סלבז, סלבז סלבז, כל העולם סלבז

מפורסתמים, נמאסתם
מפעלות גיא פינס הביאו אתמול שני סרטים ברצף לערוץ 10. זה היה דיל כזה, מחיר מיוחד לערוץ הרצוץ? שניים במחיר אחד, כמו בחנויות עכשיו? הראשון על חיים רביבו החי במנעמים בלוס אנג`לס, סתם כי רצה להתאוורר ולעשות עסקים, השני על ברפאלי ונועם טור שהצטלמו במיאמי לקמפיין החדש של פוקס, ואחר כך גם זכינו להתלוות לרפאלי שתזכה לבובת שעווה אצל מאדאם טוסו בזכות היותה הישראלית הראשונה שהתפשטה כמעט לגמרי על שער ספורטס אילוסטרייטד.
(האתר של SI, אם מישהו רוצה
לבדוק את טקסטורת בגדי הים של רפאלי ושאר כוכבות המהדורה, או סתם לקרוא את המאמרים).
ואז  שודרה סדרת האנימציה החדשה סלב`ס, ובקרוב יעלה האח הגדול VIP. ריאליטי שמיאליטי, וכל אחד יכול, משפרה ועד בובליל, אבל לא, מה שהכי מעניין אותנו זה אם שימי תבורי או כוכי מרדכי ייכנסו לווילה (ברור שהם סלבז).
– –
רביבו (על סרט התדמית חתומה הדוקומנטריסטית אופירה אסייג) הכחיש שהסיבה שהגיע לעיר המלאכים היא איומים מצד אנשי העולם התחתון. ובכל זאת, לדבריו, אין לו שום כוונה לתבוע את ידיעות, שפרסם את זה, כי "אף אחד לא יכול לתבוע עיתון". לא נכון, אפשר גם אפשר, כל אחד יכול לתבוע עיתון, ואפילו לזכות בתביעה, בטח ובטח רביבו שכסף זו לא בעיה עבורו, וסוללת עורכי הדין בהם יכול היה להקיף את עצמו הייתה מקלה עליו מאוד את המלאכה ומגדילה מאוד את הפיצוי אם רק היה על מה.
זו הנקודה היחידה שעמדה לזכות אסייג, שהזכירה שהנה היא תובעת אם מי שמנסים לפגוע בשמה הטוב מאוד, כלומר המצוין.
הנקודה החזקה, כלומר החלשה, של הסרט הייתה אשתו של רביבו, שגית, שהבטיחה להתפוצץ יום אחד. נכון שבינתיים היא האישה הכנועה שמרימה אחריו את הבגדים מהרצפה וסופגת את העצבים שלו ואת ההסתובבויות שלו בחוץ, אבל יום אחד, איימה, יתפרץ הר הגעש. נו, הלוואי אמן.
חוץ מזה הצליחה אסייג לדחוף את השד העדתי, אלוהים יודע למה: "יש הבדל בין גבר אשכנזי לגבר מרוקאי, וסליחה מראש על השאלה הגזענית?", שאלה, ולאחר מכן הוסיפה: הם יותר פרֵמיטיבים?
– –
והסרט על ברפאלי, נו, אתם יודעים, פוקספרודקשן, בשביל עוד פיסת עור חשופה של רפאלי, לא נסבול הכל? משניונת אחת בסרט הבנתי שהיא מצטלמת בגיליון המדובר גם בלי חלק עליון (שפוקסל למעננו), כך שכל מי שממש רוצה לראות את כל בר כמעט, ייאלץ להניח ידו על הגיליון האמור.
– –
סדרת האנימציה של
יונתן ברק וירון שילון, סלב`ס, ב-yes stars ישראלי לא הצליחה להצחיק אותי. הרעיון של עיירת סלבז הנמלטים מהפפראצי לא ממש מוצלח. כן, אנימציה מפוארת, דמויות מתעגלות, אבל לא. אולי בהמשך.
 


– –
ובעניין האח הגדול סלבז, אחכה להתחלה כדי לשפוך מררתי.
– –
ואפרופו סלבז, איתי האפרתי חתום על ידיעה העוסקת בו?
מה עוד?
עדכון: בינתיים תוקן המחדל, ועכשיו גיא גולד, כתב הרכילות של מעריב חתום עליה.

