אצבעות שחורות, 19.12.8

7 ימים
בא על הנס
בואו נודה על האמת. חנוכה הוא לא חג סקסי במיוחד. ומאחר שהוא מגיע זמן מה אחרי שרשרת החנק של חגי סוף הקיץ, דהיינו, ראששנהיוםכיפורסוכות, אפשר בשמחה להתעלם ממנו. טוב, לא בדיוק, יש את הספיישלים המוכרים על הסופגניות: כמה קלוריות, כמה זה עולה, ומה חדש בתוכן, למה מנסים לפטם אותנו בכל מיני סופגניות מדוגמות עם פודינג מרשמלו או קומץ עלי כוסברה בקרביהן, כשכל מה שאנחנו מתגעגעים אליו, כך לפי אותן כתבות רפטטיביות, הן בעצם אותן סופגניות עבר קרות מרוחות באבקת סוכר עם ריבה זולה כמילוי, המונחות בארגז קרטון נמוך דפנות ומשומן קרקעית במכולת של אברם.

הצד השני של החג הוא מה עושים עם הילדים, כמה הפסטיגלים וההצגות מוצצים את לשד ההורים האומללים והעניים, ושכן, צריך לעשות מעשה ולהילחם בכל השיילוקים האלו, ולכן תקבלו עוד כמה הצעות אטרקטיביות לא פחות, כדי לצמצם את ממדי העונש שהטילו עליכם מוסדות הלימוד שהחליטו לשלוח את הילדים לשמונה ימים בבית.

זה מספיק, זה נוהל חנוכה המוכר לנו, ואין לנו שום סיבה לרצות לשנות אותו. אבל ב-7 ימים החליטו לרומם ולפאר את החג, וליצור פרויקט מיוחד עבורו. קראו לו "הנס שלי", ובו בכירי הכותבים סיפרו כל מיני דברים נוראים ואיומים שקרו להם, שהפכו למשהו טוב. כאמור, נס. אני ממש משוכנעת שכולם התעצבנו מכך ובעטו ברגליים, ואמרו לעורכים שהטילו עליהם את רוע הגזרה שמה קורה להם, ומה פתאום, ונמאס מהפרויקטים המיוחדים שלהם, וכולה חנוכה, רבאק, רדו מזה. אבל לא, העורכים הפכו רשעים כאנטיוכוס, לא ויתרו, וכך קיבלנו את פרויקט הנס, שכולל 13 עמודים (עם איורים של הילית שפר), ובו מהגגים הכותבים שנגררו אליו בציצית ראשם על הילדות ועל הבגרות, ועל כל מיני מקרים, שבעטיפה אחרת היו יכולים להפוך פרויקט אחר לחלוטין.
אז הנה, קבלו את פרויקט הנס שלי, ואני לא יכולה אלא לחכות לפורים, שבו יכתבו כולם על התחפושת המפדחת ביותר שהכריחו אותם ההורים להתהדר בה כשהיו בני חמש או שמונה.



אני פריקית די גדולה של כתבות בריאות, איך להאריך את תוחלת החיים וכנהלאה. הבעיה היא שבעשור האחרון, אני לא יכולה לזכור איזשהו שינוי או פריצת דרך בכתבות או בעולם האמיתי, באשר להארכת תוחלת החיים.
כך שגם הכתבה של דודי גולדמן היום, "בעלי המאה", לא חידשה לי הרבה. את המוטו שלה אני מכירה ויודעת מזמן. אבל אם אתם רוצים, הנה, בבקשה, שוב:
"ד"ר חיים כהן: המחקרים מראים יחס הפוך בין צריכת קלוריות לבין הארכת החיים. צמצום כמות הקלוריות ב-30%
 מאריך את החיים באותו שיעור".
לא ידעתם?
– – –
מוסף הארץ
דורון חלוץ, בעבר עורך ראש 1 ועורך משנה במעריב לנוער כתב  את יומן נעורים, כל מה שמעניין את הילדים שלכם (אל תשאלו, נו).
אז באתר, אכן כך מוסברת הכתבה.
אבל הפניית שער המוסף אומרת:
"30 דברים שאתם חייבים לדעת על הילדים שלכם"
אז לא, אלו לא דברים על הילדים שלכם. אלו תחנות תרבות כלליות. בטח הילד שלכם מתעניין בכמה מתוכן, אבל אף אחת מהן לא אומרת כלום על הילד הפרטי שלכם, מיהו ומהו. בשביל זה צריך קצת יותר מאשר לדעת מיהם יון תומרקין ועדי הימלבלוי, מה זה חש, האי, קולה, במבה וקליק.

