם הגיב:

    ואכן תגובתך לא נוגעת לגופו של טיעון.

    אהבתי

  22. ללא שם הגיב:

    איתמר בן כנען, ודנה קסלר

    אהבתי

  23. אבי הגיב:

    לא כל דבר שמותר לעשות עם גוף חי, נורמטיבי גם בגופה מתה. נדמה לי שלא תקיימי יחסי אישות עם בן זוגך המת, גם אם יוריש לך הסכמה חתומה על ידו. אני רוצה לראות את הערוץ שישים את גופתך (עד 120, כן?) בווילת האח הגדול במקום עדי נוימן. לפי הנורמה החברתית בעולם השפוי, חילונים כדתיים, גופת אדם לא יכולה להפוך לתערוכה אמנותית. זה נראה לי כל כך ברור, שמוזר לי בכלל לכתוב את זה. מעניין אותי אם היית שומרת על קשר עם חברה שפחלצה את בעלה (בהסכמתו) ותלתה בסלון. אחרי הכול, באמנות אין דבר כזה שאין דבר כזה, לא?

    אהבתי

  24. ybstlv הגיב:

    למה הצביעות של מקור ראשון איננה "עניין", ולכן תגובה שמתייחסת לכך איננה "עניינית"? הקימו ועדה לקביעת "עניינים" ולא הודיעו לי?

    אהבתי

  25. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`ללא שםענק

    אהבתי

  26. קורא הגיב:

    שבילי האופניים במצבם הנוכחי הם פשוט מפגע סביבתי שלא משרת את הרוכבים, לפחות במרכז העיר. עמוסים בדוכני פיס, ספסלים, קטנועים וסתם הולכי רגל שמעדיפים ללכת באמצע השביל (למשל ברוקח) במקום ללכת סתם על המדרכה ליד. אני לגמרי חושב שהשבילים צריכים לעבור לכביש בצד ולא לתפוס מקום על המדרכה כי כרגע הם סתם מבוזבזים.

    אהבתי

  27. אבי הגיב:

    השאלה היא לא אם יש או אין היבטים אמנותיים לגופה. לכל זוועה בעולם יכולים להיות היבטים אמנותיים. השאלה היא אם אמנות זה הכול או שיש עוד כמה ערכים. דיברתי על נורמה שלטת בעולם שפוי, ולא האשמתי איש בחוסר שפיות. אני מוכן לחזור בי מעניין השפיות, שהיא בסך הכול צורת ביטוי, אבל מהות הדברים נכונה – לפחות בארץ אנו חיים בנורמות אחרות, לשמחתי. בכל מקרה, אני בספק אם תגובתי מתנשאת יותר משלך, אבל אם כך היא מצטיירת, שיהיה. ולא ענית לי אם תתלה את בן זוגך המפוחלץ על קיר ביתך במידה והוא יסכים. אני בטוח שעם טעמך הטוב בבני אדם, תוכל לראות בו יצירת אמנות מעולה.

    אהבתי

  28. סקוויד הגיב:

    עשו בין השנים 39`-45`

    אהבתי

  29. סקוויד הגיב:

    האמת, שמעתי כבר מזמן על דרכיו המפוקפקות של הגרמני הזה (כי התערוכה הזו מעוררת הדים כבר כמה שנים). התפלאתי שהנושא לא עלה עד עכשיו בתקשורת הישראלית

    אהבתי

  30. סקוויד הגיב:

    כמו גופה של סיני. אבל ברצינות, קשה כבר לעקוב אחרי עשרות הלהקות שדנה קסלר מקימה ומפרקת. מה שבטוח, אין לה מושג במוזיקה. דוגמה מצוינת של ניים דרופרית שגם לא יודעת לנגן – השליטה שלה בגיטרה באס מביכה ממש

    אהבתי

  31. ללא שם הגיב:

    (לומדים את בבית הספר. לא יצא לך?) ובכן, הידיעה של גדעון דוקוב שוללת את קיומה המוסרי של תערוכת גופות כיוון שהושגו באופן לא מוסרי. אף מילה על דת. לומר שהוא מתנגד לתערוכה כי הוא דתי (והוא לא) זו לא התייחסות עניינית. הוא לא הביא נימוק דתי. לסתור את הנימוק שהובא = תשובה עניינית.

    אהבתי

  32. ללא שם הגיב:

    זה שלכם לא נוח לשמוע ביקורת על ההתנחלויות ושהימין הקיצוני בארץ הוא אלים באופן רצחני, זה מאוד, מאוד רלוונטי.

    אהבתי

  33. אבי הגיב:

    התחלת מזכויות אדם בהקמת התנחלויות ועברת לרצח. זה דווקא נוח ונחמד – התלהמות של הצד השני תמיד מקלה עליי מאוד.

    אהבתי

  34. ללא שם הגיב:

    את רבין רצח ימני קיצוני, ברוך גולדשטיין היה ימני קיצוני. אבל עוד לא ראיתי את הימני הקיצוני שיקח אחריות ויטפח על ראשו. עוד לא שמעתי אותו. וזה- מדאיג אותי. ואותך מר בו נזרוק משפטים באויר בלי קשר למציאות??

    אהבתי

  35. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`ללא שםבוא*

    אהבתי

  36. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`ללא שםאגב, אני גם מתנגדת לתערוכה

    אהבתי

  37. סקוויד הגיב:

    התערוכה מאוד ימנית דווקא, כשחושבים על זה. חוסר כבוד לאדם – סיני, פלשתיני – מה זה משנה

    אהבתי

  38. ללא שם הגיב:

    עובדה ידועה לכל היא שהימין בארץ מתלהם פנאט והשמאל הגיוני ושקול. אבל חייזר שהיה נוחת אצל ולווט בחיים לא היה מנחש. זו תחושתי מהפלטפורמות הקודמות. איכשהו נציגי השמאל יותר מדי פעמים מתלהמים וחסרי נימוקים שמחזיקים מים. או ששמאלנים הגיוניים נבונים ושקולים לא מגיעים לכאן כמעט (האם התקשורת היא כל מה שאמרו עליה, אם כך?) או שעם כל הצער צריך לשנות את ההגדרות.

    אהבתי

  39. ללא שם הגיב:

    או של ברוך? כאמור- יש פה הרבה מילים באויר. והתעללויות שיטתיות בפלסטינאים. או שאתה לא יודע מזה, או שאתה לא רוצה לדעת. תן לי לנחש מה נכון.

    אהבתי

כתיבת תגובה