– –
הודעתי על סגירת מח` הגהה
והנה אמש אני שומעת את ציפי לבני מדברת על "שישים וחמש ח"כים".
זו לא הפעם הראשונה שאני שמה לב לעברית הבעייתית של לבני, וכבר הערתי על כך.
אין בחוק יסוד הכנסת איזה קורס מזורז בעברית תקנית לפוליטיקאים?
– –
זה השער, צדיקות יבואו בו
מייסדת בית הקפה יהודית בגן העיר הלכה לעולמה.
עם כל הכבוד לפועלה של האישה, למה זה שווה ידיעה בעמוד השער של הארץ, שלמיטב ידיעתי אינו מקומון?
אני לא סתם נטפלת לאישה היקרה הזו, אני פשוט מנסה להבין את מערכת השיקולים שעל פיה נקבעות הידיעות בעמוד השער, ומסתבכת מרגע לרגע בנפתולי חוסר ההבנה שלי.
– –
הארץ ממשיך (גם בעמוד השער) במאבק במכוני הליווי ובכרטיסי הביקור המציעים שירותי מין.
עדכון: הידיעה על כרטיסי הביקור כמשחק ילדים התפרסמה בנובמבר בידיעות תל אביב.
במקביל, בהעיר עדיין מתפרסם עמוד מודעות אחד (ממותן מבעבר), הכולל שירותים שונים ומשונים, שמהם עולה לכאורה כי מדובר בשירותי מין.
– –
כלכליסט חגג שלשום שנה להיווסדו
לכבוד האירוע הופק הספרון קריקטוריסט ובו מקבץ האיורים שהתפרסמו במשך השנה על ידי מאייר צעיר וטרי, יונתן וקסמן. הספרון חביב, חמוד, מעובד ומופק לתפארת. יש לי רק בעיה אחת איתו:
לכל איור מצורפת שורה עם התאריך והסבר למה הוא מתייחס.
אני חושבת שזה מחליש את עוצמת הקריקטורה, שצריכה לעמוד בפני עצמה לנצח. ואולי זו הבעיה עם קריקטורות פוליטיות, שהן תמיד תלויות מיקום והקשר, ואינן יכולות לעמוד בפני עצמן, משוללות קונטקסט?