נרי ליבנה נפרדת מאודי אשרי.

– –
לחם עבודה
שלומי ברזל יהיה כנראה עורך מוסף הספורט של הארץ (במקום איתן מרקוביץ` שפוטר).
עמיר פלג, שערך את ספורט ידיעות עוזב גם הוא.

נרג` טוען שרן רזניק עומד לעזוב את הארץ. בהארץ מכחישים.

ועד העובדים של עיתונאי הארץ נאבק בהנהלה בענייני פיטורים ותנאי העסקה.

מרב דוד ואראל סג"ל מצטרפים למשעל חם.


מירב קריסטל משנה מקום ב-
ynet, ותהיה כתבת פרסום וצרכנות במקום כתבת טלוויזיה.

מייל ששלחה החטיבה הצעירה לחבריה:
המשבר הכלכלי הגיע גם לעולם התקשורת, ועיתונאים רבים החלו לחוש אותו על בשרם: פיטורים, קיצוצים, צמצום משרות ועוד. אנחנו לא צריכים לעבור את המשבר הכלכלי לבד. לשם כך אגודת העיתונאים קיימת: כדי להגן על זכויותיהם של העובדים במקצוע.
החטיבה הצעירה קוראת לכל העיתונאים – צעירים או ותיקים – להצטרף לשורות האגודה כדי ליהנות מהגנתה, אך גם כדי לחזק את כוחה לסייע להגן על החברים למקצוע. עם זאת, נשמח לסייע לכל עיתונאי להגן על זכויותיו, גם אם אינו חבר באגודה. לשם כך, הנכם מוזמנים לפנות אלינו במייל ולעדכן אותנו בקשיים שבהם אתם נתקלים.

דרוש/ה מזכיר/ת מערכת
ניסיון בהפקה – יתרון
קו"ח  hr@yedtik.co.il
מתוך לחם עבודה שנמצא פה, משמאל
– –

עיתוניקאים
* גם מתי גולן מצטרף לקינה על מעבר העיתונאים לפוליטיקה.
* נחום ברנע לא שוכח לטפל בכך במדור שלו.
לדבריו, מה שמניע עיתונאים להצטרף לתקשורת היום היא הסלבריטאות.
* ניצן הורוביץ נפרד.

* אורי אורבך הסביר את צעדיו למקוראשון:
"
אני יודע בדיוק מה אני מפסיד, ואני עדיין לא יודע למה אני נכנס. אני יכול לשכנע את עצמי יותר מכל אחד אחר למה לא לעשות את הצעד הזה… לא התייאשתי ממקצוע העיתונות, אבל כבר עברתי בו חיים מקצועיים שלמים. הכניסה לפוליטיקה היא צורת ביטוי חדשה, של אותם הדברים שעשיתי בעבר".
* יוסי שריד התייחס לכך אמש בשישי של דרוקר ושלח, מועצת החכמים צווחה על כך היום, מה יהיה, כל עיתונאי ישראלי שעוד לא חצה את הקווים מרגיש צורך בלתי נשלט לכתוב על חציית הקווים?

– –
פייגלין וידיעות
גם ניר בכר וגם גונן גינת (בתחילת השבוע, בישראל היום) נדרשו לסוגיית ידיעות ופייגלין.
קודם קרקסו את פייגלין, ואז ייבבו על מות הדמוקרטיה.
– –
ברשתתתתת
מה זה הפוליטיקו הזה? אתר העוסק רק בבחירות? ומה הקשר שלו להארץ (היי, יוסי ורטר כותב בו, ונתן שבע ולילי גלילי ויוסי קליין).
ולמה לוח האירועים מעודכן עד 10 בדצמבר?
– –
פר-סו-מות
אחרי שכתבתי כמה נחמדה היא הפרסומת של אורנג` טיים עם האותיות של הוליווד, קיבלתי כמה מיילים עצבניים, חלקם מאנשים בתעשייה, חלקם מצופים רגילים, וכולם התלוננו:
ככה? בגלל שמכרת את נשמתך את מועלת בתפקידך? מישהו ביקש ממך לכתוב את זה?
דעי לך שהפרסומת הזו הכי הכי בנאלית, הכי אימג` בנקית והכי משומשת שיכולה להיות
.