שאלתי את המומחית, דניאלה לונדון דקל, שכה אמרה:
"קריקטורה, במיוחד כזו שמביאה אותה בקטנה, שמתעסקת בנושא ספציפי, אקטואלי מאוד – מאבדת את היכולת להיות מובנת כעבור כמה ימים. החדשות חולפות, וכך גם היכולת לפענח על מה מדובר. באופן מוזר, ככל שהקריקטורה משתמשת בסמלים חבוטים יותר ובנושאים משומשים יותר – כך היא נשארת מובנת לאורך זמן. יונת שלום על גדר ההפרדה או ספינה טובעת שכתוב
עליה מפלגת העבודה – יהיו מובנים גם כעבור שנים. אבל את הוויכוח על מי ימונה לנשיא האוניברסיטה, למשל, איש לא יזכור בשבוע הבא וכל קריקטורה בנושא לא תוכל להתפענח בעתיד.
כך שמצד אחד את צודקת, ומצד שני את גם צודקת, אבל לפעמים אין ברירה. אולי התשובה היא שקריקטורות, כמו הדיו שעל גבי הנייר, לא נועדו להיות מונצחות
".
– –
שאלתי עוד מומחית, אורנה אושרי:
"ברוב ספרי הקריקטורות שיצאו עד היום, וגם בעיתון קריקטורות קטן שהוצאנו בהארץ לפני כשמונה שנים (ערן וולקובסקי ועמוס בידרמן ודודו גבע) נהוג לצרף שורת הסבר ותאריך – כי אין אפשרות שאנשים יזכרו את כל מה שקורה במקום המטורף הזה.
ברור שלקריקטורות אין חיי נצח – יש בבית הורי הרבה ספרים של דוש (קריאל גרדוש) – קריקטורות מימי קום המדינה. שם יש הסבר הרבה יותר מפורט משורה אחת
".
– –
אוקיי, אם כך אני מרימה ידיים. קביל, סביר והגיוני, מתברר.
– –
זה הזמן להיזכר גם במכתב אותו חשפתי ב-18 בפברואר 2008 , שנכתב במערכת אחד העיתונים, ומטרתו הייתה הכרזת מלחמה על כלכליסט.
– –
G
דרור פויר מראיין את אבא עשיר, אבא עשיר, אבא עשיר, רוברט קיוסאקי, שכתב עוד ספר דומה לספריו הקודמים (כך אומר פויר, אני, אין לי מושג, גם את הראשון המפורסם לא קראתי).
כשמרואיין מתכתש עם המראיין, זה סימן טוב, וזה מה שקורה פה:
אחרי שפויר אומר לו שהוא קרא את הספר ולא התעשר, ושהיו שנות צמיחה והבועה התפוצצה, אומר לו קיוסאקי:
"דרור, אני מנתק את השיחה הזו. היא נמאסה עליי. גם אתה חושב כמו עני, כמו כל האנשים שמתנהגים כמו עניים. הכל נמצא בספר, הכל נמצא בפאקינג ספר, דרור! תקרא אותו… אם גם אתה רוצה להישאר טיפש, בבקשה. העיקר זה להיות חכם ולהתנהג כמו עשיר".
– –
גלריה
אנה וינטור, עורכת ווג, התראיינה לוול סטריט ג`ורנל. כתב גלריה מספר על הראיון.
דרך הולמת להתגבר על חוקי זכויות היוצרים?
לטעמי האישי, יש פה הרבה יותר מדי ציטוטים מהראיון המקורי. אני לא בטוחה שזה מקובל על וול סטריט ג`ורנל.
– –
פרס, בעזרת אפעס, מתגייס להרכבת הממשלה
– –
מתקפת הטוקבקיסטים
שימו לב מה קורה בתגובות לראיון עם קרני פלזנטל-זיו, סמנכ"לית התוכן של Hot.
כמו שכבר כתבתי בעבר, זה דוחה ובלתי נסלח שזירת הטוקבקים, שצריכה הייתה להיות חופשיה מכל עניין עסקי ומיועדת לעם, הפכה לזירת התכתשות יחצנית.
– –
Be Kind rewind
העיתונים פרסמו אתמול ידיעה מחרידה על ילדה בת שבע, שעל פי החשד נאנסה בשירותים בבית הספר שלה, בזמן הלימודים.
בישראל היום, משומה, נכתב: "…הוא פגש בנערה ואז ביצע בה את המיוחס לו".
הלו! היא בת שבע!
– –
בלוגלנד
שוקי גלילי יוצא נגד טענותיו של אורי קציר בדבר התפלגות הבלוגוספירה בבחירות.
– –
מח` הפצה שלום
קיבלתי גם היום וגם אתמול את העיר ואת עכברו, יחד עם חבילת הארץ/המרקר.
מה זה זה?
– –
לפני פיזור
כמו שכתבתי אתמול בתגובות, מח` הגהה תפעל אם תפילו אותי מתדהמה במשהו אקסטראורדינרי.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה הספד. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

71 תגובות על סלבז, סלבז סלבז, כל העולם סלבז

  1. ולווט הגיב:

    צפית בסרט? הוא אמר שהצבא הציוני כובש ואכזרי? שקר. שקר גס. קרא את גדעון לוי קודם, לפני שאתה משמיץ סתם, בלי לצפות בסרט. כי בשבילך, רק אופרות מיובאות זה טוב, לא קולנוע ישראלי.

    אהבתי

  2. ולווט הגיב:

    כנראה שבעיניך "דוחפת את לשון הקטיפה שלך לתחת של…" "גזענית" "פאתטית" "מגיהה שלא מבינה כלום" זו ביקורת, ואני צריכה להבליג. אז לא, אני לא חושבת כך. וכן, בטיפשותי אני משאירה את כל הטוקבקים האלו על כנם אבל לא מוכנה להיקרא "גזענית", וכן, אני מוצאת לנכון להגיב על זה. ושיקום האדם שיגיד שמחקתי לו פה טוקבק. כמה מפתיע, אבל אני בעד תרבות דיבור, גם בטוקבקים. בין אם הם מתייחסים אלי ובין אם לכל אדם אחר. ולהמשך, עשית סקר כמה עיתונאים מגיבים פה? או שכל החברים העיתונאים שלך אמרו לך פשוט שהם לא נכנסים לבלוג המטופש הזה? ולגופו של עניין: איך כל זה קשור לכך שאני נגד טוקבקים מסחריים, לצבאות טוקבקיסטים מגויסים ולמי שמשלם כדי שיכתבו טוקבקים טובים עליו ורעים על המתחרה שלו?

    אהבתי

  3. ולווט הגיב:

    מיתולוגית בבאר שבע שאיבדה את בעליה תזכה לאותה תשומת לב. מדובר בנישה שבנישה שבנישה.