התשובה היא שאיש לא ביקש ממני כלום, ושהיא באמת מצאה חן בעיני. כבר אבחנה Twister עוד בימי ישרא-בלוג שיש לי טעם רע בפרסומות. אולי.
– –
צרות בכותרות
ב-
G מובא סיפור מופלא על כותרת בידיעות בעניין ניתוח בלי הרדמה, שהביאה לסכסוך פנימי בשיבא.
– –
צרורות לכותרות
"אלמנים מלידה" (המוסף לשבת, ידיעות) – על הגברים שנשותיהם מתו בעת הלידה.
– –
תצלום השבוע
אם התצלום הזה, של אלכס ליבק, לא היפך לכם את הקרביים, אז אני לא יודעת מה כן יעשה את זה.
התצלום נערך בצמוד לקטע קצר של אהוד עין-גיל, על עסקים פושטי רגל. מצוין.
ושאלת  SEO:
למה, כשאני עושה חיפוש לקטע של עין-גיל דרך גוגל, אני מגיעה לעמוד שלם, ובתוכו אני צריכה להתחיל לחפש את הכותרת הרלוונטית אותה כתבתי במלואה, ולא לקטע עצמו?
– –
מח` מודעות
ממתי מודעות שכאלו מופיעות בעמודי החדשות של הארץ?


– –
לפני פיזור

עדכון באגים. רססים, תגובות (המאושרות ידנית על ידי, ולעתים זה יכול לקחת זמן, כשאני רוצה לקום מהמחשב לכמה שעות), חלונות חדשים, ומה שלא תרצו:
כזכור, ביום השביעי שובת אלוהים מכל מלאכתו, וכך זה גם בבית המלאכה של הבלוג, לא מתקנים בחמשו"ש.

תובנות/תוכניות/עדכונים בעניין פתרון כל הבעיות יתקבלו רק ביום שני.
סבלנות, וכאמור, אם יש עוד הערות, בנוסף למה שכבר נכתב, הוסיפו בתגובות.

תזכורות:
1. לא צריך להירשם. כשכתוב "שם משתמש" – פשוט בחרו מה שבא לכם.
2. כדי לראות את כל התגובות – לחצו בראשן על הלינק הרלוונטי משמאל.
3. לשינוי גודל הפונט – יש ארבעה גדלים בראש הבלוג, משמאל למעלה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה עופרת יצוקה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

35 תגובות על אצבעות שחורות, 19.12.8

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ואף מילה על פרויקט אריק איינשטיין ב"גלריה" ? לדעתי – הפרויקט מקיף ומעניין, אבל מתמיה. בעמוד השער כתוב – בעוד חודש יחגוג איינשטיין 70. מזל טוב. אז למה לצאת עם הפרויקט עכשיו ? למה לא לחכות עד יום ההולדת ? ואולי יש להם מרגל ששמע שעובדים על פרויקט דומה בידיעות/מעריב, אז הם החליטו לצאת קודם, ולהיות ראשונים ?^*^",",",`איתןאריק איינשטיין

    אהבתי

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    צפיתי בך בתיק תקשורת, טוב לראות אותך.נחום ברנע מקנא, הוא ודאי פחות מוכשר, ואמין מניצן הורביץ, בן סימון, וודאי שלי יחימוביץ`.איתן מרקוביץ פוטר, ברוך שפטרנו.אני חוזר לתיק תקשורת, 2 עובדות בהן נוכחתי,א. עימנואל רוזן אינו אובייקטיבי, מפרגן לעמיתיו, ולערוץ 2,ב. הוא אינו מתאים לתוכנית.^*^",",",`העםתגובה

    אהבתי

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    http://www.yallakadima.co.il/article.asp?item_id=9370^*^",",",`ואזנה"חששות כבדים לאי סדרים וזיופים בפרי

    אהבתי

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    בדיקה ב-whois מגלה שהדומיין פוליטיקו שייך להארץ.^*^",",",`שחרwhois פוליטיקו

    אהבתי

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    כך משומשים, נדמה שהיא כותבת בכל פעם את אותו טור, את אותו טקסט. די כבר. די כבר. ורענן שקד מתקרב לשם בצעדיי ענק. הבנו, היית מארחת ביפן, הייתה לך תכנית טלוויזיה כושלת ואת סמור אדום כמו אש שרוצה לפעמים להיות מסעודה שעושה מג`דרה ויש לה ירכיים ענקיות ו ולדניות. די, די, די. ^*^",",",`גאוף, הסיפורים של ד. ספקטור כבר כל

    אהבתי

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    וזהו, מצטער מאוד V. אבל או שאלה האצבעות הכי גרועות שכתבת מאז שאני זוכר אותך או שהאוראנג` הזה מסוגל לגרום אפילו לנחום ברנע כמו בלוג כושל בתפוז. כשנענע10 עלה כולנו שחטנו אותו על העיצוב ועזבנו את האתר. ועובדה: הם שינו את העיצוב ונפטרו מהמנכ"ל. אני מתחיל תנועה המונית: נוטש את הבלוג עד לשובו לקפה. מי מצטרף?^*^",",",`יוניק לוזראמרתי נעשה עוד נסיון אחרון ודי

    אהבתי

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    את הפרסומת עם האותיות של הוליווד, אז מה, אני צריך להסיק מזה (לאור הביקורות שקיבלת) שטעמי רע בפרסומות?בעיני המבחן הוא אם כיף לי לראות את הפרסומת יותר מפעם אחת, וזו עברה את המבחן הזה.לגבי הטור של דנה ספקטור, אז נכון שהפעם הוא לא מבריק (בעיני כמובן), אבל גם טור כזה עדיין טוב יותר ממרבית הטורים הנכתבים בעיתונות, אם לא מכולם.ומשהו כללי יותר על האכסניה החדשה: לי חסרות כאן מאוד תמונות המגיבים, שיוצרות שיחה אישית יותר בין המטקבקים. גם הרקע הלבן קר יותר, ויחד עם הקווים מתחת ללינקים ומשהו אולי בפונט, לא יודע, הופכים את האתר כאן ליותר רשמי, קר ומנוכר.^*^",",",`אסקלנטהגם אני אהבתי

    אהבתי

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    נראה שאת משתמשת במצלמה דיגיטלית כדי להעלות קטעים מתוך העיתונים. זה נראה מאותגר-מקצועית… תבקשי מאורנג` שייקנו לך סורק ב-400 ש"ח או תשקיעי באחד בעצמך. זה שווה את המאמץ. חוץ מזה, אני נהנה מהבלוג שלך.^*^",",",`דהצעת ייעול: ולווט את חייבת סורק

    אהבתי

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אני ואף כל ילדי (2) – מאוד אוהבים את הפרסומת הזו עם האותיות של הוליווד.באותה נשימה אני מזכירה להם שכל הפרסומות שקריות כמעט ב-100 אחוז. כלומר – שאין כל קשר בין ההבטחה לבין מה שמקבלים במציאות. אבל להסתכל אנחנו אוהבים.^*^",",",`בת הטוחןמחבבים מאוד את הפרסומת של אורנג`

    אהבתי

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    פוטושופ או משהו פשוט יותר.^*^",",",`נתאי אפשר לסרוק ולחבר בתכנה גרפית בסיסית

    אהבתי

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    שמישהו יסביר לי מה הבעיה כאן. יש טקסט, יש תמונות, יש תגובות. בינתיים האתר גם רץ מהר. רק הצבעים לא יפים, אבל מילא. ^*^",",",`עמירבעניין הפלטפורמה באתר הזה

    אהבתי

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    על היולדת של התאומים-ד"ר גלית סעדה-אופיר- שנפטרה במהלך הלילה, כי אף אחד לא עזר לה, היתה כל כך איומה, מצמררת, ומעוררת שאלות, אגב – לדעתי שאלו רק את חלקן. סתם רציתי להזכיר . ^*^",",",`hagaraהכתבה אצל דרוקר ושלח

    אהבתי

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    בקשר למה שאת יודעת מזמן – שימי לב שמדובר ביחס ישר אתה אוכל פחות, חי יותר, אבל מוציא פחות אנרגיה באותו זמן.אם תאכלי 50% פחות המטבוליזם שלך יאט וכך תספיקי לחיות יותר זמן, אבל ב"בהספק" יותר נמוך. אנחנו שורפים את אותה כמות דלק ניתן לחלק אותה על תקופה יותר ארוכה אבל אז המהירות יותר איטית. בקיצור אי אפשר לברוח מהסוף באמת^*^",",",`כלילהארכת החיים

    אהבתי

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    והנה, בשביל זה אתה כאן!באשר ל"למה עכשיו"? אז כן, זה קטע כזה של עיתונים/אים: להיות לפני כולם, גם אם התזמון יוצא תמוה-משהו.^*^",",",`ולווטכזכור, אני לא קוראת הכל

    אהבתי

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ותודה^*^",",",`ולווטמה זה אובייקטיבי?/יות?