    אהבתי

  4. אני הגיב:

    חברה שלי לקחה אותו ונכנסה למריבה משפחתית שעדיין לא הסתיימה. את יודעת מה? לא פקידת לשכה, חוקרת ממדרגה ראשונה, שתעשה כל מה שבן שלא משרת בקרבי עושה. ההסכמה שלך לאי שרות צבאי מראה שהפמיניזם שלך הוא פמיניזם בו את שמחה להיות סוג ב`. סוג א` תורם מעצמו לחברה, יוצר רשתית חברתית שתקדם אותו כלכלית ואת? את הרשת החברתית שלך תטווי בטיפת חלב?

    אהבתי

  5. ללא שם הגיב:

    נכון,אני לא רואה סרטים שנעשו בישראל. זה לא סרטים ישראלים, זה סרטים שישראלים עשו.כמו שכתב השבוע מישהו בידיעות על אחד שרצה לעשות סרט על אהבה, אמרו לו זה לא ילך תמצא משהו על ערבים אומללים, צבא כיבוש..אז נדבר… גם אופרות שעושים בארץ הן טובות, חלק אפילו טובות מאוד, לא חייבים מיובאות. איזה מאמר של גידון לוי? קראתי על ממשלת הימין ,(אפילו הסכמתי, רק חבל שיש פה גם מדינה שאי אפשר לעשות עליה נסיונות….) בקיצור הסרט הזה, הוא ובר בורה הם הנציגים שלך בעולם, שלך.

    אהבתי

  6. נוצה סגולה הגיב:

    משובצת יהלומים!!!

    אהבתי

  7. ולווט הגיב:

    אתה לא יוצא מנצח מהוויכוח הזה. מה זה "סרטים ישראלים", סרטי תדמית של הסוכנות היהודית? יאללה, לך על זה.

    אהבתי

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`אנימדרגה ראשונה

    אהבתי

  9. ללא שם הגיב:

    יש לנו קריאה שונה של פמיניזם.. נשים לא צריכות לשאוף לשוויון מתוקף חוק שרות בטחון כי בפועל לא מתאפשר שוויון בצבא.. הקידום והרשת החברתית שאליה את כנראה מתכוונת שמור ללוחמים ומפקדים בכירים שמגיעים ממקומות בצבא שנשים לא יכולות להגיע.. להפך- המצב שבו נשים הן `סוג ב` כמו שאת כותבת מתחזק במיוחד בצבא ולכך נועד הרעיון לבטל את שרות מרבית הבנות (או לקצר).. הן מחקרים והן הסכמה של מרבית הפיקוד הבכיר גילתה שיש מקום לראורגניזציה בכל הנושא- צהל כבר לא נזקק לחלק-הארי בכוח האדם הנשי.. לכן אולי עדיף לתעל את בנות המחזורים לשרות מסוג אחר או אפילו לפטור מחזורים שלמים.. מקווה שזה מובן

    אהבתי

  10. ולווט`~$~~$~תודה, אוסיף למח הגיב:

    הלא קיימת

    אהבתי

  11. אחד הגיב:

    שמחתי שנותנים צאנס למישהו חדש

    אהבתי

  12. קלוטילדה הגיב:

    דרכים להתחמק משירות צבאי, או מסדרים לעצמם קל"ב נוח ומפנק.

    אהבתי

  13. אני הגיב:

    ועדיין היא באה עם מקצוע. היא באה ממקום של ברור לה מה היא הולכת לעשות בחייה. עוני? אולי החלטיות וראייה לטווח רחוק? אולי "הנה הזדמנות לשדרג את קורות חיי וגם לצאת קצינה?" מה עני בכל הקצינים שחיים יפה מאוד ממשכורת צבאית? הם לא עניים, הצבא הוא מקום עבודה. כל מקום עבודה רוצה בהתחלה פרייארים שיעבדו במשכורת אפס ובהמשך מוכן לשלם יפה לאלו המיטיבים עימו. צה"ל הוא מקום עבודה עם מטרה מוגדרת: להביא לניצחון על מדינות האויב. זה לא עוני, זו חכמה. לעומת זאת להעסיק פה בשקל וחצי אלפי חיילים שמשחקים במחשב או לומדים לפסיכומטרי, זו מחשבה ענייה. משלם המיסים באמת היה צריך לדאוג שאקרא את "סיפור אהבה" באנגלית ואחליט להקדיש את כל שירותי לעשיית 5 יח` באנגלית? זו המטרה של הצבא? שאוגדה שלמה תשלים/תשפר בגרויות/תלמד לפסיכומטרי? תשיר/תרקוד/תקפץ/תשדר ברדיו? כל הפעילויות הללו לא מקדמות את הצבא לשום מקום.