    אהבתי

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    בו תיארה את היחסים עם משפחת המוצא שלה.^*^",",",`ולווטמממ? דווקא אהבתי את המדור היום

    אהבתי

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    קורה לכל אחד. אפילו לנחום ברנע.חוץ מזה, כבר אמרתי כל מה שיש לי להגיד על הפלטפורמה הזו, ואם אני לא, אז יאיר,והכל בהליכים, כמו שכבר כתבתי, תן לנו שבוע-שבועיים של חסד?^*^",",",`ולווטיכול להיות שאלו האצבעות הכי גרועות,

    אהבתי

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אפשר להבין את זה, אבל, מה הנקודה שלהם?^*^",",",`ולווטכן, על פי הכותבים

    אהבתי

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`ולווטכן, כל ענייני הפלטפורמה בטיפול.

    אהבתי

  20. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    שקניתי בכספי, תודה (ליתר דיוק קיבלתי מתנה ליומולדת). אבל, כפי שאתה יודע, גודל העמודים שנכנסים לסורק ביתי הוא A4. גודל עמודי עיתון הוא הרבה יותר.לכן איני יכולה להכניס אליו עמודי עיתון ומשתמשת במצלמה דיגיטלית משוכללת (!) שרכשתי בדיוק למטרה זו.מה גם שהמטרה שלי היא שזה ייראה צילום של עיתון, לא שום דבר אחר, עם הקיפול והגליות וכנהלאה.וחוץ מזה, תודה רבה.^*^",",",`ולווטיש לי סורק

    אהבתי

  21. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`ריקיאני מסכימה עם אסקלנטה לגבי האכסניה

    אהבתי

  22. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    תכף ומיד לפה^*^",",",`ולווטאשלח את המתלוננים

    אהבתי

  23. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    15 שעות במקום 12?רעיון מצוין!^*^",",",`ולווטנכון, למה שלא אשקיע בכך

    אהבתי

  24. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    די מעצבן שצריך לפתוח כל תגובה בנפרד, ע"י לחיצה על כותרתה.לא יכולים לארגן איזה פיצ`ר של "פתח את כל התגובות"?^*^",",",`Jeronimo`~$~http://cafe.themarker.com/view.php?u=20403~$~וגם

    אהבתי

  25. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    זה טרחני ומייגע.^*^",",",`קלוטילדהאני שונאת פרוייקטים.

    אהבתי

  26. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ואכן מקומה של הפרסומת בתוכניות לימוד ה- ABC לגיל הרך.^*^",",",`מתתיהותרגיעי עם ה- האהבה

    אהבתי

  27. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`ולווטצודקת. מסכימה איתך.

    אהבתי

  28. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    לדחות אותו?(האמת היא שמאז עלה הבלוג הזה, אני לא בטוחה שאני רוצה לדחות את הסוף :()^*^",",",`ולווטאי אפשר לברוח, אבל אולי להאט?

    אהבתי

  29. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ספר לי, כי אני רוצה גם.בא להחליף אותי באישור תגובות?רוצה לנסות לכתוב פוסט?כדאי לך.^*^",",",`ולווטעמיר, פטריות הזיה?

    אהבתי

  30. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    איזה סקנדלים היו כשעברתי לקפה. משמרות מחאה מול בית ראש הממשלה, שביתת רעב מול הכנסת, הפגנת לפידים מתחת לביתו של עמוס שוקן, תהלוכה מכיכרבין לבית שלי, דרמות גדולות, כולם ירקו על הקפה בבוז ובשאט נפש.כך שהקריאה שלך לחזור לקפה מצחיקה, במבט רטרוספקטיבי :)^*^",",",`ולווטואגב, אם היית יודע

    אהבתי

  31. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    בסוף הפוסט, ב"לפני פיזור", בתזכורות, סעיף 2 כתוב:2. כדי לראות את כל התגובות – לחצו בראשן על הלינק הרלוונטי משמאל.^*^",",",`ולווטמממ, מישהו לא קרא בעיון

    אהבתי

  32. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ^*^",",",`ולווטme 2

    אהבתי

  33. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    רמי?^*^",",",`אלא מיאכן תרגיעי

    אהבתי

  34. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    מודה ועוזב ג`רונימו^*^",",",`Jeronimoאופס

    אהבתי

  35. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    יהו?)^*^",",",`ולווטהשני (לא זוכר מיהו זה ששמו השני מתת

    אהבתי

כתיבת תגובה