    אהבתי

  14. רסן שמועתי הגיב:

    העליהום על "משתמטים" מגיוס מוגזם לגמרי, זו עוד דרך לשחרר קיטור כלפי: חרדים- מה שטומי לפיד התחיל מישהו חייב להמשיך, להסית כלפיהם, לשנות את הסטטוס קוו, תכלס צה"ל מסתדר לגמרי לא רע בלי גיוס מורכב ומסובך של עשרות אלפי תלמידי ישיבות ערבים- כנ"ל, הזדמנות להתסיס בין העמים ולהגות הצעות חוק לא הגיוניות, תכלס אף אחד בצהל לא מעוניין מכל השיקולים להכניס ערבים לצבא נשים- התפיסה שצהל הוא צבא כל העם מזמן אבד עליה הכלח, כמו שצהל לא צריך לחנך אנאלפביתים (פרויקט נערי רפול) במקום מה שמערכת החינוך לא עשתה 18 שנה, כנל צהל לא חייב לספק מזון ומגורים להרבה מאוד נשים שתכלס לא נדרשות בצבא של היום צבא קטן חכם ומקצועי הוא חלק מההתיעלות שצהל התחיל לעבור וצריך להשלים

    אהבתי

  15. סרטאווי הגיב:

    רק ברנבוים "מנצח"…. תגידי כבר איזה מאמר של גידון לוי.

    אהבתי

  16. ולווט הגיב:

    תכשיטים!

    אהבתי

  17. אני הגיב:

    יש לך סיכוי בממר"ם וסיכוי ביחידות מודיעין, סיכוי בקצונה, סיכוי אפילו בלהיות רל"שית של מפקד שצריך מישהי כמוך בחיים המקצועיים שלו אחרי הפרישה. נוח לכולם לא לראות את הסיכוי הזה. המטרה ברורה: מעמד כלכלי ומקצועי שיאפשר הקמת משפחה בנוחות. המטרה הזו יכולה להיות מושגת הן על ידי גברים והן על ידי נשים. ניתן להשיג את המטרה הזו גם דרך הצבא וגם נשים יכולות להשיג אותה בצבא. לצורך הדוגמה, בת דוד שלי היא נגדת בחיל האוויר, היא ובעלה אם לדייק: החתונה היתה עם רב צבאי, הברית עם מוהל הקשור לצבא, הדירה על חשבון הצבא, הלימודים של שניהם על חשבון הצבא, מה הצבא דרש מהם? הפרדת כוחות, מרגע החתונה הבעל הועבר בסיס. זה לא שוויון? זה ועוד איך שוויון, היא שרתה עד סוף החודש התשיעי והשאירה לחיילים שלה הוראות לחופשת הלידה. אחותי עושה באזרחות תפקיד הדומה מאוד לתפקידה הצבאי. את חושבת שהמערכת האזרחית היתה נותנת לבוגרת גל"צ עם רקע של שעות שידור, אבל בלי ניסיון פיקודי "קרבי", את האפשרות לנהל בנים? אני בספק. את מוותרת על הסיכוי שנשים יצאו מהצבא הנדסאיות בעלות ניסיון בניהול, את מוותרת על הפוטנציאל המקצועי המוכח שיש למ"כיות באזרחות. את מוותרת.

    אהבתי

  18. דודו עזריה הגיב:

    העיתונים הארצים הם במהותם, וודאי בנקודת המבט שלהם מקומונים. יש להם שליחים בפזורה, אבל כשהם יכתבו על הפלאפליה בבאר שבע זה תמיד יהייה מלווה בתיאורי נסיעה ועוד איזה 70 מילה על העיר עצמה. ולמה ללכת רחוק או בדוגמאות פיקטיביות? האם כשיוליה רוטנברג החזירה נשמתה לבורה מישהו כתב על זה בעמוד הראשי? http://www.nrg.co.il/online/1/ART/853/541.html

    אהבתי

  19. ולווט הגיב:

    כמובן. אפילו הגיוני ורצוי.

    אהבתי

כתיבת תגובה